BEG airport status
Otvoren novi Terminal 2 na Aerodromu Tivat; Predsednik Vlade Crne Gore: U planu izgradnja i objekta u Podgorici Novi terminal namenjen odlazećim putnicima i površine oko 3.000 metara kvadratnih / Foto: Vlada Crne Gore

Otvoren novi Terminal 2 na Aerodromu Tivat; Predsednik Vlade Crne Gore: U planu izgradnja i objekta u Podgorici

Predsednik Vlade Crne Gore Duško Marković otvorio je danas novoizgrađeni Terminal 2 Aerodroma Tivat – prvu investiciju od kada je 2006. godine unapređena zgrada u Podgorici, saopšeno je iz Vlade.

Tom prilikom, Marković je objasnio da insvesticija koja danas otpočinje svoj probni rad, „predstavlja hitan i neophodan odgovor na ozbiljno infrastrukturno zagušenje tivatskog aerodroma koje je došlo kao posledica intenzivnog turističkog rasta i povećanja broja putnika koji dolaze u Crnu Goru“.

On je istakao da je Menadžment Aerodroma predložio Ministarstvu saobraćaja i pomorstva i Vladi da se u Tivtu i Podgorici izgrade dodatni objekti koji za kraće vreme mogu obezbediti elementarni komfor putnicima, ali i funkcionalnost aerodromskim službama, naročito tokom turističke sezone:

– Vlada je to prihvatila i u ovaj objekat uloženo je oko 3,5 miliona eura, a za objekat koji će se graditi u Podgorici, Aerodromi će uz saglasnost Vlade trebati da izdvoje još oko 2 miliona eura. –

Novi izgled Terminala 2 / Foto: Vlada Crne Gore

Ključni čovek inicijative proširenja putničkih kapaciteta u Tivtu, izvršni direktor kompanije Aerodormi Crne Gore Danilo Orlandić pozdravio je okupljene i istakao da su se poslednji infrastrukturni radovi Aerodroma Crne Gore bili još 2006. godine na aerodromu Podgorica:

– Dvanaest godina kasnije, Crna Gora je stabilna država, priznata i uvažena širom svijeta i članica je NATO alijanse. Upravo zato su se mnoge renomirane aviokompanije odlučile da saobraćaju ka našoj zemlji, posljednja od njih je Lufthansa. Novi kapaciteti i poboljšani uslovi na Aerodromu Tivat bili su ključna tačka konačnog dogovora sa najznačajnijom evropskom kompanijom a sedmom na svjetskom nivou, koja će od aprila povezivati Crnu Goru sa Frankfurtom i Minhenom, svojim glavnim čvorištima. Samo posljednje dvije godine, Crna Gora je povezana sa čak 30 novih destinacija, broj opsluženih putnika je uvećan za 600.000 i bio je krajnji momenat da uvećamo naše kapacitete. – rekao je Orlandić.

Doček / Foto: Vlada Crne Gore

Terminal 2 i energetska efikasnost

Povodom izgradnje Terminala 2, predstavnik Programa Ujedinjenih nacija za obnovu i razvoj (UNDP), organizacije koja je učestvovala u projektu, Miodrag Dragišić rekao je da je taj terminal izgrađen u skladu sa principima energetske efikasnosti – od fasadnih materijala i izolacije, preko savremene opreme, modernih sistema klimatizacije i ventilicije, do rasvete, saopšteno je iz Vlade Crne Gore.

– Ovo će doprinijeti ne samo komforu putnika i osoblja, već i ostvarenju značajnih finansijskih ušteda i očuvanju životne sredine. Izuzetno je značajno što će u okviru ovog projekta, tokom naredne godine biti uspostavljen i sistem energetskog menadžmenta, kao dio procesa karbonske akreditacije Aerodroma Crne Gore.

Time će se poslovanje učiniti prihvatljivijim sa stanovišta klimatskih promjena, a Aerodromi Crne Gore biti među prvima u regionu koji su prepoznali značaj ovog međunarodnog sertifikata. – istakao je Dragišić.

Terminal izgrađen u skladu sa principima energetske efikasnosti / Foto: Vlada Crne Gore

Investiranje u Aerodrome

Kako je saopšteno iz Vlade Crne Gore, pored otvaranja Terminala 2, bilo je reči i o sveukupnim ulaganjima u Aerodrome, pri čemu je premijer Duško Marković podsetio da je proteklih godina mnogo učinjeno da avio-prevoz ne bude samo privilegija bogatih ljudi:

– S ponosom se najavljuje skori početak rada Lufthansinih linija prema našim aerodromima, ali ništa manje važna je raspoloživost brojnih jeftinih letova do zapadnoevropskih gradova. Naša evropska integracija zasniva se i razvija na mobilnosti, slobodi kretanja i ekonomskoj razmjeni.

Zato su naši aerodromi nezaobilazni i na tom putu. Potreba ubrzanog ekonomskog razvoja zemlje podrazumijeva razvoj naše ukupne infrastrukture, a jedan od prvih zadataka je razvoj i puna valorizacija aerodroma. –

Terminal dobio i savremenu sortirnicu za opsluživanje prtljaga / Foto: Vlada Crne Gore

On je takođe istakao da je prošle nedelje objavljeno da stopa ekonomskog rasta u trećem kvartalu ove godine, koji je podudaran sa letnjom turističkom sezonom, iznosi celih 5% i da predstavlja treću najveću stopu rasta u Evropi.

Novi terminal namenjen odlazećim putnicima površine oko 3.000 metara kvadratnih sadrži šest šaltera za prijavu putnika, dve trake za kontrolu, savremenu sortirnicu za opsluživanje prtljaga, prostorije za predstavnike avio-kompanija, policije i carine, navode iz Vlade.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Do

Novi kapaciteti i poboljšani uslovi na Aerodromu Tivat bili su ključna tačka konačnog dogovora sa najznačajnijom evropskom kompanijom a sedmom na svjetskom nivou, koja će od aprila povezivati Crnu Goru sa Frankfurtom i Minhenom, svojim glavnim čvorištima. Ili ce Lufthansa ,,pojesti“ Montenegro airlines? Izvinjavam se ako gresim, tako mi palo na pamet…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj

Jordan na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Kao prvo, ne postoji MX-150, nego MX-15d. Razlika jeste dan i noć, zato se u Ukrajini i skidaju turski uređaji i kače kanadski. Da banalizujem poređenje: pobajte Android telefonom velike rezolucije da snimite trenutak kada lopta upada u koš. SLR aparat sa 10 puta manjom rezolucijom će to snimiti bez problema. Najmanji je problem povećati…

03. Dec 2024.Pogledaj