Kompanija Viz er zabeležila je nagli pad profita pre oporezivanja od 87,7% u poslednja četiri meseca prethodne godine, prenosi Financial Times.
Kako navode, profit za taj period godine iznosio je 1,8 miliona evra u odnosu na 14,6 miliona evra prethodne godine, a uzrok smanjenja je prvenstveno posledica porasta cene goriva u 2018. godini:
– Viz er je u ovom periodu prevezao 8,1 miliona putnika što je porast od 15%, ali je takođe došlo i do usporavanja njegovog širenja. Broj sati letenja svakog Viz erovog aviona pali su za 6,6% i iznose 11,3 sati dnevno. –
Izvršni direktor Viz era, Jozef Varadi (József Váradi) istakao je da su troškovi porasli jer je avio-kompanija ređe koristila svoje avione, ali je najavio i da će trenutni pad cena goriva omogućiti da kompanija ponovo počne sa njihovim intenzivnijim korišćenjem i to od početka sledeće finansijske godine.
Takođe, Viz erovi „per available seat kilometre“ troškovi porasli su za 9,3% ako se uključuju i troškovi goriva odnosno 4,3% bez goriva. Glavni uzrok porasta troškova, koji ne uključuju cenu goriva jeste porast troškova od 22% koji se odnosi na osoblje, a koji je uglavnom uzrokovan zbog povećanja plata pilota.
Kompanija je, kako piše Financial Times, nastavila da se širi, iako sporije nego što je planirano i njeni prihodi su porasli za oko 21% i iznose 512,7 miliona evra, a, takođe, zabeležen je i porast „per available seat kilometre“ prihoda i to zahvaljujući većoj prodaji karata i pomoćnim prihodima.
Alen Šćuric Purger
Je i to, nema govora, ali da je samo cijena goriva smanjila profit za 90% kaj god. Izgovor.
Bogami nagla ekspanzija u Beču, gdje su Wizz air, paralelno sa Levelom, Laudamotionom (Ryanairom) i easyJetom otvorili sveukupno 100 novih linija sigurno da je žderač novaca. Na nekim linijama leti i po 5 prijevoznika, a na večini su bar 2 ili čak 3 konkurenta. Konačno Wizz je skidao avione sa baza i smanjivao broj frekvencija na uhodanim linijama da bi imao dovoljno kapaciteta za enormnu, naglu i neprirodnu ekspanziju u Beču.
Nele
Pa hteli su Madjari da osvoje Bec, dosta im je bilo naredbi iz Beca. Salu na stranu bilo je pitanje momenta kada i gde ce wizzair polomiti zube. Sa ryr su u finom dogovoru da se ne napadaju, cak stavise na mnogo mesta se dopunjuju ponudom. Malo mi smesno ovo oko pilota i da su oni krivi. Wizzovi piloti su bili ubedljivo najmanje placeni od low cost trojke i da imaju plate kao npr ryr bili bi zestoko u minusu. Ja imam utisak da wizz vise nema prostora za dalje sirenje i jedina opcija ce biti mozda neko udruzivanje te stoga mozda uskladjivanje poslovne politike
Nislija
@Nele
Ja bas imam utisak da se sa F6 kolju -uglavnom su sve to duplirane linije, pogledajte samo Sofiju, Bec itd. Cak i Nis:
1. Bec – Bratislava
2.Eindhoven – Weeze
3. Dortmund – Weeze
Vladimir
Nele,
Mi u FR radimo sve da „pomognemo“ Wizzu u povećanju gubitaka. Nema nikakvog „dogovora“ između nas. Pre neki dan smo „kupili“ LaudaMotion u 100% vrednosti Kompanije. Tek će biti veselja u i oko carstvujšće Vijene.
Zagrizli su preveliki zalogaj, da li će ga sažvakati, videćemo. Lično smatram da neće.
Danijela
Putujemo sa Vizer -om bili su super naravno i cene su izmedju osralog bile ok.
Ali sada se sve promenilo nista nisu jeftiniji od drugih kompanija. Sto se tice naseg zadnjeg putovanja u januaru Vizer-om jako smo razocarani i ne samo mi cini mi se tog dana sto su putovali mnogi su bili nezadovoljni.
Objasnicu ukratko : nude prtljak od 10kg za 10e naravno nije naglasena velicina prtljaga . Tako da su svima naplacivali dodatno torbe. Sramota i bruka . Da ne spominjemo nase maltretiranje sa malim detetom .
Слободан
Мислим да само нисте пажљиво читали услове путовања. Ја редовно путујем са њима и стално гледам како људи носе кофере неодговарајућих димензија, па им је онда свако крив. Политика ниско тарифних компанија је да се стриктно држе задатих прописа и да вам наплате све што могу. Тако, ако сте узели кофер од 32 килограма, онда не сме бити ни грама више. Уколико имате вишак килограма, то плаћате додатно. Заузврат добијате повољну цену карте, па ако идете са једним ранцем, можете путовати и за 20 евра. ја сам јуче купио карту за Београд из Базела за 40 евра, плус кофер 20 евра. Да вас неко превезе за сат и по авионом до жељене дестинације за 60 евра је по мени више него повољна услуга.
Milica
Iskreno razocarana, rezervacija uradjena novac skinut sa kartice cekam sedam dana da stigne mejl I na kraju zovem Call- centar odgovor je bio sve je odradjeno.Velika je potraznja I puno posla ali 48h pre leta sigurno salju. Ja povukla novac otkazem kartu pa koliko para takva I usluga.
Zoran
Pozdrav, kao prvo neznam šta očekujete od low-cost kompanije. Široka sedišta i plaćeno piće,? Na sajtu su vrlo izričito naveli veličinu i oblik i težinu prtljaga. Korektne cene korektan odnos prema putnicima. Odnos cene i kvaliteta je odgovarajući. Što bi rekli stari koliko para toliko i muzike.
Слободан
Мислим да само нисте пажљиво читали услове путовања. Ја редовно путујем са њима и стално гледам како људи носе кофере неодговарајућих димензија, па им је онда свако крив. Политика ниско тарифних компанија је да се стриктно држе задатих прописа и да вам наплате све што могу. Тако, ако сте узели кофер од 32 килограма, онда не сме бити ни грама више. Уколико имате вишак килограма, то плаћате додатно. Заузврат добијате повољну цену карте, па ако идете са једним ранцем, можете путовати и за 20 евра. ја сам јуче купио карту за Београд из Базела за 40 евра, плус кофер 20 евра. Да вас неко превезе за сат и по авионом до жељене дестинације за 60 евра је по мени више него повољна услуга.
Vladimir
Da budem fer i nama pomalo zapinje.
https://www.bbc.co.uk/news/47113639