BEG airport status
Nacionalna koalicija za decentralizaciju: Zbog davanja „Konstantina Velikog“ na upravljanje državi grad Niš će možda plaćati penale Ugovor sa trenutnim avio-prevoznicima može postati nevažeći / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Nacionalna koalicija za decentralizaciju: Zbog davanja „Konstantina Velikog“ na upravljanje državi grad Niš će možda plaćati penale

Tokom jučerašnje konferencije Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, koja je organizovana povodom preuzimanja Aerodroma Konstantin Veliki od strane države, bilo je reči o razlozima i posledicama tog preuzimanja.

Na konferenciji su govorili jedan od pokretača inicijative Miloš BoškovićMladen Jovanović iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju.

Tom prilikom Jovanović je dao detaljniji uvid u moguće posledice prelaska „Konstantina Velikog“ pod upravu države i istakao da postoji ogromna opasnost da grad Niš zbog toga plati velike penale:

– Penali mogu da nastanu pre svega zato što sve avio-kompanije koje su u Nišu su potpisale ugovor sa Javnim preduzećem „Aerodrom Niš“. Neće biti poklonjeno to Javno preduzeće (državi), biće poklonjena imovina tog preduzeća, sva prava i svi sertifikati. To znači da svaka kompanija koja je potpisala ugovor sa Javnim preduzećem „Aerodrom Niš“ praktično poklanjanjem aerodroma više neće imati drugu stranu (klijenta).

Ta druga strana više ne postoji, ona više nije Aerodrom. Ona nema ni zemljište, ni sertifikate, ni prava. Drugim rečima, nije tačno da će se letovi nastaviti, moraće da se potpišu novi ugovori između prevoznika i najverovatnije preduzeća „Aerodromi Srbije“. Ne postoji nikakva garancija da će letova biti. –

Kako je objasnio, svi prevoznici, i Rajaner i Viz er, imaju prava da traže kompenzaciju zbog toga što je druga ugovorna strana svojom voljom poklonila centralnom nivou vlasti sertifikate, prava i mogućnost da se leti sa niškog aerodroma:

– Podsećam vas da je Javno preduzeće „Aerodrom Niš“ osnovao grad Niš, što znači da će eventualne penale u toj varijanti platiti grad Niš, a ne Republika. I Rajaner i Viz er imaju tendenciju da izbegavaju aerodrome koji su u vlasništvu centralnog nivoa vlasti. Tako oni obezbeđuju sebi jeftine karte, jer obezbeđuju direktne pregovore sa lokalu i obezbeđuju niske aerodromske takse. –

Tada je takođe istakao da oni kao Inicijativa nemaju nikakve direktne kontakte sa Rajanerom i Viz erom, već sa profesionalcima u avio-saobraćaju:

– Mi ne želimo da ulazimo u najdirektniji kontakt sa Rajanerom i Viz erom iz razloga što je jasno da i oni imaju svoj komercijalni interes, a mi smo ovde pre svega zbog javnog interesa. –

Komentari

S

Ne razumem poente ovih neracionalnih spinova dezinformacija i lupetanja. Nis ima obavezu po ugovoru da otkupi zemlju i da izgradi odredjen broj stanova kao nadoknadu za preuzimanje aerodroma. To je (su) ugovori jos iz 2009 godine. Rok je istekao svi se prave ludi. Novi model upravljanja aerodromom je postigao efekte naravno posto se kasno pristupilo revitalizaciji uspeh je izostao ( doslo se do cifre od preko 300 000 putnika sto je neverovatan uspeh, ali po procenama i statistici za 2018 izgleda da je tu limit nece se mnogo vise postici od ove brojke). Aerodromi u okolini Nisa odavno imaju bolje brojke i procene za buduca poslovanja (pristina ove godine prebacice 2 mil putnika, skoplje isto, Sofija ima preko 6.5 mil. putnika tako da su odavno presisali NIs a to sto govori ministarka je toliko neozbiljno i verovatno se drogira). Aerodrom vratiti pod ingerenciju drzave a odgovorna lica kazniti. Menadzmet aerodroma zadrzati zbog uspeha, zadrzati takse tj loucostere naci izvore finansiranja subvencija za putnike i razvijati turizam u okolini Nisa. Prosto ko pasulj. Ulaganja drzave su previse velika za mali broj putnika tako da neko iz vlade mora malo da odjebe sa pranjem para ili parazitiranjem na drzavnom novcu, Prosto ko pasulj.

Odgovori
V

Shone,

Ulaganja Države su skoro nula. Zadnje pare date Aerodromu od Države su iz 2012. Još za vreme druge partije na vlasti, podjednako loše za stanje Aerodroma kao što je i ova sadašnja.

S

Nis je bio pred bankrotom, drzava je uplatila i pokrila minus, medjutim tu se nesto izjalovilo izgleda da je cifra bila mnogo veca ( imas na netu snimak kada vucic urla na gradonacelnika nisa) pa je opet republika pokrivala minus. Direktno ili indirektno kroz budzet grada to su maltene pare republike, svejedno to sada nije ni bitno. Aerodrom NIs odavno ne moze da parira okolnim aerodromima ali moze da uzme bar delic profita koji mu geografski pripada. On nazalost trenutno nikom nije konkurentan. Broj putnika ( uglavniom loukosteri) ne generise toliko profita koliko sama usluga a to moze sam grad da izfinansira poboljsanjem kvaliteta usluga na samom aerodromu, mada mislim da moze i sam aerodrom. Sustina je u ozivljavanju turizma Nisa i banja oko Nisa, ne postoji nikakav realan plan samo nekakva politicka lelemudjenja. Samo da se gastosi namame na NIs da im bude blize kuca, to je sranje plan. Ako grad ovako nastavi sjebace aerodrom, pa cak i pocenu da je neki imbecil potpisao klauzulu ciume se ogranicava broj putnika na milion, interes Srbije je da se taj kraj razvije po cenu placanja penala ( citaj produzetka koncesije)….Pod hitno upravljanje i odluke vratiti u struku a gospoda politicari da spreme subvencije ( subvencija nije dobar izraz u ovom slucaju jer mi nismo razvijali civilno vazduhoplovstvo zadnjih 30 god tako da smo zaostali i sa izrazima…)

A

Ovo je sve “ mlacenje prazne slame “
Drzava finansira grad Nis ( kao i sve ostale gradove )
Nis ulaze u aerodrom , da nema finansiske pomoci drzave , ni Nis ne bih mogao da ulaze u aerodrom.
Grad Nis = Dtzava Srbija.
Sada u kojoj ce formi to biti , to je sve kozmetika !!!

Odgovori
P

Ništa nije od juče.
Hajde da se malo podsetimo :
Aerodrom u Nišu je osnovan 1910 godine kao vojni aerodrom Kraljevine Srbije.
Nakon Velikog rata, 30-tih godina prošlog veka, preduzeće „Aeroput “ je imalo civilne letove do Niša.
Nakon II Sv. rata aerodrom je imao isključivo vojnu funkciju do 70 – tih godina, kadu započeli letovi ka Jadranskoj obali.
Nakon produženja poletno sletne staze ( 1972 ), preduzeće Inex- Adria organizuje letove do Niša.
Godine 1986 je sagrađena zgrada terminala , sa pomoćnim objektima, revitalizovana pista ( asfalt ), i osnovano preduzeće
“ Aerodrom Niš „. Započinju redovni letovi ( JAT i Inex -Adria ).
Interesantan je podatak , ako je tačan , da je do obnove civilnog saobraćaja do Niša , došlo na inicijativu Inex-Adria.
Aerodrom Niš je tokom bombardobanja NATO tokom 1999-te godine pretrpeo srtahovita razaranja.
Porušene su skoro sve vitalne instalacije,kontrolni toranj , a poletno sletna staza je više ličila na švajcarski sir. Oštećenja je pretrpeo i civilni terminal.
Razmere bombardovanja se mogu shvatiti ako se zna da su mnogi civilni objekti u bližoj okolini aerodroma ( stambeni i poslovni ) , takođe pretrpeli velika oštećenja.
Aerodrom Niš je bio van funkcije do 2003 godine.
Tokom 2003 godine je Aerodrom Niš , obnovljen uz pomoć donacije vlade Kraljevine Norveške.Sagrađen je novi kontrolni toranj i obnovljena zgrada civilnog terminala. Tada je promenjeno ime u
“ Konstantin Veliki „. Započinju letovi za Cirih , Pariz i Tivat.
Bliske istorije, nadam se, sećamo se .
Elem :
Čiji je naš aerodrom ?
Pa NAŠ .

Odgovori
N

Evo saopstenja Inicijative “ Ne damo Niski aerodrom “ !
https://www.youtube.com/watch?v=fGX1anlobOY&feature=youtu.be

Odgovori
P

Kolko sam ja razumeo, ovde se imovina ustupa državi i novom operateru, kao i svi sertifikati a to su oni Aerodromi Srbije koji se pominju, dakle radi se o potpuno drugoj firmi i logično je da će biti novih ugovora. Izgleda da nije ovo promena vlasničke strukture u Aerodromu Niš, nego prenos imovine i sertifikata na novu firmu. Zašto bi inače prenosili sertifikate? Sve je uradjeno prilično trapavo i od strane Vlade a i Grada Niša.

Odgovori
R

Objavite te ugovore da vidimo sta pise

Odgovori
E

Promena vlasništva nema nikakav uticaj na kontinuitet preduzeća kao pravnog subjekata. Ostaju sva prava i obaveze vezana za preduzeće.
Obaveze jedino nisu vezane za preduzeće u slučaju bakrota, tad se poverioci namiruju iz stečajne mase koju dobijaju prodajom imovine i prava preduzeća. Nema razloga za brigu sa te strane, jer aerodrom nije u stečaju. Mada se slažem da preuzimanje od strane države nije dobro ali samo iz razloga jer im nije u interesu veliki napredak aerodroma.

Odgovori
B

Ovi imaju slican naziv kao oni „ne davimo Beograd“. Je li ovo zuta patka iz Nisa ili sta?

Ceka li su da im neko (od vladajucih, Avramovic) razvije aerodrom. I sad kad taj aerodrom dobro posluje, oni umesto da kazu „hvala vi radite dobar posao“ odlucite vi kako dalje, oni bi sad da odlucuju ko ce da upravlja tim istim aerodromom. Sad su od jednom pametni i znaju sta i kako treba?

Kako ih nije sramota. Neko drugi ti je uradio posao a sad bi ti da se kitis tudjim cvecem i da govoris sta je dobro ili nije i da odlucujes ko zna bolje da upravlja aerodromom.

Ako ovo sa aerodromom Morava uspeje, Nis nece pre 2035 dostici tih milion putnika!

Jos jednom: vi umesto da gledate ukupnu situaciju i interes Srbije, vi se samo bavite vasim lokalnim sibicaranjem.
Veruj te mi: dugorocno ce vam svima bolje biti ako ne budete samo mislili na svoj mali, kratkorocni profit.

…Njemci, Israelci, Japanci, itd. su to odavno prepoznali i zato vaze kao najuspesnije nacije na svetu!

Odgovori
B

A i ovaj je nadrobio sve i svasta.
Prava i obveze ostaju bez obzira na promjenu vkasnicke strukture.

Odgovori
V

Beduin,

Nije tačno. Pri promeni vlasničke strukture postoji obaveza traženja mišljenja druge ugovorne strane. Gde ta druga ugovorna strana ne može da blokira promenu vlasničke strukture, ali ima pravo da traži raskidanje ugovora. Za sve nakon toga, zadnju reč daje nadležni sudski organ.

Primer,

Kod promene vlasničke strukture Aerodroma Stansted, kada je MAG kupio taj aerodrom od BAA, vođeni su novi pregovori sa već postojećim aviokompanijama o njihovim postojećim ugovorima. Bilo je svega i svačega. Pa i za malo da se neki veliki ugovori raskinu.

E

@Vladimir
Nemaju pravo tražiti raskid ugovora jer je preduzeće nezavisan pravni subjekt od svojih vlasnika. Mogu tražiti neku vrstu dodatne garancije od novog vlasnika da će ugovor biti ispunjen. Raskid ugovora je jedino moguć ako je u ugovoru navedena promena vlasništva kao razlog za raskid ugovora.

V

Ekonomista,

Ugovor nismo videli.

Promena vlasničke strukture je dovoljan razlog raskidanje ugovora, ako se sa jednog preduzeća prenosi imovina, sertifikati, ugovoru i sve ostalo što je neophodno za rad, na drugo preduzeće, a ne preuzima se to prvo preduzeće koje je nosilac svega gore navedenog.

Kako Vi mislite da se možete preneti ugovor između, recimo Swissair i JP Aerodrom Niš, na D.O.O Aerodromi Srbije i da umesto JP AN, titular ugovora postane D.O.O AS?

Ili se menja vlasnička struktura i preuzima preduzeće sa svim ugovornim obavezama ili se ne preuzima.

E

Ovde se radi o običnoj akviziciji, mada ni statusna promena podele i izdvajanja ne utiče ugovore. Zakonom o prvirednim društvima je određena ova situacija, poverilac ima pravo da traži dodatno obezbeđenje ali ne i prevremeni raskid ugovora.

V

Ekonomista,

Nije tačno. Ali ovde na komentarima nije moguće stavljati slike, te ne mogu da materijalno dokažem.

Prevremeni raskid ugovora je moguć!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Miroslav Mišković: Na pokušaju Er Maksija izgubio sam 800.000 evra; Hteli smo da kupimo JAT, bez para poreskih obveznika i nazovemo ga Er Srbija

Drago, Upravo je tako bio zamišljen scenario za Er Maxi i JAT. Samo što je ideja osnivanja Er Maxija bila toliko suluda da nije odmakla od nivoa sulude ideje. Ne zaboravimo da je u toj ideji bilo i preuzimanje Aviogeneksa. Duplo sisanje budžeta Države. Kažem, rasprava o Er Maxiju je bespredmetna.

17. Aug 2018.Pogledaj

Vladimir na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li A380plus stvorio budućnost za superjumbo?

Neće se menjati konfiguracija A380. Ogromna je investicija redizajniranje postojoćeg aviona. Pojaviće se sličan novi dizajn sa dva motora. Ekser u kovčeg za A380. Ustvari već postoje idejni projekti za takav avion i kod Beoinga i kod Busa. Samo da cena izrade takvog aviona dođe u prihvatljive okvire.

17. Aug 2018.Pogledaj

Vladimir na: Jet Airways u problemima

Indija je poznata po špekulacijama na berzi. Može biti da je Jet zaista u go***ma do guše, ali može biti i da se veštački obara vrednost deonica da bi neko treći došao do njih za male pare. Pa onda odjednom, nema više problema. Već viđeno do sada, ne samo u Indiji. Simptomatično je da su…

17. Aug 2018.Pogledaj

Petar na: Vučić: Nastavićemo da ulažemo u razvoj domaćih bespilotnih letelica; Borbene bespilotne letelice iz Kine

@Omnia Poštovani, prvo da kažem da mi je drago da smo se razumeli. Velike sile uvek gledaju isključivo svoje interese. Evo vam primera najnovijeg datuma. Ruski gasovod je preko Grčke, Makedonije i Srbije trebao stići do Mađarske i ostatka Evrope. Rusi su sa svima postigli dogovor koji je bio na opšte dobro kad, eto ti…

17. Aug 2018.Pogledaj

Send this to a friend