BEG airport status
Slovenija završila Prvu fazu modernizacije vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki vredne 72,5 miliona evra U bazi je, između ostalog izgrađen i novi vatrogasni objekat / Foto: Ministarstvo odbrane Slovenije

Slovenija završila Prvu fazu modernizacije vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki vredne 72,5 miliona evra

Slovenija je završila prvu fazu obnove vazduhoplovne baze Crklje ob Krki, objavilo je 15. marta Ministarstvo odbrane Slovenije na internet stranici slovenačke Vlade.

Investicije u iznosu od 72,5 miliona evra od kojih je 31,5 miliona obezbedila Slovenija a 41 milion je iz sredstava NATO, pokrenute su 2009. godine i rezultirale su produženjem piste i opremanjem novim navigacijskim sredstvima i opremom. Pored toga, izgrađeni su novi helidrom sa pripadajućim osvetljenjem, kontrolni toranj, svetlosni sistem baze, nove platforme za parkiranje vazduhoplova, skladišta, hangari, nova zgrada za vazduhoplovnu eskadrilu, kompleks za skladištenje goriva i novi vatrogasno-spasilački objekat.

Druga faza modernizacije treba da započne ove godine i biće završena najkasnije do 2028. Vredna 33,2 miliona evra (2,2 miliona iz slovenačkih i 31 milion iz NATO sredstava), ova faza bi unapredila sistem za punjenje goriva vazduhoplova, povećala kapacitet skladišta goriva izvan vazduhoplovne baze, izgradila ili poboljšala vojne logističke kapacitete i uspostavila ili produžila lokalni put Zasap-Črešnjice kojim se doprema gorivo. Ovo bi rešilo pitanje snabdevanja i skladištenja vazduhoplovnog goriva i obezbedilo slovenačkoj vojsci dodatne kapacitete za skladištenje istog, pošto se jedini kapacitet koji se do sada koristio nalazi u luci Koper, oko 145 km (200 km drumom) od vazduhoplovne baze Cerklje ob Krki.

Cerklje ob Krki je centralni vojni aerodrom slovenačke vojske i baza logističke podrške NATO i OSCE, uključujući i vazduhoplovno gorivo. Vrednost celokupne obnove vazduhoplovne baze, nakon završetka, bila bi 105,7 miliona evra.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

eu

bacanje para

Odgovori
ma

Zasto? Sloveniji je to jedini vojni aerodrom, i kao što piše logistička baza NATO i OSCE.
Plus što je pola platio NATO, a na slovenski BDP to je potpuno zanemariva cifra, oni para imaju (ne zaboravite da je „mala“ Slovenija ekonomski jača ili tu negdje kao npr Srbija)
Ako se negdje bacaju pare na vojsku, pogledajte ipak istočnije od Slovenije.

St

Ogroman je to kompleks, nekad je tu bijo a mislim da i danas je tenkovski bataljon. U ovom delu moze da izraste u u jednog od najvecih vojnih aerodroma ako vec i nije, ono sto nedostaje to su avioni :). Avtoput odma pored.

al

Zasto je to bacanje para?!

Slovencima treba vojna baza velicine Batajnice, isto kao sto takva baza treba Hrvatima, gradjanima BiH, Makedoncima, kao i nama..

Ja podrzavam sve zemlje EX-YU koje idu napred, bilo to ekonomski, politicki ili vojno. Dokle god se unapredjuje zivot gradjana i radi za dobro istih.

ko

Jel ‘ se to spremaju na Rusiju ? :D

ns

Sloveniji je i bez ove modernizacije aerodrom bio sasvim dovoljan za njihove skromne potre.

Medjutim ovde se radi o potrebama NATO-a i zato je i ulozeno ovoliko.

Ovo je jedan od NATO logistickih habova.

Odgovori
Da

A nema aviona????

zo

Nekad bio aerodrom baziranja aviona ORAO, N-60 i J-21…stažirao tamo mesec dana.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj