BEG airport status
Slovenija završila Prvu fazu modernizacije vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki vredne 72,5 miliona evra U bazi je, između ostalog izgrađen i novi vatrogasni objekat / Foto: Ministarstvo odbrane Slovenije

Slovenija završila Prvu fazu modernizacije vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki vredne 72,5 miliona evra

Slovenija je završila prvu fazu obnove vazduhoplovne baze Crklje ob Krki, objavilo je 15. marta Ministarstvo odbrane Slovenije na internet stranici slovenačke Vlade.

Investicije u iznosu od 72,5 miliona evra od kojih je 31,5 miliona obezbedila Slovenija a 41 milion je iz sredstava NATO, pokrenute su 2009. godine i rezultirale su produženjem piste i opremanjem novim navigacijskim sredstvima i opremom. Pored toga, izgrađeni su novi helidrom sa pripadajućim osvetljenjem, kontrolni toranj, svetlosni sistem baze, nove platforme za parkiranje vazduhoplova, skladišta, hangari, nova zgrada za vazduhoplovnu eskadrilu, kompleks za skladištenje goriva i novi vatrogasno-spasilački objekat.

Druga faza modernizacije treba da započne ove godine i biće završena najkasnije do 2028. Vredna 33,2 miliona evra (2,2 miliona iz slovenačkih i 31 milion iz NATO sredstava), ova faza bi unapredila sistem za punjenje goriva vazduhoplova, povećala kapacitet skladišta goriva izvan vazduhoplovne baze, izgradila ili poboljšala vojne logističke kapacitete i uspostavila ili produžila lokalni put Zasap-Črešnjice kojim se doprema gorivo. Ovo bi rešilo pitanje snabdevanja i skladištenja vazduhoplovnog goriva i obezbedilo slovenačkoj vojsci dodatne kapacitete za skladištenje istog, pošto se jedini kapacitet koji se do sada koristio nalazi u luci Koper, oko 145 km (200 km drumom) od vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki.

Cerklje ob Krki je centralni vojni aerodrom slovenačke vojske i baza logističke podrške NATO i OSCE, uključujući i vazduhoplovno gorivo. Vrednost celokupne obnove vazduhoplovne baze, nakon završetka, bila bi 105,7 miliona evra.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

e

bacanje para

Odgovori
m

Zasto? Sloveniji je to jedini vojni aerodrom, i kao što piše logistička baza NATO i OSCE.
Plus što je pola platio NATO, a na slovenski BDP to je potpuno zanemariva cifra, oni para imaju (ne zaboravite da je „mala“ Slovenija ekonomski jača ili tu negdje kao npr Srbija)
Ako se negdje bacaju pare na vojsku, pogledajte ipak istočnije od Slovenije.

S

Ogroman je to kompleks, nekad je tu bijo a mislim da i danas je tenkovski bataljon. U ovom delu moze da izraste u u jednog od najvecih vojnih aerodroma ako vec i nije, ono sto nedostaje to su avioni :). Avtoput odma pored.

a

Zasto je to bacanje para?!

Slovencima treba vojna baza velicine Batajnice, isto kao sto takva baza treba Hrvatima, gradjanima BiH, Makedoncima, kao i nama..

Ja podrzavam sve zemlje EX-YU koje idu napred, bilo to ekonomski, politicki ili vojno. Dokle god se unapredjuje zivot gradjana i radi za dobro istih.

k

Jel ‘ se to spremaju na Rusiju ? :D

n

Sloveniji je i bez ove modernizacije aerodrom bio sasvim dovoljan za njihove skromne potre.

Medjutim ovde se radi o potrebama NATO-a i zato je i ulozeno ovoliko.

Ovo je jedan od NATO logistickih habova.

Odgovori
D

A nema aviona????

z

Nekad bio aerodrom baziranja aviona ORAO, N-60 i J-21…stažirao tamo mesec dana.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Drina na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Armada Itekako kruzi, sam naziv 'Loitering' kaze vam o cemu se radi. Mozete i po zvuku recimo Haropa zakljuciti da kruzi. Posto su snimci iz Karabaha nastali sa zemlje, moze se zakljuciti da Harop dok je jos u fazi lojteringa zvuk je bez promene frekvencije, tacnije promene su minimalne. U jednom trenutku dolazi do promene…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend