BEG airport status
Medijski prikaz RV i PVO na Batajnici: Nada da MiG-ovi iz Belorusije nisu u problemu, koliko tačno vojnika prevozi Mi-35M, Vrabac uveden u naoružanje, kako se Mali Miloš prevozi u helikopteru Mi-17V5 Prikaz borbenog traganja i spasavanja danas na Batajnici / Foto: Ministarstvo odbrane

Medijski prikaz RV i PVO na Batajnici: Nada da MiG-ovi iz Belorusije nisu u problemu, koliko tačno vojnika prevozi Mi-35M, Vrabac uveden u naoružanje, kako se Mali Miloš prevozi u helikopteru Mi-17V5

Danas je na vojnom aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici održan kraći medijski prikaz Vojske Srbije za predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Tom prilikom neka od novonabavljenih sredstava RV i PVO su viđena prvi put u simulacijama borbene upotrebe dok se tokom obilaska zbora naoružanja i vojne opreme moglo čuti nekoliko novih i interesantnih podataka.

Prikaz su iznele eksadrile i divizion RV i PVO, 41. bataljon KoV-a, 72. brigada za specijalne opracije i 63. padobranska brigada. Tokom prikaza u pozadini simuliranog bojišta mogao se videti i Pancir S1E kao deo scenarija PVO zaštite.

Kada je reč o učešću RV i PVO efektiva na današnjem prikazu, bilo je nekoliko, uslovno rečeno, premijera.

 
Prva i najinteresantnija bila je upotreba besposadnog borbenog vozila Mali Miloš prilikom vertikalnog desanta snaga za borbeno traganje i spasavanje u ulozi vatrene podrške. Mali Miloš je premijerno transportovan i iskrcan iz helikoptera Mi-17V-5, u realnom vremenu, tokom manevra vatrene podrške. Kako je kasnije tokom obilaska objasnio v.d. pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović, vozilu je unutar helikoptera osiguran transport, kako je rekao „kukama i gurtnama kako bi bi bilo stabilno tokom manevara helikoptera“. Interesantno je da su operateri Malog Miloša tokom prikaza sve vreme stajali uspravno uprkos simulaciji iskrcavanja pod protivničkom paljbom. Iz helikoptera Mi-17V-5 iskrcana su dva Mala Miloša.

Prilikom obilaska zbora naoružanja i opreme rečeno je da će, u prikazanom konceptu upotrebe borbenog tima, helikopter Mi-17V-5 prevoziti ukupno 12 vojnika. Deset pripadnika specijalnih snaga, dva Mala Miloša i njihova dva operatera.

Mali Miloši prilikom izlaska iz helikoptea Mi-17V-5 / Foto: Ministarstvo odbrane

Drugi najinteresantniji segment upotrebe „vazdušne konjice“ svakako je bio par jurišnih helikoptera Mi-35M. Ovaj deo prikaza bio je posebno interesantan jer smo mogli da izbrojimo koliko se, u praksi, opremljenih pripadnika kopnene vojske sa ličnim naoružanjem može transportovati u zadnjoj kabini. Iz helikoptera „103“ izašlo je sedam vojnika u punoj borbenoj opremi dok u kabini ostaje letač-mehaničar. Treba napomenuti da „103“ nije bio opterećen spoljnim naoružanjem u ovom slučaju.

Prilikom obilaska jednog od novih oklopno borbenih vozila i priče o njegovoj aproksimativnoj ceni (novi M-20 6×6 MRAP projekat) predsednik Srbije komentarisao je „da je cena od 20 miliona evra (za 60 vozila) ista kao i cena jednog helikoptera Mi-17V-5 to bez naoružanja“.

Na zboru naoružanja i opreme bile su prikazane i bespilotne letelice namenjene podršci specijalnim snagama. Tu je bio Vrabac kao i novi koncept multikoptera opciono naoružan sa četiri Zolje ili konfigurisan kao ometač radio signala sa planiranim plafonom leta do 500 metara. Multikopter će se, kako je rečeno, naći u naoružanju specijalnih snaga nakon razvoja, opitovanja i testiranja koji mu predstoje u trajanju od godinu i po dana. Ova bespilotna letelica premijerno je predstavljena na prošlogodišnjem sajmu Partner i zatim na paradi Sloboda 2019.

Vrabac od juna u naoružanju Vojske Srbije / Foto: Ministarstvo odbrane

Kako je moglo da se čuje od strane pripadnika Tehničkog opitnog centra, Vrabac je u junu mesecu ove godine uveden u naoružanje nakon testiranja. Prema rečima pripadnika TOC-a letelica ima autonomiju leta od 45 minuta, dnevnu i noćnu kameru. Komplet od tri letelice sa upravljačkim sistemom košta 160.000 evra. „Sistem upravljanja i softver za letelicu razvijeni su u VTI-u“, čulo se tokom obilaska.

Od drugih interesantnijih detalja današnjeg prikaza svakako izdvajamo izjavu predsednika države da se „nada da aranžman sa Belorusijom (nabavka MiG-ova 29) nije ugrožen (zbog unutrašnjih političkih sukoba u ovoj zemlji)“ i da će najavljena vežba na Pešteru u oktobru biti „nešto što do sada Srbija nije videla, da će pucati sve na jednom mestu i da će se tresti zemlja“. Kako Tango Six saznaje, vežba neće biti samo ograničena na RV i PVO sredstva već će biti prikazano i upotrebljeno i ostalo novo naoružanje, što u zvaničnoj upotrebi, što u razvoju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Ne mogu da se otmem utisku da svakim danom VS izgleda sve ozbiljnije.

Odgovori
Ur

Dok su nam braca rusi i kinezi iza ledja mi stojimo dobro pogledajte samo pocetak 2000 tih kako je bilo.

Pe

@Uros I braca iz Airbus,pa i sva ostala braca kod kojih za postenu cenu kupimo oruzje,kao sto smo sad izabrali da kupimo od Rusa i Kineza jer je jeftino

Tu

Uroš
Slažem se. Jako je bitno da iza sebe imamo pouzdane partnere za nabavku onog oružja koje mi hoćemo i to bez uslovljavanja i ucena. To se nemože dovoljno naglasiti! Zato smatram da je naša orjentacija na ove bratske zemlje ispravan potez.
Po ovome se poznaje da je Srbija ozbiljna država sa strateškim razmišljanjem.

An

Kako ovaj Mi-17 izgleda nekako anahrono i sklepano, i ako su u pitanju relativno nove mašine.

Odgovori
An

Sve je u oku posmatrača, meni izgleda vrlo moćno.

Be

@Andrija

Jbg. tako ti je kod ruske tehnike. Nije to Blackhawk. Kao kad porediš Ladu i VW.

Vazno je da taj helikopter radi ono za šta je namjenjen. A u tom je u svojoj klasi najbolji!

П

Ми-17 В5 је најбољи светски авион у својој класи као и Ми-35М,дизајн је прави,функционалан и прављен је да буде употребљив у току рата,да може да понесе довољно терета и наоружања,да буде,издржљив и да може да трпи и поготке са земље.А то што се теби не свиђа дизајн је или недостатак познавања војне технике вертикалне авијације или много гледаш западне акционе филмове па ти реалност сурово изгледа.

gl

patriota

mali komentar AW-101 iako nesto skuplji je rols rojs za Mi-17, iste su klase 15.5t AW-101 ima 3 a 17 2 + pomocni motor, AW-101 se moze dodatno oklopiti, ne samo se-dista kao kod 17, 17 ima prednost jer moze biti tesko naoruzan, o razlici u turbinama – motorima ne bih,

sto se tice MI-35M iz nekog razloga je broj nosaca oruzija smanjen sa 6 na 4, a zasto je uzeta raketa ataka a ne vikhr srvar je procene struke,

svakako da je dobro da ih imamo nega da ih nemamo

Be

@glup, ali po malo cita

Broj nosaca je smanjen radi bolje aerodinamike. Mi-24 nije imao najbolje karakteristike u lebdenju. A drugi razlig je bio smanjivanje tezine. Procenjeno je da mu nisu nuzno potrebna ta dva spoljna nosača pošto na novim nosačima on moze da nosi po 8 protivoklopni raketa a pre su bile samo dve.

Sad moze teoretski da nosi 3x 20 raketa s8 i 8 protivoklopnih raketa Ataka.

Ataka je izabrana zato što se Vikhr tek od pre par meseci nudi. Tad kad sunasi naručili helikoptere, mislim da Vikhr nije bio u ponudi

gl

beli

zahvaljujem na pojasnjenju kod mi-35m, mada me cudi da ruski hellfire nije bio u ponudi, sem toga licno mi se ne dopada smanjenje broja atgm koji 35-ca moze da ponese na zadatak.

@glup, ali po malo cita
19:43, 22. avg. 2020.

„mali komentar AW-101 iako nesto skuplji je rols rojs za Mi-17“

AW-101Merlin je skoro 3 (tri) puta skuplji od Mi-17 u vojnoj varijanti i uopšte nije ista klasa helikoptera sa Mi-17 već sa Mi-38.

А

Баш добро изгледа 17-ца. Седи, један.

An

@Andrija
Pa i meni izgleda moćno, ne kažem, može da izgleda i moćno i anahrono u isto vreme.

@Апок
Ako iznosimo lična subjektivna estetska mišljenja, da li moramo da se vređamo? ,,Sedi, jedan“? Niste mogli da ostanete na prvoj rečenici? Što se mene tiče Mi-8/17 nije bio neki lepotan ni kad se pojavio, ali naravno vama može da bude prelep.

@Beli
Ipak se nadam da nije razlika kao VW i Lada jer je Lada krš (s izuzetkom Nive) :) Ne sumnjam ja da Mi-17 radi jako dobro svoj posao i da mu je cena više nego povoljna u odnosu na zapadnu konkurenciju.

