BEG airport status
Održan Dan promocije paraglajdinga na Aerodromu Divci, Prisustvovalo više od 200 ljudi Na skup došlo 15 paraglajderista iz šest klubova iz Srbije / Foto: Aeroklub Valjevo

Održan Dan promocije paraglajdinga na Aerodromu Divci, Prisustvovalo više od 200 ljudi

Dan promocije paraglajdinga u organizaciji Aerokluba Valjevo po prvi put je 22. jula održan na Aerodromu Divci.

Kako za Tango Six kažu iz tog Aerokluba, događaj je, prema inicijalnom planu, počeo u 11 časova sa vremenskim uslovima koji pogoduju predviđenim aktivnostima:

– Na skup je došlo 15 paraglajderista iz šest klubova iz Srbije, naoružanih opremom i dobrom voljom za letenjem. Plan je bio da paraglajderisti poleću sa piste uz pomoć vitla. Letenje paraglajderom sa vitlom se najviše upražnjava u ravničarskim krajevima, zato je vitlo u Divce stiglo iz Novog Sada. Naši paraglajderisti lete uglavnom sa okolnih brda i planina. Iz tog razloga sa nama su bili vrhunski parglajderisti među kojima su bile i dve devojke.

Na žalost, zbog bočnog vetra u odnosu na pistu, nije bilo puno prostora za letenje. Napravljena su četiri leta. Nije poleteo ni paramotor. Odluka organizatora letenja paraglajding škole No. 1 je bila da se zbog bezbednosti ne podižu paraglajderi u kasnijim satima jer se vetar pojačavao. Održana je bezbednost skupa što je za nas kao organizatore bilo najbitnije. –

Sletanje na „Divce“ / Foto: Aeroklub Valjevo

Prema njihovim rečima, Danu promocije koji je organizovan u saradnji sa Paraglajding školom No. 1 prisustvovalo je između 200 i 300 ljudi. Među prisutnima se pored profesionalaca našao i veliki broj laika i zaljubljenika u vazduhoplovne sportove.

– Sa nama su bili prijatelji vazduhoplovstva među kojima je bio i doajen srpskog vazduhoplovstva Miroslav Mika Isaković, predsednik jedriličarske komisije pri Vazduhoplovnom Savezu Srbije, koji je otvorio skup i podsetio na vreme kada je na Aerodrom Divce 1944. godine prvi put sleteo Josip Broz Tito. Probudio je i sećanje na Kup Maršala Tita koji se održavao u Divcima i bio najveći Vazduhoplovni kup bivše Jugoslavije. – objašnjavaju iz Aerokluba Valjevo.

Aeroklub želi da školuje buduće takmičare i instruktore paraglajdinga / Foto: Aeroklub Valjevo

O paraglajdingu, letenju i sardanji Aerokluba Valjevo i Paraglajding škole No. 1 govorio je instruktor i vlasnik paraglajding škole No. 1 Vojislav Ivanović, dok je predsednica Aerokluba Valjevo Olivera Knežević tu priliku iskoristila da istakne želju članova da podrže ovu granu sporta i da školuju buduće takmičare i instruktore paraglajdinga, kažu iz tog Aerokluba i dodaju:

– Na skupu je govorio i devedesetogodišnji pilot Jat-a Bogoljub Višnjić Boća, čovek koji je prvi leteo za Peking i Sidnej i doleteo sa boingom 747 iz Meksika za 12 sati i 34 minuta bez sletanja. Govorio je o svom prvom padobranskom skoku na Divce 1973. godine.

Propagirali smo najmlađi vazduhoplovni sport, a zapravo najveću podršku dobili od ljudi koji su leteli kada paraglajding nije ni postojao kao sport na našim terenima. To je zapravo ono veliko srce vazduhoplovne porodice. –

Pored paraglajdinga, za decu još jedna poslastica / Foto: Aeroklub Valjevo

Kako kažu, ono što je posebno obeležilo taj dan bilo je izbacivanje bombona iz aviona za najmlađe sugrađane, kao i kuvanje gulaša u kojem su učestvovali gotovo svi prisutni.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj