BEG airport status
Vlada odlučila: Od 1. jula 12 PSO linija na „Konstantinu Velikom“; Knežević: Sledeće godine očekujemo više od pola miliona putnika Država obezbedila pet miliona evra subvencija za prevoznike na novim rutama / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Vlada odlučila: Od 1. jula 12 PSO linija na „Konstantinu Velikom“; Knežević: Sledeće godine očekujemo više od pola miliona putnika

Linije ka 12 novih destinacija sa Aerodroma Niš – Ninberg, Frankfurt, Rim, Hanover, Ljubljana, Salcburg, Bolonja, Budimpešta, Geteborg, Fridrishafen, Karlsrue i Tivat – proglašene su Odlukom Vlade Srbije linijama od javnog interesa (PSO), prenose Južne vesti.

Kako navode, u Odluci objavljenoj u poslednjem broju Službenog glasnika stoji da će se avio-prevoz na novim linijama obavljati u periodu od 1. jula 2019. do 30. juna 2023. godine:

– Linije od javnog interesa biće subvencionisane od strane Vlade, a predlog je da se iz i ka nemačkim gradovima Ninbergu, Frankfurtu, Fridrishafenu, Hanoveru i Karlsrueu leti dva puta nedeljeno, a isto toliko i do Bolonje, Rima, švedskog grada Geteborga, Salcburga u Austriji, kao i do glavnog grada Mađarske i prestonice Slovenije. Jedino je predlog da se na liniji ka i iz Tivta leti 3 puta nedeljno u periodu od maja do sredine oktobra. –

12 novih linija od javnog interesa / Foto: Službeni glasnik

Podsetimo, krajem januara pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Ilić rekao je da je Vlada Srbije obezbedila novac za finansiranje prvih avio-linija od javnog značaja na niškom aerodromu i najavio da će uskoro biti raspisan i javni konkurs za prevoznike koji će saobraćati na tim linijama, a kao jedan od učesnika pominjana je Er Srbija.

Inače, Odluci o uvođenju novih linija prethodila je Uredba Vlade kojom je definisano šta znači avio-linija od javnog interesa, a koja je doneta 31. januara ove godine. U njoj stoji da „linije u javnom interesu mogu biti proglašene ako se odnose na rutu ka aerodromu koji opslužuje jedan ili više regiona u razvoju u Srbiji, kao i na rutama sa saobraćajem do 100.000 putnika godišnje ka bilo kom aerodromu. Da bi bio proglašen javni interes za avio-liniju, uslov je da prevoz drugim vidom saobraćaja ne zadovoljava potrebe regiona, da ne postoji komercijalni interes za obavljanje redovnog avio-prevoza, kao i da je linija značajna za privredni i društveni razvoj Srbije“.

Kako pišu Južne vesti, na početku je bilo najavljeno 10 takvih linija, ali je njihov broj ipak povećan na 12, a kako je objasnila ministarka Zorana Mihajlović na gradu i niškom aerodromu je bilo da predlože potencijalne rute od javnog značaja koje bi Vlada mogla finansijski da pomogne i raspiše tender za one koji mogu da se bave prevozom tih ruta.

Uslovi koje će morati da ispune operatori na novim rutama još nisu definisani, te nije poznato hoće li i njima voziti niskotarifne kompanije / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Na vanrednoj konferenciji povodom aktuelne Odluke Vlade, gradonačelnik Niša Darko Bulatović istakao je da je niški KLERP (Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj i projekte) odlučivao o novim linijama, te da je radio studiju opravdanosti linija koje nisu komercijalne, ali su značajne za razvoj ovog dela Srbije, turizam, privredu i građane.

Član Gradskog veća Mihajlo Zdravković kaže da su tokom studije o novim linijama iz Niša uzeli u obzir i one već postojeće, te da ih subvencionisani letovi neće ugroziti:

– Svakako da je uzeto u obzir i postojanje komercijalnih linija koje se odvijaju sa niškog aerodroma i da ova odluka neće imati nikakav negativan efekat na održavanje i dalje funkcionisanje postojećih linija.

Mi zapravo očekujemo da ovo samo nadogradi postojeći avio-saobraćaji i značajno poveća broj putnika na „Konstantinu Velikom“. Prednost novih linija je dobra povezanost sa letovima u drugim evropskim gradovima, ali i onima van Evrope. –

Sledeće godine najavljeno pola miliona putnika / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Uslovi koje će morati da ispune operatori na novim rutama još nisu definisani, te nije poznato hoće li i njima voziti niskotarifne kompanije. Ipak, Vlada je odlučila da se prevoznici subvencionišu sa 5 miliona evra iz budžeta, a v. d. direktora „Konstantina Velikog“ Dušan Knežević ističe da sledeće godine očekuje više od pola miliona putnika na niškom aerodromu:

– Prošle godine smo imali 350.000, a ove i narednih godina očekujemo da ta brojka pređe mnogo više. Naredne godine biće sigurno i pola miliona putnika. Kapaciteti će naravno morati da se šire, ali je najurgentnija terminalna zgrada, čiju nadogradnju očekujemo takođe sledeće godine. Ipak, aerodrom je i sada spreman da prihvati nove avione. –

Kako prenose Južne vesti, novi letovi bi trebalo da krenu istovremeno, a niški aerodrom trenutno ima 10 aktivnih avio-linija, a u aprilu će taj broj ostati isti budući da se linija ka Malmeu ponovo uspostavlja, a ona ka Dizeldorfu gasi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Br

    Koja je ekonomska isplativost subvencionisanja ovih letova? Ovo bi znacilo i da nema nista od onog ogranicenja od milion putnika po aerodromu

    Odgovori
    ve

    Ovo bi znacilo da drzava ipak ima vise resursa da upravlja aerodromom od niskih gradskih vlasti i da je preuzimanje aerodroma od centralnih vlasti bio dobar potez za Nis i njegove stanovnike.

    Be

    @vesko

    Nisi smeo to da napišeš, sad će se svi obrušiti na tebe!

    Dr

    Nisam siguran kako je to dobar potez ? Linije nekomercijalne, a to znaci da ne donose pare. Cini mi se da postoje tri razloga zasto su napravljene, a koji se svodi na jedan stustinski.
    1. Da stariji ljudi sa juga mogu da obidju svoju familiju koja je otisla u inostranstvo
    2. Da AirSerbia dobije na legalniji nacin subvencije(posto je dosadasnji bio totalno nelegalan)
    3. Da mogu da sporvode kampanju kako preuzimanje aerodroma je dobar potez i da ga oni razvijaju(sa nekomercijalnim letovima!), a sve zato da se dobije po jos neki glas i sipune obecanja strancima. Jedino je tu ogroman problem sto onda uzimaju 67% plate od gradjana, a i mene!

    Bu

    A Pariz, Istanbul i Moskva…malo sutra.
    Najvaznije je bilo otvoriti liniju do svakog sela u nemackoj.

    Odgovori
    ve

    Beli ja sam neutralni posmatrac iz CG tako da mi je lako da budem objektivan posto ne ucestvujem na izborima u Srbiji i ovakve poteze ocjenjujem iskljucivo iz ugla struke.

    Dj

    Subvencionisu se linije od „posebnog značaja“ za taj kraj, pre svega namenjene dijaspori a ne komercijalno isplatljive linije koje si naveo.

    ve

    Beli ja sam neutralni posmatrac iz CG tako da mi je lako da budem objektivan posto ne ucestvujem na izborima u Srbiji i ovakve poteze ocjenjujem iskljucivo iz ugla struke.

    Odgovori
    JU

    Da li Vlada Srbije daje po 5 miliona evra svake godine avio prevoznicima ili daje tih 5mil. za svih 5 godina?

    Odgovori
    Be

    A šta ako je sa Vinci dogovoreno, da aerodrom Konszantin V. moze da dostigne milion putnika a da oni putnici koji iz Beograda dalje lete za Niš (ako se takva linija uspostavi) ili obratno se oduzimaju.

    Na primer: Niški aerodrom dostigne 1,1milion putnika. Od toga 150.000 leti na liniji Beograd-Niš ili obratno, šta umanjuje broj na 950.000, šta je opet dozvoljeno.

    Odgovori
    ta

    Koliko sam ja shvatio, nije „zabranjeno“ da Niš pređe milion, već ukoliko pređe (pre nego što BGD bude na određenoj cifri), koncesionar i država mogu imati diskusiju o visini godišnje naknade…

    Gi

    Linija Beograd – Niš nije u planu, tako da ovakva računica je bespredmetna.

    Ć

    Super !!!
    Dva miliona stanovnika Vojvodine će da putuje na jug ( u proseku oko 350 km. ) . da bi putovali na sever .
    Na pamet im neće pasti da odu do Budimpešte ili do Osijeka !!!
    Možda je trebalo subvenciju dati putnicima , a ne sami sebi kao vlasniku kompanije i naravno , bratskom Etihadu.
    GENIJALNO !!!

    Odgovori
    Pa

    Dva miliona stanovnika Vojvodine imaju Beograd, Temišvar, Budimpeštu i Osijek. Mislim da će im to biti dovoljno. Ne vidim u čemu je problem Vojvođanima što se Niš razvija?

    Pe

    Prosek 350 km. Baš se nalupeta. Najudaljenije mesto u Vojvodini od aerodroma u Surčinu, udaljeno je 195 km (Bački Breg).
    Veći gradovi: Novi Sad -78 km, Zrenjanin 90 km, Subotica 176 km, Sombor 167 (Sombor – Osijek 70 km).

    С

    Прво Ћутко, буди мало аналитичан, а не неозбиљан. Коментар је на нивоу информера. Прво цео Срем је навезан на Николу Теслу са максималном удалјеношћу од око 70 так км ( Батровци). Јужни банат исто , удаљеност до 100км . Јужна Бачка са Новим Садом. мање од 150 км. ОСтаје северни Банат и Северна и средња Бачка који, ако им Је Никола Тесла далеко, могу да бирају неки од суседних аеродрома. Где је проблем?

    ve

    Pa Vojvodina ce sva biti premrezena auto putevima.Brze se stize do aerodroma BG iz Rume ili Indjije nego iz Kaludjerice npr.

    BB

    Pa zar nije NT u Sremu?

    BB

    A da li je iko predvidio subvencije da se organizuje „vazdušni most“ unutar Srbije? Recimo, Let410 ili cessna 208 (da mogu sa trave) Subotica-Niš, NS-Ponikve, itd (mnogo kombinacija) koje bi mogle poslovnim ljudima da uštede ogromno vrijeme. Manji vazduhoplov, manji ukupni troškovi (iako dosta veći po sjedištu), platežno sposobniji kupci (potrebna manja subvencija), sloj ljudi koji često putuje i čije vrijeme skuplje (veći efekat, ti ljudi kreiraju zaposlenost, sa ovom uslugom će biti produktivniji), manje putnika – lakša organizacija, ova usluga će ih animirani pa će vjerovatno doći i do kupovine privatnih vazduhoplova (plus za razvoj vazduplovstva), bolja pokrivenost teritorije, dobro za skupljanje sati mlađih pilota.

    Dobro, sad će neko naći milion razloga zašt ovo ne može ili ne treba a ja razmišljam o onih deset razloga zbog kojih može i treba. 🤔

    Odgovori
    Bo

    Razmisljao ja o ovome. Jedini koji bi ovo zaista koristili su oni kojima bi neko drugi ovo placao (citaj drzavna jasla). A njima jedini let koji ih zanima je onaj iz njihovog mesta do beograda.
    Ostali koji imaju malo para a hoce ovako da lete, imaju sopstveni avion i vec lete.

    Dr

    Jedva cekam da odem iz Nis u Fridrishafen i obidjem muzej cepelina . Da li je to jedina odluka vlade sto se tice Konstantina ili ima jos koja ?

    Odgovori
    Be

    Čini mi se da je Alen pisao da ima smisla subvencionisati neke linije, po gotovo one unutar Srbije (Niš-BG) zato što se to iz više razloga na kraju isplati.

    Smatram njega stručnjakom i u glavnom verujem u ono šta on napiše.

    Voleo bih sad čuti njegov komentar, pošto je, čini mi se, bio skeptik kada je drzava preizela Konstantin Veliki od gradske vlasti koja je iz iste stranke kao vladajući.

    …naravno, samo ako se ovo i ostvari šta piše u članku.

    Odgovori
    To

    Nirnberg – Ryan
    Frankfurt Hahn – Ryan
    Rim – Ryan ili Air Serbia
    Hanover – Air Serbia
    Ljubljana – Air Serbia ili Adria
    Salzburg – Air Serbia
    Bologna – Ryan
    Budimpesta – Wizz
    Geteborg – Air Serbia
    Fridrishafen – Wizz ili Ryan
    Karlsrue – Ryan
    Tivat – Air Serbia i/ili Montenegro

    To je moja pretpostavka.

    Odgovori
    St

    Sto se Rima tice, Air Serbia vec leti iz Beograda za Fiumicino (veci rimski aerodrom), tako da za Nis verovatno dolazi u obzir Ciampino na koji bi leteo Ryan

    Gi

    Aerodrom Morava zvanično počinje da radi početkom naredne godine, koja avio kompanija će pokrenuti prvi let?
    Iz Vlade Republike Srbije poručuju da očekuju da će prvi let sa obnovljenog aerodroma Morava biti uspostavljen u prvom kvartalu 2018. godine.

    Kako ističe ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije, Zorana Mihajlović, najkasnije u roku od mesec dana će biti potpisani svi sporazumi u vezi sa proširenjem piste, zbog čega je odlagano otvaranje aerodroma kraj Kraljeva. Nakon toga, a najkasnije do kraja prvog kvartala 2018. godine biće uspostavljen i prvi let iz Kraljeva.

    Ona se nada da će aerodrom Morava nakon početka rada beležiti iste uspehe kao Aerodrom ,,Konstantin Veliki” u Nišu, možda čak i bolje, jer ona smatra da je ovaj aerodrom verovatno važniji za prevoz putnika i robe.

    Odgovori

    Као и у сваком другом поступку где се утврђује јавни интерес, немамо неку јавну расправу, нити су нам доступни документи из којих се може сазнати зашто и на основу чега је нека одлука донета. Заиста би било занимљиво погледати ту студију оправданости и изводљивости коју спомиње градоначелник. Но плашим се да су линије биране по принципу ко где има фамилију за обићи, а не у неким стварним анализама трошкова и користи. И ја мислим да би био ред да се успостави стална линија Ниш-Београд-Ниш, и још боље Ниш-Краљево-Ниш, Ниш-Ужице-Ниш, и још неке локалне линије. Па људи моји, ми данас до Златибора од Ниша путујемо 4 до 5 сати, а сигурно би имало путника, којекуде… Овако, све ми личи на причу бившег председника Украјине по добијању безвизног режима са ЕУ, који рече, ето сад можете да идете у Беч на оперу и кафу. Е, а што украјинци са 280 Евра просечне плате тешко да могу да оду и у продавницу, то је друго питање…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

    27. Nov 2024.Pogledaj