@Патриота
Za početak Mi-17 (a ni Mi-35) nije avion nego helikopter. Možda ste hteli reći letilica ili vazduhoplov. No zna se tačno šta je avion. Ne morate mi pričati o tome šta je Mi-17 jer je to meni vrlo dobro poznato, znam da je odličan helikopter, da ima odličnu cenu i da je bilo poptuno logično da VS naruči Mi-17 jer smo decenijama pre toga imali Mi-8 kao okosnicu transportne helikopterske avijacije. Ne znam kakve to veze ima s ličnim estetskim utiskom i što vas toliko pogađa da morate odmah da nagađate koliko ja znam o tehnici ili koliko gledam američke filmove? Kakve veze ima dizajn i upotrebna vrednost vojne tehnike? A-10 i Su-25 su ružni k’o đavo ali su neprikosnoveni jurišnici u istoriji avijacije (s obzirom da su klasični jurišnici demode, verovatno nikada neće biti nadmašeni).

A da izgleda sklepano, izgleda za današnje standarde proizvodnje. Ne znači da ne vrši posao i to vrlo dobro.

AL

@Andrija
Pride, nije MI-17 bas ni jeftin vise.
V5 onako, nije lep ali nije ni ruzan pogotovo kad je nacickan dobro opremom, dok Mi-8t ili 171s izgledaju uzasno.
Zavrsna obrada je takva-kakva je, kokpit moze biti full moderan, moze i da ne bude….

Dok radi dobro je, samo ne treba traziti od opreme, bilo cije proizvodnje, nesto sto ne moze.

Jo

Da, možda zbog zakivaka i vijaka koji vire, tj nisu upušteni, oplate koja ne deluje utegnuto,… nadam se da dobro radi… i da je ekonomski i politički opravdana nabavka.
Merlin je meni omiljeni helikopter srednje klase
– Britanski protivpodmornički
– Britanski armijski
– Italijanski CSAR
Potražite dokumentarac o ovoj seriji helikoptera (National Geographic ili Discovery) – npr kanadska varijanta za platforme može – zakrivljujući lopatice rotora tako da stvori silu nadole (umesto uzgonske) i time pritisne letelicu na heliodrom koja se ljulja na okeanu… SJAJNA mašina.

Mi

Ja sam prije nekoliko dana izrazio bojazan da bi posao oko Mig-29 u Bjelorusiji mogao biti ugrozen. Evo sada izjave da takva mogucnost postoji . Nadam se da do toga doci nece i da ce sve biti obavljeno u ugovorenom roku.

Odgovori
Il

U ova teška vremena po našu belorusku braću, kada njihovi pogoni, fabrike i zavodi vrve od ubačenih elemenata, petokolonaša i ko zna kakvih sve špijuna, ljudski je i razumno posumnjati da bi moglo doći do sabotaže, sada već naših migova. Zbog toga ih moramo što pre i po svaku cenu preuzeti, te po prijemu do detalja rasklopiti i ispitati.

Go

Nezz kako modernizacija je placena

AL

@Ilija
Prekinite sa tom odvratnom retorikom. Gradjani jedne zemlje koji ne zele da gledaju istog lopova 30 godina na vlasti nisu „ubaceni elementi“. Isto kao sto posten narod u CG nije „strani element“, samo zele normalan politicki diskurs u svojoj domovini.

Niko ne bezi od para, tako da posao sa remontom i modernizacijom Migova nece biti ugrozen. Mozda samo rokovi isporuke.

Vl

AL-41F1
Po dosadašnjim iskustvima i pokaznim vežbama održanim po celom svetu, taj „normalan politički diskus“ obično bude doveden tj. serviran od strane par zapadnih zemalja i obično posle par godina uvede ciljanu državu u takvo stanje da će domicijalni narod plakati za starom postavkom. Jedini koji imaju koristi od prouzrokovane nesreće naroda (kojim se dešava takvo uterivanje demokratije), su isti oni koji i instaliraju tzv. normalan politički diskus.
Ovakve stvari se ne dešavaju nikada spontano, valjda ste do sada to naučili…
I na kraju procesa instaliranja demokratije, čuveni traktori Belorusi će postati John Deer, MAZ će postati MAN, poznate trole postati Simens itd, itd…
Uz sve to, danas i NATO daje izjavu da je spreman i da prati situaciju. Za šta je spremna jedna takva vojna mašinerija nego za rat?

Ba

@Vlad

Apsolutno se slažem. Na kraju krajeva Bjelorusi su birali tolikom većinom da to niko ne može da dovodi u pitanje- a birali su Lukašenka. Ciljevi NATO-a, kao organizacije su isto tako jasni- zlo i naopako- samo čekaju da iskoriste slabost države u jednom trenutku i udare na tekovine koje taj narod ima- sve je već viđeno.

Ipak, kad je sve to tako jasno- zar nebi ti kao dobri vođa trebao da shvatiš da si nakon 30 godina upravo ti postao ta slabost koju iskorištavaju i zaštitiš ono za šta si se navodno borio nekim inteligentnim potezom? Otiđi brate u košarkaške trenere za juniore i postavi novu vlast. Ti izaberi i obuči ljude, ali predaj vlast nekom mlađem rodoljubu, nekom baji po svom izboru, nekom stranačkom bratu u kojeg vjeruješ- ali predaj vlast. Narod će dalje, ti nećeš biti slaba karika, izvedi se iz računice. Čak i kad znaš da će te narod opet birati- nije u redu. Omatorilo se druže, valja nove krvi i ideja.

Jelcin je bio zezalica. Ali mora mu se priznati jedno: Kada je vidio kuda stvari idu- doveo je Putina, rukovao se i otišao u penziju. Rezultati poznati. Sada bi to isto trebao da učini Putin, ali na nekakav način da se postavi neki opasno mudar čovjek sa prozapadnom retorikom (i samo retorikom) i po mogućnosti to mjenja za normalizaciju odnosa sa zapadom.

U protivnom rizikuješ da ti najgori neprijatelji dovode ljude na vlast. Kako to izgleda…pa znamo. Od svih „demoktatskih izuma“ amerikanci su usavršili jedan sjajan politički. Uvjerili su čitav svijet da dolaskom nove administracije poslje izbora dolazi do velikih promjena u stavu. Sve je novo, opet smo prijatelji….Vrlo koristan mehanizam za USA. Kada dođe nova administracija u WDC za par dana ispeglaće se sve nesuglasice sa EU i zaboraviće se da im Amerika pet godina ekonomski i politički najstrašnije zavrće ruku i ekonomski radi protiv njenih interesa. Malobrojni su oni u američkoj politici koji znaju da kontinuitet ipak postoji.

Mi smo taj kontinuitet osjetili iz prve ruke. Po meni vrlo mudro. Mjenjaš igrače, kupuješ novu „teku“ a državni kontinuitet postoji. Jedna od demokratskih tekovina koje bismo morali preuzeti- oni narodi koji ovim ovladaju rješili su se mnogih problema.

Lijep pozdrav Vlad!

Yo

@Vlad @Banja Luka

Na žalost, kriza u Belorusiji je neposredna posledica diletantske ruske spoljne politike koja ne samo da daje vetar u leđa zapadnoj propagandnoj mantri o opasnosti od energetske zavisnosti od Rusije, već i o ruskoj pretnji.
Ko je pratio snabdevanje naftom Belorusije – zna ko je naprasno utrostručio cene nafte i koga je Lukašenko hteo da izruči Ukrajini do pre nekoliko dana…
Autogol je potencijalno razoran – faktička ekonomska i vojna ujedinjenost koja bi već u narednoj generaciji (po normalnom Lukašenkovom penzionisanju) izvesno postala i formalna – nadvladan je tribalno-kartelskim konceptom „države“ gde je državna politika samo volja privilegovane oligarhije.
Takvi koncepti nikada nisu imali prođu među evropskim narodima sa umerenom klimom i koji su tradicionalno mogli da većinu egzistecijalnih potreba zadovoljavaju lokalno…
Najluđe u celoj priči je to što bi USA mogle podržati zvanični ruski interes u Belorusiji ne bi li destabilizovali EU koju jedinu doživljavaju kao jedinog pravog potencijalnog konkurenta, a koja je sve više neposlušna…
Belorusija trenutno, čini se, nema dobar izbor, a slična matrica nije isključena ni u našem slučaju – i ne bi nam prijala nimalo…

Fa

@ AL-41F1

Na žalost komunistička retorika i stavovi se prenose s kolena na koleno, s generacije na generaciju još od ’45, zato nemoj da te čude ovakvi „patriotski“ komentari koji obiluju „mudrolijama“ ko MiG-29UB avionikom.

Nekima očigledno treba javiti da su drugovi Tito i Staljin mrtvi, a nekima da „zakon jačeg“ i nametanje svojih interesa slabijim državama (milom ili silom) nisu izmislili NATO/USA/EU, već da se taj obrazac ponašanja super-sila ponavlja u manje-više sličnom obliku poslednjih 5.000 godina zabeležene istorije ratovanja. To bi političari koji vode državu trebali da znaju.

Krah komunizma i završetak SSSR tiranije 90-ih su države istočne Evrope pregurale na različite načine – neke su se krvavo raspale u ratovima, a neke su prošle tranziciju daleko bezbolnije i pametnije.

Za sve njih je zajednička korupcija i pljačka državne imovine u nekom periodu tranzicije kao i masovno bežanje stanovništva na Zapad.

Spoljno-političkini i strateški gledano, neke države su već početkom 90-ih ukapirale da USA uskoro postaje najjači (i jedini) mafijaš u kraju koji će se pitati za sve i odmah su počele sa dodvoravanjem i flertom.

Shvatile su da će imati dosta prostora da izguraju neke svoje interese dokle god budu plaćale reket i obavljale vazalske poslove za novog gazdu i njegovog besnog psa – NATO. Kao što već rekoh, tako stvari manje-više funkcionišu nekoliko milenijuma, dakle ništa novo. Sila Boga ne moli.

Sa druge strane, postoje države čiji se političari nisu odrekli komunističkih navika tako lako (barem ne bez krvi) i koje redovno pokazuju Zapadu srednji prst.

U takvim državama vlada doživotni faraon sa šapom na državnoj kasi, izbori su redovno farsa i formalnost, apsolutno sve zavisi od volje jednog čoveka, njegove narcisoidne naravi i izopačenosti, po defaultu su im svi drugi krivi za njihove neuspehe i propadanje države, a posebno razni „ubačeni elementi“ i „plaćenici“. Lepo je samo njihovim beskičmenim poltronima i užoj rodbini. Ko se slučajno pobuni i poželi da živi u 21-om a ne 14-om veku, taj je izdajnik najgori. Fuj!

Iskreno se nadam da neće biti krvoprolića u Belorusiji i da će narod uspeti u svojoj borbi protiv ovog komunjare.

Dr

@Yrraf
Ja ne znam koliko ti godina imas i gde si ziveo u to vreme ali ideja da kupujes ozbiljnu vojnu opremu od 91-99 je totalno suluda. Zemlja pod sankcijama, ekonomski totano iscrpljena, rat u HR,Bosni,ekonomski sve na plecima Srbije, stotine hiljada izbeglica koje treba hraniti,ranjenici u srpskim bolnicama odasvud, i jedno iole pristojno preduzece ne funkcionise , ne mogu plate od 20-30 maraka da se isplate a ti bi da kupujes PVO sisteme i balisticke rakete vredne vise od milijardu. Pa samo 4 najvece srpske banke su bile poverioci vise milijardi maraka dugova preduzeca. Mogli su Rusi da nam poklone S300 koji bi bio razvaljen u kratkom roku. Da oboris 10tak aviona, 20 ako hoces i sta onda? NATO je imao vise od 1000 aviona u operaciji i iskontrolisano zapadno javno mnjenje spremno da podnese i vece gubitke.
Ovu zemlju samo pametna i miroljubiva politika moze da izvuce. U svakoj drugoj kombinaciji gubimo.

Dr

@Dragan Imenjače jesu NATO sile ’99 Imale 1000 , ne ne imali su sve ukupno 1270 letelica spremnih da polete ali od gomile tih letećih ubica je možda sami 600 bilo tzv. „Fighter“.
Bila je gomila AWACSa i to u smenama letelo je dosta letelica tzv. Vertikalne Avijacije od Apache do Staliona.
svakog momenta nad Srbijom su bila cela dca Ving-a.
Stim što se nisu spuštali ispod 5000 metara !
Greška je bila u režimu koji ’90ih nije nabavljao PVO sisteme i unapredio/remontovao LA VJ.
USA ne bi mogao da sakrije 2 Oborena AWACSa ili razrušen aerodrom u HR ili BH ili majedoniji… nije bilo volje a bilo je i izdaje u Vojsci na visokom nivou !

B

Demokratija ideal iz Grcke od pre 2 milenijuma, ne treba prevideti da je ta ista Grcka zivela od robova i ratnih pohoda, a da je jedino Grk bio dostojan i slobodan gradjanin, tako i danas imamo demokratiju u zapadnim drzavama koja pod maskom slobode a sustinski rob novca (kapitala) prozdire suverene drzave, ljude, resurse itd. oslanjajuci se na destrukciju (sejuci smrt). Pod prividom slobode izbora, nosioci kapitala vekovima vuku konce preko plisanih lutaka, a da bi taj sistem opstao potreban je stalan priliv jeftine radne snage (robova) i jeftinih resursa (pljacka). Ako neko sustinski potegne za argumentom demokratije (slobode) i kaze neprihvatam argument prava sile, prave „demokrate“ potezu buzdovan.
Komunizam kao ideal visi od demoratije (podrazumeva slobodu misli i govora, takodje tezi ka jednakosti u praksi tj. materijalnom smislu), videli smo kako je prosla Pariska komuna.
Zapad takvom politikom samo odlaze trenutak kada ce morati da se pogleda u ogledalo, svestan neminovnog urusavanja drustva i plaseci se odraza koju ce uociti. Zato se i ponasaju kao hijene i lesinari, trazeci ili kreirajuci i najmanji znak slabosti, da bi se srucili na plen. Treba biti svestan da svakim korakom blize suzavaju manevarski prostor medvedu pa samim tim i kopaju jednu lopatu vise u svojoj jami.

AL

@Falcon
Najgore je ta zamena teza. Neko ko krade, otima i laze proziva nekog drugog da je „izdajnik“? Pa jel to normalno? Najveci izdajnik i „strani element“ je onaj ko zloupotrebljava sluzbeni polozaj zarad licne koristi, pa busao se u on u svoja kvazi-nacionalisticka prsa koliko god hoce.

Nije patriota neko ko pise cirilicom, a baci smece na travnjak, zategne komsiju za struju, uspara na porezu….To nasi ljudi ne kontaju. Hvataju se za te neopipljive i nedefinisane stvari, busaju u prsa na prazno i teze „anti-globalizmu“, ali zato rado kupe babane za 100 dinara sa robovlasnicke plantaze i kineski televizor sa 100e kojeg su sklepali jadni ljudi placeni trecinu nase ionako vec bedne prosecne plate.

Kada se pogleda sira slika, ne bih se bas slozio da su mafijasi, siledzije itd. sa zapada. Nama su SAD poklonile avione kada nam je pretila invazija od SSSRa. Poklonili nam hranu da ne pocrkamo, dali nam licence i tehnologiju. SSSR je samo znao sve to lepo da naplati.

Ljutimo se na Francuze za ’99. Jesu ispali djubre, sve stoji. No istorija ne pocinje od pre 20-30 godina. Gde je bila nasa avio industrija bez njihove astincije? Nigde, kod njih je pocela. Ko nam je dao licence za helikoptere, Rusi ili Francuzi? Ko nam je nudio ToT za Pume. Eno ih sada u Rumuniji, a mi smo se opredelili da radije damo ziv kes „braci“, a sada bi tehnologiju u Airbusu…. Koga smo mi sponzorisali u Grckoj protiv Britanaca? Koga smo naoruzavali u Alziru protiv Francuza? Pa posle godinu dana trcali tim istim zemljama kada je cika brkati pomislio „sto ja ne bi ove osvojio kao ostatak istocne Evrope?“ …..Pa cek ko je tu glup i bezobrazan? Zapad ili mi?

Naravno da nista ne moze opravdati lazi i agresiju koju je platio obican posten narod koji veze sa politikom nema, naravno da ima licemerstva, ali kada cemo pogledati sebe u oci? Jesu oni zlo ucinili, ali jesmo i mi provocirali i jesmo se namestili na zicer, a mogli smo biti deo kolektiva…..sto je najgore, dan danas mnogi slave zlotvora koji nam je ovu ljagu nakacio na vrat i ponavljao „krao, al’ je nama dao“, a dao im onu stvar i to malo je bilo od tudjih para.

Du

AL-41F1 još odvratnija je misao da će nakon promjena dobiti još više lopova i baš me zanima dali ćete Bjelorusima pružati podršku kada izađu na ulice nakon izgubljenih radnih mjesta. Možda i nemaju toliko tajkuna kao Srbija žive i rade skromno i kad dobiju tzv.slobodu izgubiće sva radnička prava. Biće prodani isto kao i mi svi na Balkanu (e vala smo se usrećili jadna nam majka) zajedno sa fabrikama,stanovima,bolnicama.

Jo

Ne spominjite više MIG-29, da ne uzrujavamo Falcona:)

Wo

@AL-41F1

To o cemu vi pricate je takozvani konstitucionalni patriotizam koji ce kod nas mozda nekada da se pojavi, ali ljudi za to danas nisu spremni. I dalje vlada narativ, Turci, Nemci, Rusi i zapad sto je apsolutno anahrono. U Belorusiji vlada pak jedan sirovi, brkati diktator, vec trideset godina, prilicno bezveze lik, anahron, dosadan. Zemlja zivi pod njim od jeftinih ruskih sirovina i preradjivacke industrije a mogla bi mnogo bolje, jer su Belorusi mladi, pametni i zeljni napretka, kao i sto bi Rusija mogla bolje bez petrogradske „aristokratije“ trovaca…

Tu

Wolfgang
Naveli ste dosta paušalnih ocena utemeljenih, valjda, na vašem shvatanju stvarnosti. Vidi se (namerno ili ne) jak uticaj zapanih mas medija kod vas.
Vi biste bili u pravu da je sve sjajno u Ukrajini sada. Jer da se u Belorusiji smeni Lukašenko, ti bi bila druga Ukrajina.
Međutim, Ukrajina je katastrofa. Izgubili su svoje najveće tržište (Rusija), uništili svoju high end industriju. U svojoj tzv. pameti novoizabrani „demokratski lideri“ su slušali Zapad i sveli sebe na vrlo nizak nivo tehnike. Jasno je koja im je uloga namenjena i koji su bili ciljevi od Zapada izazvanih „demokratskih“ promena. Postigli su samo to da će za par godina praviti bivše „proruske“ lidere od blata. Ali biće im kasno. Eto to je ono šta čeka Belorusiju ako Zapad uspe u svojoj nameri.

AL

@Tucano
Niko ovde ne zagovara promenu spoljne politike. Jermenija je imala demokratske promene, bez ikakvih pomeraja u spoljnoj politici, cak podrzane od strane Rusije. U principu postojanje istog lika na vlasti 3 decenije vam govori kako zemlja nema institucije, to sto vi pominjete nema mnogo veze s time. „Slusanje zapada“ su samo izgovori domacih politicara jer da je to glavni problem, Madjarska, Ceska, Slovacka i Srbija bi prosli isto posto su 2000 god bili na istom nivou, medjutim nisu…..

д

Јермени су у специфичној ситуацији , једноставно немогу да опстану без подршке Русије, имали су страшно страдање у прошлости и за разлику од нас то нису крили ради братства и јединства.Madjarska, Ceska, Slovacka се никако не могу успоређивати са Србијом немамо иста историска искуства, они су интегрални део западног света и период од 1945-1990 за њих је био неприродно стање и окупација, за разлику од њих ми не припадаматом културно-религиском кругу , не зато што ми то не желимо него не желео они, гледају нас са подозрењем , неповерењем и ниподаштавањем то је једноставно тако. Ми са нашом жељом да се прикаучимо том кругу изгледамо као неки клинац који је заљубљен у неку познату глимицу и верује да ту има неке шансе , што је помало јадно и прилично болесно. Погледај све западне земље ликови се мењају а политика се никада не мења ни у једној свери од економске до геополитичке, али то функционише у том делу света и када се покуша имплементација тог система у друге крајеве долази до катастрофе (Либан, Кина пд Сун Јат сеном, Ирак и сл.)

д

Neko ko krade, otima i laze proziva nekog drugog da je „izdajnik“ погледај наш случај они који су се највише окористило од режима СМ су га први издали и након промена су постали још богати , још много богати.kineski televizor sa 100e kojeg su sklepali jadni ljudi placeni trecinu nase ionako vec bedne prosecne plate. Просечна плата у Кини је већа од просечне плате у Србији ,изнси 974 евра.Nama su SAD poklonile avione kada nam je pretila invazija od SSSRa. Poklonili nam hranu da ne pocrkamo, dali nam licence i tehnologiju. SSSR je samo znao sve to lepo da naplati. Поклонили су нам јер са тим оружјем смо требали да ратујемо против руса ,као што су нам и руси 1945 поклонили и тенкове , авионе,артиљерију , пво и сл.Ko nam je dao licence za helikoptere, Rusi ili Francuzi? ко нам је дао лиценцу за тенкове, пушке ,артиљерију мисли у принципу нико нам те лиценце није дао за ђабе све су плаћене.Koga smo naoruzavali u Alziru protiv Francuza? Pa posle godinu dana trcali tim istim zemljama kada je cika brkati pomislio „sto ja ne bi ove osvojio kao ostatak istocne Evrope?“ …..Pa cek ko je tu glup i bezobrazan? Zapad ili mi? Чика бркати је умро давне пре наше испоруке оружја Алжиру. У осталом шта смо требали да радимо да пошаљемо војску у помоћ Французима у окупацији Алжира.Jesu oni zlo ucinili, ali jesmo i mi provocirali i jesmo se namestili na zicer, a mogli smo biti deo kolektiva могли смо да будемо и део тројног пакта, могли смо да асистирамо у прогону јевреја, могли смо да шаљемо трупе на русију могли смо али то тада не би били ми, они који су то могли већ су постали део колектива друкчије се зову и због тога на посебно не воле, посећамо их на то да су некада били неко други.

An

@дане

Objasnite mi to kako su se Grčka, Rumunija, Bugarska, Kipar, Albanija, Crna Gora, i Makedonija priključile zapadu (jednako kao Češka, Slovačka, Poljska ili Mađarska) ali mi ne možemo jer ne pripadamo istom kulturno-religijskom krugu? Pa kom krugu mi pripadamo ako upravo ne u onom u kom su Grčka, Rumunija, i Bugarska? Je li to neki specijalni kulturno-religijski krug koji se svodi samo na Srbiju?

I nemojte reći kako pripadamo ruskom kulturno-religijskom krugu jer – ne pripadamo. Naravno da sa njime imamo dodirnih tačaka ali jednako koliko i sa zapadnim.

д

Онај ко је јачи он диктира услове , Црна Гора се прикључила кажеш па погледај шта је Мило говорио пре 30 година ,а шта говори и ради данас. Македонија се није прикључила , прикључила се Северна Македонија а пре тога се одрекла свега за шта се борила 30 (додуше ту се ради углавном о одрицању од неке измишљене историје). Грке би сада најрадије избацили , примили су их када су били прва линија фронта преме русима за то сада имају Румуне и Бугаре који су због тога и примљењи 2007 без да су испунили услове. И ми можемо да се прикључимо али пре тога морамо да променимо свест народа ,да се извинимо Ђури што нас тукао и сл.

AL

@dane
Tako sam ja razmisljao(mozete proveriti na starim komentarima na T6) dok nisam malo sagledao siru sliku i video da nisam u pravu. To „idenje na granicu Rusije“ „nasa braca“…..sve je to prazna prica, koju nam oni namecu. Mi smo itekako integralni deo zapada, samo su nam okolnosti takve kakve jesu. Beloursiju nista ne sprecava da resi neka unutrasnja pitanja, korupcije pre svega. To sto su deo ruske kolektivne odbrane i ekonomije ne znaci da treba drzati stare politicare po svaku cenu na vlasti. Mogu oni to da nastave i bez starih despota.

Po toj vasoj „Boris Malagurski logici“ mi bi trebali da prskosimo SAD jer Rusi nude nesto sto ne mogu da ispune, da bi dobili nesto sto nemaju da nam daju……otprilike je tako.

Sam narod jeste prijateljski nastrojen, ali mi nemamo nista od toga, nikada nismo ni imali. Bili su i Francuzi i Italijani prijateljski nastrojeni ’99, ali vlada nije….

Za NIS niste u pravu ni malo, o vetu i trgovini se malo raspitajte. Tu rez. su sprecili Kinezi. pa su Rusi posle njih „eto i mi ulazemo veto“, a pre toga su hteli telekom…..Ne kontate da imate posla sa gomilom KGBovaca. Nemaju oni ni brace, ni prijatelja….jako opasni likovi.

Ac

Oprema se vojska ozbiljno.
Ovo realno nije vidjeno odavno.
Secam se ranije, samo neki prototipovi, i parade sa JNA naoruzanjem i to je to.
Dosta toga je uvedeno.

Odgovori
Ma

Da, sve po 2,5; 4,5;1,5; … kom.
Jei’ može ovaj multikopter da roka po ukopanim minobacačima na dominantnim pozicijama?

Ac

@Marko
Ja to uporedjujem sa oronulom kucom na selu i zaparlozenim imanjem.Godinama se ocito nije ulagalo, a 90 tih niti je moglo, a i sto je moglo je pohabano i potroseno. I onda sada ne znas odakle da krenes. Cega god se dohvatis, staro i zardjalo. Mi 10 milijardi da ulozimo, ne mozemo da pokrpimo sve. Cinjenica je da su fabrike namenske vracene u zivot. Cinjenica je da je stigao Pancir + 14 novih helikoptera + 6 bespilotnih letelica + Mistrali. Ajde, migovi si polovni ,kao i oni najavljeni tenkovi ( koji nikako da stignu ) i BRDM, pa da ne racunam. Onaj FK 3 mozda jeste, mozda nije, pise se svasta, tu niko ne zna sta je istina 100 posto. Uvedena je i Nora jedna baterija, valjda uskoro ide i deuga rece Vulin.
Bilo je donacija i za inzinjeriju ( bageri, buldozeri ,kamioni, camci). FAP proizvodi kamione non stop.
Kupljena su civilna vozila pre neki dan 60 tak komada od Rusa.
Pojekat 1500 je zavrsen. Stigla nova oprema i cizme. Stanovi se uveliko dele.
Imali smo i donacije od Amera oni Hameri ili sta vec……
Ima naravno i mnogo prototipova, za koje ne znamo, hoce li biti sta ili ne.
Ne vredi prijatelju, ne moze brze i da hoces.
Svaka zemlja na svetu ulaze u svoju bezbednost. Daj Boze da nikad ne zatreba i da uvek budemo sigurni, ne samo mi, nego ceo svet.

@Aca
Neću pisati o nabavkama. U oko mi je zapalo ono: „Stanovi se uveliko dele“. U vojsci se stanovi odavno ne „dele“. Vojna lica stanove kupuju. Ili po tržišnim uslovima ili po malo povoljnijim uslovima u slučaju ovih subvencionisanih ali ih svakako kupuju u formi kredita. To je vezano i sa nemogućnošću izbora mesta službovanja pa se neki vid subvencije mora primeniti. Standard se malo popravio ali ne svim kategorijama. Podoficiri koji opslužuju i održavaju ovu tehniku sa prikaza imaju uglavnom manju ili jednaku platu prosečnoj u Republici Srbiji. Podoficiri letači i pripadnici specijalne brigade imaju veću od proseka ali ne značajno. Problem popune podoficirima vazd-tehničke službe je ogroman. Oficiri tehničke službe su u rangu letača podoficira dok piloti imaju platu koja je veća ali ne i približna recimo pilotima Er Srbije. Opremu su dobili, postoji korak u napred. Ako se nešto ozbiljno ne promeni uskoro se može desiti da deo ove tehnike stoji na livadi jer neće imati ko da je pripremi za let.

Ja

Kako sam razumeo Miloradovica M-20 MRAP kosta 350 000 evra nije to bas jevtino ako ga vec sami proizvodimo.

Odgovori
Ma

Pobogu pa mora neko nešto i da zaradi da ljudi prime pristojne plate da firma koja ga proizvodi ima novca da investira u nove sisiteme.Ako tako gledamo onda najbolje ništa ne proizvodimo nego da uvozimo .

gl

jale

proverite cenu francuskog Jaguara ili francusko-ceskog Titusa

Do

Hahaha stanovi se uveliko dele, gde to molicu ?

A zasto je priliv u VS manji od odliva konstanto?

Zasto skoro da ne postoje kriterijumi za prijem u VS?

Zasto se nepotizam uvukao debelo u VS?

Koliko vozaca tenkova je trenutno aktivno?

Koliko vodja vazduhoplova ima za Above?

