BEG airport status
Ministarstvo saobraćaja: Takse na „Konstantinu Velikom“ nisu povećane, Odluke o ukidanju linija poslovna politika kompanija Država nastavlja da se kiti perjem vazduhoplovnih institucija kada je reč o pomoći niškom aerodromu / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Ministarstvo saobraćaja: Takse na „Konstantinu Velikom“ nisu povećane, Odluke o ukidanju linija poslovna politika kompanija

U kontekstu ukidanja Viz erove linije Niš-Malme i navoda o napuštanju „Konstantina Velikog“ od strane lou kost kompanija, gradonačelnik Niša Darko Bulatović demantovao je za „Prvu TV“ da će jedan od ta dva prevoznika, Rajaner, napustiti niški aerodrom.

Tom prilikom je na pitanje da li su te najave tačne Bulatović kratko odgovorio da „to nije tačno“, a vezi sa situacijom ukidanja linije Niš-Malme objasnio da je reč o poslovnoj politici avio-kompanije:

– U to se ne može niko mešati i to je pitanje tržišta i još jedna potvrda da smo doneli ispravnu odluku, jer iza aerodroma u ovakvim okolnostima može da stoji samo jaka država kao što je Srbija. –

Loukosteri ostaju u Nišu? / Foto: Ryanair

Država nastavlja sa investicijama u niški aerodrom

Navode gradonačelnika Niša o tome da u trenutnim okolnostima iza aerodroma treba da stoji država danas je u svom saopštenju potvrdilo i Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, gde se navodi da je „niški aerodrom za Srbiju strateški važan i da će Vlada Srbije nastaviti da u njega investira kako bi se dodatno podigli kvalitet usluga i bezbednost, što je preduslov uspešnog poslovanja “Konstantina Velikog” i interesa avio-prevoznika da lete iz Niša“.

Takođe, iz Ministarstva je objašnjeno da je otvaranje novih linija od 2014. godine omogućeno upravo ulaganjem u infrastrukturu i opremu niškog aerodroma „o čemu najbolje govori povećanje broja putnika sa 1.335 u 2014. na 331.582 u 2017. godini“.

Tim povodom, u saopštenju se ističe i novčana pomoć države niškom aerodromu, iako ni novac ni oprema „Konstantinu Velikom“ nisu dati iz državnog, već iz budžeta institucija koje se nalaze u njenom vlasništvu i čiji rad nije finansiran državnim novcem:

– U istom periodu, Republika Srbija je uložila u niški aerodrom ukupno 9,8 miliona evra, uključujući pomoć u novcu i opremi koju je Aerodrom „Konstantin Veliki“ dobio od vazduhoplovnih preduzeća i institucija u vlasništvu države, kao i pomoć i troškove granične policije i Uprave carine. –

Ukidanje linija samo procena profitabilnosti linije / Foto: Wizz Air

Ipak, Ministarstvo navodi da će do kraja 2018. godine Vlada za potrebe poslovanja niškog aerodroma uložiti dodatnih 180 miliona dinara, ili oko 1,5 miliona evra, prevashodno za omogućavanje nesmetanog funkcionisanja aerodroma u uslovima niskih temperatura, snega i leda.

U saopštenju Ministarstva obrazlaže se i ukidanje linija iz Niša, i indirektno usaglašava sa stavom Bulatovića da je tu samo reč o poslovnoj politici kompanije:

– Odluke o uspostavljanju i ukidanju linija motivisane su ponudom aerodromske infrastrukture u regionu i profitabilnošću konkretnih ruta. S obzirom na to da komercijalni uslovi za postojeće linije na niškom aerodromu nisu menjane, a da su aerodromske usluge od 2014. značajno unapređene, razlozi za ukidanje određenih linija u domenu su poslovne politike avio-kompanija i njihove procene o profitabilnosti određenih linija. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Видим, врло се агилно демантује свака гласина и комешање.

А зашто нема никаквих информација о новим компанијама, о преговорима? Зашто нема никакве акције од стране државе за привлачење нових компанија како би се разбили ризици ако нека компанија престане да лети? Уосталом, где је тај АТР од ЕС из Ниша за Београд?

Стратешки важан? Наравно. Стратешки је важно да се аеродром не развија због концесионара у Београду.

Odgovori
St

Upravo tako Aleksandre!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Bas bi nam legli polovni avioni koji izlaze iz resursa i opet ista prica za 5 godina. Potraga za novima. Nas narod ocigledno praktikuje polovnjake i konstantne popravke i servisiranja. U slucaju da ih uzmemo, Zasto bi nam Grci dali naoruzanje kad je isto kompaktibilno sa rafalima koje imaju?

15. Jan 2025.Pogledaj

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

3,4 milijarde za 12 novih i 12 polovnih. Verovatno sa naoruzanjem. Kako si ti razumeo da su platili skuplje?

15. Jan 2025.Pogledaj

Neno na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Grčki rabljeni Rafali su starije proizvodnje od hrvatskih Rafala, ali na istom standardu. Bilo je već potvrđeno da u ugovorima je opcija da grčki i hrvatski Rafali prolaze modernizacije do F5 standarda. Kako je to ipak samo 4. generacija u vreme kada već i 6. se pojavljuje apsolutno je razumno uzeti rabljene Rafale od F3R…

15. Jan 2025.Pogledaj

Sivi na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Box Hrvatska vise nema Migova. Valjda si mislio na Rafale. Konfiguracija naoruzanja nije dana u javnost za hrvatske Rafale a za srpske je jos u pregovorima. Generalno mozemo samo nagadjati sto ce koji nositi.

15. Jan 2025.Pogledaj

Branko na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Kad dodamo kod nas naoruzanje i infrastrukturu ispasce da smo nasih 12 platili 3.5 milijarde, kao i Grci 24 komada, od cega 12 novih...

14. Jan 2025.Pogledaj