BEG airport status
LYBE 2307:30 Z 240°03KT 5000 BR BKN015 M01/M02 Q1037 NOSIG=
ICAO procenio rad Direktorata civilnog vazduhoplovstva: Usaglašenost sistema preko 90%; Srbija među deset najboljih država na svetu Stepen usaglašenosti sistema civilnog vazduhoplovstva Srbije iznosi 93,71% / Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

ICAO procenio rad Direktorata civilnog vazduhoplovstva: Usaglašenost sistema preko 90%; Srbija među deset najboljih država na svetu

Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) je u periodu od 19. do 26. marta 2019. godine izvršila proveru rada Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije (ICAO Coordinated Validation Mission), saopšteno je iz srpskog vazduhoplovnog regulatora.

Kako navode, na poziv direktorke tog regulatornog tela, Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo izvršila je procenu sistema civilnog vazduhoplovstva Srbije kada je utvrđeno da stepen usaglašenosti tog sistema iznosi 93,71%, što predstavlja poboljšanje od 27,31 % u odnosu na proveru koja je obavljena 2009. godine.

Poseta ICAO-a Beogradu / Foto: DCV

– ICAO provera obuhvatila je proveru usaglašenosti zakona i podzakonskih akata sa odredbama Čikaške konvencije i pripadajućih aneksa u okviru protokola (LEG) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 95.24%, zatim izdavanje dozvola vazduhoplovnom osoblju i sertifikata centara za obuku u okviru protokola (PEL) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 97.59%, kao i saobraćajnu delatnost u okviru protokola (OPS) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 96.69%.

Provera je takođe obuhvatila i plovidbenost vazduhoplova u okviru protokola (AIR) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 93.46%, ali i aerodrome i zemaljska sredstva u okviru protokola (AGA) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 91.11%. – ističu iz Direktorata.

Prema njihovim rečima, rezultati provere koja je obavljena u periodu od 19. do 26. marta ove godine biće dodatno verifikovani u sedištu ICAO u Montrealu i nakon toga zvanično objavljeni.

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov izjavila je ovom prilikom da je ICAO validacija na najkonkretniji način pokazala kvalitet srpskog civilnog vazduhoplovstva:

– Postignut rezultat u ovom trenutku svrstava Republiku Srbiju među deset najboljih na svetu, a iza nas su ostale države kao što su Nemačka, Italija, Švajcarska. ICAO je međunarodni regulatorni reper standarda bezbednosti i procedura koji ne pravi razlike između država već ocenjuje striktne standarde. Ovogodišnja ICAO provera je dokaz napretka celokupnog sistema civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i predanog rada svih njegovih državnih i privatnih subjekata.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je tu da zajedno sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture svojim nadzorom pre svega pomogne celokupnoj vazduhoplovnoj industriji da dostigne i održi striktne standarde bezbednosti i operativnosti. Ovo je i svojevrsno priznanje našem zajedničkom timu i garancija da su putnici u vazdušnom saobraćaju Srbije bezbedni i da dobijaju svetsku uslugu. –

Kako podsećaju iz tog regulatornog tela, tokom ICAO provere 2009. godine, Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo utvrdila je 182 nalaza koji su se odnosili na nedostatak implementacije kritičnih elemenata državne funkcije nadzora, što je rezultiralo ukupnom ocenom od 66.4% sistema civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

M

Bravo za DCV!

Odgovori
С

Све што је (из)речено је тачно и заснива се на прошлости, али да бисмо кренули у будућност а управо зато што имамо „прошлост“ треба да усагласио „наш“ закон са Европском агенцијом за авијацију (EASA); Удружење инжењера авијације Србије је још 1998. г. покренуло иницијативу за доношење Закона о авијацији који би био усаглашен са поменутом EASA, али „меродавни“ нису имали слуха, а и даље га немају, али зато наши пилоти и механичари, као и школске установе (Виша пилотска школа у Вршцу и Ваздух. Академија, бивша Петар Драпшин) управо зато немају Европски цертификата, већ „морају“ да полажу допунске испите за добијање тог цертификата; за комплетну информацију можете се обратити мени, тј, НАКС „Наша крила“ а да бисмо кренули у „будућност“, тј. остварили и задржали оно што смо имали, на чему могу само да нам „завиде“ , јер смо стварно били међу првима у авијацији, поздрав С. Пејић

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dragan na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Jedno pitanje za ove dvije strane koje se ovdje napucavaju s nekim teorijama. U kakvom su odnosu snage tih recimo polovnih f16 s ovim moderniziranim 29 tkama. Da nebi ova tema sada pošla putem ranih devedesetih godina, zanima me odnos snaga ovih platformi, ali ne onih teoretskih nego šta se stvarno ima. Lp

22. Jan 2020.Pogledaj

Mayer na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

>> Meni nije jasno sto ne postoji avion samo za air policing Verovatno ce biti kada neko uradi nesto "disruptivno" u tom biznisu. Naravno da nema potrebe ni za cim boljim od nekog recimo Mig-21 da bi se radio air policing. Evo recimo pre par nedelja ja u Vijetamu, mislim da je bio grad po…

22. Jan 2020.Pogledaj

Drina na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@Petrovic Dusan Da su Rusi zeleli da napadnu Ukrajinu pregazili bi je u roku od par sedmica i u tome ih niko ne bi mogao spreciti, to je valjda svima jasno. Ukrajinska vojska se raspala na samom pocetku rata. Masovna dezerterstva, tehnika sto rasprodata sto u ocajnom stanju, skladista letela u vazduh svaki dan, hapsenja…

22. Jan 2020.Pogledaj

Mayer na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@Vlad Offtopic ali faktum je da je Rusija za sva vremena izgubila Ukrajinu odnosno 95% iste. Dusan je u pravu, ili vi zaista mislite da je cilj RF bio da zauzme dva grada na istoku i jedno ostrvo? Cilj RF je bio bar 50% zemlje sa celim primorjem, sve do Kijeva i sa Odesom sto…

22. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend