BEG airport status
Prikaz sistema svetlosnog obeležavanja poletno-sletne piste na Batajnici: Za samo 21 godinu aerodromu vraćene sve operativne funkcije Aerodrom sada funkcioniše sa 100 posto manevarskih kapaciteta / Foto: Ministarstvo odbrane

Prikaz sistema svetlosnog obeležavanja poletno-sletne piste na Batajnici: Za samo 21 godinu aerodromu vraćene sve operativne funkcije

Kako prenosi Ministarstvo odbrane Srbije, na vojnom aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici završeni su radovi na svetlosnoj signalizaciji. Prikazu sistema svetlosnog obeležavanja juče je prisustvovao ministar odbrane Aleksandar Vulin u pratnji komandanta RV i PVO general-majora Duška Žarkovića.

Ministar Vulin je nakon obilaska istakao da je završetkom druge faze radova na signalizaciji ovaj aerodrom povratio 100 posto manevarskih kapaciteta.

Nakon 1999. godine vraćene u operativno stanje sve funkcije aerodoma. Nadograđeni određeni sistemi koji do sada nisu postojali / Foto: Ministarstvo odbrane

Ministar je izjavio da su naši piloti sada dobili najbolju rasvetu, da su obe piste osvetljene i da u svim uslovima, bez obzira da li su noćni ili smanjene vidljivosti na bilo koji drugi način, piloti mogu da izvršavaju svoje zadatke. On je takođe dodao da će se nastaviti sa modernizujemo aerodroma kao i RV i PVO.

Prema rečima pomoćnika komandanta za operacije 204. vazduhoplovne brigade potpukovnika Dejana Bede, reč je o završetku radova na osvetljenju manevarskih površina aerodroma „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“.

– Obe piste su dobile nove sisteme osvetljenja ivičnih svetala, svetala pragova i krajeva piste, kao i vizuelnih uglova prilaza novog sistema PAPI. Stavljena su, takođe, nova svetla prilaznih svetala visokog intenziteta koja omogućavaju prilaz i u lošijim vremenskim uslovima. Ovim sistemom smo zaokružili jednu bitnu fazu i vratili smo u operativnost posle 1999. godine sve funkcije aerodroma i nadograđujemo određene sisteme koje do sada nismo imali – naglasio je potpukovnik Dejan Beda.

Pred poletanje na nočni let helikoptera Gazela / Foto: Ministarstvo odbrane

Nakon informisanja o radovima na poletnoj-sletnoj pisti i sistemu svetlosne signalacije, ministar Vulin obišao je elektro-energetski blok koji napaja osvetljenje na pisti i kontrolni toranj na batajničkom aerodromu.

Obilasku su prisustvovali i državni sekretar u Ministarstvu odbrane Bojan Jocić, zamenik komandanta RV i PVO brigadni general Željko Bilić, komandant 204. vazduhoplovne brigade pukovnik Brane Krnjaić i načelnik Uprave za infrastrukturu pukovnik Radmilo Kravić.

 

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

de

čemu toliki cinizam?

Odgovori
Л

И ја не разумем, нервира ме више што у сваком тексту убаце политику.

Ž

Какав цинизам и каква политика?

Чињеница је да је држави (без обзира ко је на власти) требала 21 година да обнови сигнализацију на војном аеродрому.

Исто можемо да кажемо и за осталу инфраструктуру, први нови хангар завршен је 17 година од НАТО агресије. А тај хангар је кошта око два милиона евра. Да ли је то много за државу?

Sl

Verovatno zbog toga što se milioni evra troše na razne stvari,poput novogodišnje rasvete,a nema za nešto što je od nacionalne važnosti.

Ra

Kad za nešto nemaš para, onda živiš bez toga.

Ž

Rade

17 година држава није имала два милиона евра за хангар?

А и тај један хангар није довољан…..Мало је и два (други би требало да почне да се гради).

Br

A kakva je situacija sa preostala dva aerodroma?

Sl

Nazalost, jos nisu sredili haos nastao u bombardovanju 1999te…
Da su svaki dan sklanjali po 1 kamion suta i sazidali 1m2, jos pre 10tak godina bi sve sredili.
Ovako, ne samo krug aerodroma u Batajnici, vec i mnogi drugi objekti stoje u polurazrusenom stanju.
Sa druge strane, samo 3 godine nakon unistenja u 2. Sv. ratu, FNRJ je imala 75-80% spremne vojne infrastrukture na stanju od marta 1941. (KJ) i aprila 1944. (Centralna Srbija i Banat, koje su bile po direktnom Nemačkom okupacijom).
Uz pomoc ruku i svojih ledja, nasi stari su sredili na stotine objekata (plus osvajali proizvodnju sto vise NVO!), a sadašnje generacije uz vece finansije i svakakvu tehniku jedva da su najosnovnije sredili (npr, u Batajnici jos nema vode i kanalizacije u svim objektima, 21 godinu kasnije)
Time, sva podrska Petru i T6 pa ponekoj ironiji…

Ra

@Živojin Banković
Nažalost izgleda da je tako. U periodu od ranih dvehiljaditih godina do unazad nekoliko godina mnogo stvari je propadalo i nije se obnavljalo. Evo jedan primer, moja osnovna škola u Sremskoj Mitrovici od 1997. kako sam je napustio do 2008. kada sam je opet obišao je bila strašno propala zbog devastacije i neodržavanja. Ne znam kakva je sada. Dva miliona evra za hangar mi iz te perspektive izgleda jako mnogo.

Sr

@Slavke
„Sa druge strane, samo 3 godine nakon unistenja u 2. Sv. ratu, FNRJ je imala 75-80% spremne vojne infrastrukture na stanju od marta 1941. (KJ) “

To moze kad dobijes tudje pare i tehniku, a radnici ti rade za dzabe i ne smeju reci „necu“.

So

Postoji mnogo kulturniji način da se iskaze neko nezadovoljstvo. Izražavanje na ovaj način bi imalo smisla da su na vlasti isti ljudi svih 21. godinu, ovako ispada da kritikuje državu. A država smo svi „MI“ i onda može da se postavi pitanje šta smo mi svi kao pojedinci uradili da nebude tako.
Mislim da ako neki novinar hoće nešto da promeni ali istinski onda taj novinar treba svakom prilikom to i da pomene u svakoj tv emisiji ili u svako članaku u novinama na početku i da se vrši konstantan pritisak.
E onda tek može doći do neke promene MOŽDA i taj novinar može dobiti neku zaslugu ovako se svodi na žutu štampu koja pokušava da samo privuče pažnju!
Naravno da takvo insistiranje na nekim problemima u svakom članku nevezano za sam naslov članka i ostatak teksta može povući i raznorazne pritiske, ali T6 tvrdi da se tome godinama odupirao tako da nevidim razloga da ne pokuša tako nešto. A mi kao pratioci bi morali da ga podržimo ne samo tastaturom da bi T6 mogao se izbori sa raznim mešetarima koji iz nekih ličnih ili nekih drugih razloga blokiraju nešto što je potrebno odraditi a nalog čeka negde u fioci!

Ja

Ovo sto sada vidimo je jednostavno normalno funkcionisanje vojnog aeordroma.velika je sramota zasto to nismo imali vec ranije.

Ja

Zivoine kada smo vec kod hangara kada skupismo nakon sedamnaes godina pare da sagradimo nov zasto ga ne sagradismo kako treba a ne one kolibice kakve smo vec imali.Nasao sam pre par godina jednu sliku kada nasi mehanicari rade na An-26 njegov rep ne moze da udje u hangar, pa nasta to lici.

Al

@Jale

Liči na ceo normalan svet.

Al

U ovom tekstu nema bilo kakve politike, iznete su samo suve cinjenice.

С

Па цинизам је због тога што није било свечаног отварања на коме би били присутни сви министри одбране од бомбардовања до сада, како би заједнички обележили завршетак надчовечанских радова у којима су сви учествовали. Неки моралном подршком ,а неки ма шта мислили, радикали рукаве.

С

Засукали рукаве. Пардон

Vo

Svi mi bi željeli najbolje, ali kako i od čega? Ne zaboravimo i prisustvo NATO okupatorskog kadra koji je bio nasilno instaliran u samom vrhu vojske. Daj obustavite to isprazno mudrovanje k’o zgubidani.
Takvo naše ponašanje NATO nasilnici ubrajaju u uspjeh svojeg zločinaćkog bombanja .
Živojine, moj respet!

Vo

Pogreška, trebalo je: Živojine moj respekt!

Br

@Somi

Drzava smo svi „Mi“ :) Pa kad je to bilo. Na izborima pobedjuje onaj ko je dobio najvise para od svojih nalogodavaca i koji je putem zavisnih medija ubedio ljude da glasaju za njega pomocu lazi. A ako se nekad i desi da ne glasaju dovoljno i pored svega, to se lako nasteluje… Drzava nikad nismo bili mi, vec nekolicina privilegovanih.

Vo

@Branko
Staljin je rekao da na izborima pobjeđuje onaj tko broji glasove!

Ja

Samo 21 godina – pa ljudi moji to ne da je sramota nego je bezobrazluk – hvaliti se ovako nečim je dokaz koliko je prag naše tolerancije u Srbiji uništen!!! Da ne pominjem spektakle kada se napravi 5km autoputa… Otvaraju ga podva puta – sa svake strane pojednom… Strašno koliko smo degradirana nacija postali – neka svako sebi odabere političku opciju koju će hvaliti ili kuditi ali ovo je užas!

jo

Ni jedan hangar na aerodromu nije u potpunosti nov. Od dva velika jedan je opravavljen negde do 2008. ili 2009.godine zamenom elemenata resetkaste konstrukcije i limene oplate. Veliki hangar u kojem su sada helikopteri se u pokusaju demontaze ostećenih elemenata srusio mislim 2001.godine. Na njegovim temeljima i osnovnoj ploci podignut je sadasnji hangar. Ono sto je za oba hangara dobro da imaju kransku dizalicu. Oba mala hangara opravljeni su do 2004.godine a deo novca je izmedju ostalog prihodovan prodajom metalne furde od srusenih objekata cemu su pripadnici aerodroma dali svoj veliki doprinos kako intelektualnim tako i fizickim angazovanjem. O kvalitetu izvedenih radova moglo bi se diskutovati ali je uglavnom je prihvatljivo, a mnogo je zavisilo i od takozvanih takticko tehnickih zahteva koje je narucilac postavio. Sto se tice osvetljenja piste i manevarskih povrsina tzv. nocnog starta on nikada nije bio izvan funkcije i jedinica za odrzavanje istog dala je maksimalni napor da omoguci funkcionisanja aerodroma neprekidno 24 časa prvenstveno u cilju obezbedjenja uslova za rad dezurne jedinice.Tacno je da PSS 1 nije imao stacionarni nocni start ali je postojala alternativa u upotrebi prenosnog nocnog starta. Lepo je da su ovi kapaciteti zanovljeni opravljeni i modernizovani, ali svakako aerodrom zbog toga nikada nije bio izvan funkcije nakon bombardovanja i zavrsetka opravke PSS.
PS ko nije gledao ljude sa aerodroma kako ciste zaostale NATO neeksplodirana ubojna sredstva, kako saka vatrogasaca uspeva da obezbedi maksimalnu ispravnost tehnika i operativnolst 24 casa, kako se zimi ciste manevarske povrsine aerodroma sredstvima iz praistorije privremenim sastavima sastavljenim vecinom od tehnickog osoblja, ili kako se odrzava nocni star u prolčece i leti kad vegetacija divlja, kako radi besprekodna agregatska grupa non sto 24 casa, kako funkcionise deponazna ekipa u dva startna vremena nema pojma o avijaciji. Da gluposti i banalnosti koje zivot znace i koje se u nacelu podrazumevaju po principima komandovanja dajte resite to ili snadjite se. A komanduju zna se ko .Opet normalnoimamo najbolje stvari koje je obezbedilo noko drugi do MO a citavo njihovo saopstenje je samo politicki marketing. Da u u pravu ste nakon 21 godine je kompletan nocni start stavljen u funkciju samo ja ne zaboravimo pooslednjih 9 je njihovo ko god da su oni.

Ja

Aleksa jeste hangar svetski ali je brate mali.

Ja

Aleksa ne kazem ja da on nije svetski,ali je mali brate.

Ba

Naslov ima i previše obzira prema odgovornima.

Odgovori
zo

Ok..ko je odgovoran?..Znaš li koliko je VS dobijala budžetskih sredstava svake godine za život, rad, izvršenje zadataka?
Naravno da ne znaš..A jesi li čuo za izraz PRIORITETI?..Verovatno jesi..e pa u tome je bila kvaka 22.
Isto kao i danas – evo npr..izgradnja nacionalnog stadiona, 200 mil evra, prioritet..kako tumačiš ovu odluku? Kome treba stadion, ko je doneo odluku, šta bi drugo moglo za te pare itd..Za taj novac možeš sva tri aerodroma doterati infrastrukturno poprilično, jel tako?
Postavlja se pitanje da li je bitniji stadion na kome igra neuspešna reprezentacija ili sistem odbrane retorički..

Vl

Ok je što u 21. veku opet imamo osvetljenje kao u 20. veku. Ako će se promeniti svrha ovog aerodroma onda svetlo ima smisla. Za vojne potrebe ovaj aerodrom je prevaziđen. Ako dođe ponovo do situacije od 1999. godine onda će ponovo da polupaju svetla. Hoću da kažem da vojska mora da promeni doktrinu iz JNA. Veliki aerodrom moćne države itd… Sad je jasno da se takvi objekti za dve sekunde izlupaju i vrlo brzo postaju neupotrebljivi.
Mislim da vojska treba da razvija doktrinu slićnu Švedskom modelu mali jeftini aerodromi sa raštrkanom tehnikom i jeftinim pistama.

Odgovori
Al

@Vladimir

Šveđani nemaju male aerodrome, već normalan aerodrom, kao Batajnica, oko kojeg se nalaze dodatne PSS. VT služba je motorizovana te šparta od aerodroma do PSS kako je potrebno. Daleko od toga da je Batajnica zastarela ili ne upotrebljiva. Pa čak i tokom NATO bombardovanja inžinjerija je održavala PSS operativnim dok je postojala potreba za letenjem.

Vl
Al
Sr

@Aleksa Radojicic
Svedska i Finska imaju doktrinu upotrebe velike mreze magistralnih puteva kao PSS. Shodno tome imaju razvijen i prilagodjen citav sistem logistike za takvu upotrebu avijacije, cak i armirane kaponire rasporedjene skrivene po raznim sumarcima, naravno i mobilne sator „hangare“ za odrzavanje vazduhoplova u takvim uslovima. Gripen ima i citav niz specijalistickih alata prilagodjen za takve operacije, a Finci su kupili sajle za skracivanje distance sletenja kao na nosacu aviona.

Oslanjati se na jedan ili par velikih aerodroma kao jedino resenje, sto je kod nas slucaj, nam cini RV jako ranjivim(kakve god avione kupili u buducnosti). Dovoljno je da neka zemlja nabavi JASSM(sto i nije neostvarivo) ili neku drugu krstarecu raketu i sa 20 komada onesposobe sve vojne aerodrome u drzavi ili barem ozbiljno osakate upotrebnu vrednost RV na neko, potencijalno presudno, vreme. Da ne govorimo o nekom ozbiljnom protivniku koji moze lansirate desetine ili stotine takvih sredstava. Sto je najgore, nas Mig-29 moze da slece na puteve, cak i travnate PSS, ali mi to nikada nismo uvezbali.

https://www.youtube.com/watch?v=7TmDm7dW4UE

https://www.youtube.com/watch?v=_pOkdmdHBsI

https://i.pinimg.com/originals/f7/20/4b/f7204b27b4f8b1bc48cca73af00cff86.jpg

https://pbs.twimg.com/media/EYJ3D1QWoAA0ZS2?format=jpg&name=medium

https://defence-blog.com/wp-content/uploads/2015/10/CSfjRVsW4AEWKGP.jpg

Mi

Srbofil To mozda u filmovima 20 raketa mogu da onesposobe veliki aerodrum ..

Mi

Srbofil – polako, pa vi ste već zaratili ponovo sa NATO. Polako! Ko bi to nas napadao sa 20 krstarećih raketa po aerodromu? Nema više toga. Kao prvo mi uopšte nemamo neku zavidnu lovačku avijaciju koja bi u eventualnom napadu mogla da se suprotstavi takvom neprijatelju. Par aviona ne pravi nikakvu razliku u takvom sukobu. Nemamo ni PVO. Nemamo ništa. Svi znamo da nam avioni služe trenutno za čuvanje vazdušnog prostora tzv air policing i to je to.

Vl

Srbofil,
Koliko se sećam, urbana legenda kaže da je te 99-te NATO tukao sa velikom količinom bombi i raketa po starim trakama od tračnih transportera. Da li je ta legenda istina ne znam, ali znam da su velike količine traka te 1999-te odvezene iz Kolubare. Inače, jedna traka je širine od 1.6 do 2 metra a dužine oko 250 metara. Pravljena je od gume u kojoj se nalaze slojevi čeličnog užeta – sajli.
S obzirom da su 99-te vojni aerodromi konstantno gađani (gotovo svakodnevno) i opet su koliko toliko bili u funkciji, teško da tih 20 krstarećih raketa može da napravi neku štetu…

Sr

@Milan Kosanovic
Tom logikom “nece niko nista” mozemo slobodno celu VS da ugasimo? Rizik jeste dosta nizak, ali se on dobrom pripremom dodatno smanjuje. Vojska je samo jedna vrsta “polise osiguranja”, placate je, u nadi da vam nikad nece zatrebati sto je cela poenta. Danas krstarece rakete srednjeg dometa(500+km) nisu rezervisane samo za SAD i najjace drzave NATOa, kao ni borbene BPL, mogu ih i manje zemlje nabaviti, pa cak i mi jednog dana. Poenta je da malo RV mora biti operativno jako fleksibilno ako misli i “uporedivog” protivnika koji iznenadi da prezivi, kamoli “jaceg”.

@Vlad
Napredovala je tehnologija, postoje KR sa namenskom bojevom glavom za unistavanje PSS, 20 takvih i ode svaki upotrebljiv aerodrom u RS. NATO nije nase RV smatrao za nekom pretnjom(sto na zalost i nije bilo), mogli su sa B-52 da tepih bombama sravne svaki vojni objekat do temelja da su hteli. Veci im je problem bio PVO upravo zbog disperzije! Ako vec pominjemo ‘99, vise vazduhoplova je izgubljeno na zemlji nego u vazduhu, sto savrseno ilustruje poentu.

Nije to nista sto moramo “hitno uvoditi”, ali bi bio dobar pravac razvijanja za buducnost, ako LA uopste bude imala istu.

Pa

Ko ce da se buni?
Penzioneri sa 52 godine?
Aerodromsko osoblje sa benificiranim stazom i provedenim “zlatnim“ periodom radnog veka sa 3 ispravna aviona u drzavi?
Mora da se salite….

Odgovori
Mi

Kritika drzave je dozvoljena, cak i pozeljna…mislim tamo gde drzava postoji. Ovo nase tesko se tako moze nazvati.

Odgovori
Sa

Svi ste veoma depresivni, daj razvedrite malo, cemu to vodi? Pustite svakoga nek radi svoj posao, pustite T6 da pise i radi svoj posao, zasto svako voli da se uplice u sve? Evo ja citam i cutim, ponekad izrazim zelje, mada znam da to nema nikakve veze sa mogucnostima niti sa potrebama. Svi bi da budu kalif umjesto kalifa. U svakom slucaju pozitivan pomak. Sledece cemu se nadam je obnavljanje farbare za letilice, cekam tu vijest.

Odgovori
re

Bolje ikada nego nikada °°))Strasno…..

Odgovori
Re

Opet ovaj pise politicki obojene tekstove…svakim danom narusava ugled ovog portala

Odgovori
Fa

Slobodno otvori svoj portal pa piši politički korektne tekstove koji neće uvrediti KPJ, druga Tita i avijaciju Varšavskog pakta…

RE

Odg Falcon
Ja kad dodjem na ovakav portal, iskljucivo me zaniju avioni, helikopteri, pvo sistemi, a ne neki politicari koji su prolazni…samo zelim da budu profesionalni kao sto su do skoro bili, nista drugo…zelim bar negde mozak da odmorim od politike i da citam o stvarima koje volim…

Pa

Kad ti na polici centralno mesto zauzima knjiga
‘Harry Potter and F-16 Fighting Falcon’

Iv

Ajde da kažemo LEPO, nego u kojoj kategoriji je sada aerodrom Batajnica, za one koji nisu u temi da pojasnim

1. poletno-sletna staza za precizan prilaz kategorije I je instrumentalna poletno-sletna staza sa instrumentalnim sistemom za sletanje (ILS) i/ili mikrotalasnim sistemom za sletanje (MLS) i vizuelnim uređajima za prilaz, namenjena za operacije sa visinom odluke iznad 60 m (200 ft) pri horizontalnoj vidljivosti većoj od 800 m, ili ako je vidljivost duž poletno-sletne staze najmanje 550 m;

2. poletno-sletna staza za precizan prilaz kategorije II je instrumentalna poletno-sletna staza sa instrumentalnim sistemom za sletanje (ILS) i/ili mikrotalasnim sistemom za sletanje (MLS) i vizuelnim uređajima za prilaz, namenjena za operacije sa visinom odluke do 60 m (200 ft), ali ne ispod 30 m (100 ft), ako je vidljivost duž poletno-sletne staze najmanje 300 m;

3. poletno-sletna staza za precizan prilaz kategorije III je instrumentalna poletno-sletna staza sa instrumentalnim sistemom za sletanje (ILS) i/ili mikrotalasnim sistemom za sletanje (MLS) do i uzduž površine poletno-sletne staze i:

– A – namenjena za operacije vazduhoplova sa visinom odluke do 30 m (100 ft), ili bez visine odluke ako je vidljivost duž poletno-sletne staze najmanje 175 m;

– B – namenjena za operacije vazduhoplova sa visinom odluke do 15 m (50 ft), ili bez visine odluke ako je vidljivost duž poletno-sletne staze manja od 175 m, ali ne ispod 50 m;

– C – namenjena za operacije vazduhoplova bez visine odluke i bez ograničenja u pogledu vidljivosti duž poletno-sletne staze;

Odgovori
Wo

Da li ste procitali nesto o ILS-u? Takodje nasi vojni vazduhoplovi nemaju potrebnu instumentaciju za taj nacin sletanja…

Gu

Lijepo je to videti…Samo neka nastave sa ulaganjima u vojsku.

Odgovori
Da

Sto se tice hangara.. Znam da nisu mali, ali mi pricamo o „firmi“ koja ima veliki resurs u ljudima, mehanizaciji. Znaci, sam rad nije problem, ljudi primaju mesecnu platu. E sad materijal… Opet pricamo o „firmi“ za koju paneli za hangar ne bi trebalo da predstavljaju problem. Znaci postoje ljudi, mehanizacija, potreba… Gde je zapelo?

Al

Ispade da ne dodje Vulin za ministra vojnog ne bi se aerodrom jos okitio rasvetom ?

Odgovori
Al

Bravo za ministra odlazeceg , bas ga je okitio !

Odgovori
Al

Sad kad sija kao u Las Vegasu i kad ste doradili neke objekte, ne znam šta je sa pistom jel proširena slobodno kupite dve nove eskadrile SU 30, onako sa merakom. Pa da liči na sve iole naj modernije aerodrume. A da bez 4 nova transportna aviona nemojte pomisliće ljudi da su makete. Daj više upzbiljite se i i jednom za svagta stavite tačku na RV. Ili je imamo i to modernu ili je nemamo i da na drugi čuvaju naše prošarano nebo.

Odgovori
Mi

Znaci ko god nema bar 2 eskardile SU-30 treba da ugasi RV? Vrlo realnisticnan stav i razmisljanje.

TT

Aleksandar Dakle cela Jugoistocna Evropa sem Grcke bi po tebi trebala da raspusti svoja RV?

Mi

Treba se setiti da je taj aerodrom napadala najveca vojna armada u istoriji covecanstva, tako da je pravo cudo da on funkcionise poslednjih 21 godinu. Predhodni sazivi vlasti su se despotski ponasali, cak su se vozikali u borbenim avionima i tako trosili resurse umesto pilota. Ako zelite da kritikujete politiku postoje bolji nacini za to, ali kao portal koji pise o vazduhoplovstvu je suludo da ismevate sto je neka pista osvetljena. Pa oni do skoro nisu leteli zimi kad je sneg…
Ako hocete nesto vezano za vazduhoplovni saobracaj da kritikujete idite na Nikolu Teslu i napravite reportazu o taksistima koji otimaju 50e putnicima koji hoce do BDG ili 150e do NS ili pisite o osionom ophodjenju aerodromskog osoblja i policije i tu mozete da oblatite vlast, rukovodstvo aerodroma koliko vam je volja.

Odgovori
Ne

Sama prva recenica o najvecoj vojnoj armadi u istoriji covecanstva govori iz koje kuhinje komentar dolazi. Inace i u prethodnom sazivu vlasti je bila ista vlast koja ce i dalje da vlada. Sadasnja vlast je tu vec 8 godina, ne 8 meseci, stoga kritika stoji na mestu. Kakve veze taksisti imaju sa vazduhoplovnim saobracajem?

Al

Ok. Napadala i devastirala. Sad pod hitno da ga mi preoremo i napravimo novi kao iz kataloga samo ovaj put za malo bolje, savremenije avione i za veći kapacitet da stane od svega novog po malo ili više. Šta je bilo bilo je ne sme da se zaboravi ali zato može dobro da se opremi. SU 30, SU 34, JAK 130, Transportni Embraer, još Pancira S1 ili noviju verziju, KUB M3, TOR i naj bitniji S 400. Ništa bez ovoga.

Mi

Aleksandar Dodaj na tu listu jos i F-22 i THAAD, cisto ono da se ima .. -.-

TT

Aleksandar SU-30 i SU-34? Decko koliko ti godina imas?

Mi

@Nele Sto se tice podivljalih taksista, osionog i nevaspitanog aerodromskog osoblja oni itekako uticu na ljude koji koriste aerodrom Nikola Tesla, a samim tim i na celokupnu sliku usluge kao i stanja vazduhoplovne kulture u zemlji, zato sam hteo da predlozim autorima da se time malo pozabave, jer je to problem mnogo duzi od 21 godine. A osvetljene piste Milenka Pavlovica me ipak raduju. Takodje ni meni vasa ‘etiketa’ kuhinja odavno vec ne prija, pa je i zaobilazim, hvala lepo i prijatno!

No

nosi masku pa se rukuje. Dok se ovakve budalaštine budu nastavljale, đabe vam nova svetla. Kome če da svetle?

Odgovori
TT

Pilotima?

Iv

O5 maliciozne komsije zbog Vulina pljuju kompletnu VS i RV kao da oni biraju politicare.. Sta ce da vam bude razlog kada za koji dan Vulin vise ne bude ministar odbrane pitam se?

Pe

Lepo da su od 1999 do 2000 napravili osvetljenje u Batajnici.
Istina-najveci avio terminal na svetu – aerodrom Dubai – Terminal 3- ima 1,713,000 m2 a izgradjen je od 2004-2008.
Nadam se da ce Srbija od 2020-2039 da kupi i savremene – nove- vojne avione, da ima i cime da se leti sa ove osvetljene piste.

Odgovori
Ti

Gospodine Ž. Bakoviću, čitam komentare (čast pojedincima) i ne mogu da verujem. Nedaj te se zbuniti, pišite i dalje, stručno,pošteno i verodostojno kao i do sada.
P.S
Da budem malo zločest, verovatno vam malo zavidi Aleksandar Radić koliko vas prozivaju.

Odgovori
Du

Bacanje para! Batajnica nije za vojni aerodrom, već za mitinge, eventualno za vežbu sa avionima G4! U slučaju neke agresije, mometalno bi bio preoran, kao 1999. god, kad su migovi 29 čučali u šumici pored auto-puta! Jednostavno je dovoljno pogledati Google mape i videti aerodrom jasno, na dlanu, sa potpuno tačnim koordinatama pista, bile one osvetljene ili ne!!! Lep cilj za krstareće rakete, a da ne spominjem Raptore ili Tajfune!!! Žirinovski je aerodrom za mitinge. Operativni aerodromi Rusije su na drugom mestu! Osim toga Batajnica je na brisanom prostoru udaljena 120 km od granica, iza kojih su stacionirani NATO avioni i krstareće rakete, tako da je praktično neupotrebljiv, kao i avioni na njemu, koji bi bili uništeni na zemlji, bez razlike da li su u nekim hangarima ili ne. 1999. podzemni hangari su bili probijeni ili oštećeni!!! Jedino rešenje su tuneli negde u planinama Srbije, naravno, tajno iskopani i to noću ili kada je debelo naoblačno!!!

Odgovori
Cr

Sva sreća da je Srbija teritorijalno tu negde u rangu Rusije, pa može da drži svoje operativne aerodrome po hiljadu kilometara iza ovog što služi za mitinge.

Takođe je sva sreća da je jedini ratni scenario za Srbiju od sada pa do kraja večnosti, taj da je odjednom napadne 20 zemalja predvođenih SAD i onda sve bude preorano u prvih 20 minuta. Sačuvaj bože da neko treba da razradi scenario sukoba sa jednom ili dve zemlje iz okruženja, bez da se neko sa strane meša i bez krstarećih raketa, Raptora i Tajfuna. Po toj logici Srbija uopšte ne treba da ima vojsku jer jedini rat koji ikada više može da joj se desi je onaj u kojem ratuje sama protiv celog svemira. Najbolje da lepo raspustimo vojsku i pozovemo komšiluk da se posluže, koliko kome treba, jer eto, nikada nećemo biti u mogućnosti da pobedimo združenu silu krstarećih raketa, Raptora i Tajfuna.

A piloti neka vežbaju poletanje i sletanje na ibarskoj magistrali, ili da direktno uleću i izleću iz tunela iskopanih u vrletima Ovčara i Kablara u najvećoj tajnosti.

Du

Bacanje para opet ponavljam. Za sve vas preporuka, i sve će vam biti jasno! Pogledajte tekst na sajtu: -građevinarstvo.rs – „Podzemni vojni aerodrom Željava kod Bihaća-jedan od mitova SFRJ“! Ima još tekstova na Google. Ne znam zašto su napisali mit, kad je bio glavni aerodrom bivše SFRJ !!! Sa nega su osim sa Batajničkog, Plesa (Zagreb), Prištinskog i Splitskog poletali avioni Mig 21. Cerklje (Slovenija)nije imao MIG 21, „Titograd“ne, Skopje-ne mogu da se setim. Sa Bihaća i Plesa sam 1985.god na odsluženju vojnog roka, navodio avione MIG 21 prema Mađarskim MIG23, koji su se približavali granici, do razdaljine oko 60 km, kada više nije bilo koristi, jer bi ih tada preuzimali avioni svojim radarima, a pri vežbama nisam dalje, na bliskom tastojanju dalje da pratim, koje su naši a koje protivnički, jer nisam imao identifikaciju!!!

Odgovori
Sr

Samo sto moderni avioni pogode vrata takvih objekata(kakva god da su) cesto i naprave pozar unutra, kao sto su nam potpuno naoruzani Migovi 21Bis ostali zartpani ‘99 i bacio si milijarde dolara, a glavni grad ti nema kanalizaciju kako treba, kamoli metro ili tako neke stvari koje cine zivot normalnim npr. brza zeleznica….

Disperzija tehnike je jedino resenje u Evropi, cak i Rusi uvezbavaju sletanje i poletanje sa autoputeva, a nasi “hladnoratovski” objekti su mala maca za njihove, o teritoriji da ne pricam.

St

Odlican naslov!!!
Ajd mozda jednog dana tako ugleda svetlost dana neki od milion projekata namenske ajd nek bude to Bumbar.

Odgovori
Lu

Sunce ti žarko, 21 godina za obnovu aerodroma! Pa da ste stavljali muzikalnu fontanu na mesto svake lampe pored piste i gondole za prevoz od stajanke do praga kraće bi trajalo. Avalski toranj podizan 10x duže od prvog puta, slično i Žeželjev most. Dobro vam kažu da niste u stanju ni da okrečite ono što je ćopavi diktator napravio.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj