Prema podacima kompanije Vansi erports, Aerodrom Nikola Tesla opslužio je u prvom kvartalu 2019. godine 1.034.891 putnika, što je za 3,7% više u odnosu na isti period prethodne godine, kada je zabeleženo 997.518 putnika. Takođe, broj poletanja i sletanja porastao je za 3,57% u prvom kvartalu ove godine na 13.569.
Kada je reč o svim aerodromima koji se nalaze pod upravom francuske kompanije, oni su u prva ovom kvartalu opslužili 47,6 miliona putnika, što je povećanje od 6,4% u odnosu na isti period 2018.
U Francuskoj, saobraćaj na 12 aerodroma kojima upravlja Vansi zabeležio je u prvom kvartalu porast od 9,6%, odnosno 4,6 miliona putnika, ističu iz te kompanije i dodaju:
– Pojedinačno gledano, broj putnika na vazdušnoj luci Lion-Sent-Egziperi (Lyon-Saint Exupéry) porastao je za 9,7%, a kao najznačajnija dostignuća aerodroma ističu se otvaranje easyJetove linije do Tel Aviva, udvostručenje Aeroflotovih frekvencija na liniji do Moskve, ali i snažan učinak domaćeg saobraćaja.
Na tri francuska aerodroma zabeležen je dvocifren porast putnika, i to: povećanje od 14,1% na aerodromu Nant Atlantik (Nantes Atlantique), rast od 18,6% na Ren Bretanji (Rennes Bretagne), kao i povećanje prometa od 21% na vazdušnoj luci Tulon Jer (Toulon Hyères). –

Kako ističu iz Vansija, povećanje putnika na aerodromima u Portugalu je posebno bilo vidljivo na vazdušnim lukama Faro i Porto, gde je na prvom aerodromu zabeležen rast od 12,3%, odnosno 9,5% na drugom:
– Na lisabonskoj vazdušnoj luci je, takođe, uprkos trenutnim ograničenjima kapaciteta, zabeležen porast od 4,2%. Kako bi se do isteka koncesije 2063. godine prilagodili rastućem kretanju putnika na aerodromu u glavnom gradu, Vansi erports je sa Vladom Portugala potpisao 8. januara ove godine i sporazum o finansiranju proširenja kapaciteta aerodroma u Lisabonu, koji pored proširenja postojećeg aerodroma, podrazumeva i otvaranje nove civilne vazdušne luke u gradu Montiju, udaljenom 25 kilometara od glavnog grada. –
Kako dalje pokazuju podaci francuske kompanije, rezultati u Japanu su takođe pozitivni, budući da je Međunarodni aerodrom Kansai u prvom kvartalu 2019. zabeležio rast od 5,7% i opslužio skoro 8 miliona putnika, što je za oko 500.000 više nego u istom periodu prethodne godine. Takođe, i aerodrom Osaka-Itami je ostvario povećanje prometa od 2,5%, a prema godišnjem izveštaju kompanije OAG za 2018, proglašen je i za najtačniji aerodrom u kategoriji „large airports“.

U Kambodži, vazdušna luka u Pnom Penu zabeležila je porast putnika od 15,8%, i to kako kažu iz Vansija najviše zbog otvaranja nove linije Air Chine, koja povezuje glavni grad sa Pekingom. I Aerodrom Sihanukvil (Sihanoukville) je gotovo udvostručio broj putnika u odnosu na isti kvartal prethodne godine i zabeležio rast od 132%.
Na kraju, Vansijevi podaci pokazuju i da Dominikanska Republika sa svojim aerodromom u Santo Domingu beleži povećanje od 9,3% u prvom kvartalu 2019, dok Aerodrom Belfast u Velikoj Britaniji ostvaruje rast prometa od 11,9% odnosno aerodrom u Liberiji (Kosta Rika) opslužiuje 10,2% više putnika u odnosu na prvi kvartal prethodne godine.
Markoni
Da li se negde moze naci podatak koliko je putnika aerodrom imao 1988,1989 u zlatno doba, kada je terminal 1 sluzio za silne letove na domacim destinacijama na desetak aerodroma u SFRJ I kada smo leti imali desetine letova ka Splitu,Dubrovniku,Tivtu,Puli dnevni svakog dana …kada je JAT sa terminala 2 leteo na mnogo vise destinacija u evropi, cak leteo do SAD,Kanade,Australije…I kada je na isti sletao I 747 400 Kvantasa, sletao kasnije pripali Pan am I skoro sve tada drzavne avio kompanije Evrope…
Hvala unapred na odgovoru
Petronije
Moze, i manje je nego sada.
Djape
„Златне године 20. века биле су 1987. и 1998., када је забележено више од 3 милиона путника, а дотадашњи рекорд од 3.404.665 милиона путника годишње забележен је 1987. године.“
Beli
@Markoni
Verovatno ima negde podatak, ali je broj putnika verovatno bio manji, obzirom da u današnje vreme puno više ljudi koristi avion kao prevozno sredstvo nego tada.
Od osoba iz mog uzeg znam samo 2 osobe koje su pre 1990ih letele za avionom. A skoro svi moji poznanici su leteli u periodu posle 2000 godine.
Jednostavno danas moze da leti ko hoće za cene od čak 10€ u jednom pravcu.
SINGAPURCANAC
A dividenda od 150+% trenutne cene akcija??
Šta kažete, dobro?
A sad zamislite tako 20+ godina da je počelo npr 1991-e?
E toliko ste pokrali,bagro izdajnička.
Takođe verujem da transparentan i odgovoran menadžment može daleko više