BEG airport status
LYBE 1121:30 Z 090°05KT CAVOK 08/07 Q1014 NOSIG=
Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) u Holandiji "Od 2022. godine u toj fabrici će se godišnje proizvoditi 100.000 tona OAG, kao i 15.000 tona bio-gasa" / Foto: Martin Walker

Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) u Holandiji

Kompanije KLM, SkyNRG i SHV Energy najavile su otvaranje prve evropske fabrike za proizvodnju održivog avio-goriva (OAG) koja će kao njihov zajednički projekat biti izgrađena u Holandiji, saopšteno je iz KLM-a.

Kako navode, fabrika će početi sa radom 2022. godine i biće smeštena u Delfzejlu, a kao sirovinu će koristiti lokalni otpad:

– Proizvodni pogon će biti specijalizovan za proizvodnju OAG, bio-gasa i nafte, koristeći kao sirovinu prvenstveno lokalni otpad i ostatke, odnosno otpad i ostatke iz drugih industrija, poput upotrebljenog jestivog ulja. Fabrika će za rad koristiti vodonik koji se proizvodi uz pomoć energije vode i vetra.

Ova fabrika će biti prva te vrste u svetu, a emisija ugljen-dioksida biće smanjena za 85% (za 270.000 tona godišnje) u odnosu na proizvodnju i upotrebu fosilnog goriva. Od 2022. godine ovde će se godišnje proizvoditi 100.000 tona OAG, kao i 15.000 tona bio-gasa.

Kompanija KLM se obavezala da će u narednih 10 godina da proizvede i otkupi 75.000 tona održivog avio-goriva godišnje (75% proizvodnje), postavši prvi avio-prevoznik na svetu koji u ovoj meri ulaže u održivo avio-gorivo. –

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

A

Bice neuporedivo skuplja sirovina, ali ako ih zbog ekologije zaobidju takse, porezi, akcize, na kraju mozda bude i jeftinije za upotrebu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Captain obvious na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Ja sam mislio da VTO I Moma imaju više nego dovoljno obučene radne snage da izlupaju limove po dostupnim nacrtima. Ne treba ništa revolucionaran da urade.

11. Nov 2019.Pogledaj

Angir na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Stauffenberg: Ima potrebe za jurisnicima ali nema za novim zmajevima

11. Nov 2019.Pogledaj

ID na: Ministarstvo odbrane odgovara Aleksandru Radiću i pojašnjava šta će raditi sa Orlovima iz Muzeja vazduhoplovstva

Auto koji stoji na livadi od 1996. niko živ nebi uzeo da koristi. A tek borbeni avion?!? Njegova namena nije da paradira, već najzahtevnije moguće korišćenje. Zgražavam se komentarima gde ljudi po stepenu matiranja i nestajanja boje procenjuju stanje ostatka nekadašnjeg aviona. Da li se iko pita o stanju hidraulike(na novom je pravila probleme), elektrike,…

11. Nov 2019.Pogledaj

Goran na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

Polako druze. Nemogu da verujem svojim ocima kad vidim takve komentare. Vi bi sve da imate odma, i nove avione, helikoptere, pvo, tenkove itd itd. Jeste svesni koliko to sve kosta mi smo siromasna zemlja. I pored toga vidi sta je sve uradjeno,sta je nabavljeno u poslednjih 7, 8 god. MIG29, MI17V5, H145M. MISTRAL,PANCIR, LAZAR…

11. Nov 2019.Pogledaj

Vlad na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Airbag, Možda nisi upoznat da se peskarenje ne izvodi samo peskom već i drugim zrnastim i praškastim materijalima (npr. sodom bikarbonom mogu se peskariti i gumeni delovi). Postoji i mogućnost kombinovanog delovanja hemiskih i mehaničkih sredstava na željenu površinu. Problem je izabrati pravi materijal za delovanje na površinu obratka da bi se smanjio gubitak.

11. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend