Erbasov avion A320-200 kompanije Viz Er (registracione oznake HA-LYP) koji je leteo na relaciji Niš-Bazel sleteo je vanredno na zagrebački aerodrom „Franjo Tuđman“ u subotu oko 21 čas, prenose „Novosti“.
Kako pišu, let je preusmeren za Zagreb zbog pojave dima u kokpitu dok se avion nalazio u vazdušnom prostoru Austrije, nakon čega je bez problema sleteo na „Tuđmana“.
Wizz Air flight #W64263 from Nis to Basel made a U-turn and is diverting to Zagreb https://t.co/iGD3VHaRLO pic.twitter.com/cUHQaSfBmv
— International Flight News (@FlightIntl) 15. септембар 2018.
– Jedan član posade i dvoje putnika zatražilo je pomoć lekara koja im je odmah pružena na licu mesta. Kako se ispostavilo, nagutali su se dima i njihovo zdravstveno stanje je stabilno. Avion je pola sata posle ponoći prazan poleteo za Skoplje gde je sleteo u 1:36 časova.
Putnici su ostali u Zagrebu gde su sačekali drugi avion koji je poslat po njih, a u koji su se ukrcali u nedelju u 7:20 časova. Oni su u Bazel stigli u 8:30 časova. Na ovom letu je bilo 180 putnika. – navode „Novosti“.
Do objavljivanja ovog posta Viz er se nije zvanično oglasio o incidentu.
Dugidol
Nisam najbolje upoznat sa procedurama u ovakvim situacijama, ali sa pozicije na kojoj se okretao ima dosta bližih aerodroma od ZAG, a nisam siguran koliko je i sam Basel bio daleko da im se isplatilo vraćati u ZAG. Pretpostavljam da je bitno da se što prije negdje spusti i da putnici mogu što prije izaći.
ZZ
Upravo su to i uradili. Puno lekcija je naučeno od pada Swissair-ovog aviona kod Peggy Cove-a. Ako pogledate rutu objedinjena zona (sada je ovaj region od Bugarske granice do pola Austrije tehnicki jedna zona sa više centara ) im je dala najoptimalniji aerodrom za visinu i procedure na kojoj su trenutno bili i verovatno straight in approach. Za bliže aerodrome bi možda trebali da lete u krug da izgube visinu i sve to iznad alpa.
Zonzi
Nije tema, ali ima veze sa Zagrebom.
Korean je upravo objavio da je u prva dva tjedna linije Seul-Zagreb-Seul imao popunjenost kabine od 99% i da je to trenutno njegova najbolje popunjena linija za Europu.
Dragutin
Ma na simulatoru mi je bila naj duza vezba „Smoke, Fire or Fumes“ a i jos maska na licu , mani ga , nije prijatno ali se ovo dobro zavrsilo.
Petar P. Petrović
Usputni komentar: 180 putnika, popunjenost kabine 100%