BEG airport status
LYBE 1519:00 Z 070°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
AD Aerodrom Nikola Tesla prezentovao aspekte koncesije beogradskog aerodroma na Festivalu investicija u nekretnine u Crnoj Gori "Poslata poruka regionu da javno-privatno partnerstvo može predstavljati uspešan model finansiranja velikih infrastrukturnih projekata" / Foto: AD Aerodrom Nikola Tesla

AD Aerodrom Nikola Tesla prezentovao aspekte koncesije beogradskog aerodroma na Festivalu investicija u nekretnine u Crnoj Gori

Na desetom Festivalu investicija u nekretnine (FREI – Festival of Real Estate Investments) u Crnoj Gori koji je trenutno u toku, drugi dan bio je posvećen investicijama u turizam i velikim infrastrukturnim projektima, gde su prezentovani i aspekti koncesije Aerodroma Nikola Tesla, saopšteno je iz AD Aerodrom Nikola Tesla.

Kako navode, drugog dana festifala svoje iskustvo podelili su predstavnici Porto Montenegra, Skijališta Crne Gore, Uprava javnih radova Crne Gore, Opštine Tivat, a „posebno je zapažena prezentacija koncesije Aerodroma Nikola Tesla, uz slanje poruke regionu da javno-privatno partnerstvo može predstavljati uspešan model finansiranja velikih infrastrukturnih projekata“.

„U kratkim crtama prikazan dalji razvoj beogradskog aerodroma prema planovima koncesionara“ / Foto: AD Aerodrom Nikola Tesla

– Na čelu tima koji je prezentovao aspekte koncesije bio je generalni direktor Saša Vlaisavljević, a ključne elemente projekta su prezentovale savetnica generalnog direktora za koncesiju Aleksandra Stanisavljević i izvršna direktorka za praćenje projekta koncesije Ana Kaludjerović. U dvadeset minuta, koliko je bilo predviđeno za svakog prezentera, suminarni su koraci koji su doveli do izbora najpovoljnijeg ponuđača za beogradski aerodrom.

U kratkim crtama je, iz javno dostupnih informacija, prikazan i dalji razvoj, odnosno kako ga vidi koncesionar u narednih 25 godina, koliko je i planirano trajanje koncesije. Pitanja učesnika su usledila u pogledu uticaja davanja glavnog međunarodnog aerodroma na budućnost nacionalnog avio-prevoznika, kao i na to da li su sagledani svi, ponekada negativni, efekti davanja strateškog dobra u ruke privatnika. Prema oceni predstavnika organizatora ovo je bio jedan od najposećenijij panela u toku drugog dana Festivala. – objašnjavaju iz tog akcionarskog društva.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

A

U regionu je nesporno da je beogradska koncesija sa 1,5 milijardom eura ukupnom vrednoscu posla ubedljivo najuspesnija akvizicija ,nadam se da nece biti anexa ugovora to je kljucno.
CG ,BiH i Bugarska su sledeci za koncesiju ,trebaju bas kao i Beograd da uce na brojnim greskama drugih.

Odgovori
B

@Aca

Neki ovde na forumu kazu da je ta koncesija bila velika greska i da smo Vinciu predali „zlatnu koku“.

P

@beli
Vecina to smatra, i Alen takodje.

R

meni nije jasno ko je vecinski vlasnik aerodroma beograd? posto se ponasaju kao da oni donose odluke za tudje pare! direktorka za ovo, inzinjer za ovo a svi ce primati platu od Vinci. Javno je onoliko koliko vlasnik dozvoli a FREE slogan ima da im prodje malo morgen. Ko je ziveo na Zapadu to razume a kada pocnu da cede godisnji budzet ima bas da razumeju. Upravo kroz radove ce da im pojedu sve pare!!!!

Odgovori
R

pa kada VINCI proceni aerodrom beograd na odredjenu sumu za 20 godina pa se onda zaduze 40% kod domacih banaka? jel moze to? posto ste prodali nesto sto pozitivno posluje, sto ima rezervu i sto je sramotno da ima zaposlene na neodredjeno.

Odgovori
V

Posto ugovor nije bio objavljen dosli smo u situaciju da su akcionari ponovo prevareni. Obecano je da ce minimalni iznos koncesije biti oko 14 dinara po godini poslovanja, ali niko nije rekao da ce se ta koncesija koristiti za pokrivanje zarada 35 zaposlenih koji se vode i dalje na staroj firmi (Aerodrom Beograd) i pratecih troskova. Tako da dragi akcionari (preostali), imajte u vidu da je dobit koja vam pripada za isplatu posle Q1 2019 i proknjizene kvartalne koncesije tacno 0,9 dinara po akcija, sto znaci da ce te multiplikovano za celu godinu dobiti oko 3,6 dinara umesto minimalnih 14 dinara. „Izuzetan“ prinos na trenutnu cenu akcije od cc. 800 dinara.

Odgovori
l

Ne razumem svrhu postojanja AD NIKOLA TESLA.Kao i svrhu prezentacije necega sto je dato pod koncesiju.Normalnom je tesko objasnjivo.

Odgovori
V

Svrha je kontrola i pracenje ugovora , a rade i konsalting aerodromima koji ulaze u neki oblik koncesije/privatizacije.
Drzava godisnje dobija mozda 5 a mozda 14 miliona eura kao fee.Velika razlika.Zavisi od kontrole.
AD ANT treba da iskontrolise i da vrsi nadzor nad investicijama u vrednosti od 732 miliona eura.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend