BEG airport status
[ASCE18] Završena Konferencija o bezbednosti aerodroma u Beogradu; 550 delegata tokom dva dana konferencije Tokom trajanja drugog dana konferencije održano je pet prezentacija i dve panel diskusije / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

[ASCE18] Završena Konferencija o bezbednosti aerodroma u Beogradu; 550 delegata tokom dva dana konferencije

Konferencija o bezbednosti aerodroma (Airport Security Convention and Exibition – ASCE) u organizaciji Tango Six Eventsa, a pod generalnim sponzorstvom Aerodroma Nikola Tesla, završena je juče. Tokom svog trajanja okupila je ukupno 550 domaćih i inostranih delegata.

Drugog dana konferencije održano je pet prezentacija i dve panel diskusije, od kojih je jedna bila posvećena skenerima za telo i prtljag, a druga se odnoslila na dronove i njihov uticaj na bezbednost aerodroma.

Različite kompanija imale su prilike da na panelima predstave rad svojih bezbednosnih sistema i proizvoda. Svoje uređaje prezentovali su predstavnici iz kompanije Sony, kompanije Rohde Shwarz kao i iz američke firme FLIR.

Prezentacije

Drugi dan konferencije otvorio je menadžer za distribuciju u Italiji i Jugoistočnoj Evropi kompanije FLIR System Pierpaolo Piracci. Fokus njegovog predavanja bio je na zaštiti aerodromskih područja putem posebnih termovizijskih kamera kompanije:

– Ove kamere ugrađene su u sistem termalnih virtuelnih ograda koje mogu služiti za zaštitu aerdromskog perimetra. FLIR termalne kamere mogu da snimaju i u potpunom mraku, a takođe i kada su svetlosni zraci usmereni ka njima. One se mogu koristiti i u vodi, magli, dimu, kamuflaži i slično, a to je zato jer raguju na telesnu toplotu, ne na svetlost.

Takođe, razvili smo i radare koji brzo i tačno mogu da detektuju metu u vodi i na tlu, u širokom opsegu od 0.35 km do 30km. Vozila se mogu detektovati do 30km, dok ljudi mogu do 10km. –

Pierpaolo Piracci o termovizijskim kamerama / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Prema njegovim rečima, ova dva sistema se mogu kombinovati tako da služe aerodromima, a većina njihovih operacija je automatizovana.

Kada se radi o video nadzoru menadžer prodaje kompanije Sony za Istočnu Evropu i Izrael Aleksandar Dobnikar održao je prezentaciju u kojoj je govorio o kamerama ove kompanije i mogućnostima njihove integracije u sisteme bezbednosti na aerodromu:

– Sony nudi pet proizvoda među kojima su PTZ kamere koje su pokazale prednosti u integraciji sa radarskim sistemom, Buller kamere koje imaju 100 metara infrared dometa što može biti značajno za aerodrome. Treća vrsta su kamere za transportna vozila, koje mogu da trpe velike vibracije i koje su povoljne za sva vozila koja su pored aviona na pisti.

Postoje i panoramske kamere od 360 stepeni, koje su dobre kada ima više fizičkih prepreka, na primer više ulaza u prostoriju i uglavnom se montiraju na plafonima. –

Na kraju, Dobnikar je predstavio i petu vrstu 4K kamera za nadzor i naglasio da je Aerodrom Nikola Tesla prvi aerodrom u regionu koji ima ugrađenu ovu vrstu kamera. Ona se sastoji od donje i gornje kamere i može snimati 5 slika simultano, pratiti maksimalno 4 objekta i obezbeđivati izuzetno preciznu vidljivost na rastojanjima do 500 metara.

Dobnikar predstavio 5 tipova Sony kamera za video nadzor / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Prezentaciju posvećenu konsolidaciji vazdušnog saobraćaja, koja se trenutno dešava u Evropi, održao je Alen Šćuric. On je stavio poseban naglasak na sve veće učešće Amerike u evropskom vazdušnom saobraćaju i objasnio trenutnu poziciju pojedinih evropskih avio-kompanija:

– Trenutna dešavanja u vazdušnom saobraćaju zahtevaju preispitivanje funkcionisanja postojećih aerdroma i avio-kompanija kao i njihovo prilagođavanje ovim novim bezbednosnim rizicima. –

Alen Šćuric objašnjava pozicije evropskih avio-kompanija / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Paneli

Prva panel diskusija posvećena je skenerima za telo i prtljag na aerodromima, a o ovoj temi govorili su menadžer prodaje bezbednosnih skenera Rohde & Schwarz Andrew Byrne, predstavnik firme Vama trade Povšič & Co Egon Lessiza i marketing menadžer departmana civilnog vazduhoplovtsva Nuchtech David Liu Wei, dok je moderator bio direktor aerodroma Brač Tonči Peović.

Razgovor o skenerima za telo i prtljag / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

„Dronovi i bezbednost na aerodromu“ bili su tema drugog panela na kojem su govorili direktor bezbednosti beogradskog aerodroma Vladimir Mićić,  predsednik izvršnog odbora Nacionalnog klastera bespilotnih letelica i bliskih sektora Sima Marković i menadžer kompanje Antenall Stefan Vukajlović.

