Dan promocije paraglajdinga u organizaciji Aerokluba Valjevo po prvi put je 22. jula održan na Aerodromu Divci.
Kako za Tango Six kažu iz tog Aerokluba, događaj je, prema inicijalnom planu, počeo u 11 časova sa vremenskim uslovima koji pogoduju predviđenim aktivnostima:
– Na skup je došlo 15 paraglajderista iz šest klubova iz Srbije, naoružanih opremom i dobrom voljom za letenjem. Plan je bio da paraglajderisti poleću sa piste uz pomoć vitla. Letenje paraglajderom sa vitlom se najviše upražnjava u ravničarskim krajevima, zato je vitlo u Divce stiglo iz Novog Sada. Naši paraglajderisti lete uglavnom sa okolnih brda i planina. Iz tog razloga sa nama su bili vrhunski parglajderisti među kojima su bile i dve devojke.
Na žalost, zbog bočnog vetra u odnosu na pistu, nije bilo puno prostora za letenje. Napravljena su četiri leta. Nije poleteo ni paramotor. Odluka organizatora letenja paraglajding škole No. 1 je bila da se zbog bezbednosti ne podižu paraglajderi u kasnijim satima jer se vetar pojačavao. Održana je bezbednost skupa što je za nas kao organizatore bilo najbitnije. –
Prema njihovim rečima, Danu promocije koji je organizovan u saradnji sa Paraglajding školom No. 1 prisustvovalo je između 200 i 300 ljudi. Među prisutnima se pored profesionalaca našao i veliki broj laika i zaljubljenika u vazduhoplovne sportove.
– Sa nama su bili prijatelji vazduhoplovstva među kojima je bio i doajen srpskog vazduhoplovstva Miroslav Mika Isaković, predsednik jedriličarske komisije pri Vazduhoplovnom Savezu Srbije, koji je otvorio skup i podsetio na vreme kada je na Aerodrom Divce 1944. godine prvi put sleteo Josip Broz Tito. Probudio je i sećanje na Kup Maršala Tita koji se održavao u Divcima i bio najveći Vazduhoplovni kup bivše Jugoslavije. – objašnjavaju iz Aerokluba Valjevo.
O paraglajdingu, letenju i sardanji Aerokluba Valjevo i Paraglajding škole No. 1 govorio je instruktor i vlasnik paraglajding škole No. 1 Vojislav Ivanović, dok je predsednica Aerokluba Valjevo Olivera Knežević tu priliku iskoristila da istakne želju članova da podrže ovu granu sporta i da školuju buduće takmičare i instruktore paraglajdinga, kažu iz tog Aerokluba i dodaju:
– Na skupu je govorio i devedesetogodišnji pilot Jat-a Bogoljub Višnjić Boća, čovek koji je prvi leteo za Peking i Sidnej i doleteo sa boingom 747 iz Meksika za 12 sati i 34 minuta bez sletanja. Govorio je o svom prvom padobranskom skoku na Divce 1973. godine.
Propagirali smo najmlađi vazduhoplovni sport, a zapravo najveću podršku dobili od ljudi koji su leteli kada paraglajding nije ni postojao kao sport na našim terenima. To je zapravo ono veliko srce vazduhoplovne porodice. –
Kako kažu, ono što je posebno obeležilo taj dan bilo je izbacivanje bombona iz aviona za najmlađe sugrađane, kao i kuvanje gulaša u kojem su učestvovali gotovo svi prisutni.