BEG airport status
Ministarstvo saobraćaja: Takse na „Konstantinu Velikom“ nisu povećane, Odluke o ukidanju linija poslovna politika kompanija Država nastavlja da se kiti perjem vazduhoplovnih institucija kada je reč o pomoći niškom aerodromu / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Ministarstvo saobraćaja: Takse na „Konstantinu Velikom“ nisu povećane, Odluke o ukidanju linija poslovna politika kompanija

U kontekstu ukidanja Viz erove linije Niš-Malme i navoda o napuštanju „Konstantina Velikog“ od strane lou kost kompanija, gradonačelnik Niša Darko Bulatović demantovao je za „Prvu TV“ da će jedan od ta dva prevoznika, Rajaner, napustiti niški aerodrom.

Tom prilikom je na pitanje da li su te najave tačne Bulatović kratko odgovorio da „to nije tačno“, a vezi sa situacijom ukidanja linije Niš-Malme objasnio da je reč o poslovnoj politici avio-kompanije:

– U to se ne može niko mešati i to je pitanje tržišta i još jedna potvrda da smo doneli ispravnu odluku, jer iza aerodroma u ovakvim okolnostima može da stoji samo jaka država kao što je Srbija. –

Loukosteri ostaju u Nišu? / Foto: Ryanair

Država nastavlja sa investicijama u niški aerodrom

Navode gradonačelnika Niša o tome da u trenutnim okolnostima iza aerodroma treba da stoji država danas je u svom saopštenju potvrdilo i Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, gde se navodi da je „niški aerodrom za Srbiju strateški važan i da će Vlada Srbije nastaviti da u njega investira kako bi se dodatno podigli kvalitet usluga i bezbednost, što je preduslov uspešnog poslovanja “Konstantina Velikog” i interesa avio-prevoznika da lete iz Niša“.

Takođe, iz Ministarstva je objašnjeno da je otvaranje novih linija od 2014. godine omogućeno upravo ulaganjem u infrastrukturu i opremu niškog aerodroma „o čemu najbolje govori povećanje broja putnika sa 1.335 u 2014. na 331.582 u 2017. godini“.

Tim povodom, u saopštenju se ističe i novčana pomoć države niškom aerodromu, iako ni novac ni oprema „Konstantinu Velikom“ nisu dati iz državnog, već iz budžeta institucija koje se nalaze u njenom vlasništvu i čiji rad nije finansiran državnim novcem:

– U istom periodu, Republika Srbija je uložila u niški aerodrom ukupno 9,8 miliona evra, uključujući pomoć u novcu i opremi koju je Aerodrom „Konstantin Veliki“ dobio od vazduhoplovnih preduzeća i institucija u vlasništvu države, kao i pomoć i troškove granične policije i Uprave carine. –

Ukidanje linija samo procena profitabilnosti linije / Foto: Wizz Air

Ipak, Ministarstvo navodi da će do kraja 2018. godine Vlada za potrebe poslovanja niškog aerodroma uložiti dodatnih 180 miliona dinara, ili oko 1,5 miliona evra, prevashodno za omogućavanje nesmetanog funkcionisanja aerodroma u uslovima niskih temperatura, snega i leda.

U saopštenju Ministarstva obrazlaže se i ukidanje linija iz Niša, i indirektno usaglašava sa stavom Bulatovića da je tu samo reč o poslovnoj politici kompanije:

– Odluke o uspostavljanju i ukidanju linija motivisane su ponudom aerodromske infrastrukture u regionu i profitabilnošću konkretnih ruta. S obzirom na to da komercijalni uslovi za postojeće linije na niškom aerodromu nisu menjane, a da su aerodromske usluge od 2014. značajno unapređene, razlozi za ukidanje određenih linija u domenu su poslovne politike avio-kompanija i njihove procene o profitabilnosti određenih linija. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Видим, врло се агилно демантује свака гласина и комешање.

А зашто нема никаквих информација о новим компанијама, о преговорима? Зашто нема никакве акције од стране државе за привлачење нових компанија како би се разбили ризици ако нека компанија престане да лети? Уосталом, где је тај АТР од ЕС из Ниша за Београд?

Стратешки важан? Наравно. Стратешки је важно да се аеродром не развија због концесионара у Београду.

Odgovori
St

Upravo tako Aleksandre!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

@Petrovic Dusan "EU i nije bas dobro mesto gde bi neko trebao da bude" , "Srbija pametno radi sa Kinom i sa svima ko nas ne ucenjuje i ne maltretira" Wauu, da li je ovo PD dvojnik, ili sam ja na T6 nekog paralelnog univerzuma :-) Ne zaboravimo samo da se Trampu #1 ne moze…

27. Apr 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

Branko Falcon 50 YU-BNA proizveden 1981. Learjet 31A YU-BRZ proizveden 1991. Embraer Legacy 600 proizveden 2007.

27. Apr 2025.Pogledaj

Njofra na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Naravno da će ih trebati nadograđivati kroz 20 godina. Zar mislite da srpske neće trebati nadograđivati? Oni po nadogradnjama i tehnologiji nisu 20 godina iza srpskih (kao što će biti po godini proizvodnje kad srpski budu isppručeni), već su jednu generaciji iza. U trenutku kada srpski budu isporučeni Srbiji, već će izaći nova verzija koji…

27. Apr 2025.Pogledaj

Miki na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

EU je najbolje mjesto za život na svijetu, a bit će i dalje. Puno je bolje biti u EU nego izoliran. Samo u Srbiji politicari zbog nesposobnosti mogu prodavati maglu da je bolje van EU.

27. Apr 2025.Pogledaj

Jordan na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako me sećanje služi, na ovom portalu se svojevremeno pisalo o mogućnosti da Srbija kupi polovne miraže od UAE, mislim pre desetak godina. Ta ideja je onda bila dobra. Od tada je prošlo 10 godina, a Grčka želi da proda celu flotu od 25 aviona, jer im ugovor za održavanje ističe 2027. godine. Mislim da…

27. Apr 2025.Pogledaj