Formiranjem centara za obuku edukacija rukovaoca bespilotnih letelica uskoro kvalitetnija / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Prema rečima Markovića prilikom korišćenja drona neophodna je edukacija njihovih rukovalaca kako bi se dronovi koristili na pravi način bez ugrožavanja bezbednosti ostalih učesnika u avio-saobraćaju.

Tokom panela pušten je i film o načinu funkcionisanja novog projekta Klastera – radara za detekciju dronova, i upotrebi puške za prisilno prizemljenje bespilotne letelice ili drona. Kako Marković napominje, radar trenutno može detektovati letelicu na 12 kilometara. U Srbiji postoji oko 250 registrovanih bespilotnih letelica.

Vladimir Mićić je istakao da je aerodrom Nikola Tesla osiguran i zaštićen što se tiče ovih letelica, kombinovanjem više različitih sistema zaštite poput radara i kamera, a ovom temom bavili su se i prošle godine. Prema njegovim rečima cilj beogradskog aerodroma je da u 2019. dodatno unaprede ovaj sistem zaštite.

Sajber bezbednost

Kada je reč o sajber bezbednosti, aspekti razmatranja problema mogu biti tehnološki, pravni i bezbednosni, kako je zaključeno na prezentaciji posvećenoj ovoj temi. Tokom održane prezentacije pomenute su različite vrste sajber kriminala, a kao jedan od glavnih problema javlja se suprotnost koncepata bezbednosti i ljudskih prava kao i tajnosti i transparentnosti.

Prezentaciju je održao direktor Kancelarije Saveta za nacionalnu bezbednost i zaštitu tajnih podataka Goran Matić, koji je istakao da su tri glavne linije odbrane država, provajder i korisnik:

– Preplavljeni smo informacijama ali sve je manje razumevanja istih, a kao jedno od rešenja nameće se veštačka inteligancija, koja bi uspevala da vrši selekciju bitnih informacija. Jednom uneta u sajber prostor informacija postaje večna i podložna je zloupotrebi. –

Poslednju prezentaciju drugog dana konferencije održao je SMATSA-in IT inženjer za mreže Marko Džida, koji je govorio o važnosti sajber bezbednosti za neometan rad i bezbednost svake kompanije, pa i vazduhoplovnih subjekata:

– Sve kompanije pa i one koje se bave vazduhoplovstvom uvidele su značaj sajber sekjuritija, pre svega jer su sve one tehničke kompanije i od njihovih IT sistema zavisi njihovo poslovanje. Ugroziti IT sistem kompanije znači ugroziti njenu bezbednost.

IT sektor SMATSA-e sastoji se iz odeljenja za mrežne sistemske servise, odeljenja za razvoj aplikacija i odeljenja za sekjuriti, koje se do sada pre svega bavilo fizičko-tehničkom zaštitom i praćenjem regulative. Ono što planiramo jeste da u budućnosti sekjuriti departman obuhvati i deo koji će se baviti sajber sekjuritijem. –

Na izlaganju SMATSA-e zaključeno da avijacija zaostaje kad je u pitanju sajber sekjuriti / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Štandovi

Tokom trajanja konferencije bilo je postavljeno 10 štandova na kojima su posetiocima predstavljeni različiti sistemi bezbednosnih uređaja koji se primenjuju na aerodromima u svetu.

Među kompanijama koje su predstavile svoje proizvode su Sony, kompanija Rohde & Schwarz iz Nemačke kao i američka firma FLIR za termovizijske detektore i senzore.

Razmena iskustava i networking / Foto: Drahan Trifunović, Tango Six

Kad je u pitanju obezbeđivanje aerodroma putem sigurnosnih kamera kompanija Dahua Technology na svom štandu izložila kamere za termalni nadzor. Prema rečima menadžera za razvoj poslovanja kompanije Žarka Regodića na osnovu temperature koju kamere prikazuju prilikom detektovanja određenog objekta moguće je utvrditi i da li se u njemu nalazi neka eksplozivna naprava ili živo biće.

Kompanija FLIR na svom štandu je predstavila termovizijske detektore i senzore koji se primenjuju u kombinaciji sa više sistema i na taj način povećavaju bezbednost na aerodromima.

Štand kompanije FLIR / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Poseban vid zaštite na aerodromima predstavljaju različite vrste skenera, kojima se proveravavaju putnici i prtljag pre početka leta. Od firmi koje se bave ovakvom vrstom bezbednosti na ASCE konferenciji izlagala je i nemačka kompanija Rohde & Schwarz, koja je izložila svoj body skener, koji ima mogućnost detektovanja opasnih supstanci ili predmeta koje neko od putnika želi da unese u avion. Ovi moderni skeneri odnedavno su postavljeni na svim gejtovima Aerodroma Nikola Tesla.

Prikaz ljudskog tela sa analizom sakrivenih predmeta na skeneru kompanije Rohde & Schwarz / Foto: Dragan trifunović, Tango Six
Body scanner bio je jedan od najatraktivnijih eksponata / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Na završetku ASCE konferencije, direktor Tango Sixa Petar Vojinović obratio se delegatima, zahvalio se na izuzetno velikoj posećenosti konferencije i najavio Treći Vazduhoplovnoni samit jugoistočne Evrope (SEAS) za mart 2020.godine.

Tango Six Events tim na kraju svoje treće uspešno realizovane konferencije / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj