BEG airport status
Boingovi 737 MAX 8 i 9 suspendovani i u Crnoj Gori: Propisane direktive za onemogućavanje svih letačkih operacija Ovakav akt, kako je saopštila EASA, može se smatrati privremenom akcijom / Foto: Aerodrom Podgorica

Boingovi 737 MAX 8 i 9 suspendovani i u Crnoj Gori: Propisane direktive za onemogućavanje svih letačkih operacija

Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore je izdala Sigurnosnu direktivu u vezi sa ograničavanjem operacija vazduhoplovima Boing 737-8 „MAX“ i Boing 737-9 „MAX“, saopšteno je iz te Agencije.

Kako navodi, Evropska Agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) izdala je u utorak, 12. marta, dve sigurnosne direktive kojima je suspendovala sve letačke operacije aviona Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“:

– Imajući to u vidu, a polazeći od činjenice da su sigurnost putnika i vazdušnih operacija prioritet, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore je izdala Sigurnosnu direktivu kojom se propisuje da u crnogorskom vazdušnom prostoru nijesu dozvoljene operacije vazduhoplova Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“, odnosno nijesu dozvoljena polijetanja i slijetanja na crnogorskim aerodromima.

Ovakav akt, kako je saopštila EASA, može se smatrati privremenom akcijom i Agencija za civilno vazduhoplovstvo će pažljivo pratiti dalji razvoj situacije i preduzimati adekvatne mjere. Takođe, u crnogorskom registru ne postoje vazduhoplovi Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“.

Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“ nijesu slijetali, odnosno polijetali sa crnogorskih aerodoma u 2019. godini. U 2018. godini, od ukupnog broja operacija polijetanja i slijetanja na crnogorskim aerodromima, oko pedesetak operacija se odvijalo sa vazduhoplovima Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“. –

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

B

Da li prije ili poslije Amerike???

Odgovori
m

Isto pitanje kao i za Srbiju – kako i čiji 737MAX bi uopce dosao do Crne Gore da je ta zabrana ikome bitna?

Odgovori
B

Kao sto mozete vidjeti u tekstu, u 2018. I 2019. oko 50ak aviona ovog tipa je slijetalo i polijetalo sa Cg aerodroma.

V

Max,

Nemojte tvrdoglavo zastupati nipodaštavajući stav prema vazduhoplovnim vlastima malih zemalja.

Kao prvo, zbog usklađivanja državnih politika sa politikom EU radi pristupnih pregovora, svaka zemlja kandidat za člana EU mora postupati u skladu sa međunarodnim obavezama. U ovom slučaju na osnovu ICAO međunarodnih obaveza i propisa.

Kao drugo, ukoliko odstupe od svetskih stavova i zaključaka može doći „kazna“. Mali su mali u svim oblastima, pa su za njih takve kazne preteške.

Videli smo kako je prošao veliki i moćni FAA koji nije želeo da postupi po tim obavezama. Došao je predsednički dekret i stavljena je tačka na i, i u USA. Ovo su suviše ozbiljne stvari da bi se amaterski prema njima odnosili.

M

>> U ovom slučaju na osnovu ICAO međunarodnih obaveza i propisa.

Nema tu nikakvih obaveza niti propisa, niti ICAO moze da naredjuje takve suspenzije, niti bi se EU prilikom pristupnih pregovora nesto sad uzbudila oko toga. Inace, kada se na nivou EU zabrani let ovim masinama one mogu teoretski da udju iz medjunarodnog vazdusnog prostora u CG te slete negde u CG, Bosni ili Srbiji (te se vrate istom ili slicnom rutom). Dakle suspenzija ima smisla. Medjutim kada CG suspenduje onda Srbija (i BiH) nema brige, osim ako ne zeli da osigura zabranu letenja aviona ovog tipa od Beograda do Nisa.

V

Mayer,

ICAO obaveze se odnose na bezbednost saobraćaja između ostaloga. Te ako se dođe do saznanja da je neka letelica nebezbedna Vazduhoplovne vlasti Država članica su dužne da postupe u skladu sa međunarodnim konvencijama.

EU i EASA su deo poltičkog, društvenog i vazduhoplovnog okruženja kojem želimo da pristupimo i mi, Srbija i Crna Gora. Ako EASA, kao agencija donese odluku da se neka letilica prizemlji, naš DCV mora da prati istu logiku. Mi smo pridruženi član EASA.

Postoje i propisane kazne za neispunjenje preuzetih obaveza. Za razliku od mnogih drugih segmenata društva Vazduhoplovstvo je regulisano na svetskom nivou.

Sve piše, sve postoji u propisima i konvencijama.

S

Garuda Indonesian Airlines su otkazali narudžbu 49 komada B737MAX, $4,900,000,000. Sitnica.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: [ANALIZA] Budžet vojne avijacije SAD za 2021. godinu

Uveliko se razvija naslednik F22 vec desetak godina, izvrseno je ja mislim i vise opitnih letova...

25. Mar 2020.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Alene, taj doktor koji je slao žene u šoping u Milano pojavljuje se gotovo svake večeri na TV-u. Valjda da zabavi narod koji će poludeti pod policijskim časom. Obustavu svih letova i potpunu izolaciju zemlje uopšte ne smatram normalnim. Mogu da zamislim mnogo situacija u kojkma bi neko baš morao, neodložno, da putuje. I da…

25. Mar 2020.Pogledaj

Vilim na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Alene, ova katastrofa nadmasi onu sa erupcijom vulkana na Islandu. Tada sam od Amsterdama do Rima putovao 3 dana, uz korištenje vlaka, busa, taxija... Strasno, sta nam se zbiva. Flightradar24 u pola dana izgleda kao nekada u 3:00 AM CET

25. Mar 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Pa osobama iz Hrvatske nije moguće putovanje bez dozvole Civilne zaštite. Onima koji dolaze u Hrvatsku ili su ljudi koji se vračaju (evakuacija) a to je jeftinije redovnim linijama, te njih svakako država mora i treba primiti. Oni ostali i ovako ne mogu ući u državu osim ako nemaju dozvole (zdravstveni i drugi krizni radnici,…

24. Mar 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Letove ima samo šest aerodroma regije

Da, nisam o tome razmišljao. I potpuno ste u pravu. Ima to smisla da se najavi 2-3 dana prije da ljudi mogu organizirat evakuaciju. Meni nikako nije jasno zašto se karantena ne napravi u hotelima. Pa oni su bez posla, prazni su, imaju sve (krevete, kupaonice, televizore, pristup internetu), lako ih se kontrolira, imaju čak…

24. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend