BEG airport status
IAG, Ryanair i Wizz Air podneli žalbe protiv Francuske i štrajka njenih kontrolora letenja zbog ograničavanja slobode kretanja Eurocontrol saopštava da je više od 16,000 letova zabeležilo kašnjenje do juna ove godine / Foto: Wizz Air

IAG, Ryanair i Wizz Air podneli žalbe protiv Francuske i štrajka njenih kontrolora letenja zbog ograničavanja slobode kretanja

IAG grupa, Ryanair, easyJet  i Wizz Air podneli su žalbe Evropskoj komisiji protiv Francuske i štrajka njenih kontrolora letenja koji, kako navode u žalbi, ograničavaju osnovne principe slobode kretanja u okviru Evropske unije.

Kako je saopšteno iz Wizz Aira, avio-kompanije ne dovode u pitanje pravo na štrajk, ali smatraju da Francuska krši zakon Evropske unije time što ne dozvoljava nadletanje vazdušnog prostora iznad zemlje dok traju štrajkovi.

Takođe, putnicima na ovim letovima uskraćena je osnovna sloboda putovanja između zemalja članica koje nisu obuhvaćene štrajkom, ističu iz Wizz Aira i dodaju:

– Samo u ovoj godini, štrajkovi francuskih kontrolora letenja  porasli su za 300% u odnosu na 2017. godinu. Prošlog meseca, Senat Francuske potvrdio je da je Francuska odgovorna za 33% kašnjenja letova u Evropi. Senat takođe zaključuje da pravo na štrajk treba biti u ravnoteži sa obavezom obezbeđivanja javnih usluga. –

Tim povodom, izvršni direktor IAG-a Vili Valš (Willie Walsh) objasnio je da pravo na štrajk treba da bude usklađeno sa slobodom kretanja:

– Ne utiču štrajkovi francuskih kontrolora letenja samo na samo klijente koji lete ka ili iz Francuske  Putnici na letovima koji uključuju preletanje francuskog vazdušnog prostora, naročito veliki deo vazdušnog prostora koji pokriva Marsej i Mediteran, su takođe pogođeni kašnjenjima i masivnim prekidima. Ovo utiče na sve avio kompanije  i ima jako negativan uticaj na španski turizam i privredu. –

U žalbama se spominje i pravni presedan u ovom slučaju, kažu iz Wizz Aira:

– Španci su se 1997. godine žalili Evropskoj komisiji nakon što su ispaštali godinama zbog činjenice da su francuski poljoprivrednici sprečavali njihov izvoz voća i povrća u Evropsku uniju. Evropski sud presudio je protiv Francuske zato što francuske vlasti nisu uticale na postupke poljoprivrednika i nisu obezbedile slobodan protok robe. –

„Nedovoljan broj kontrolora letenja koji bi bili zaduženi za zakazane letove“ / Foto: Ryanair

Prema rečima izvršni direktora Ryanaira Majkla O’Lirija (Michael O’Leary), provajderi usluge kontrole letenja u Evropi nađu se u haotičnoj situaciji kada se stotine letova otkazuje ili kada letovi kasne zbog štrajkova kontrolora letenja ili zato što Evropa nema dovoljno zaposlenih u kontroli letenja:

– Kada su u Grčkoj i Italiji kontrolori letenja bili u štrajku, preleti su nastavljeni kao što je uobičajeno. Zašto Francuska ne sledi taj primer? Provajderi usluga kontrole letenja (naročito u Nemačkoj i Velikoj Britaniji) koriste nepovoljne vremenske prilike i eufemizme kao što su „ograničeni kapaciteti“ kao izgovore, a istina je da ne raspoređuju dovoljno kontrolora letenja koji bi bili zaduženi za broj zakazanih letova.

Ovi prekidi su neprihvatljivi i mi pozivamo vlade evropskih zemalja i Evropsku komisiju da hitno i odlučno reaguju kako bi obezbedili dovoljan broj kontrolora letenja i da na prelete ne utiču nacionalni štrajkovi kao što je to slučaj u Franucskoj, i to ne prvi put. –

„Putnici easyJeta nisu osetili neki veći napredak do ovog momenta“ / Foto: easyJet

Takođe, izvršni direktor easyJeta Johan Lundgren saglasan je sa preostalim stranama koje su uputile žalbu, te ističe da oni u potpunosti poštuju pravo na štrajk, kao i da su učestvovali u konstruktivnom dijalogu sa Evropskom unijom i Vladom Francuske kako bi se suočili sa problemom koji izazivaju štrajkovi kontrolora letenja.

Ipak, putnici easyJeta nisu osetili neki veći napredak do ovog momenta, što je i razlog zbog koga se neophodnim smatra preduzimanje sledećeg koraka, naročito imajući u vidu činjenicu da je štrajk u ovoj oblasti u ovoj godini dostigao brojku od 29 dana, dodaje Lundgren.

– Neuspeh francuskih vlasti u oblasti kontrole letenja da obezbede kontinuiranu i adekvatnu uslugu već je izazvala masovna remećenja planova hiljade putnika širom Evrope, a avio-kompanije su se onda bavile posledicama.

Suočavanje sa ovim problemom mora biti prioritet evropskim vlastima kako građani Evrope i evropske kompanije više ne bi bili držani kao taoci nacionalnih problema koji postoje u okviru jedne grane industrije. – zaključio je izvršni direktor Wizz Aira Jozef Varadi (József Váradi).

Od 2005. kontrolori letenja održali otprilike 357 štrajkova u Evropi / Foto: Wizz Air

Kako kažu iz Wizz Aira, Eurocontrol saopštava da je više od 16,000 letova zabeležilo kašnjenje do juna ove godine zbog štrajkova kontorolora leta, a tim kašnjenjima je bilo pogođeno više od dva miliona putnika.

Takođe, prošlog leta, Evropska komisija saopštila je da su od 2005. kontrolori letenja održali otprilike 357 štrajkova u Evropi, što je ekvivalent periodu od otprilike mesec dana godišnje koliko traju poremećaji na evropskom nebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj