Dve žene pilota iz Indije ove godine biće nosioci „WE!“ ekspedicije i obaviti čuveni let oko sveta u Pipisterlovom Sinusu 912, saopšteno je iz slovenačke kompanije.
Kako navode, to će biti prvi put da žene iz Indije upravljaju motornom jedrilicom na letačkoj misiji oko sveta, a plan je da ekspedicija prevaziđe globalne, kulturne i rodne barijere.
Kapetan Odri Dipika Maben (Audrey Deepika Maben), prva žena pilot u Indiji koja leti motorne jedrilice, kao i prvi ženski intruktor letenja ultralakih letelica, zajedno sa svojom devetnaestogodišnjom ćerkom Ejmi Metawill (Amy Methawill) ekspediciju će započeti 5. aprila, kažu iz Pipistrela i dodaju:
– Misija počinje u Nju Delhiju, a trajaće 90 dana sa 54 planirana sletanja u 21 državu. Ekspedicija je nazvana „WE!“ (Women Empower), a pored leta oko sveta, njen fokus je i na podizanju svesti o jednakosti žena.
Kapetan Maben i njena ćerka biće prve dve žene iz Indije koje su u ultralakoj letelici obišle svet. Cilj je da se pošalje jasna poruka – za žene spremne da lete, samo je nebo granica, a sa Pipistrelovom letelicom, čak ni to. –
Kako kažu iz te kompanije, letelica Sinus 912 za misiju je odabrana kako zbog njenih „nature-friendly“ karakteristika, tako i zbog odličnih karakteristika letenja. Ona je predstavljena 8. marta na međunarodnoj konferenciji „Wings India“, a ovogodišnja ekspedicija će za tu letelicu biti druga letačka misija oko sveta.
Podsetimo, prvi Sinusov let oko sveta uspešno je obavljen 2004. godine kada se na pilotskom mestu našao Matevž Lenarčić.
Pipistrel snabdeva indijske vojne snage
Pored budućeg učešća u ekspediciji, Pipistrel je ostvario uspeh i na drugim poljima. Naime, sa Indijskim oružanim snagama nedavno je potpisao do sada najveći ugovor na svetu o isporuci ultralakih letelica.
Pipistrel će Indijske vazduhoplovne snage, Indijsku mornaricu i indijski Nacionalni kadetski korpus snabdeti sa 194 letelice tipa Virus SW 80 „GARUD“, kažu iz kompanije i dodaju:
– Letelica će imati dva sedišta, a moći će da sleće kako na pripremljene, tako i na polupripremljene površine. Izrađena je od naprednih kompozitnih materijala, te je u mogućnosti da nosi dve osobe zajedno sa njihovom opremom.
Takođe, letelica je opremljena sa jednim 80 HP certifikovanim motorom i dostiže maksimalnu brzinu od 220 km/h, a može da leti duže od tri sata i dostigne visinu preko 6.000 metara.
U prilog bezbednosti, Sinus je opremljen posebnim balističkim padobranskim sistemom za spašavanje, kao i sa nekoliko drugih sigurnosnih funkcija – sedištima za redukciju energije i očajanom kokpitskom kabinom KevlarTM. –
Prema rečima vlasnika kompanije Iva Boskarola (Ivo Bocarol), Pipistrel će za indijske vojne snage mesečno proizvoditi šest ili sedam takvih letelica, što znači da će u naredne dve i po godine polovina proizvodnih kapaciteta kompanije biti prodata.
Pipistrel će za osam meseci početi sa isporukom letelica na preko 100 lokacija u Indiji, a svih 194 aviona moraju biti isporučeni u periodu od 30 meseci nakon prve isporuke. Takođe, ugovor obavezuje slovenačku kompaniju da isporuči još 100 letelica nakon treće godine, ukoliko to kupac želi. To znači da će Pipistrel ukupno proizvesti približno 300 aviona, kažu iz te kompanije i dodaju:
– Kako bi se obezbedilo nesmetano funkcionisanje „GARUD“ letelica, mi ćemo indijske vojne snage opremiti rezervnim motorima, opremom za zemaljsko opsluživanje i podršku, paketima sa rezrevnim delovima, desetogodišnjom podrškom za proizvode, kao i obukom za veliki broj instruktora, letačkog i tehničkog osoblja, koju će obavljati „Pipistrel Akademija“. –
Jovan
Svaka čast komšijama! Tužno je što se uvek osećam sujetno i ozlojađeno kada čujem za uspehe Pipistrela i pokušam da ih uporedim sa nekim našim trenutnim dostignućima… Boli me to što i mi nemamo nešto sa čime bi smo se ovako pohvalili :c
damjan
Nemamo ništa da se pohvalimo, stvarno… osim što im mi izradjujemo, tj preduzeće iz Vršca, koje se zove Wing doo, SVE ili skoro Sve trupove za taj posao veka za slovenačku vazduhoplovnu industriju…
evo linka za fb stranu iste…
https://www.facebook.com/WINGAerospace/
trup je naš , motor sigurno nije slovenački, ali komšijama SVAKA ČAST na poslovnoj i trgovačkoj umešnosti, uvek su bili majstori za to…
ja
@ Damjan
hoćeš reči – Nemačka firma ima pogon u Vršcu i izrađuje delove za Slovence
pa niti ajfon se ne slaže u americi i niko se ne brine zbog toga
ali, svaka čast Vršcu!!! puno sreće i uspeha da se posao i saradnja proširi
damjan
@ja
Da, da, hoću upravo to da kažem… Srpska pamet i nemački kapital…
http://www.wing.rs/about-us link za više podataka o osnivačima, a firmu danas vodi ako se ne varam sin od osnivača tog preduzeća…
A mislim da se Amerikanci već kaju što su sve tehnologije i fabrike preselili u Kinu … pri tom je tu najmanji problem spoljnotrgovinski deficit sa Kinom u vrednosti od preko 300 milijardi dolara… ko je pametan njemu dovoljno …
Golub
Svaka čast damama i svaka čast Pipistrelu! :)
ZZ
Svaka cast!
Jedna mala ispravka, oni imaju ojacanu a ne ocajnu kabinu.