BEG airport status
Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) u Holandiji "Od 2022. godine u toj fabrici će se godišnje proizvoditi 100.000 tona OAG, kao i 15.000 tona bio-gasa" / Foto: Martin Walker

Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) u Holandiji

Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile su otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) koja će kao njihov zajednički projekat biti izgrađena u Holandiji, saopšteno je iz KLM-a.

Kako navode, fabrika će početi sa radom 2022. godine i biće smeštena u Delfzejlu, a kao sirovinu će koristiti lokalni otpad:

– Proizvodni pogon će biti specijalizovan za proizvodnju OAG, bio-gasa i nafte, koristeći kao sirovinu prvenstveno lokalni otpad i ostatke, odnosno otpad i ostatke iz drugih industrija, poput upotrebljenog jestivog ulja. Fabrika će za rad koristiti vodonik koji se proizvodi uz pomoć energije vode i vetra.

Ova fabrika će biti prva te vrste u svetu, a emisija ugljen-dioksida biće smanjena za 85% (za 270.000 tona godišnje) u odnosu na proizvodnju i upotrebu fosilnog goriva. Od 2022. godine ovde će se godišnje proizvoditi 100.000 tona OAG, kao i 15.000 tona bio-gasa.

Kompanija KLM se obavezala da će u narednih 10 godina da proizvede i otkupi 75.000 tona održivog avio-goriva godišnje (75% proizvodnje), postavši prvi avio-prevoznik na svetu koji u ovoj meri ulaže u održivo avio-gorivo. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Al

Bice neuporedivo skuplja sirovina, ali ako ih zbog ekologije zaobidju takse, porezi, akcize, na kraju mozda bude i jeftinije za upotrebu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj