BEG airport status
Vansi erports: „Nikola Tesla“ u prvom kvartalu 2019. opslužio skoro 1,035 miliona putnika, porast od 3,7% u odnosu na prethodnu godinu U prva tri meseca ove godine mreža Vansija opslužila 47,6 miliona putnika / Foto: Vansi erports

Vansi erports: „Nikola Tesla“ u prvom kvartalu 2019. opslužio skoro 1,035 miliona putnika, porast od 3,7% u odnosu na prethodnu godinu

Prema podacima kompanije Vansi erports, Aerodrom Nikola Tesla opslužio je u prvom kvartalu 2019. godine 1.034.891 putnika, što je za 3,7% više u odnosu na isti period prethodne godine, kada je zabeleženo 997.518 putnika. Takođe, broj poletanja i sletanja porastao je za 3,57% u prvom kvartalu ove godine na 13.569.

Kada je reč o svim aerodromima koji se nalaze pod upravom francuske kompanije, oni su u prva ovom kvartalu opslužili 47,6 miliona putnika, što je povećanje od 6,4% u odnosu na isti period 2018.

U Francuskoj, saobraćaj na 12 aerodroma kojima upravlja Vansi zabeležio je u prvom kvartalu porast od 9,6%, odnosno 4,6 miliona putnika, ističu iz te kompanije i dodaju:

– Pojedinačno gledano, broj putnika na vazdušnoj luci Lion-Sent-Egziperi (Lyon-Saint Exupéry) porastao je za 9,7%, a kao najznačajnija dostignuća aerodroma ističu se otvaranje easyJetove linije do Tel Aviva, udvostručenje Aeroflotovih frekvencija na liniji do Moskve, ali i snažan učinak domaćeg saobraćaja.

Na tri francuska aerodroma zabeležen je dvocifren porast putnika, i to: povećanje od 14,1% na aerodromu Nant Atlantik (Nantes Atlantique), rast od 18,6% na Ren Bretanji (Rennes Bretagne), kao i povećanje prometa od 21% na vazdušnoj luci Tulon Jer (Toulon Hyères). –

Infografik: Vansi erports

Kako ističu iz Vansija, povećanje putnika na aerodromima u Portugalu je posebno bilo vidljivo na vazdušnim lukama Faro i Porto, gde je na prvom aerodromu zabeležen rast od 12,3%, odnosno 9,5% na drugom:

– Na lisabonskoj vazdušnoj luci je, takođe, uprkos trenutnim ograničenjima kapaciteta, zabeležen porast od 4,2%. Kako bi se do isteka koncesije 2063. godine prilagodili rastućem kretanju putnika na aerodromu u glavnom gradu, Vansi erports je sa Vladom Portugala potpisao 8. januara ove godine i sporazum o finansiranju proširenja kapaciteta aerodroma u Lisabonu, koji pored proširenja postojećeg aerodroma, podrazumeva i otvaranje nove civilne vazdušne luke u gradu Montiju, udaljenom 25 kilometara od glavnog grada. –

Kako dalje pokazuju podaci francuske kompanije, rezultati u Japanu su takođe pozitivni, budući da je Međunarodni aerodrom Kansai u prvom kvartalu 2019. zabeležio rast od 5,7% i opslužio skoro 8 miliona putnika, što je za oko 500.000 više nego u istom periodu prethodne godine. Takođe, i aerodrom Osaka-Itami je ostvario povećanje prometa od 2,5%, a prema godišnjem izveštaju kompanije OAG za 2018, proglašen je i za najtačniji aerodrom u kategoriji „large airports“.

Rezultati / Tabela: Vansi erports

U Kambodži, vazdušna luka u Pnom Penu zabeležila je porast putnika od 15,8%, i to kako kažu iz Vansija najviše zbog otvaranja nove linije Air Chine, koja povezuje glavni grad sa Pekingom. I Aerodrom Sihanukvil (Sihanoukville) je gotovo udvostručio broj putnika u odnosu na isti kvartal prethodne godine i zabeležio rast od 132%.

Na kraju, Vansijevi podaci pokazuju i da Dominikanska Republika sa svojim aerodromom u Santo Domingu beleži povećanje od 9,3% u prvom kvartalu 2019, dok Aerodrom Belfast u Velikoj Britaniji ostvaruje rast prometa od 11,9% odnosno aerodrom u Liberiji (Kosta Rika) opslužiuje 10,2% više putnika u odnosu na prvi kvartal prethodne godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ma

    Da li se negde moze naci podatak koliko je putnika aerodrom imao 1988,1989 u zlatno doba, kada je terminal 1 sluzio za silne letove na domacim destinacijama na desetak aerodroma u SFRJ I kada smo leti imali desetine letova ka Splitu,Dubrovniku,Tivtu,Puli dnevni svakog dana …kada je JAT sa terminala 2 leteo na mnogo vise destinacija u evropi, cak leteo do SAD,Kanade,Australije…I kada je na isti sletao I 747 400 Kvantasa, sletao kasnije pripali Pan am I skoro sve tada drzavne avio kompanije Evrope…

    Hvala unapred na odgovoru

    Odgovori
    Pe

    Moze, i manje je nego sada.

    Dj

    „Златне године 20. века биле су 1987. и 1998., када је забележено више од 3 милиона путника, а дотадашњи рекорд од 3.404.665 милиона путника годишње забележен је 1987. године.“

    Be

    @Markoni

    Verovatno ima negde podatak, ali je broj putnika verovatno bio manji, obzirom da u današnje vreme puno više ljudi koristi avion kao prevozno sredstvo nego tada.
    Od osoba iz mog uzeg znam samo 2 osobe koje su pre 1990ih letele za avionom. A skoro svi moji poznanici su leteli u periodu posle 2000 godine.
    Jednostavno danas moze da leti ko hoće za cene od čak 10€ u jednom pravcu.

    SI

    A dividenda od 150+% trenutne cene akcija??
    Šta kažete, dobro?
    A sad zamislite tako 20+ godina da je počelo npr 1991-e?
    E toliko ste pokrali,bagro izdajnička.
    Takođe verujem da transparentan i odgovoran menadžment može daleko više

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

    29. Apr 2025.Pogledaj

    Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

    29. Apr 2025.Pogledaj

    Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

    29. Apr 2025.Pogledaj

    XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

    Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

    29. Apr 2025.Pogledaj