Koliko pilota instruktora za Gazele?

Koliko sati naleta imaju kadeti na Lasti I utvama?

Aj prvo ovo odgovorite pa da nastavimo dublje…

Ac

@doktor iz Nisa vojno lice

Ne znam zaista koliko ima ni pilota ni tehnicara, nisam vojnik, a ni agent pa da poznajem materiju i tacne podatke. Znam.ono sto procitam po raznim portalima,novinama, YT,Tango six itd.
Ali pokusacu par stvari.
Odlaze iz vojske ,jer su male plate, jer nece niko za 40 000 din da radi,jer realno ne moze da se zivi sa tim.
Isto kao i lekari sto odlaze, isto kao i svi.
To je posledica naseg mentaliteta. Imamo mi problem sa nepotizmom vise od 100 godina i uvek ce ga biti nazalost,jer nam je priroda takva.Nista se tu nije uvuklo ni 2000 te ni 2012 ni 1990.Taj problem oduvek postoji. Svi favorizuju svoje.
Za vojsku je spas uvodjenje redovnog roka od 6 meseci.
Stanovi se dele, nije neka cifra, ali su ljudi dobili.
Tehnika je kupljena i kod nas je, nije “ tamo negde“ . Zapustili smo mi sve sfere zivota i tu treba da se ukljicimo svi mi. Zapusteno je i obrazovanje i zdravstvo i zivotna sredina i poljoprivreda i sve. I ono sto mozemo da uradimo,necemo, ili radimo jako sporo, da vremenom izgubi smisao.
Kod nas se sve vrti oko politike, kao sro rekoh,bilo i bice, od Obrenovica,Karadjordjevica,Tita, Slobe, Tadica pa naovamo. Svima su puna usta reda i zakona, ali kad se to ne bi odnosilo na njih.
Kad si opozicija jedno pricaju, kasnije okrenu pricu kad uzmu fotelje.
Sad sam skrenuo sa teme.
Nama treba do rih 10 godina predanog rada, da bi videli bar neke rezultate.

Ac

@Doktor iz Nisa, vojno lice

Nas mentalitet,kratkovidosti neodlucnost je prepreka za sve. Primer Makededonije: posle ballanskih ratova, mi carevi umesto da posaljemo u taj region ucene i obrazovane ljude “ da sire propagandu i privole narod“ mi posaljemo bukvalno najgore i nepodobne po principu kazne. Oni se tamo osile,pocnu cirkus da prave i stvori si se averzija prema drzavi.
Sve smo natraske radili oduvek. Isto je i sada.Ako hocemo da privucemo narode regiona moramo da postavimo ozbiljne standarde, dignemo ekonomiju , tako da deugi trce u zagrlj nama, a ne da beze od nas. Na silu nema nista.
Fazon propagane da su svi kd nas nastali,samo tera ljude i stvara odbojnost. Moramo taktiku da promenimo i da se “ unormalimo“.

Mi

I opet: osim što nam je toplo oko srca, čemu sve ovo služi? Ko će to da nas napadne i osvaja? Ako neko misli na NATO, koji je svuda oko nas, bolje da zaboravi te vlažne snove! Videli smo kako se to završava. Ova zemlja NEMA milione evra da troši na nečiju zabavu! Kupite AV i Vulinu igračke-oružje, pa nek se igraju kod kuće!

Odgovori
al

Vojska a pogotovo RV i PVO se ne gradi i ne funkcionise „od danas do sutra“. Trenutni bezbednosni izazovi nisu preveliki ali niko ne zna razvoj situacije za 2 – 5 – 10 godina. Kakvi ce biti odnosi super sila, kakva blokovska podela, ko moze doci na vlast u regionu. Da li ce neko imati pretenzija prema delovima nease teritorije…

Ako nemas obuceno i opremljeno RV i PVO (zbog njega smo vecina ovde) nemas mogucnost da za par dana pazaris sta ti treba (pa i da imas silne pare na gomili) i da se branis. Nije to kupovina automobila u salonu. Obucen kadar se stvara godinama i u kontinuitetu.

Reci mi ko to preti Svajcarskoj pa imaju vrlo razvijenu vojsku a ni RV i PVO im nije za bacanje… Sta ce im?

E sad, druga stvar je sto ovaj nas ce jos malo i marsalsku uniformu da obuce u skladu sa titulom Vrhovnog komandanta i sto uziva u ulozi „malog Tita“. To je vec druga analiza. A vojska i RV i PVO trebaju itekako…

Al

@Mika ovdašnji

Previše prost stav. Niko ni ne govori da treba da vodimo rat sa NATO paktom, ali to nije jedini scenario mogućih sukoba na Balkanu. Rat Srbije sa susedom je uvek moguć i uvek će biti moguć.

ma

Predlazes da se razoruzamo? Zbog cega se sve zemlje u okruzenju naoruzavaju? Ako dodje do rasula nema tu NATO nista da se pita, ratovace svako sa svakim za sopstvene ciljeve. Druga stvar, NATO je savez i to labav. Cela svrha NATO je prodaja silnog zapadnog naoruzanja malim drzavama. Treba pojacati ulaganja u vojsku i naoruzanje jos vise.

Ku

@Mika ovdasnji
Moram priznati jako povrsno razmisljanje. Pa bas takav stav nasi ‘partneri’ i prizeljkuju..
Bilo sta da bi imao od infrastukture do ekonomskog rasta moras imati i ozbiljno naoruzanu vojsku, sto sa nasim iskustvom i te kako vazi. Kako ti nije jasno da je samo postojanje Srbije kao iole samostalne drzave ozbiljan trn u oku mnogih uticajnih stranih faktora…
Ako si ne naoruzan i ne mozes da se branis samo provociras da budes zrtva brutalnog nasilja.
1999 ti je primjer kad si ne spreman za izazove vremena a u isto vrijeme i primjer da ozbiljna i sposobna vojna organizacija moze pomrsiti ozbiljno racune cak i neuporedivo nadmocnijem protivniku. NATO kakav jeste je ‘tigar od papira’..sa US Army tek djeluju ozbiljno..ko zna shvatice!

Jo

Hajde, objasnite nam: Kako se to završava!?

Yr

Kaži to onim ljudima koji žive u Gračanici ili Severnoj Mitrovici. Videli smo kako njih niko nikada nije napao. VS, čak i ovakva kakva je, jedina stvar koja neke ekstremiste drži dalje od tog naroda samom činjenicom da postoji. Sa NATO niko nikada nije ni imao ideju da ratuje, poenta je da budeš dovoljno „tvrd orah“ da se istom ne isplati da te mlati zarad njima sitnih političkih interesa i da se ne mešaju u tvoja unutrašnja pitanja. Niko nije imao niti ima iluzije da napada NATO, nama je važno da oni ne diraju nas, a to vole da rade kad vide da si slab. To je za njih jača vojna vežba i fin detaljčić u izbornoj kampanji. Ako si sposoban da im u toj igri vratiš 50-ak ljudi u vrećama i par stotina miliona opreme pretvoriš u gvožđuriju, šanse da te diraju zarad unutrašnjeg PR-a su mnogo, mnogo manje. Da smo od 91.-e do 99.-e nabavljali opremu i dočekali je kao pristojna, moderna armija koja može brzo i lako da eliminiše teroriste bez mnogo prašine i kolateralne štete, da smo imali kapacitet da u prvih 7 dana polupamo dve eskadrile lovaca ili dokačimo balističkim raketama par vojnih baza u okruženju, nikada ne bi ni bilo destabilizacije ni intervencije, ne bi bilo 40 milijardi dolara direktne i još 60 indirektne ekonomske štete, danas bi nekoliko hiljada ljudi više bilo živo. Priča da je nabavka oružja bespotrebno bacanje para je jednako tupava kao da kažeš da je nabavka vatrogasne opreme nepotreban trošak, jer „ko će nama da zapali kuću?“.

Lo

A ko ugrožava Ameriku u njenom komšiluku.

Dr

Stvarno ko će da baš napada? Ustvari ko će prvi? Čoveče ko će da napadne švajcarsku? Pa oni netreba bi da imaju armiju. Ili ipak imaju. I to jaku. A Francuska? Šta će njima Armija? Izrael? A Portugal? Budale. Samo jaka Srpska vojska je garant da nas neće u Jasenovac. Bombardovan možda ali vodi ko ovce?

AL

Ne treba iracionalno davati pare u odbranu kao SSSR nekada 15% BDPa, ali nekih 2% u kontinuitetu bi bilo sasvim racionalno.

Kontra preovladavajucem misljenju, dobra vojska zapravo ne mora sluziti da bi ratovala, nego obrnuto, kada je imate, onda vas niko ne dira i sve sto ulazete u privredu onda ima smisla jer niko ne rusi. Vojska ima i gomilu mirnodobskih zadataka. Tu je i tehnoloski napredak, istrazivanje i razvoj itd. Ne kazem da je VS ovakva-kakva je tu gde bi trebala biti, niti da su sve investicije rasporedjene kako treba, ali mora se negde i poceti zar ne?

Sto je najgore, kada ima kesa kao Finska recimo, onda vam izdvajanja mogu pasti na 1.3%, a da opet imate zadovoljavajuci sistem odbrane, kako tehnoloski, tako i po ljudstvu, obucenosti, platama itd, a kada nemate, morate veci postotak dati….prosto tako je.

Yo

Biznis, protok kapitala…
Tim pre što postoji i baza tradicionalnih kupaca – stalnih mušterija – posebno bitna stavka u trgovini i marketingu, deviznom prilivu…
Bezbednost, stabilnost i spoljnopolitički položaj dobijaju na značaju ako što više neophodnih stvari možemo nabaviti/napraviti bez ustupaka.
Vojska se oprema u miru, jer u ratu za to nema mnogo vremena, papreno je, a ishod neizvestan.
Ne treba smetnuti s uma ni činjenicu da npr. brat Erdogan može, recimo, Albaniji i Kosovu* isporučiti mnogo više opreme i brže nego što bi nama braća Si i Putin…
Tenkovi iz donacije nam putuju duže od godine i još nijedan nije stigao.
To što nas okružuje NATO ne znači da ne treba da ulažemo u bezbednost – naročito ako od toga možemo napraviti dobar biznis…
Imamo novitete, ali osim za Nore nekog drugog interesovanja sa strane izgleda da nema – što znači da verovatno treba još poraditi na unapređivanju i eventualnom otklanjanju nedostataka.
Često su stvari znatno prostije nego što se čini na prvi pogled…
Svako sredstvo bilo da je na kopnu, vodi ili vazduhu – ima neki motor, mitraljez i/li automatski top.
Čak i da samo te 3 komponente unapredimo – veliki poslovi i zarade su izvesni…

An

Meni je kao zainteresovanom i informisanom laiku prilično jasno čemu VS treba da služi, a pitanje je sada, da li se ona gradi u tom pravcu, i ja imam debele sumnje da je tako…plus fali onaj glavni, strateški spoljnopolitički okvir koji sve to omogućava.

Koji su naši interesi u okruženju? Imamo interes da se nađe rešenje za Kosovo koje će omogućiti da Srbi na Kosovu imaju svoju samoupravu, da budu koliko je god moguće gospodari svoje sudbine, i da imaju okvir za dugoročnu budućnost i preživljavanje – i prosperiranje – tamo. I da se sačuva srpska baština na Kosovu i da se zna da je srpska, tj. da se sačuva (i) srpski karakter Kosova pa makar i bio izrazito manjinski kada se pogleda % stanovništva…

Mi to rešenje ne možemo vojno da nametnemo, jer tu silu jednostavno nemamo, i ne mislim – ma šta neki pisali ovde – da VS trenutno odvraća Albance da sprovedu etničko čišćenje preostalih Srba na Kosovu. Odvraća ih NATO i EU koji im to ne da jer im takva eskalacija konflikta to ne odgovara. I na kraju u nekoj konačnoj priči taj isti NATO i EU moraju biti garant bezbednosti Srba na Kosovu i njihovog statusa tamo. No pošto će nakon nalaženja rešenja fokus sa tog pitanja pasti (i onako nije onako jak kako je bio), i pošto će Kosovo još dugo biti izgubljen slučaj po pitanju ekonomije i svega drugog, upravo tada nastupa uloga VS. Uloga koju će ona moći da vrši ako treba uz odobrenje NATO i EU a ne protiv njih…a to je da odvraća bilo kakav avanturizam među kosovskim Albancima koji bi pomislio na trenutak da pokuša da izbriše Srbe sa Kosova ili pokuša da im naruši institucionalni okvir koji će dobiti u nekom rešenju ovog sukoba. To ne znači da VS treba da bude sposobna da preko noći umaršira u Prištini i da tera do Tirane, ali znači da mora da bude u stanju da u slučaju potreba odmah izađe na Ibar i uspostavi kontrolu nad severom, da napadima sa daljine štiti enklave od napada i bude sposobna da u iste izvrši desant ili brzo se probije do njih, i da u oružanom sukobu porazi združene snage Kosova i Albanije.

Onda imamo drugi interes koji se zove dugoročno očuvanje RS. Opet u dogovoru sa zapadnim silama mora se naći neki ,,finalni“ politički okvir za funkcionisanje BiH koji neće ukinuti RS ili je ostaviti samo na papiru, već je dugoročno učvrstiti kao državotvorni izraz Srba u BiH. Pošto RS neće imati ko zna kakve kapacitete da se sama brani, VS mora da bude u stanju da odvraća Bošnjake i Hrvate u BiH od bilo kakvog avanturizma spram RS. To znači u operativnom smislu mogućnost da pređe Drinu i Savu i porazi oružane snage BiH i Hrvatske (opet to ne znači da mora da uđe u Zagreb i Sarajevo već da spreči da oni uđu u Banjaluku i Trebinje). Da, i Savu, i Hrvatske jer smo ne tako davno imali one izjave Mesića dok je bio predsednik Hrvatske kako bi on bez razmišljanja slao tenkove na Banjaluku.

Konačno imamo interes da Srbi u CG imaju svoja prava i da mogu slobodno da ih uživaju i da upražnjavaju svoj identitet a ne da ih neko nasilno asimiluje, šikanira i otima im crkve recimo, pa samim tim VS mora da bude u stanju da interveniše uspešno u CG ako to ikada bude bilo potrebno.

Ništa od ovoga nije plod neke sad ekspanzivne ili agresivne politike sa naše strane već je čisto reaktivno i bazirano nažalost na politici tih okolnih zemalja prema Srbiji i Srbima. Naravno džabe nam VS koja na sve to spremna i za to sposobna dok smo mi ,,neutralni“ a ostali se kriju iza štita NATO i EU. Dakle osnov za ovo je geopolitički okvir u dogovoru sa zapadnim silama, članstvo bar u EU i onda se otvara mogućnost da VS zaista bude faktor odvraćanja od nepromišljenih poteza onih iz okruženja koji su prema našem narodu neprijateljski nastrojeni.

Ostaju onda unutrašnja pitanja. Mi smo već imali probleme sa pobunama, separatizmom…naravno nije vojska niti policija jedino sredstvo odvraćanja i sprečavanja toga ali jeste jedno od bitnih. Krajem 90tih imali smo i pored sankcija i ratova veću i komparativno bolje opremljenu vojnu silu nego danas, koja nije uspela da izađe na kraj sa jednom OVK (da je OVK zbrisana na vreme, ne bi bilo strane intervencije). VS (i Žandarmerija) mora da bude sposobna da bilo kakvu pobunu uguši u najkraćem roku i to na ,,moderan“ hirurški precizan način bez civilnih žrtava, velikih razaranja…

en

Radujem se daljem jacanju nase vojske…Ocekujem samo znacajnije cifre svega u inventaru…

Odgovori
Ne

Onaj DUPS na BOV izgleda kao na malom Milosu ako se ne varam? Da li ce se ta praksa nstaviti i na ostala vozila? I da li se zna domet vrapca?

Odgovori
Kr

Dobro je ali treba jos bolje, mnogo bolje.
Potrebne su vece serije za vojsku kao i izvoz istog tog naoružanja. Bez izvoza nema daljeg razvijanja stace se ovde gde smo sad.
Apelujem na vlasti da odrede prioritete i da se upetostruci proizvodnja za vojsku.
Pasarsa najmanje 100 komada, a o M20 da nepricam, u stotinama je potreban.

Odgovori
Yo

Sa mnogim prikazanim novitetima i izraženom voljom vojske za njihovom nabavkom – logična je i ponuda međunarodnom tržištu gde bi potencijalno posebno bili važni eventualni razlozi odbijanja nabavki od naših tradicionalnih i potencijalno novih kupaca – pa da se to otkloni i unapredi i time pojačaju potencijalne strane narudžbine, pa bi tako povećane serije verovatno značile i domaću jeftiniju nabavku…

Odgovori
mi

Kolika je masa Malog Miloša? Pitam pošto je nosivost rampe ovih helikoptera ograničena na 200kg.

Odgovori

@mikicar
Podatak Vam je delimično tačan za rampu. Kada se rampa spusti u vazduhu i visi na sajlama ne sme biti veći teret od 200kg. Ako je rampa spuštena dok je helikopter na zemlji i oslanja se krajem rampe na tlo takvo ograničenje ne važi. Mali Miloš sa vežbe je težak između 500 i 600 kg.

Gu

Jacamo iz dana u dan ali bukvalno.Mislim da nam vojska u drzavi nekeko se najvise razvija i snazi.

Odgovori
TT

Samo da se poradi na ljudstvu. Po svemu sudeci ispada da nemamo ni 10.000 vojnika od tih 30.000+ ljudi zaloslenih u VS ..

Iv

Vrte propagandno ova dva bataljona (72 i 63) besomučno u krug, opremaju 1500+ vojnika, kupuju dva helikoptera, tri MiGa, jedan i po Miloš, pola Vrapca i djavolovu kočiju.

Potemkinova sela najgore vrste. Tuga i jad.

Gde je strategija odbrane? Gde je strategijski raspored snaga? Gde su rodovi? Gde su brigade? Gde je logistika, transport?

Branimo ovo malo jada između Dunava i Drine a moramo da izađemo i šire ako bude trebalo.

S čim? Koliko imam operativno spremnih brigada? Tenkova, transportera, oklopnih vozila, haubica, pvo sistema, ispravnih kamiona, transportnih aviona, vučnih vozila, sredstva veze, komornih kuhinja koje rade, rečnih brodova, dalekosežnih radara?

Skoro gledam jednu vojnu kolonu u pokretu, od 20 kamiona 10 su civilni u polurasoadu koji se jedva kreću a dva tamića su na vučnoj rudi.

Otkazuju kočnice, nema zimskih guma, goriva, nema granata za 155cu, mina 120mm, maziva za motore..

50 godina aman baš ništa nije nabavljano u iole ozbiljnijem smislu a ove “propagandno političke raspar nabavke” što se sad rade, dva nečega od rusa, jedan od belorusa, dva od kineza, tri od nemaca su najgore ogledalo sadašnje situacije.

Pa onda napravi specijalnu emisiju. Da narod zna da je siguran i da se “ozbiljno ulaže”.

Ne daj Bože da Erdogan krene u svojoj ludosti ili madjari s hrvatima da obnavljaju katoličku monarhiju, pa ne bi mogli da sastavimo dve krštene brigade, prošli bi kroz nas kao kroz sir.

Batalite propagandu, “nindža specijalce” i ove rasparene kupovine, krenite da ozbiljno i sistematski opremate formacije koje mogu da odgovore izazovu a ne da samo idu od jednog do drugog slikanja za Dozvolite i ostale emisije.

Odgovori
Be

@Ivan

Ivane, propaganda ili ne, činjenica je da je stanje u vojsci, što se tiče tehnike mnogostruko poboljšano u zadnjih 5-6 godina.

Samo neko zlonameran i ignorantan moze reći da nije ništa uradjeno.

Bo

To je zato sto tvoja generacija, zna samo da sedi za kumpjuterom u udobnoj fotelji, i d komentarise sve i svasta, a u stvari se ne razume ni usta, i nece da ide u vojsku. A o tome kako bi Madjari i Hrvati prosli kao kroz sir, samo mastaj, ia nas koji smo stariji, iskusni, i jos uvek sposobni.

AL

@Beli
Niko ne spori tehniku, ali ponavljanje da smo „regionalna sila“ od strane glavih i odgovornih je nista drugo nego notorna laz. Vojska je jos jako daleko od neke funcionalne institucije.

Gu

Klasicni antirezimski na osnivu nicega utemeljen zlonamjerni komentar…

TT

Ne razumem sta bi ljudi hteli? Nasa ekonomija je oko 50 milijardi dolara, mi ne mozemo da ulozimo 10m $ u vojsku u jednoj godini, prosto nije moguce. Posle 30 godina potpunog zanemarivanja vojske ovo je dobar pocetak, samo da se ovako nastavi tokom cele tekuce decenije. Spec brigade su najbolje obucene brigade u VS zato se forsiraju. Inace VS ima 7 borbenih brigada, dve spec., 4 mesovite oklopno/mehnizovane brigade (koje sa svojih 11 bataljona vise lice na divizije) i jednu artiljerijsku brigadu. To, kada ne bi postojao problem sa ljudstvom, je sasvim pristojna mirnodopska vojska.
Strategija odbrane je tek doneta, pise se novi zakon o vojsci, a sto se tice opreme u predhodne 4 godine je nabavljeno: 10 Mig-29, 14 trenaznih aviona Lasta, 5 Mi-17, 5 H145M, 4 Mi-35M, sto je 38 letelica, to je i za ozbiljne drzave solidan broj.
Sto se tice Hrvata njihova vojska je trasportni kontigent NATO-a, Patrije im prakticno nisu naoruzane, nemaju pilota ni za one izvijdacke Kaowa helise, imaju oko 50 tenkova aktivno, a kompletna kopnena vojska im ima oko 4-5k ljudi, lete na 2-3 Mig-21, imaju ogromnih porblema svoje vrste, a ti pricas o nekom krstaskom pohodu prema Srbiji … -.- VS je veca bar 3 puta veca i ima toliko tehnike da je sama 1. briagada skoro na nivou kompletne Hrvatske vojske u tom smislu.

mi

@ivanNije vojsci problem tehnika nego LJUDI kojih nema,promasio si glavni problem srpske vojske,dok se to ne resi,a to se ne resava preko noci,dzaba sva ova kupovina…

St

U ovom trenutku najmanje tri bataljona tenkova sa posadom moze, da izađe iz kasarne i bude spremno za borbu. A vi sad preracunajte to, a isto tako proverite posredno koliko tenkova u istom trenutku mogu sa posadama da izvedu iz kasarne od okolnih zemlja. A sta se tice Turske, daleko je ona od nas, trebala bi silnu logistiku da doveze sta do Tuzle, Sarajeva, Tirane, namerno sam ispostavio te gradove jel su potencijalna logistika i neprijateljski nastrojeni. A kad smo vec kod toga a sta ako i Rusija hoce da ojaca svoje carstvo i posalje na ulazu u jadran iz sirijske pomorske baze po koju krstaricu i podmornicu sa kalibrima!? Ova vojska je vodila rat sa celim nato savezom u vremenu kad je bijo najjaci i kad nasa vojska nije imala ama bas nista od moderne elektronike. Ali imamo dovoljno resursa vec sad kakvi takvi smo, mozemo da jih poklopimo vec na 20 km od nase granice. Ako cemo vec tako. Pogledajte vek pobednika vezbu od koje godine, pa ce malo jasnije biti. Ne podcenjujte nasu vojsku nije Srbija Sirija ili Libija pa da mogu Turci olako da lete sa svojim bpl ili aj nek bude i F16. Za pocetak letilica imamo toliko koliko je potrebno da se usavrsavamo u obuci, taktici itd., kad imamo uhodan kadar i posade, lako dokupujemo. Sad vec ubezbavamo vise takticke mogucnosti borbe sa novom opremom nego ranije.

Jo

Bolji Vam je prilog nego na RTS.

Odgovori
Br

Jel taj M-20 mrap, Milos ili nesto drugo?

Odgovori
Dr

Ne, to su dva razlicita vozila. BOV M16 je Milos, a Fapov MRAP je M-20

An

@Tucano Po danasnjoj odluci da se pomogne „jadnim“ hotelima po gradovima nase zemlje se poznaje da Srbija nije, da te citiram, „ozbiljna drzava sa strateskim razmisljanjem“. Tj jeste, ali samo sa strateskim razmisljanjem o dzepu onoga ko je u tom trenutku na vlasti. Sreca u nesreci je da su krenuli iz nekog razloga da ulazu u vojsku, ne bi me cudilo da su skontali da tu mogu da se ugrade mnogo.

Odgovori
An

Ovaj režim ulaže u vojsku jer
1) se njihovi glasači lože na to, dakle u propagandne svrhe, zato i svako malo imamo ovakve prikaze
2) se nadaju da time kupuju naklonost i lojalnost vojske za sebe
3) pokušavaju vojnim nabavkama da se dodvoravaju velikim silama
4) se oni lože na to (lično) da prave parade, prikaze, i obilaze postrojene vojnike, imponuje im.

Nema tu nikakve brige za državne interese.

Ku

A sta bi po vama vlast trebala da radi a da je to korektno i nije u propagandne svrhe, kupovinu glasova itd….

Pa kako drugacije predstaviti stvari a da je to politicki korketo, fer da se neko ne uvrijedi..da to nije neka skrivena poruka itd..

P agdje ste vi svi pametni bili kad je daleko od ociju javnosti vojska transformisana, oruzje raspordavano krisom a topljeno javno ..

Nevjerovatno razmisljanje!
Obicno ko ne voli svoju drzavu ne voli ni vojsku..isto vazi i za politicare, lako se vidi ko se tu pretvara ako se stvarno zauzeo da se Vojska unaprijedi1

Ž

Andrija

Мислите ли да новонабављену технику војска неће користити када се у Србији режим буде променио?

д

Нормално да неће користити добићемо донацију да то све уништимо , да не падне терористима у руке.

An

@Živojin Banković

Naravno da mislim da će tehnika biti korišćena i kada se režim promeni. I ne sumnjam da svako parče nabavljene tehnike unapređuje sposobnost vojske. Moja bojazan je pod jedan, u kojoj se meri tehnika nabavlja rezonski za potrebe vojske u okviru nekog detaljno i pametno razrađenog plana odbrane, a koliko da bi se zadovoljili nečiji trenutni dnevnopolitički ciljevi, i pod dva, da će se ovakvim forsiranjem vojske u propagandne svrhe toliko izjednačiti nabavka nove vojne opreme sa ovim režimom da će sledeća vlast jednostavno stopirati (skoro) sve da pokaže da je drugačija i da ima druge prioritete pri trošenju javnog novca. Složićete se npr da optika u kojoj svakih par nedelja imamo pokazivanje novog vojnog naoružanja i žandarmeriju koja tuče protestante u šljašteće novoj opremi dok lekari nemaju dovoljno zaštitne medicinske opreme i bolnice i domovi zdravlja se raspadaju nije baš najbolja. Da ne govorimo o ljudima koji su ostali bez posla…

Politike odbrane pogotovu malje zemlje koja nema para na bacanje treba da bude plod širokog političkog konsenzusa i da ne služi za dobijanje poena u javnosti. Jer u suprotnom postaje tema dnevnopolitičkih prepucavanja.

@Kupujmo kinesko
Imate deo odgovora već iznad, za početak voleo bi da na prikazima opreme ne dominiraju Vulin i Vučić, da se ne prave ,,specijalni prikazi za predsednika“ svako malo, i da režimska glasila (Informer i Kurir npr.) ne pumpaju svako malo kako smo regionalna sila i nikad jači jer smo nabavili 3 helikoptera (a juče je bilo 20 raketa, a prekjuče 5 tenkova…) i kako ćemo da kupimo ludilo od opreme od ovih ili onih koje će nam omogućiti da sve oko nas pregazimo…ne vidim zašto bi vojska široj javnosti predstavljala svoje nove akvizicije češće od jednom godišnje i zašto bi se o tome mnogo često pisalo i zauzimalo toliko naslovnih strana (drugo su specijalizovani i stručni mediji poput T6 naravno).

Što se tiče bivše vlasti, pa npr. ova ne bi stigle da spasi lovačku avijaciju donacijom iz Rusije da prethodna nije remontovala 29ke, tokom prethodne vlasti dogodio se jedini izvoz vojnih aviona iz Srbije od raspada SFRJ (prodaja Lasta Iraku) i tako dalje. Nije baš da nije rađeno ništa. A zaboravljamo li koliko je zemlja bila ekonomski razvaljena 2000., pa onda je čim je stala na noge došla velika ekonomska kriza? Postojali su jednostavno drugi prioriteti za trošenje budžetskog novca.

Ž

Andrija

Заборавили сте претходну власт, и она је користила сваку прилику да се рекламира, па и у ресору Министарства одбране. Био сам присутан на неколико догађаја на којима се то десило.

Али нису могли да набављају толико опреме, знамо сви шта се догодило 2008. године. Дакле нису ни могли али знамо да су желели. Даћу само пример да су у буџетима од 2007. до 2012. сваке године била по два хеликоптера Ми-17 али нису набављена јер су их “појели“ ребаланси.

А није баш да није било новца, тада су ти хеликоптери коштали 8-10 милиона а данас 15-20 милиона долара.

AL

@Andrija
Zapravo, kad malo bolje razmislim ovo je genijalan potez.
Postavis Vulina koji se ogresio o tu instituciju i pocinio defacto krivino delo jer je imao politicku protekciju….Onda kupis opreme, to dobro izreklamiras i onda ti narod kaze „nema veze, on bar kupuje, ovi pre njega bla bla bla bla“….sto smo videli vise puta na komentarima ovde. U principu oprasi si lika kojeg ni sva voda dunava ne bi trebala da moze da opere….ali tako ti je kada ovde narod posle 7 decenija „drzava to sam ja“ ispiranja mozga, nema uopste koncept sta je to, koje tu duzan sta i sta treba da trazimo…..

@Zivojin Bankovic
Pripriteti su bili negde drugde(sto se vidi u skolstvu, zdravstvu, kulturi) i vojska jeste bila zaista previse zapostavljena. Po meni najveca greska je bila lose organizovana profesionalizacija za koju nije izdvojeno dovoljno novca i previse strucnog kadra je otpusteno. Bilo je i nekih pozitivnih promena, plate su postale redovne, a visina primanja kada racunamo inflaciju, je bila veca nego sada. Sama percepcija vojske i MUPa kao institucije je bila na vecem nivou u narodu tada nego sada. Da li smo objektivno bili manje korumpirani…pa ne znam, mozda, mozda i ne. Sve u svemu, te promene nisu iskoriscene kako treba. Nije ni ova 2012…..

Cr

Čisto za vašu informaciju, kad se već došlo do geopolitičke teme, da znate posebno Falcon, da je Belorusija Slovenija bivšeg SSSR, tj najbolje razvijena, najnaprednija republika bivšeg SSSR-a. Kod njih su se pravile i prave razne industrijske mašine, trolejbusi, autobusi, bela tehnika i sl. i oni su do skora imali najbolji standard od svih republika bivše SSSR, prosečna plata im je bila oko 900 am.dolara, a cene niže 2- 2,5 puta nego u Beogradu. Tako da su imali jako lep standard, sve dok nisu počeli da ih spolja uništavaju. A kako se razara ekonomija imate u ispovesti bivšeg operativce jedne američke agencije pod naslovom – „Ispovest ubice ekonomija“. Pročitajte to, uzmite u obzir standard i onda ćete shvatiti da nikoga nije briga ko mu je na vlasti dok se lepo živelo. A manite se tih priča o vladavini od 30 godina nekih komunista, pa i dana danas je na vlasti u susednoj nam bratskoj državi „veliki demokrata“ koji ugnjetava neistomišljenike već 30 godina, pa se o tome ne priča. O čemu neki od vas pričaju, kakvi li su to dvostruki standardi…. Hvala na izdvojenom vremenu.

Odgovori
AL

“ prosečna plata im je bila oko 900 am.dolara, a cene niže 2- 2,5 puta nego u Beogradu. Tako da su imali jako lep standard, sve dok nisu počeli da ih spolja unistavaju”

Cene cega? Ko da ih unistava?
Predsednici Belorusije, Rusije i Ukrajine su se sastali i odlucili da SSSR vise ne postoji da ne bi imali federalnu vlast iznad sebe, znate to?

Svo unistavanje je radjeno od strane domacih tajkuna, u Belorusiji u znatno manjoj meri svakako.

Vi mislite da samo zapadne kompanije prozdiru male zemlje? Jel znate da Jermenija nema domacu elektroprivredu, promet i trgovinu nafte, telekomunikacije(ni zicane ni mobilne), cak ni zeleznicu. Sve je u vlasnistvu Rusije? A to je onda “bratsko” preuzimanje, nije ono trzisno-kapitalisticko kao na zlom zapadu?

Jel znate da su nam Rusi za veto u SBUN trazili telekom ili aerodrom? I to po bagatela ceni kao NIS sto smo dozvolili da nam pokradu za 15% trzisne vrednosti da bi oni za uzvrat uradili jedno veliko nista.

Znate kako, mnogo mi je bolje da dam Francuzima nesto za 500miliona plus procenat, nego Rusima za 100. O platama i uslovima rada da ne govorim. Nema tu “brat”, “prijatelj”, to je sve ljudi moji trgovina. Sve velike zemlje imaju jedan te isti modus-operandi. Nema tu spoljni, unutrasnji neprijatelj, ovaj-onaj izdajnik itd. Ono sto vas tj. sve nas treba da stiti su institucije i nista vise.
To treba, ne pojedinci “cvrstog stava”. Stavis na papir, sta se Srbiji i njenim gradjanima isplati i to je jedino merilo. Kraj price

д

Jel znate da su nam Rusi za veto u SBUN trazili telekom ili aerodrom? за који вето када .I to po bagatela ceni kao NIS sto smo dozvolili da nam pokradu za 15% trzisne vrednosti da bi oni za uzvrat uradili jedno veliko nista. НИС је иначе био много успешна фирма , мудро вођена , радили тамо све врхунски менаџери или је вечно била место за ухлебљење партиских кадрова свих могућих власти , плус рафинерије избомбардоване и ти имаш идеју да такав распад продаш за три милијарде долара.ЗА колико смо оно продали железару. Пошто смо хрватима јештино продали Дијамант,фриком ,трговинске ланце каменоломе,налазишта минералне воде претпостављам да они вечно заступају наше интересе у међународним организацијама.

Mi

Al sad se brukate sa ovakvim komentarima

Zapad prvi ima “nepristojnu ponudu“ za odredjenu “gospodu“, takav “kult“ je mnogo stariji od “komunisticke“ Rusije, reklo bi se pre od imperijalisticke Rusije, tada “donji dom“ nema pravo glasa a vecina ima status kmetstva.Cekajte hocete reci kako Zapad investira u “istocni blok“ iz nekog milosrdnog cina ?

Dakle ko je tacno veleizdajnik po spomenutom modelu – mozemo reci pojedinac ili manja grupa koja je postigla interes u takvoj ponudi.

Pa vi zapravo pricate kome cemo se “bolje prodati“ !? Ako uzmemo logiku ako je investicija ulaganje kapitala u neki unosan posao ili preduzece – sta je Vama bilo UNOSNO u NIS tih godina, kad su bili veliki gubitas na sisi drzavnog budzeta !?

Opet magicno pitanje, radi se o interesu javnosti ili interesu pojedinaca !? U kakvoj svetskoj ekonomiji vi tacno mozete imati ravnopravan status u trgovini !? Monopolista tezi onoj kolicini proizvoda i usluga za koju su marginalni troskovi jednaki marginalnom prihodu.

Opet rec “Tajkun“ koristite pogresno od njenog pravog znacenja, tajkun je moderno receno uspesan menadzer – proverite obavezno sta znaci ta rec !

Ne znam da li znate kako postoje nacela (polazna misao ili osnovno ubedjenje) – koja je verovatnoca da kao pojedinac u sistemu promenite nacela iz sopstvene koristi u narednih 2-5 godina !? Ja cu vam reci preko 80% ako niste zadovoljni svojim zivotom.Sto kaze profesor Zec – ljudi su lako kvarljiva roba i u vecini slucajeva nece reci ono sto misle.

Uredjenje mozete napraviti po trenutno najboljim nacelima, ali ako nemate sistem koji vecini daje pravo glasa, mogucnost revizije nekih strateskih ideja to isto drustvo ili sistem ce biti sklono anarhiji i korupciji.

A u svetskom geopolitickom smilslu jacem savezu, ali uvek upitno koliko prava glasa imas u tom jacem savezu !? Sta ako taj savez vidi nas kao kulturno i tehnoloskog zaostalog pojedinca !? Niko nam nece pomoci vise nego sto mi mozemo sami sebi.Te gluposti o hvatanju nekih “vozova“ moze se pragmaticno uporediti sa trenutnom brzinom vozova na nasim prugama u pojedinim regionima Srbije.

Zu

Ajdte vise sa tim politiziranjem svega i svacega.mozda nekome ne znace 4 mi35 ili 6 pancira ali sveukupno bar po meni ozbiljan napredak za razliku od perioda pre 2012 kada je vojska ne zapostavljena,nego sistematski unistavana i to po nalogu istih “demokrata“koji su nas bombardovali i oteli deo teritorije pravdajuci sve to lazima.istina nismo bogata drzava ali nije sramota biti siromasan nego ne raditi nista.a radi se.to se nemoze osporiti.

Odgovori
Ma

Ne verujem da su ugrozeni Migovi iz Belorusije oni ipak trebaju biti gotovi uskoro i mi smo platili remont i modernizaciju valjda.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Taraba na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Počeo čitati ovaj portal koji je odličan ali mi nije jasno zašto postoji rasprava oko rafala RH I budućih srpskih. A najinteresantnije je oko naoružanja istih. Da budemo jasni, RH je dio NATO i ne postoji prepreka hrvatskoj nabavka (famoznoj meteori ili scalpa) te ostalih piz...... To su samo rasprave na srpsko-hrvatskim (ili obratnim redoslijedom)…

27. Mar 2025.Pogledaj

Thomas na: Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

Dobar poslovni potez Franzusa. Znaju oni balkanski mentalität. Uspjet nekomen prodat goli avion. Vjerovatno im je zao da nisu vise trazili.

27. Mar 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

B-2 je spadao u START sporazum Rusije i Amerike o kontroli broja strateskih bombardera Inspekcijski nadzor Rusije i Amerike utvrdjivao je tacan broj aviona na stanju sve do 2022. Rusi nikad nisu navodili da "nedostaje" B-2, iako su ih redovno brojali. Pricao "obaranju B-2" je sramna izmisljotina, ne vise.

27. Mar 2025.Pogledaj