[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025
Nakon dužeg vremenskog perioda RV i PVO Vojske Srbije dobilo nove auto cisterne
Kamion MAN TGS 18.430 sa cisternom STOKOTA kapaciteta 32000 litara / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Nakon dužeg vremenskog perioda RV i PVO Vojske Srbije dobilo nove auto cisterne

Primopredaja 27 novih neborbenih vozila namenjenih Vojsci Srbije obavljena je juče u kasarni „Narodni heroj Stevica Jovanović“ u Pančevu, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije. Među vozilima su se našle i auto cisterne sa gorivom koje će dobiti pripadnici RV i PVO.

Događaju je prisustvovao i ministar odbrane dr. Nebojša Stefanović koji je između ostalog rekao da Vojska Srbije bez adekvatne, dobre i precizne logistike, ne može da ispuni svoje zadatke.

– Savremene cisterne MAN, koje ste ovde mogli da vidite, omogućavaju adekvatno servisiranje naših aviona. Imaju ogroman kapacitet i mogu da snabdevaju dva aviona istovremeno, baš kao što i ova motorna vozila imaju jednu od ključnih funkcija u snabdevanju vojske – rekao je ministar Stefanović.

Iako su juče prikazane samo dve, nabavljene su ipak tri nove avio cisterne / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Prema rečima pukovnika Dragiše Zinaje iz Uprave za logistiku Generalštaba, među 27 neborbenih motornih vozila koja su danas predstavljena su 22 vozila opšte namene – putnički automobili, kombi vozila i dostavna vozila različitih tipova pogodnih za zajednički transport ljudi i opreme, koja će težišno biti raspoređena u logističke jedinice, kako bi se obezbedila bolja pokretljivost logističkih ekipa.

– Osim toga, tu je i pet specijalnih vozila – tri sanitetska, čime je nastavljeno zanavljanje programa sanitetskih vozila, i dve auto cisterne za gorivo za snabdevanje i dopunu vazduhoplova gorivom, sa mogućnošću dopune gorivom za dva vazduhoplova istovremeno za vreme od pet minuta – istakao je pukovnik Zinaja.

Kako Tango Six saznaje, za RV i PVO su ove godine nabavljene tri nove auto cisterne čiji su tegljači kamioni MAN TGS 18.430 dok su cisterne koje su proiyvedene u poljskom pogonu belgijske kompanije STOKOTA. Kapacitet im je 32000 litara goriva, imaju dva creva za dopunu sa protokom od 1200 l/min i biće namenjene za dopunu lovačkih aviona MiG-29 kao i većih transportnih aviona.

To su prve novoproizvedene auto cisterne koje su uvedene u RV i PVO za dugi niz godina. Do sada je ova tehnika zanavljana donacijama koje su stizale iz Danske. Tako je u tri navrata, krajem avgusta 2009, početkom septembra 2011. i septembra 2013, vazduhoplovcima predato ukupno 10 cisterni od kojih 6 tegljača Scania 113M 310 sa cisternama “BILCON“ kapaciteta 24000 litara, jedaн kamion Scania 113M 310 sa cisternom kapaciteta 12000 litara i tri kamiona MAN 17.192 sa cisternama kapaciteta od po 8000 litara goriva.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

VD

MiG nije MiG bez ZiL cisterne. Šalu na stranu lepo je zanavljati ove I ne tako atraktivne ali izuzetno korisne kapacitete vojske. Veće cisterne du nadam se i uvod u zanavljanje kapaciteta transportne avijacije vojske. Još da je para i pameti da se obnovi željeznička vojska a ne da nam civili prevrću vozove s tenkovima nego lepo vojska da ima svoje lokomotive, osoblje, vagone, pruge od vojnog značaja…

Odgovori
Dj

Stokota je Belgijski proizvidjac to pod jedan pod dva naravno da je MAN prosao na tenderu. Nama koji se malo razumemo je savrseno jasno.

С

Добро Ђуро јел све намештено, све што се добије, купи или на било који други начин стигне окарактерише се као намештаљка, и то од стране неког паметњаковића који не може да своје мишљење задржи за себе…па докле бре људи?
Свестан сам и ја да сте у праву, али јел мора сваки пут да се напише нешто, макар и за цистерну…

Ai

Kako možete primjetiti netko je dobro promislio i kreirao sklop vučnog vozila i poluprikolice sa sistemom pumpi na maximalnih 40t koje su dozvoljene za kretanje prometnicama u EU. (ne specijalni teret)

Odgovori
Sr

Samo mi nije jasna malo racunica. Sa skoro 27 tona goriva opet je u pretovaru za dvoosovinski kamion? Ili sam ja nesto potpuno pogresno izracunao?

Mada opet to su samo formalnosti koje za vojsku verovatno ne vaze. I 30t nije nista za njega.

Vl

Srbofil,
Kod nas u firmi imamo 10-ak ovakvih tegljača a možda i više. Postoje i jače verzije od već pomenutih 430 ks. To su verzije od 580 i 650 ks.
32000 litara avio goriva ima masu oko 24 tone (ako ćemo baš tačno 33000 litara ima masu od 23600 kg.). Sam kamion je oko 8 do 9 tona a proračunato opterećenje na sedlu kamiona se tačno zna i dostavlja ga proizvođač prikolice. Masa prazne prikolice je oko 6 do 7 tona.
Dakle, sve se uklapa u projektovanih 40 tona. S obzirom da je dozvoljeno opterećenje za kamion sa 2 osovine 22 tone (10 gonjena i 12 pogonska osovina). Maksimalno ukupno opterećenje sve tri osovine ovakve prikolice je 24 tone.
Dakle projektovana maksimalna masa ovog skupa vozila je 46 tona a zakonom predviđena dozvoljena masa 40 tona. Tu treba uključiti i projektovan sigurnosni procent od 15%.

Sr

@Vlad
Gledao sam pre par godina svojim ocima ovakvog MANa 420ks kako vuce 30t(pise na fakturi sve jasno), nije se „ni oznojio“ sto bi narodski rekli tako da mu sigurno nije problem.

Mislio sam da je 33kl kerozina 27 tona? Znam da je 24 maks za dvosovinske kamione, pa sam zato pitao. Vi se sigurno mnogo vise razumete od mene u to. Sve i da je 27 nije mu frka uopste. Da nije tih zakonskih ogranicenja, mogli bi kamioni i 50t da vudu komotno. Kad su mogli 24t sa tobos kocnicama i 240ks, mogu sa diskovima i 2 do 3 puta vise snage i 40t tereta, samo sasija da se ojaca.

@Srbofil i Vlad, samo jedno pitanje za vas dvojicu imam , Dali ste u posedu C i E kategorije ako niste onda bi vas molio da ne trabunjate ovakve nebuloze .
Dodao bih samo jedan podatak za obojicu MAN TGS se NE PROIZVODI ili NE OPREMA sa motorima preko 480KS to je maksimum sve preko te snage ide u Klasu MAN TGX koji imaju motore snage i do 680 Ks !
Za sve koji misle da znaju sve , a po ovome sta sam ovde procitao nemate blage veze o cemu pisete , bilo bi bolje da malo prelistaju fabricke brozure MAN ili SCANIAe koji su od prosle godine jedna firma a obe su u vlasnistvu VIAG Grupe .
TGS je kamion za prevoz robe u regionalnom saobracaju , dakle srednjeprugas i zato je i kupljen za RV i PVO cak i KLACKA koristi ovakva vozila kao vucne masine U svojoj klasi je nepobediv po potrosnji i konforu za Sofera !

Sr

@Dragan Dubonjac
Ja sam i napisao da se ne razumem najbolje kao i da znam samo da je 24t maks tereta(barem nekad bilo) i to je sve.

Nisam sofer, niti me taj posao interesuje, a vi ste se uvredili kao da smo vam rod rodjeni uzeli u usta, a ne glupi kamion.

Vl

Dragan Dubonjac,
Da, imam C i E kategoriju. U vojsci sam bio u vesu „vozač“ sa pređenih 20000 km za volanom kipera i sandučara. A i posle vojske, za vreme čuvene inflacije, radio sam kao vozač kamiona 8 godina. Vozio sam kipere i sandučare u verzijama sa i bez poluprikolica na gradilištima i na otvorenom putu. Nakon toga radio sam i kao profesionalni vozač i rukovalac na raznim vrstama autodizalica (klasične i dizalice za teško prohodne terene).
U nastavku školovanja, specijalizaciju na falkutetu sam zasnovao na problematici procesa projektovanja tehnološkog procesa za manipulaciju sa svim vrstama tereta velikih masa i gabarita. Dakle, više sam nego stručan za ovu oblast.
A sada da se vratimo na temu …
Ako ste pažljivo pročitali moj post, pisao sam uopšteno o tegljačima MAN bez ulaska u predmetnu grupu vozila.
Nisam pominjao TGS i TGX liniju vozila. I TGX vozila se koriste u svakodnevnom saobraćaju ali za vuču poluprikolica namenjenih za teške terete i terete van dozvoljenih gabarita. Imamo i njih u voznom parku i namenjena su za vuču vučnih vozova – niskonosećih labudica za prevoz teških buldozera, dizalica i mašinskih elemenata velikih masa i gabarita po pribavljanju odobrenja od nadležnog ministarstva.
Lično, nemam neko visoko mišljenje o MAN kamionima i smatram da je bilo i boljih izbora, ali znam i kakav je postupak nabavke i čemu se teži (većina državnih firmi uzima MAN vozila na veće količine).
Sve u svemu, nije mi jasan vaš komentar i nalazim da nema neku „upotrebnu“ vrednost. Možda ste pišući vaš komentar pokušali da se malo napravite pametni u ovoj oblasti, ne sluteći da ovde postoje ljudi kojima je manipulacija teškim teretima velikih dimenzija bila svakodnevni deo posla preko 30 godina.
Mogu li vas zamoliti za vaše reference po pitanju diskusije u ovoj oblasti?

Г

Одличне новости из РВ!
Немам ништа против камиона из МАН-а, али шта се дешава са ФАП-ом. Раде ли нешто?

Odgovori
Al

@Gogi

Fokusirani na vojni program. Generalno, FAP je kao i svaka državna firma po svim ostalim pitanjima.

Sl

Treba da je SISU odavno došao, uradio predserijske modele i proizveo negde oko 100-200k komada gotovih tegljača koje je naravno i prodao. U Priboju, naravno. Negde u isto vreme je i ESMARK, osemenio državnu kasu za određeni procenat na finansijskom jeziku, koji su obe strane potpisale na istom tom jeziku u sporazumu o razumevanju.
Slede AirTonyBlair AD Beograd i hiljade i hiljade km auto-puteva, puteva, %, u režiji ministara, PPV i jedne ministarke sa plavom bojom kose, a pre je boja bila nedefinisana
Ali ništa ne brinite Mitsubishi SpaceJet je obojen u bojama AirTonyBlair-a.

Dr

Sisu je mala firma po broju radnika, trazili su tada velike pare i najvise su dosli po alate i masine iz Fapa (jesu stare ali ipak je to linija). Fap je tada jos bio fabrika za Sisu,a danas mu dodju obe kao majstorska radionica u odnosu na bilo koju fabriku kamiona.
Lepo je ovo zanavljanje, ocigledno je MAN lobi prevadao. Vojska je oduvek inace volela MB.

Д

Раде доста, али је проблем струцни кадар јер тешко је наћи добре мајсторе да раде за 35000, а за сада држава одбија да види реалност и обезбеди привлачније услове.

Комплетан процес модернизације БОВ и сличних возила раде доле (и то изненађујући обим) плус праве три модела војних камиона: 1118 – 2 осовине, 2228 – 3 осовине и 3240 – 4 осовине.
Имају МАН компоненте а погонска група је Cummins.
Колико знам раде пар десетина за војску годишње за сада и обим се повећавао током последњих пар година.

