U kontekstu ukidanja Viz erove linije Niš-Malme i navoda o napuštanju „Konstantina Velikog“ od strane lou kost kompanija, gradonačelnik Niša Darko Bulatović demantovao je za „Prvu TV“ da će jedan od ta dva prevoznika, Rajaner, napustiti niški aerodrom.
Tom prilikom je na pitanje da li su te najave tačne Bulatović kratko odgovorio da „to nije tačno“, a vezi sa situacijom ukidanja linije Niš-Malme objasnio da je reč o poslovnoj politici avio-kompanije:
– U to se ne može niko mešati i to je pitanje tržišta i još jedna potvrda da smo doneli ispravnu odluku, jer iza aerodroma u ovakvim okolnostima može da stoji samo jaka država kao što je Srbija. –
Država nastavlja sa investicijama u niški aerodrom
Navode gradonačelnika Niša o tome da u trenutnim okolnostima iza aerodroma treba da stoji država danas je u svom saopštenju potvrdilo i Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, gde se navodi da je „niški aerodrom za Srbiju strateški važan i da će Vlada Srbije nastaviti da u njega investira kako bi se dodatno podigli kvalitet usluga i bezbednost, što je preduslov uspešnog poslovanja “Konstantina Velikog” i interesa avio-prevoznika da lete iz Niša“.
Takođe, iz Ministarstva je objašnjeno da je otvaranje novih linija od 2014. godine omogućeno upravo ulaganjem u infrastrukturu i opremu niškog aerodroma „o čemu najbolje govori povećanje broja putnika sa 1.335 u 2014. na 331.582 u 2017. godini“.
Tim povodom, u saopštenju se ističe i novčana pomoć države niškom aerodromu, iako ni novac ni oprema „Konstantinu Velikom“ nisu dati iz državnog, već iz budžeta institucija koje se nalaze u njenom vlasništvu i čiji rad nije finansiran državnim novcem:
– U istom periodu, Republika Srbija je uložila u niški aerodrom ukupno 9,8 miliona evra, uključujući pomoć u novcu i opremi koju je Aerodrom „Konstantin Veliki“ dobio od vazduhoplovnih preduzeća i institucija u vlasništvu države, kao i pomoć i troškove granične policije i Uprave carine. –
Ipak, Ministarstvo navodi da će do kraja 2018. godine Vlada za potrebe poslovanja niškog aerodroma uložiti dodatnih 180 miliona dinara, ili oko 1,5 miliona evra, prevashodno za omogućavanje nesmetanog funkcionisanja aerodroma u uslovima niskih temperatura, snega i leda.
U saopštenju Ministarstva obrazlaže se i ukidanje linija iz Niša, i indirektno usaglašava sa stavom Bulatovića da je tu samo reč o poslovnoj politici kompanije:
– Odluke o uspostavljanju i ukidanju linija motivisane su ponudom aerodromske infrastrukture u regionu i profitabilnošću konkretnih ruta. S obzirom na to da komercijalni uslovi za postojeće linije na niškom aerodromu nisu menjane, a da su aerodromske usluge od 2014. značajno unapređene, razlozi za ukidanje određenih linija u domenu su poslovne politike avio-kompanija i njihove procene o profitabilnosti određenih linija. –
Александар
Видим, врло се агилно демантује свака гласина и комешање.
А зашто нема никаквих информација о новим компанијама, о преговорима? Зашто нема никакве акције од стране државе за привлачење нових компанија како би се разбили ризици ако нека компанија престане да лети? Уосталом, где је тај АТР од ЕС из Ниша за Београд?
Стратешки важан? Наравно. Стратешки је важно да се аеродром не развија због концесионара у Београду.
Stanko
Upravo tako Aleksandre!