BEG airport status
Boingovi 737 MAX 8 i 9 suspendovani i u Crnoj Gori: Propisane direktive za onemogućavanje svih letačkih operacija Ovakav akt, kako je saopštila EASA, može se smatrati privremenom akcijom / Foto: Aerodrom Podgorica

Boingovi 737 MAX 8 i 9 suspendovani i u Crnoj Gori: Propisane direktive za onemogućavanje svih letačkih operacija

Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore je izdala Sigurnosnu direktivu u vezi sa ograničavanjem operacija vazduhoplovima Boing 737-8 „MAX“ i Boing 737-9 „MAX“, saopšteno je iz te Agencije.

Kako navodi, Evropska Agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) izdala je u utorak, 12. marta, dve sigurnosne direktive kojima je suspendovala sve letačke operacije aviona Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“:

– Imajući to u vidu, a polazeći od činjenice da su sigurnost putnika i vazdušnih operacija prioritet, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore je izdala Sigurnosnu direktivu kojom se propisuje da u crnogorskom vazdušnom prostoru nijesu dozvoljene operacije vazduhoplova Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“, odnosno nijesu dozvoljena polijetanja i slijetanja na crnogorskim aerodromima.

Ovakav akt, kako je saopštila EASA, može se smatrati privremenom akcijom i Agencija za civilno vazduhoplovstvo će pažljivo pratiti dalji razvoj situacije i preduzimati adekvatne mjere. Takođe, u crnogorskom registru ne postoje vazduhoplovi Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“.

Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“ nijesu slijetali, odnosno polijetali sa crnogorskih aerodoma u 2019. godini. U 2018. godini, od ukupnog broja operacija polijetanja i slijetanja na crnogorskim aerodromima, oko pedesetak operacija se odvijalo sa vazduhoplovima Boing 737-8 „MAX“ i 737-9 „MAX“. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

BB

Da li prije ili poslije Amerike???

Odgovori
ma

Isto pitanje kao i za Srbiju – kako i čiji 737MAX bi uopce dosao do Crne Gore da je ta zabrana ikome bitna?

Odgovori
Bo

Kao sto mozete vidjeti u tekstu, u 2018. I 2019. oko 50ak aviona ovog tipa je slijetalo i polijetalo sa Cg aerodroma.

Vl

Max,

Nemojte tvrdoglavo zastupati nipodaštavajući stav prema vazduhoplovnim vlastima malih zemalja.

Kao prvo, zbog usklađivanja državnih politika sa politikom EU radi pristupnih pregovora, svaka zemlja kandidat za člana EU mora postupati u skladu sa međunarodnim obavezama. U ovom slučaju na osnovu ICAO međunarodnih obaveza i propisa.

Kao drugo, ukoliko odstupe od svetskih stavova i zaključaka može doći „kazna“. Mali su mali u svim oblastima, pa su za njih takve kazne preteške.

Videli smo kako je prošao veliki i moćni FAA koji nije želeo da postupi po tim obavezama. Došao je predsednički dekret i stavljena je tačka na i, i u USA. Ovo su suviše ozbiljne stvari da bi se amaterski prema njima odnosili.

Ma

>> U ovom slučaju na osnovu ICAO međunarodnih obaveza i propisa.

Nema tu nikakvih obaveza niti propisa, niti ICAO moze da naredjuje takve suspenzije, niti bi se EU prilikom pristupnih pregovora nesto sad uzbudila oko toga. Inace, kada se na nivou EU zabrani let ovim masinama one mogu teoretski da udju iz medjunarodnog vazdusnog prostora u CG te slete negde u CG, Bosni ili Srbiji (te se vrate istom ili slicnom rutom). Dakle suspenzija ima smisla. Medjutim kada CG suspenduje onda Srbija (i BiH) nema brige, osim ako ne zeli da osigura zabranu letenja aviona ovog tipa od Beograda do Nisa.

Vl

Mayer,

ICAO obaveze se odnose na bezbednost saobraćaja između ostaloga. Te ako se dođe do saznanja da je neka letelica nebezbedna Vazduhoplovne vlasti Država članica su dužne da postupe u skladu sa međunarodnim konvencijama.

EU i EASA su deo poltičkog, društvenog i vazduhoplovnog okruženja kojem želimo da pristupimo i mi, Srbija i Crna Gora. Ako EASA, kao agencija donese odluku da se neka letilica prizemlji, naš DCV mora da prati istu logiku. Mi smo pridruženi član EASA.

Postoje i propisane kazne za neispunjenje preuzetih obaveza. Za razliku od mnogih drugih segmenata društva Vazduhoplovstvo je regulisano na svetskom nivou.

Sve piše, sve postoji u propisima i konvencijama.

Sa

Garuda Indonesian Airlines su otkazali narudžbu 49 komada B737MAX, $4,900,000,000. Sitnica.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

altec na: [POSLEDNJA VEST] Srbiji nastavljene isporuke lakih višenamenskih helikoptera H145M: „Pegazi“ dobijaju svoj treći Erbas

Primer: Desi se saobracajna nesreca, biciklistu je udario vozac automobila, 30km od centra Beograda, potrebno je pacijenta hitno odvesti u sok sobu. Dezurni HEMS helikopter, ako vec nije negde, moze da dodje tamo na lice nesrece za manje od 10min. Ako uracunamo stabilizaciju i transport lica do helikoptera.. neka to traje 15min.. i let do…

23. Jul 2024.Pogledaj

Srbofil na: [POSLEDNJA VEST] Srbiji nastavljene isporuke lakih višenamenskih helikoptera H145M: „Pegazi“ dobijaju svoj treći Erbas

@altec Nisam primetio da je bilo prigovora na organizaciju i izvođenje hitnog medicinskog transporta unutar HJ MUPa, tako da ne vidim potrebu za zasebnom službom. Što se vojske tiče, lovački/jurišni zadatak predviđa i dežurnu STS ekipu, pretpostavljam da je to primarna namena 3 H145m na Batajnici.

23. Jul 2024.Pogledaj

goran na: Emanuel Makron najavio posetu Srbiji i finalizaciju vojnih ugovora odgovarajući na pitanje o Rafalima

Glupost. A Jadar je dupli rudnik, za razliku od Nemačkog I Portugalskog projekta gde je potreban silan i fizički i hemijski rad da se dodje do Litijuma. U Jadru eksploatacijom minerala Bora dobija se kao nusproizvod Litijum. Dakle vadi se Bor, malo komplikovanije od peska, a dobija se i Litijum. Priča sa Francuzima i Nemcima…

23. Jul 2024.Pogledaj