Hrvatska bi početkom sledeće godine trebala da dobije svoju prvu Helikoptersku hitnu medicinsku službu (HHMS ili HEMS). Na portalu javnih nabavki ove države može se videti da je 3. marta objavljen tender čiji je naziv ‘‘Usluge helikopterske hitne medicinske službe (HEMS) u Republici Hrvatskoj‘‘ koga je raspisalo hrvatsko ministarstvo zdravlja. Uvidom u dokumentaciju može se konstatovati da je tender vredan 50,4 miliona evra bez PDV-a, da podrazumeva pružanje navedene usluge za period od sedam godina, kao i da je podeljen na dve grupe.
Prvu grupu čini helikopterske hitna medicinska služba koja će biti stacionirna u Rijeci i Splitu, obuhvata sve županije koje izlaze na more, kao i deo Karlovačke županije. Za ovu grupu predviđeno je 35,28 miliona evra bez PDV-a uz nalet od 7.350 sati (oko 1.050 sati godišnje). Za drugu grupu, stacioniranu u Zagrebu i Osijeku, planirano je 15,12 miliona evra bez PDV-a, sa naletom od 3.150 sati (450 sati godišnje), a osim čitavog kontinentalnog dela zemlje, ona bi pokrivala i deo Karlovačke županije koji ne pokriva prva HEMS grupa.
Prema uslovima tendera, hrvatski HEMS mora biti operativan 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji za baze Split i Rijeka, dok je za Zagreb i Osijek predviđeno da bude dostupan takođe sedam dana nedeljno, ali samo dok traje dnevna svetlost, dakle ne i noću. Dalje se navodi da je punu operativnost, za prvu grupu, za dnevne operacije, potrebno ostvariti u roku od šest meseci od dana sklapanja ugovora, dok će za noćne letove biti potrebno još šest meseci. Punu operativnost za drugu grupu potrebno je ostvariti takođe u roku od pola godine od dana sklapanja ugovora.
Prema uslovima tendera, helikopteri ne smeju biti stariji od 20 godina, moraju biti prilagođeni za letove iznad vode, i u potpunosti moraju zadovoljavati zahteve EU uredbe o helikopterskoj hitnoj medicinskoj pomoći. Firma koja dobije posao mora obezbediti obuku za 30 lekara i 30 medicinskih tehničara/sestara u bazama blizu mora, kao i 20 lekara i 20 medicinskih tehničara/sestara u kontinentalnim bazama. Traženo vreme reakcije HHMS je 5 minuta nakon dnevne dojave i 15 minuta nakon dobijanja noćne uzbune. Predviđena kazna za nepoštovanje ovog vremena je sto evra po započetom minutu, u slučaju da vreme reakcije prelazi 5 minuta za dnevne letove ili 15 minuta za letove noću, ali najviše do iznosa od 1.000 evra po reakciji.
Ponuđači usluga su dužni da osiguraju helikoptere, medicinske uređaje i opremu dok će naručilac osigurati medicinsko osoblje i prostor za operativnu bazu HHMS, a izvršiocu usluge se neće naplaćitati prostor za rad, kao ni gorivo. Kada je reč o troškovima, postoji fiksna i varijabilna naknada koje se plaćaju jednom mesečno u skladu s troškovnikom. Varijabilna naknada, koja se naplaćuje prema broju sati leta, pokriva troškove maziva, operativne troškove održavanja i servisiranja, ali i moguće troškove smeštaja u hotelu izvan baze i trošak punjenja boca s kiseonikom.
Rok za dostavu ponuda je 8. maj, a rok važenja istih je do 31. jula. Rok za donošenje odluke o odabiru je 60 dana od dana isteka roka za dostavu ponuda. Planira se da služba bude na raspolaganju početkom 2024. godine za dnevne letove, a početkom turističke sezone iduće godine i za noćne letove.
Beduin
A zato je dopunsko zdravstveno osiguranje poskupilo :-/
Maximus Beduinus
Nije poskupilo dopunsko, nego je povećana participacija za one koji nemaju dopunsko osiguranje … Ali ne bi Beduin bio beduin da ne ostavi krivu informaciju …
Paqe
Mogla bi Srbija da ponudi usluge sa svojim H-145.
Naravno ne u M varijanti.
speedy
Srpski H-145 su u civilnom registru? U vlasništu su privatne kompanije?
Beduin
Paqe,
ovo je tender na komercijalnim osnovama.
Ako u Srbiju postoji tvrtka/firma/preduzetje registrirano za to na komercijalnim osnovama, naravno da se takva organizacija moze javiti na natjecaj.
Ali, MUP ili vojska to nisu.
Paqe
Malo šale je teško razumeti…
Milki
Ljudi nisu skužili sarkazam :D
Protivpozarni
Paqe,
Nisu nasa dva naroda jos uvek spremna na medjusobne sale, uz izuzetke naravno. Mozgovi su tu jos uvek podeseni na sukob, maliciozne komentare, i merenje u cijega je tatka naj golema patka. Zalosno.
niko
speedy,
Da, H145 su u civilnom registru
Kruno
Napokon, ali sve se to moglo puno bolje izvesti…planirane su 4 baze i kompletna infrastruktura u vlasništu RH, da je bilo pameti i volje u ovih 10 godina od kada su stigli prvi EC 135 za MUP moglo se odškolovati nekoliko pilota i tehničara te za planirane novce uzeti polovne helikoptere u vlasništvo i naravno sve iskoordinirati sa civilnom zaštitom za koju se također nabavljaju strojevi i gradi infrastruktura….
Beduin
mup nije komercijalna organizacija.
ali, npr. mogao je HAK po uzoru na njemacki autoklub
max
@Beduin MUP je već uzeo 2 subarua za zaštitu i spašavanje koji će isto letjeti medicinske letove (neovisno od ovog tendera):
“U srpnju prošle godine, MUP je potpisao ugovor za nabavu dva helikoptera Subaru Bell 412EPX, s modulima za medicinsku evakuaciju i traganje i spašavanje.
Vrijednost projekta iznosi 273.294.117,65 kuna s PDV-om, od čega je 85 posto bespovratnih sredstava. Rok isporuke naručenih helikoptera je 15 mjeseci od potpisivanja ugovora.
Helikopteri će biti u floti Ministarstva unutarnjih poslova, a koristit će se za potrebe akcija spašavanja civilne zaštite i HGSS-a te hitnih medicinskih letova.”
Kruno
Nisam mislio da MUP radi HEMS već da smo za cca 9 mil.€ godišnje koliko će ovo rentanje helikoptera i pilota koštati, mogli sami kupiti strojeve i riješiti HEMS i SAR iz zraka unutar nacionalnog okvira…
Tonci
Ovo spada u biser dana, 5 helica u Hrvatsku koji nemaju certifikate HEMSa za EU niti osiguravajucu kucu koja nosi troskove nezgode. A drugo pitanje je sta ce onda letjeti u Srbiji od mupovi helikoptera? Hrvatska ima sama momak EC-135 I AW-139 u sluzbi Mupa a sreca da ima toliko pameti da ne koristi te helikoptere za takav rad za koji nisu kupljeni! Btw dolaze prva dva od 5 planirani Bell 412exp u full opremi za GSS! Tako da bolje bi bilo da koristis vase 145ice za zadace mupa Srbije pa onda pocni razmisljati o NE improviziranim HEMSu u Srbiji koji je jos jako daleko o realizaciji! To spada u onu sferu bisera kad ste kupili dva KA-32 pa postali regionalna sila u PPu pa nudimo jadnim Hrvatima koji imaju 12 PP aviona pomoc jer smo mi eto sila a oni nemaju nista. Btw, koliko imas godina, jer me iskreno zanima dal je to mladost ili ludost? Pusti onu foru sa salom!
Mislav
Tko kaze da helikopteri nece imati certifikate? Nigdje u tenderu ne stoji koji helikopteri ce biti.
Prijavljivati se mogu privatne firme za raspisani posao kao svojedobno Talijani i Elifriulia, firma koja je vec radila HEMS u Hrvatskoj sa dva helikoptera.q
Mislav
A mislis na srpske helikoptere? Pa to je realno kao i da radis HEMS sa Concordom.
Paqe
@Tonci
Pretpostavljam da se komentar odnosi na moju gore navedenu šalu. Imam dovoljno godina da ću za 7-8 godina u penziju. S obzirom da radim na helikopterima poprilično sam upoznat sa stanjem i u srpskom vazduhoplovstvu a i hrvatskom. Ako mislite da i dalje trebamo da se prepucavamo čiji je veći nastavite prepisku sami sa sobom. Ja za time nemam potrebu.
Susedski/komšijski pozdrav.