BEG airport status
Ministarstvo saobraćaja: Takse na „Konstantinu Velikom“ nisu povećane, Odluke o ukidanju linija poslovna politika kompanija Država nastavlja da se kiti perjem vazduhoplovnih institucija kada je reč o pomoći niškom aerodromu / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Ministarstvo saobraćaja: Takse na „Konstantinu Velikom“ nisu povećane, Odluke o ukidanju linija poslovna politika kompanija

U kontekstu ukidanja Viz erove linije Niš-Malme i navoda o napuštanju „Konstantina Velikog“ od strane lou kost kompanija, gradonačelnik Niša Darko Bulatović demantovao je za „Prvu TV“ da će jedan od ta dva prevoznika, Rajaner, napustiti niški aerodrom.

Tom prilikom je na pitanje da li su te najave tačne Bulatović kratko odgovorio da „to nije tačno“, a vezi sa situacijom ukidanja linije Niš-Malme objasnio da je reč o poslovnoj politici avio-kompanije:

– U to se ne može niko mešati i to je pitanje tržišta i još jedna potvrda da smo doneli ispravnu odluku, jer iza aerodroma u ovakvim okolnostima može da stoji samo jaka država kao što je Srbija. –

Loukosteri ostaju u Nišu? / Foto: Ryanair

Država nastavlja sa investicijama u niški aerodrom

Navode gradonačelnika Niša o tome da u trenutnim okolnostima iza aerodroma treba da stoji država danas je u svom saopštenju potvrdilo i Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, gde se navodi da je „niški aerodrom za Srbiju strateški važan i da će Vlada Srbije nastaviti da u njega investira kako bi se dodatno podigli kvalitet usluga i bezbednost, što je preduslov uspešnog poslovanja “Konstantina Velikog” i interesa avio-prevoznika da lete iz Niša“.

Takođe, iz Ministarstva je objašnjeno da je otvaranje novih linija od 2014. godine omogućeno upravo ulaganjem u infrastrukturu i opremu niškog aerodroma „o čemu najbolje govori povećanje broja putnika sa 1.335 u 2014. na 331.582 u 2017. godini“.

Tim povodom, u saopštenju se ističe i novčana pomoć države niškom aerodromu, iako ni novac ni oprema „Konstantinu Velikom“ nisu dati iz državnog, već iz budžeta institucija koje se nalaze u njenom vlasništvu i čiji rad nije finansiran državnim novcem:

– U istom periodu, Republika Srbija je uložila u niški aerodrom ukupno 9,8 miliona evra, uključujući pomoć u novcu i opremi koju je Aerodrom „Konstantin Veliki“ dobio od vazduhoplovnih preduzeća i institucija u vlasništvu države, kao i pomoć i troškove granične policije i Uprave carine. –

Ukidanje linija samo procena profitabilnosti linije / Foto: Wizz Air

Ipak, Ministarstvo navodi da će do kraja 2018. godine Vlada za potrebe poslovanja niškog aerodroma uložiti dodatnih 180 miliona dinara, ili oko 1,5 miliona evra, prevashodno za omogućavanje nesmetanog funkcionisanja aerodroma u uslovima niskih temperatura, snega i leda.

U saopštenju Ministarstva obrazlaže se i ukidanje linija iz Niša, i indirektno usaglašava sa stavom Bulatovića da je tu samo reč o poslovnoj politici kompanije:

– Odluke o uspostavljanju i ukidanju linija motivisane su ponudom aerodromske infrastrukture u regionu i profitabilnošću konkretnih ruta. S obzirom na to da komercijalni uslovi za postojeće linije na niškom aerodromu nisu menjane, a da su aerodromske usluge od 2014. značajno unapređene, razlozi za ukidanje određenih linija u domenu su poslovne politike avio-kompanija i njihove procene o profitabilnosti određenih linija. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Видим, врло се агилно демантује свака гласина и комешање.

А зашто нема никаквих информација о новим компанијама, о преговорима? Зашто нема никакве акције од стране државе за привлачење нових компанија како би се разбили ризици ако нека компанија престане да лети? Уосталом, где је тај АТР од ЕС из Ниша за Београд?

Стратешки важан? Наравно. Стратешки је важно да се аеродром не развија због концесионара у Београду.

Odgovori
St

Upravo tako Aleksandre!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Ivkos “5 Atacams raketa napravi vecu stetu nego 2 miliona granata 122mm koje uzoru par hiljada hektarsa i metodom slucajnog pogotka nesto zakace.” Kako ovo nazvati nego tehno-fetiš? Možda kargo-kult?

14. Jul 2024.Pogledaj

Djuka na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Ok, hvaala. I kako je to sve sto si naveo "tajna", odnosno "ne obajvljuje se" ako je na internetu? Patriota sto se tice jasno je da Ukrajina za sada ima 4 baterije + nesto ekstra lansera kao nemacka kompenzacija za izgubljene. Realno ti prica ne drzi vodu, nije to ni blizu dovoljno PVO-a za svrishodnu…

14. Jul 2024.Pogledaj

Nenad N. na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Krunoslav Odlicno receno. Svedjani izgleda jos uvek veruju u "ravnopravnost partnera". Gripen je inace, mozda i bolji kao visenamenski od Rafala, ali gazde su gazde. @Dusan Gripeni E i F koriste General Electric cisto americke motore, za razliku pd verzija C i D. To ih i cini verovatno an par sa Rafalima.

14. Jul 2024.Pogledaj

Thomas na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Shalabalzer Slovenija je donirala BVP M-80. Za Sloveniju i Hrvatsku bi bilo bolje da su svoje tenkove iz obitelj T-72 zamjenili sa Leopard-2. Da se jednom rijese tog smeca iz doba te uklete Yugoslavije. Bar su se rijesili vas. Ukrajina dobiva donirano. Rusija mora placat. Taj rat je sulud. Nepotreban. Ovako samo slabi Rusiju i…

13. Jul 2024.Pogledaj

Vaste na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Petrović Dušan Istina da je preko 25 zemalja tuklo moćnu SRJ koja je imala gomilom saveznika ustvari 0 i uspela je nadjačati ! Stvarno sam fasciniran ovom cifrom uspeha koja bi me bila sramota da iznosim pod kojim okolnostima ,ali se pokazalo da je F-117 jako stelt ,pogotovu protiv sistema PVO iz 1960 godine !…

13. Jul 2024.Pogledaj