BEG airport status
Otvoren novi Terminal 2 na Aerodromu Tivat; Predsednik Vlade Crne Gore: U planu izgradnja i objekta u Podgorici Novi terminal namenjen odlazećim putnicima i površine oko 3.000 metara kvadratnih / Foto: Vlada Crne Gore

Otvoren novi Terminal 2 na Aerodromu Tivat; Predsednik Vlade Crne Gore: U planu izgradnja i objekta u Podgorici

Predsednik Vlade Crne Gore Duško Marković otvorio je danas novoizgrađeni Terminal 2 Aerodroma Tivat – prvu investiciju od kada je 2006. godine unapređena zgrada u Podgorici, saopšeno je iz Vlade.

Tom prilikom, Marković je objasnio da insvesticija koja danas otpočinje svoj probni rad, „predstavlja hitan i neophodan odgovor na ozbiljno infrastrukturno zagušenje tivatskog aerodroma koje je došlo kao posledica intenzivnog turističkog rasta i povećanja broja putnika koji dolaze u Crnu Goru“.

On je istakao da je Menadžment Aerodroma predložio Ministarstvu saobraćaja i pomorstva i Vladi da se u Tivtu i Podgorici izgrade dodatni objekti koji za kraće vreme mogu obezbediti elementarni komfor putnicima, ali i funkcionalnost aerodromskim službama, naročito tokom turističke sezone:

– Vlada je to prihvatila i u ovaj objekat uloženo je oko 3,5 miliona eura, a za objekat koji će se graditi u Podgorici, Aerodromi će uz saglasnost Vlade trebati da izdvoje još oko 2 miliona eura. –

Novi izgled Terminala 2 / Foto: Vlada Crne Gore

Ključni čovek inicijative proširenja putničkih kapaciteta u Tivtu, izvršni direktor kompanije Aerodormi Crne Gore Danilo Orlandić pozdravio je okupljene i istakao da su se poslednji infrastrukturni radovi Aerodroma Crne Gore bili još 2006. godine na aerodromu Podgorica:

– Dvanaest godina kasnije, Crna Gora je stabilna država, priznata i uvažena širom svijeta i članica je NATO alijanse. Upravo zato su se mnoge renomirane aviokompanije odlučile da saobraćaju ka našoj zemlji, posljednja od njih je Lufthansa. Novi kapaciteti i poboljšani uslovi na Aerodromu Tivat bili su ključna tačka konačnog dogovora sa najznačajnijom evropskom kompanijom a sedmom na svjetskom nivou, koja će od aprila povezivati Crnu Goru sa Frankfurtom i Minhenom, svojim glavnim čvorištima. Samo posljednje dvije godine, Crna Gora je povezana sa čak 30 novih destinacija, broj opsluženih putnika je uvećan za 600.000 i bio je krajnji momenat da uvećamo naše kapacitete. – rekao je Orlandić.

Doček / Foto: Vlada Crne Gore

Terminal 2 i energetska efikasnost

Povodom izgradnje Terminala 2, predstavnik Programa Ujedinjenih nacija za obnovu i razvoj (UNDP), organizacije koja je učestvovala u projektu, Miodrag Dragišić rekao je da je taj terminal izgrađen u skladu sa principima energetske efikasnosti – od fasadnih materijala i izolacije, preko savremene opreme, modernih sistema klimatizacije i ventilicije, do rasvete, saopšteno je iz Vlade Crne Gore.

– Ovo će doprinijeti ne samo komforu putnika i osoblja, već i ostvarenju značajnih finansijskih ušteda i očuvanju životne sredine. Izuzetno je značajno što će u okviru ovog projekta, tokom naredne godine biti uspostavljen i sistem energetskog menadžmenta, kao dio procesa karbonske akreditacije Aerodroma Crne Gore.

Time će se poslovanje učiniti prihvatljivijim sa stanovišta klimatskih promjena, a Aerodromi Crne Gore biti među prvima u regionu koji su prepoznali značaj ovog međunarodnog sertifikata. – istakao je Dragišić.

Terminal izgrađen u skladu sa principima energetske efikasnosti / Foto: Vlada Crne Gore

Investiranje u Aerodrome

Kako je saopšteno iz Vlade Crne Gore, pored otvaranja Terminala 2, bilo je reči i o sveukupnim ulaganjima u Aerodrome, pri čemu je premijer Duško Marković podsetio da je proteklih godina mnogo učinjeno da avio-prevoz ne bude samo privilegija bogatih ljudi:

– S ponosom se najavljuje skori početak rada Lufthansinih linija prema našim aerodromima, ali ništa manje važna je raspoloživost brojnih jeftinih letova do zapadnoevropskih gradova. Naša evropska integracija zasniva se i razvija na mobilnosti, slobodi kretanja i ekonomskoj razmjeni.

Zato su naši aerodromi nezaobilazni i na tom putu. Potreba ubrzanog ekonomskog razvoja zemlje podrazumijeva razvoj naše ukupne infrastrukture, a jedan od prvih zadataka je razvoj i puna valorizacija aerodroma. –

Terminal dobio i savremenu sortirnicu za opsluživanje prtljaga / Foto: Vlada Crne Gore

On je takođe istakao da je prošle nedelje objavljeno da stopa ekonomskog rasta u trećem kvartalu ove godine, koji je podudaran sa letnjom turističkom sezonom, iznosi celih 5% i da predstavlja treću najveću stopu rasta u Evropi.

Novi terminal namenjen odlazećim putnicima površine oko 3.000 metara kvadratnih sadrži šest šaltera za prijavu putnika, dve trake za kontrolu, savremenu sortirnicu za opsluživanje prtljaga, prostorije za predstavnike avio-kompanija, policije i carine, navode iz Vlade.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Do

Novi kapaciteti i poboljšani uslovi na Aerodromu Tivat bili su ključna tačka konačnog dogovora sa najznačajnijom evropskom kompanijom a sedmom na svjetskom nivou, koja će od aprila povezivati Crnu Goru sa Frankfurtom i Minhenom, svojim glavnim čvorištima. Ili ce Lufthansa ,,pojesti“ Montenegro airlines? Izvinjavam se ako gresim, tako mi palo na pamet…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

@Sekula "Dubokomislioce", da li ti razumes da je od tog elaborata proslo tricavih 20-ak godina, da se u medjuvremenu dogodio rat maltene u rangu svetskog, da je u medjuvremenu promenjena geopoliticka slika sveta, da su se pojavili novi avioni i oruzija i da je mozda zbog tih nekih sitnica ovo sad bacanje enormnih para na…

13. Apr 2024.Pogledaj

Mile onaj stari na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Ima novih momenata sto se tice upotrebe dronova i raketnog naoruzanja kao i avijacije. Dosta je snimaka gde ruska avijacija dejstvuje iznad samog ratista. Upotreba novih raketa kojima su gadjane elektrane. Ono sto je zanimljivo je da se sada vodi rat dronova - puno snimaka gde se bukvalno odvijaju sukobi dronova iznad bojista - i…

13. Apr 2024.Pogledaj

Mile onaj stari na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Ja se secam (a i vi sigurno) sta ste pisali pre dve godine ili godinu dana - od propasti ruske ekonomije do iscrpljivanja rezervi raketa narocito novijih - ali situacija je upravo obrnuta ... Sto se tice teritorija - Rusija je najveca, povrsinski, drzava na svetu i ovo parce teritorije joj ne treba ali ...…

13. Apr 2024.Pogledaj

Branko na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Zelenski trazi ni manje, ni vise, vec 200 lansera Patriot i dovoljan broj aviona, a dobija delove za Hawk, star 50 godina i to za 140 miliona...

13. Apr 2024.Pogledaj

Dejan na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Jeftine iranske BPL su odradile posao. Potrosene su rezerve Ukrajinske PVO, zapad vise nema sta da posalje a da iole vredi. \Premoc u vazduhu sada lomi protivnika.

13. Apr 2024.Pogledaj