Д

На жалост држава није заштитила ФАП као произвођача за војне потребе.
Поздрављам, МАН је неупоредиво бољи камион ал је и скупљи и само одржавање је скупље. Мислим да ФАП сасвим задовољава потребе војске и да као такв је могао да тегљаче за ове цистерне.

Jo

MAN? Hmm…baš čudno pišu FAP. U svakom slučaju neka avijaciju lepo i bezbedno služe.

Odgovori
Vl

Verovatno Fap nema razvijen projekat ovakvog teškog tegljača a da se pristupi projektovanju novog vozila je skupo za predviđen broj potrebnih tehničkih sredstava.
Lično nemam i neko posebno dobro mišljenje o MAN kamionima…

С

Шта је купљено? 2 Ман цистерне за РВ, Фијат комбији, исте класе Фијат камионети са додатним седиштима, аутомобили и комби возила хитне помоћи. Мора да су у питању високе дигиталне и остале свемирске технологије као и напредни материјали које индустрија Србије тек треба да освоји? Да ли је у питању толико супериоран квалитет Фијата и Мана над Заставом ТЕРВО и Фапом да је однос цена-квалитет пет, десет или сто пута бољи са страним добављачима? Или је можда нека уградња (не опреме) у питању што се дебело крије? И још се од ове срамне набавке прави циркуска представа са постројавањем и смотром?!? Па онда патетична делегација са министаром на челу обилази постројена возила, поставља стратешки веома важна питања о камионетима и добија најстроже чуване тајне из проспеката док доктор значајно клима главом и све памти. Требало је да му доведу Бору Тодоровића да му све објасни као у филму Флојд. Још им фалили и радници из Крагујевца и Прибоја који немају ни посла ни плата па да и они дају изјаве за телевизију

Al

@Strahinja

FAP i Zastava već skoro deceniju nemaju civilni program i nemaju šta da ponude za ovu nabavku (osim cisterne).

С

Алекса Радојчић
У Србији је све могуће па и да Фап и Застава немају „цивилне“ програме. Тешко ми је да поверујем да Фап производи војне камионе 4 х 4, 6 х 6 и 8 х 8 које смо скоро видели да испоручују ВС, (Застава Терво излази са прототиповима комбија, камионета…) а сад је „непремостив“ проблем да се произведу цивилни Фап 1840 и да се купе цистерне полуприколице и двадесетак комбија и камионета. Чак и да сте потпуно у праву и да су цивилни програми 2010-е нетрагом нестали, да ли је проблем да се обнови производња? Да ли је проблем да власт изађе у јавност и објасни шта се десило са цивилним програмима и зашто грађани плаћају возила из увоза?

ID

FAP postoji samo formalno, sklope po neki vojni kamion po nacrtima ostalim za potrebe JNA. Ta fabrika je, na žalost, mrtva. Obično kada padne na taklo niske grane i kvalitet je nula(kao i Zastava).
FAP prosto ne može to više da pravi.

С

ИД
Ако је фабрика мртва, и ако им пада квалитет како кажете, да ли је све што су последњих 10 година урадили за војску (око 150 камиона) било упитног квалитета и испод од ВС прописаних стандарда? Како онда ове године учествују у програму модернизације БОВ возила? Уместо Манових, зар нису могли да наруче од Фапа макар из војног програма два тегљача 2228 са две цистерне-полуприколице? Слично питање важи за Заставу Терво и наруџбине комбија и камионета.

Dj

Strahinja odgovor je tačan.

Br

@Strahinja
FAP nije proizveo oko 150 novih kamiona za vojsku u poslednjoj deceniji, vec oko 30-40 kamiona.

С

Бранко
Колико знам ВС има у инвентару само 1118 (производе се од 2010-е) више од 120 примерака. Уз 2228 и 3240 то је око 150 за десет година. И да склопе 5 или 15 годишње, то је премало и морали би да имају минимум 200 возила годишње да би се успоставила каква таква рентабилност. Уместо ова два МАН-а са цистернама могли су да наруче ФАП 2228 са цистернама домаће производње и имали би вишеструку корист. Али ако држава даје увозним лобистима уговоре онда имамо овакву пропаст.

Ro

Znači, kupili opet sve tri….

Odgovori
Vl

Robi,
Vi sigurno bolje poznajete logistiku u VS pa imate saznanja da je njima potrebno više od 3 ovakva usko specijalizovana sredstva?
Svašta se ovde može pročitati…

Ro

Ali ove sitne brojeve do „6“, vrlo retko i do „12 najmodernijih i najmoćnijih“ odlično poznajemo svi… Pa sila smo u regionu.

Bo

Robi
Decenijama se nije ulagalo u vojsku. Posto nemamo 10 milijarde da odjednom pljunemo , bilo je pitanje, da dobro opremimo jednu granu vojske, ili da svi dobiju po malo. Odlucili su se za ovo drugo. Sto je po meni dobro, jedino ako ne mislis da smo sve dali za pesadiju, i da ugasimo vazduhoplovstvo, ili da sve damo za vazduhoplovstvo, a da ugasimo artiljeriju, i tenkove da rashodujemo. Ili da za sve pare kupimo cisterne, sanitetska vozila, kombi i dzipove, a nista za pvo. Za sada od svega po malo, a u buducnosti, kada se i ljudi obuce dokupljivati jos.

С

Влад
Још од укидања санкција 2000-е Фап нуди производни програм са тегљачима од две (Фап 1840 као Манов на слици) и три осовине. У камионе уграђују моторе Мерцедес, Ман и Куминс, мењаче ЗФ… Правили су цистерне за воду, сигуран сам да су могли да направе и за гориво (ако не могу, има приватних предузећа по Србији који праве цистерне за гориво и извозе их), набаве се и уграде одговарајуће пумпе и готов посао. Нема ту шта много да се развија, очигледно је проблем што нико не пита власт зашто се оваква брука и срамота ради.

Bo

Bravo za Vojsku Srbije, Eh da su sve prethodne vlasti bar po nesto kupovale, sada ne bi zaostajali, ovako ceka nas mnogo posla, Ali bitno je da ide na bolje.

Odgovori
П

Е да није било Др. Стефановића на примопредаји она не би могла уопште да буде одржана. Докле та самопромоција…народа мој?

Odgovori
Cr

Pisao sam još ranije: kome je bola oči Vulinova samopromocija, tome će Stefanović u narednom periodu da pokaže šta je samopromocija. Ništa još vi videli niste.

Jo

А, јесте ли приметили да су се пре пар дана на снимцима могли видети уређаји за стартовање ваздухоплова – бели, вучни… ако не грешим… поред дежурног пара ловаца. Допало ми се. Да ли неко зна нешто о томе?

Odgovori
Iv

bilo na forumu, estonski estel

Ja

Kako sam razumeo od sve te nabavke dobili smo samo tri cisterne za gorivo, nadam se da je to zadovoljavajuce za nase potrebe.

Odgovori
Zi

U tekstu ste mogli da procitate namenu te tri cisterne i da na osnovu toga zakljucite da li je dovoljno.

Takodje ste videli koliko je Danska donirali auto cisterni.

Ja

U svakom slucaju i nije tako lose svaka nova oprema je dobro dosla.

Odgovori
gg

Danska donacija naprimer u Lađevcima sa još 100 vozila stoji na otvorenom

Odgovori
Ve

FAP treba da razvija i civilni uz vojni program jer samo tako moze da opstane i doprinese razvoju Priboja i okoline a samim tim i cijele Srbije.Jedan od vojnih projekata koji mora da ima i civilnu liniju je vozilo Milos 4×4 jer bi takvo vozilo moglo i da nadje kupce na stranom trzistu.

Odgovori
Sr

@Vesko
Ne moze Fap da razvija nista kada nema kapitala ni za redovne troskove. Fap ima dve opcije:
1. Da drzava ulozi dosta novca, uvede profesionalnu upravu, modernizuje proizvodnju i proizvode, naruci dosta vozila i proba da dobije neki izvoz za pocetak u zemlje „treceg sveta“(Pakistan, Indija, Iran itd.)
2. Da ulozi minimalno novca da se firma dovede u neki red i proda stranom kooperantu koji ce tu proizvoditi nesto svoje.
3. Da se ugasi, to je otprilike to.

I ovo sad sto prave je licenca od pre 30 godina, tako da bi sasvim ok bilo i da sada opet rade po nekoj novijoj licenci kamione za recimo gradske cistoce, puteve Srbije i razne druge drzavne firme, a ne da kupujemo gomile novih vozila iz inostranstva. Ok malo ce skuplje biti u domacoj izvedbi, ali otvore se nova radna mesta dostojna coveka. Ali cisto sumnjam da nasa vlast ima sluha za takve stvari i dovoljno discipline za takve poduhvate. Mozda i ima, ali u tom slucaju bi ja bio poprilicno iznenadjen, jer po obicaju ocekujem sve najgore(kao i vecina nas na zalost).

С

Србофил
Управо о овоме и ја пишем. Негде сам прочитао податак да само ВС у свом инвентару има око 5000 неборбених возила (камиона, камионета, комбија, теренских возила, аутомобила…). Затим ту је и полиција, жандармерија, погранична полиција, ГСС, ватрогасци, хитна помоћ, здравствене установе, општинске комуналне службе, градски и приградски превози, Србија шуме, Војводина шуме, државна предузећа електропривреде, Железнице, рудници… да не набрајам више има их још. Само за редовно занављање „државног“ возног парка потребе за камионима, камионетима, аутобусима и комбијима се мере са преко хиљаду возила годишње. Када Фап испоручује камионе за ВС, нико не помиње квалитет као проблем. Пропишу се задати стандарди квалитета, законом се пропише да 90% набављених возила морају бити из домаћих фабрика и на дуги рок имамо сигурно снабдевање које много мање зависи од увоза и од могућих страних санкција. Уз домаћу индустрију је много економичније и снабдевање деловима, одржавање, ремонти и модификације.

Vl

Страхиња,
Koliko se sećam, oko 2005 je pokušano to što predlažete. Ali nije zaživelo…
Kod nas u firmi smo tada nabavili veliku količinu vozila iz FAP-a. Bilo je tu kipera, sandučara itd. Problem je bio u neujednačenom kvalitetu i nedostatku rezervnih delova za održavanje. Ima vozila koja su i dan danas u upotrebi ali ima i onih koja su rashodovana nakon 2 godine.
Možda bi danas (uz postavljanje određenih ugovorenih standarda) i moglo nešto da se uradi. Recimo, da FAP proizvede potrebna vozila a domaće firme (koje rade karoserijske nadogradnje) opreme ta vozila prema iskazanim specifikacijama. To bi verovatno odlično funkcionisalo, ali zahteva ozbiljna ulaganja u kupovinu većeg broja pogonskih agregata, menjača, reduktora i pogonskih osovina (diferencijala) uz nabavku i specijalizovane opreme takvih šasija.

Ve

Srbofil rijeci“ treba da razvija“ su kljucne u mom komentaru,ja nisam tvrdio da FAP sada moze da zadovolji vojne i civilne potrebe nego da bi trebao da ide u tom pravcu.Bez ulaganja se to ne moze desiti a ulaganje od strane drzave bi po meni bilo najbolje rjesenje.Ne vidim kome nije potreban recimo kamion hladnjaca nosivosti 5 ili 10 t u zemlji koja bi trebala da bude prepoznata po proizvodnji i preradi mlijeka,voca,povrca.Zasto je problem proizvesti cistijernu za vodu,gorivo,vatragasno vozilo sa vodenim topom u svoj zemlji za svoje potrebe i isto izvoziti na strana trzista a vojsci ponuditi adekvatnu zamjenu za dotrajale vojne kamione koji su proizvodjeni u slovenackom TAM-u.

Mi

Zadnja donacija K.Danske bila je za aeromiting 2012.godine.

Odgovori
Br

Mislim da smo od Danske dobili ukupno 13 cisterni, a ne 10.

Odgovori
B

Da li se negde moze naci podatak sta je tacno sadrzala kineska donacija od oko 40 raznih inzinjerskih vozila i masina iz prosle godine?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor