BEG airport status
Renoviran helidrom VMA, radove finansirao DCV u iznosu od 200.000 evra Renovirana i kuća uz helidrom / Foto: Ministarstvo odbrane

Renoviran helidrom VMA, radove finansirao DCV u iznosu od 200.000 evra

Predstavnici Ministarstva odbrane, Vojske Srbije i Direktorata civilnog vazduhoplovstva pustili su zvanično u upotrebu danas renovirani, i kako navode, unapređeni helidrom Vojnomedicinske akademije. Radove je finansirao Direktorat civilnog vazduhoplovstva u iznosu od 25 miliona dinara.

– Reč je o jedinom helidromu u Republici Srbiji koji obezbeđuje uslove za sletanje dva helikoptera istovremeno, na dve pozicije, danju i noću i u svim uslovima. Veoma je značajan za RViPVO, VMA, ali i za celokupan sistem odbrane. Sada  su obezbeđeni uslovi za smeštaj posade helikoptera, unutrašnje službe, kao i sanitetskog osoblja i lica koja se helikopterima transportuju. – istakao je komandant RV i PVO general-major Duško Žarković. Događaju su prisustvovali i ministar odbrane Aleksandar Vulin, direktorka DCV-a Mirjana Čizmarov i načelnik Generalštaba general-potpukovnik Milan Mojsilović

Helidrom VMA / Foto: Ministarstvo odbrane
Renovirana unutrašnjost / Foto: Ministarstvo odbrane
Unutrašnjost objekta / Foto: Ministarstvo odbrane
Bolji uslovi za rad / Foto: Ministarstvo odbrane

– Sada imamo dve sletno-poletne tačke, obe imaju osvetljenje, što znači da u svim vremenskim uslovima, danju i noću, možemo da primimo sve tipove helikoptera, bez obzira na njihovu veličinu. Pacijenti VMA su na ovaj način dobili jednu dragocenu uslugu, ali je i Vojska Srbije dobila jednu novu sposobnost, kao i svi građani Srbije. Svako ulaganje u Vojsku Srbije jeste ulaganje u kvalitet života svakog građanina i što budete imali jaču i opremljeniju Vojsku Srbije i što mi budemo imali više novih sposobnosti, to će biti jača i Srbija i to će biti lakši život svakog građanina naše zemlje.

Veliko mi je zadovoljstvo što mogu da se zahvalim direktorki Čizmarov i zato što razume i zato što je prepoznala potrebu da se pomogne pacijentima VMA, kao i svakom našem građaninu, ali i Vojsci Srbije. Pozivam i ostale socijalno-odgovorne subjekte u ovoj zemlji da uvek razmišljaju o tome da mogu da pomognu svojoj Vojsci, jer tako će pomoći i svojoj državi. Helidrom je otvoren, on će se koristiti i nadajmo se da ćemo ga uvek koristiti u mirnodopske svrhe i uvek za dobro, ali on je tu 24 časa na raspolaganju svim građanima naše zemlje, ne samo pripadnicima Vojske – izjavio je Vulin.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Dajte da skupimo po 100 rsd da kupe normalan televizor.

Odgovori
Be

@Niko

To je samo ukras :-)

Zo

I da gledaju sta na njemu? Parove? Pa da se zgrada srusi!
Po 1000RSD, pa da se napravi u Nisu isti ovakav, pa u Somboru, Uzicu, Vranju a ne bi skodilo i u Zrenjaninu..

Lj

Ova ti je dobra,potpisujem!Pozdrav…

Lj

za Zorana:potpuno se slažem,da naprave i u gradovima koje si naveo!I neka obe zauzmu stav *na mestu voljno*.Pozdrav…

al

hah, kao pre 20 godina. sveska i olovka na stolu za pozarnog ili dezurnog ili sta vec….kako vraca secanja na najgluplje provedenih godinu dana u zivotu. Napredovali su doduse jer nema pec ima radijator

en

Pozdravljam,da ih je vise u svim vecim klinickim centrima…

Odgovori
BB

Koga? Ministara ili heliodroma? 🤔

en

Heliodroma naravno,da i gradjani imaju neke vajde…Ministri me ne interesuju ( ma koje stranke bili ).

Se

Za 200 000 evra su mogli da daju i LCD TV… :)

Odgovori

Мало сам разочаран чланком јер нема практично ни слова више него што је објављено на сајту МО. Очекивао сам бар неки детаљ о техничком унапређењу хелидрома на основу којег, како рече министар, ту може да се слети „у свим временским условима, дању и ноћу“.
Овај хелидром је одувек имао ноћно осветљење обеју платформи и индикатор угла прилаза (VASI), а из овога што се види на овим фотографијама (и још пар са других места) чини се као да ни сад нема ништа више од тога.

Odgovori
Ma

Da li su mogli da osmisle malo maštoviti objekat.Deluje tako bedno da čovek nepoveruje .

Odgovori
Ma

Zgrada izgleda kao montazna seoska skola po projektu lokalnog gradjevinskog preduzimaca. I po enterijeru i eksterijeru se vidi da se radi o najjeftinijoj mogucoj gradnji, verovatno papreno naplacenoj.

Me

Nista , sledeci put iskesiraj svoj novac pa da kuca izgleda mastovito!
Svaka cast i zelja da se nastavi izgradnja po ostalim gradovima Srbije!

22

@Medo

Problem i jeste što je iskeširan tvoj, moj, njegov novac (dosta novca) i napravljeno ovo!

Ma

@22201

Nije i moj novac iskesiran jer ja porez placam u Nemackoj ali iskreno, „mene sve rane moga roda bole“ pa i one urbanisticke prirode. Zato nemojte mi zameriti sto komentarisem a ne bi trebalo da me zanima.

Mi

Lepa vest. Drago mi je da se radi i konstantno pobollšavaju uslovi rada u objektima koji koordiniraju sa vazduhoplovnim sredstvima, kao i opšti uslovi, u ovom slučaju, koji su važni za operacije bezbednog dopremanja povređenih na lokaciju VMA, kako za pacijente tako i za osoblje i tehniku.Srećan rad!

Odgovori
ID

A onaj krevet na nivou seoske ambulante iz pedesetih godina,tuga.
To ima neku medicinsku svrhu ili je reč o diletentizmu?
P/O (povređeni/oboleli, tako se kaže u vojsci) se trantportuje vozilom od i do helikoptera, čemu krevet bez ičega ostalog? Bitno je da ima kožni dvosed za pozadine oni koji će zloupotrebljavati heliodrom(kao što to decenijama čine).

Odgovori
Ba

@ID

To se zove „Krevet za pregled pacijenata“ i izgleda upravo tako, i danas, čak i kad ga kupuješ novog.

Ništa posebno- stvar služi da prilegneš kad ti se mjeri pritisak, kada ti rade osnovni pregled, vadi krv i slično. Šta bi to u baraci heliodroma trebalo po tebi da bude? Bolnički krevet? EKG monitor? Ovo je heliodrom VMA, vidiš na prvoj slici ova fina zgrada u pozadini. Ranjenici, povređeni i slično se voze tamo- u tome je bit helikopterskog prevoza unesrećenih. Ovo su prostorije za osoblje- pilote helikoptera, vozače sanitetskih vozila i ljude iz logistike, da mogu između leta da se ugriju malo, pojedu nešto za stolom, telefoniraju, umiju se, prođu ljekarski pregled možda? To je sve.

ID

Pritisak se ne mora meriti ležeći, vaditi krv u zgradi heliodroma kraj onolike VMA?!? O čemu ti pričaš zemljače? A čime vaditi krv? Zubima, pa imaš li oči? Nema ništa,samo krevet. Kako reče da prilegneš, nasmejah se od muke. Ako je pacijent hitan neće ga niko skidati na krevet da mu vadi krv, već je na krevetu i već mu je stavljena u transportu braunila da se obezbedi venski put. Ko nije hitan, ne mora da vadi tu. Taj krevet nema nikakvu svrhu sam samcit, a ni u blizini ustanove tercijernog tipa. Šta ga imaš pregledati na tom krevetu iz praistorije, bolnica je na 100 metara.
Ili da dolaze doktori sa VMA da tu pregledaju?Kuku majko!
On je tu da ne bude prazno, medicinski razlog ne postoji.
Prijatelju nemaš pojma kako izgleda nov krevet, niti kako se organizuje sanitetska služba, pa nemoj lupati.

ac

Pa gradjena je po NATO standardu , zato je takba

Odgovori
Ne

U stvari sve i izgleda kako i treba izgledati.
Montažna zgrada je sasma dovoljna takva kakva jest. Boravak osoblja za vrijeme dežurstva i to je to.

Primarni prijem pacijenta i dio obrade vrše se već na licu mjesta i u helikopteru na letu do heliodroma koliko je to moguće, a ostalo u glavnoj zgradurini VMA.

Osim toga heliodrom prima dva helikoptera istodobno i to je odlično.

Dobro ulaganje ….. možda malko preskupo.

Odgovori

Којег особља? Каквог дежурства? Ту је одувек био само чувар рампе кад дође да одвеже ланац и катанац са исте и да евентуално ноћу попали светла, а и то само кад му јаве и ништа више од тога (а није ни потребно). Све у овој згради сем прекидача за осветљење је благо речено сувишно, да не употребим прави израз.
Хеликоптери овде не стоје (сем на кратко кад долете) нити пилоти овде дежурају – па ви сад извуците закључке.

Xe

Pomislio sam da se sprema nastavak serije Doktorka na selu.Ako su ozbiljni, moraju da nabave i tristaća sanitet,da parkiraju ispred ovog velelepnog objekta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj