BEG airport status
LYBE 2113:00 Z VRB°04KT CAVOK 27/10 Q1022 NOSIG=
ICAO procenio rad Direktorata civilnog vazduhoplovstva: Usaglašenost sistema preko 90%; Srbija među deset najboljih država na svetu Stepen usaglašenosti sistema civilnog vazduhoplovstva Srbije iznosi 93,71% / Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

ICAO procenio rad Direktorata civilnog vazduhoplovstva: Usaglašenost sistema preko 90%; Srbija među deset najboljih država na svetu

Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) je u periodu od 19. do 26. marta 2019. godine izvršila proveru rada Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije (ICAO Coordinated Validation Mission), saopšteno je iz srpskog vazduhoplovnog regulatora.

Kako navode, na poziv direktorke tog regulatornog tela, Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo izvršila je procenu sistema civilnog vazduhoplovstva Srbije kada je utvrđeno da stepen usaglašenosti tog sistema iznosi 93,71%, što predstavlja poboljšanje od 27,31 % u odnosu na proveru koja je obavljena 2009. godine.

Poseta ICAO-a Beogradu / Foto: DCV

– ICAO provera obuhvatila je proveru usaglašenosti zakona i podzakonskih akata sa odredbama Čikaške konvencije i pripadajućih aneksa u okviru protokola (LEG) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 95.24%, zatim izdavanje dozvola vazduhoplovnom osoblju i sertifikata centara za obuku u okviru protokola (PEL) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 97.59%, kao i saobraćajnu delatnost u okviru protokola (OPS) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 96.69%.

Provera je takođe obuhvatila i plovidbenost vazduhoplova u okviru protokola (AIR) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 93.46%, ali i aerodrome i zemaljska sredstva u okviru protokola (AGA) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 91.11%. – ističu iz Direktorata.

Prema njihovim rečima, rezultati provere koja je obavljena u periodu od 19. do 26. marta ove godine biće dodatno verifikovani u sedištu ICAO u Montrealu i nakon toga zvanično objavljeni.

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov izjavila je ovom prilikom da je ICAO validacija na najkonkretniji način pokazala kvalitet srpskog civilnog vazduhoplovstva:

– Postignut rezultat u ovom trenutku svrstava Republiku Srbiju među deset najboljih na svetu, a iza nas su ostale države kao što su Nemačka, Italija, Švajcarska. ICAO je međunarodni regulatorni reper standarda bezbednosti i procedura koji ne pravi razlike između država već ocenjuje striktne standarde. Ovogodišnja ICAO provera je dokaz napretka celokupnog sistema civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i predanog rada svih njegovih državnih i privatnih subjekata.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je tu da zajedno sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture svojim nadzorom pre svega pomogne celokupnoj vazduhoplovnoj industriji da dostigne i održi striktne standarde bezbednosti i operativnosti. Ovo je i svojevrsno priznanje našem zajedničkom timu i garancija da su putnici u vazdušnom saobraćaju Srbije bezbedni i da dobijaju svetsku uslugu. –

Kako podsećaju iz tog regulatornog tela, tokom ICAO provere 2009. godine, Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo utvrdila je 182 nalaza koji su se odnosili na nedostatak implementacije kritičnih elemenata državne funkcije nadzora, što je rezultiralo ukupnom ocenom od 66.4% sistema civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

M

Bravo za DCV!

Odgovori
С

Све што је (из)речено је тачно и заснива се на прошлости, али да бисмо кренули у будућност а управо зато што имамо „прошлост“ треба да усагласио „наш“ закон са Европском агенцијом за авијацију (EASA); Удружење инжењера авијације Србије је још 1998. г. покренуло иницијативу за доношење Закона о авијацији који би био усаглашен са поменутом EASA, али „меродавни“ нису имали слуха, а и даље га немају, али зато наши пилоти и механичари, као и школске установе (Виша пилотска школа у Вршцу и Ваздух. Академија, бивша Петар Драпшин) управо зато немају Европски цертификата, већ „морају“ да полажу допунске испите за добијање тог цертификата; за комплетну информацију можете се обратити мени, тј, НАКС „Наша крила“ а да бисмо кренули у „будућност“, тј. остварили и задржали оно што смо имали, на чему могу само да нам „завиде“ , јер смо стварно били међу првима у авијацији, поздрав С. Пејић

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksandar na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

Znaci opet namesten konkurs za AirSerbia, kao i za Nis. Dobra ideja za pumpanje para, pa ce opet da kazu kako je profitabilna kompanija. Sramota!

21. Oct 2019.Pogledaj

Racunovodja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Alene upravo ste potvrdili da nemate nikakvo racunovodstveno obrazovanje, iskustvo i sertifikate. Zato su vase finansijske analize pogresne. Drzite se avio tehnike a revizorske analize prepustite profesionalcima. Ovim završavamo ovu i svaku dalju komunikaciju.

21. Oct 2019.Pogledaj

Zt777 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Gospodine MJ Kapa dole!!! Iliti što bi rekao Mija Aleksić u Maratoncima: "E tako se to radi!"

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend