BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 240°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Lokid Martin dobio ugovor za modernizaciju sistema vazdušnog osmatranja Albanije Za 31 milion evra Albanija će nabaviti novi osmatrački radar, sisteme za komunikaciju i navigaciju, i izvršiće se integrisanje s civilnim osmatračkim sistemom / Foto: Lockheed Martin

Lokid Martin dobio ugovor za modernizaciju sistema vazdušnog osmatranja Albanije

Republika Albanija investira u izgradnju integrisanog sistema vazdušnog osmatranja koji predstavlja projekat vojne modernizacije za čiju realizaciju je potpisan ugovor s američkom kompanijom Lokid Martin. To je 24. aprila, u vazduhoplovnoj bazi Rinas blizu glavnog grada Tirane, prilkom svečanog obeležavanje 67. godina Ratnog vazduhoplovstva Albanije, izjavila ministarka odbrane te zemlje Oljta Džačka.

– Uspostavljanje integrisanog sistema vazdušnog osmatranja, na kome radimo s jednom od najpoznatijih kompanija vojne industrije u svetu, biće još jedna od značajnih komponenti ne samo nacionalne sigurnosti Albanije već takođe i za sve partnerske države u Severnoatlanskom savezu – izjavila je Džačka.

Izjava albanske ministarke odbrane došla je nekoliko dana nakon što joj je 19. aprila, u intervju za ’’Glas Amerike’’, zatraženo da prokomentariše njen susret s predstavnicima kompanije Lokid Martin tokom njene zvanične posete SAD koja je realizovana sredinom aprila a kojom prilikom je imala susret i s sekretarom za odbranu SAD Džimom Matisom i kada je izrazila spremnost Albanije da obezbedi kopnene, vazduhoplovne i mornaričke kapacitete i baze Sjedinjenim Američkim Državama i NATO-u.

– Mi smo potpisali ugovor za integrisani osmatrački sistem na kojem već nekoliko meseci radi Lokid Martin – rekla je Džačka Glasu Amerike dodajući da na ovom projektu Lokid Martin radi zajedno s italijanskim partnerom, kompanijom GEM Elettronica.

Iako mnogi detalji ugovora između Albanije i Lokid Martina nisu javno objavljeni, zna se da je projekat vredan oko 400 miliona leka (31 milion evra) i da je započet sredstvima iz budžeta za 2017. godinu. U okviru projekta planirana je nabavka novog radara, opreme za navigaciju i komunikaciju i njihovu integraciju s albanskim civilnim osmatračkim sistemom koji je takođe modernizovao Lokid Martin pre oko 15 godina.

Komentari

D

A zašto me ne čudi da su baš izabrali Lokid Martin a ne npr neku Evropsku firmu kao npr. THOMPSON IZ Franciske etec.

Odgovori
E

Vjerojatno su ih odabrali iz istih razloge zasto je JNA odabrala Westinghouse/N.Grumman…

D

@ED nemoj da se ljutiš. I tadašnja vlast je plivala u istim „vodama“ kao danas Albanija.
’48 je Informbiro naterao tadašnjr vlasti da kupuju oružije preko velike bare. 70-80 je tadašnja JNA i Savezna vlada preko SDPR kupovala i Francisko Oruzije Bombe Helihoptere (gazela) itd.
Čak je pokušano i pravljenje Multifunkcionalnog Borbenog Aviona ….. dakle nemoj upoređivati SFRJ i Albaniju zato što NISU ČAK NI IZBLIZA ISTI RAZLOZI.

D

Za dobavljaća „odabrali“ su firmu bez trunke poslovnog morala. Predvodnik je vojnoindustrijskog kompleksa u USA. Hrvatskoj (oko 2000-te) su prodali pet radarskih kompleksa koji nikad nisu niti instalirani jer su stanovništvo huškali kroz ekoudruge. Kasnije se ispostavilo da taj model nikada nigdje u svijetu nije proradio kako je zamišljeno, pa čak ni poslije višekratnih modernizacija.
Oprema kupljena i plaćena leži u skladištima.

Odgovori
M

јеР тито тврдиш да AN/FPS-117 не ваља!?? :0

…налазите ману и на Lockheed Martin!?? x_X

Ž

Мргуд

Мислим да Динго ипак мисли на 4 радарa Enhanced Peregrin компаније Metric System.

M

Ti si pomjesao an/fps-117 i „peregrin“ radare. Radari an/pfs-117 su vrhunski po kvaliteti,po karakteristikama i rade bez problema..

M

Radari an/fps-117 rade i uvjek su radili. Ti si ih pomjesao sa radarima peregrin koji nikada nisu profunkcionirali. Malo bolje pratit na satu u buduce..

E

Ne bih bas rekao da nisu instalirani. Kupljeno je 4 komada 1998. pod izuzetno sumljivim okolnostima. Radari EP su odabrani jer je i postojalo iskustvo i obuceni ljudi s starijom verzijom istog radara (Falcon) koje je koristila JRM krajem 80-ih. U instalirani su bili od 2004. i instalirani na Vis, Lastovo, Mljet i Dugi Otok. Od 2007 stavljen je u aktivnu upotrebu onaj na Visu. Zbog jako losih iskustava s pouzdanoscu nikad nisu smatrani ispravnim.
2015. se odustalo od modernizacije i EP radara opcenito iako postoje stavke u proracunu za 2017 koje se odnose na EP.

M

ијао, Фалкон!!! то ме враћа у 90-те…ОРОСт на Обоснику, Монтенегро…колко памтим, то је била цењена машина…чак су били укључивани и 99-те године!!!

V

Samo za informaciju radari Enhanced Petegrine rade vec godinama. I HRM sa njima nadopunjuje svoju motriteljsku mrezu, ali nikako nisu zadovoljni sa njihovom kvalitetom i ucinkovitoscu. HRM je odustao od njihove modernizacije i po najavama trebao bi ih zamijeniti do 2020 nekim novin sustavima

Z

Nije to los radar. Ako se dobro odrzava i uz dobro obucene posade moze jako dobro raditi. Dokazuju to i u nasoj vojsci. Iako bih volio da smo u situaciji da imamo novije, veci domet, manje zracenje ali realno uspeh je i onaj deal sa polovnim slovenskim 117icama. A ovaj izbor Albanije nije neocekivan, veliki su dugovi prema Amerikancima.. valjda ce proci bolje nego Hr svojevremeno. Pise da su novi..

Odgovori
l

Slovenci su prodali stariji AN/TPS-70, a ne 117

V

@Zoran Vu

ispravak Hrvatska nije imala problema sa an/fps 117 oni odlično rade, već sa radarima za nadzor mora Enhanced Peregrin koji su već sada i zastarjeli,a plan je njihova zamijena novim radarima do 2020 godine.

B

@Dingo
Ti su pomesao VOJIN i radare za osmatranje mora.

Odgovori
M

Dobro sad bar znamo da Albanija nece imati radare u funkciji vec samo na popisu za wikipediu

Odgovori
a

Za Dingo

U slučaju Hrvatske pomiješao si kruške i jabuke!!!!

Odgovori
M

Ti si pomjesao an/fps-117 i „peregrin“ radare. Radari an/pfs-117 su vrhunski po kvaliteti,po karakteristikama i rade bez problema..

Odgovori
V

Moram da komentarisem. Prvo pohvale Tangusiks!
Kakve su sanse kada modernizujemo eskadrilu i kada nam dodju beloruski migovi da preuzmemo patrolisanje neba Crne Gore?
I sta je sa Kosmetom po tom pitanju? Jel patrolisemo tamo uopste?
Hvala lepa

Odgovori
M

Црна Гора ти је под јурисдикцију Италијана&Грчке, једном у месец дана улете грчке Ф-16це, следећи пут ‘талијани са Тајфунима…а у догледно време, мог’се кладим у по пиво пред задругу, да ће улетати и Ф-35!!! КиМ, за сада нема налета QRA a поготово не РВ Србије!

…а кад стигну белоруски Мизи, па их ми апгрејдујемо на ниво империјалних ТАЈ фајтера из Ратова Звезда…но отом потом…за 2 највише 3 године…

E

@Vujadin
Nikakve sanse za Crnu Goru jer je ona clanica NATO-a. to moze samo avijacija clanice, tamo to rade talijani i grci.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_132685.htm
http://www.janes.com/article/75381/italy-greece-to-police-montenegrin-airspace
Isto vrijedi i za Kosovo, to je zracni prostor pod kontrolom NATO-a.
http://www.eurocontrol.int/press-releases/natokfor-re-opens-upper-airspace-over-kosovo-civilian-air-traffic-overflights

D

@MRGUD Rođo ja bi ipak višr voleo da naše „poklonjene“ MiG 29 Modernizuju na nivo „X-Wing fighter“ em su okretniji em su ubojitiji a mogu i Quantna Torpeda da lansiraju…… jedan je dovoljan da onesposovi „ubicu Planeta“ …. dakle ipak je bolji Rebelion ujedinjenih Planeta …. hahahahahaha 😉😉😉😉😉

M

Dok ne uđete u NATO nikakve! Ako uđete u NATO male jer i u natu veliki diktiraju, sumnjam da ce grci i talijani tek tako pustiti taj dio fin. kolaca

P

Mrgud
Kao taj fajter upgrejder i buduci premijer majcice Rusije postedi nas isprazne veselosti.
Bolje i te migze upgrejduj pa nakon testiranja, zna se s kime, vodi sledbenike pred zadrugu na poselo i koje pivo.

M

…чак и паори пред задругу знају да је „модернизација дарованих нам“ Мигова лабудова песма… :)

G

Celih 67 godina RV-a!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend