BEG airport status
Burže 2013: Poslednji podaci o MiG-u 29M/M2

Burže 2013: Poslednji podaci o MiG-u 29M/M2

BURŽE – Tango Six je na Buržeu od kompanije MiG dobio poslednje podatke o taktičko-tehničkim karakteristikama višenamenskog borbenog aviona MiG-29M/M2. Analiziramo kako se podaci na poslednjem promotivnom prospektu koji je bio dostupan na štandu UAC-a razlikuju od onoga što do sada znamo o potencijalno novom avionu srpskog ViPVO.

 

UAC-ov štand u hali broj 2
UAC-ov štand u hali broj 2

Na ovogodišnjem Buržeu ruska vazduhoplovna industrija nastupa vrlo agresivno i može se reći da su ruski vazduhoplovi prava atrakcija. U letnom programu a i u statici učestvuju višenamenski borbeni avion Su-35S, školsko-borbeni avion Jak-130 i izviđačko-borbeni helikopter Ka-52. Ipak, to nije sve što Rusi mogu da prikažu a što može biti interesantno mnogim državama koje i dalje računaju na rusku tehniku.
 

Novi podaci

 
Kako je RSK MiG prisutan na štandu ruske Ujedinjene vazduhoplovne korporacije, došli smo do, javno dostupnih, informacija o višenamenskom borbenom avionu MiG-29M/M2 u formi opširnijeg prospekta. Ako se ove informacije bolje analiziraju, ima nekih detalja koje do sada nismo videli kao i malo drugačijih cifara kada je reč o karakteristikama aviona.

MiG je na ovogodišnji Burže došao sa simulatorom i maketama svojih letelica koje su trenutno u ponudi
MiG je na ovogodišnji Burže došao sa simulatorom i maketama svojih letelica koje su trenutno u ponudi

Do sada smo imali podatak da je normalna poletna masa jednoseda i dvoseda 17.500 i 17.800 kg dok u katalogu stoji 18.900 i 18.800 kg. Za maksimalnu brzinu na velikoj visini smo imali informaciju da je 2.400 km/h a ona ipak iznosi 2.100, dok je na maloj visini ona 1.400 km/h (prvi podatak je bio 1.500 km/h). Vrhunac leta je umesto 17.500 m ipak 16.000/16.200 m (M/M2). Dolet je takođe nešto manji i umesto 3.200/3.000 km (M/M2) on i iznosi 3.000/2.700 km.

Ono što je vrlo pozitivno i što je novina je da avion ima kontejner sa elektrooptičkim nišanskim sistemom za napade na ciljeve na zemlji, sistem za registraciju lansiranih raketa na avion, komunikacijski sistem sa data-linkom otporan na ometanje i kontejner sa sistemom za ometanje tipa MSP-418KE.

M2 sa jednom od opcija kompleta podvesnog naoružanja
M2 sa jednom od opcija kompleta podvesnog naoružanja

Iz ovoga zaključujemo da izvozni MiG-29M/M2 po opcijama avionike gotovo da ne zaostaje za avionom MiG-35 namenjenim za ruske vazduhoplovne snage.

Napomenućemo i da je MiG naveo da poseduje obiman, temeljan i kompletan sistem za obuku i trenažu kako vazduhoplovnotehničke službe tako i za letački sastav koji obuhvata teorijski i praktičan rad sa ljudima.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ku

A nosivost, Zixo?

Odgovori
Ж

Каталог нема све податке.

Pe

Po meni bi dosla u obzir mogucnost dogovora(ukoliko je opcija 6-aviona za RViPVO-Srbije),ugradnja na 2-primerk AESA radar odnosno na jednom ZukM2,dok bi preostala 3-ZukM radara bili ugradjeni nasim starim jednosedim MIG29 9-12,u procesu modernizacije na standard SMT.Ukljucujuci i dvosed UB,na standard UPG.Ukoliko bi cena sa povecanim paketom isla na nize,uraditi i neku 21-bis na standard bizon.Sve avione uvezati data linkom sa 2-koji imaju AESAradar.

Odgovori
Sl

Šta god da se dogovore, ako je info o ceni tačan, mi dobijamo sasvim ok avione za povoljnu kintu.

М

Слажем се за АЕСА радаре као и за апгрејд претеклих 29ки на СМТ и УПГ.Само што је то мало вероватно за АЕСА радаре на миг-29М/М2.Тикомиров НИИП се фокусирао на даљи развој ПЕСА радара за сухоје су – 27,30,33,34,35 (Ибрис серије) мада су развили АЕСА за ПАК ФА (Т-50),а Фазатрон НИИР који снадбева мигове (и чиними се камов хеликоптере) са радарима је оставио могућност за даљи апгрејд на миг-35 (Жук-АЕ као њихов АЕСА) и за стране кориснике,посебно напомињући Индију као партнера и у трансверу технологија.Како ствари стоје за сада је миг-35 скоро исто опремљен као М/М2.

Ж

У руске МиГ-35 за сада не иде Жук-А (АЕ), већ постојећи Жук-МЕ. Могуиће је да ће за њих Жук-МЕ бити нешто бољи од извозних модела. Индијски и руски МиГ-29К/КУБ имају Жук-МЕ док индијски МиГ-29УПГ имају Жук-М2Е.

Mi

Ovi avioni po svim karakteristikama su odlicne masine.Mig 29 je proveren avion i jedino sto je potrebno da ima bolji radar i rakete sto i dobijamo u modelu M/M2.Ne mogu docekati da vidim kako slecu na neki od nasih aerodroma.Ne znam zasto trenutno ima tako malo informacija o nabavci?posle onakve pompe odjednom nema nikakvih novosti

Odgovori
go

Imam predlog…sve ove vrsne poznavaoce tehnike, uključujući I Lazanskog, uključiti u pregovore sa Rusima.
Znate li na čemu se zasniva strategija I doktrina upotrebe snaga? Znate li šta se sve promenilo u poslednjih 10 godina u doktrinama upotrebe vazduhoplovne komponente? Znate li šta su kompozitne vazduhoplovne snage, ko ih sačinjava, kako se upotrebljavaju, šta ih uslovljava u upotrebi, kako se komanduje istima? Uzgred, ove navodne novine nisu uopšte novine…stvarne karakteristike aviona se proveravaju-testiraju na drugačiji način u odnosu na kataloške. Npr. u Rusiji uopšte ne postoje verzije naših MiG 29.

Odgovori
In

Znaci prema ovome, MiG-29 M/M2 namenjen inostranim trzistima je u stvari letelica koja je pod nazivom MiG-35 namenjena ruskoj vojsci?

Odgovori
М

Читајући интервју са генералом Јуријем Гусковим (Полет магазин) који је један од водећих пројектаната у Фазотрон НИИР,где се можда и крије одговор на твоје питање,он је рекао да је МИГ-35 авион опремљен са радаром Жук-АЕ (АЕСА радар) а МИГ-29М/М2 опремљен радаром Жук-МЕ.То би требала да буде разлика,једино ако руско ратно ваздухопловство (ВВС РФ) није мењало нешто у називима.

Ж

Радар Жук-АЕ је уграђен у два технолошка демонстратора МиГ-35, авиони са ев.бројем 154 и 967. Развој радара Жук-АЕ још није завршен и није у серијској производњи па сатога не може још увек ићи ни у серијске МиГ-35. Информације из Русије говоре да ће први руски МиГ-ови 35 ипак имати Жук-М (МЕ). Евентуално неку његову побољшану варијанту.

Ж

МиГ-35 је више маркетиншка ознака, постоје информације да ће се у руском РВ овај авион водити као М/М2. Руси воле да се играју бројкама, најбољи пример за то је Сухојев биро.

Da

Na sajtu Mig-a pise da je mig 35 nov avion koji je od pocetka trebao da bude modernija verzija M/M2 ali je bilo navodno toliko novih stvari na avionu da su odlucili skroz nov avion da naprave ali lici na 29tku.

Mig 35 je napravljen od vise kompozitskih materijala i postoji mogucnost da se ugradi elektronika iz Francuske, Izraela itd

Moze rusko i zapadjacko naurozanje da nosi.

Meni se svidja SU 30mki ili mkm , obe verzije imaju rusku, izraelsku i francusku elektroniku kao Thales sistem.

Ж

По свему судећи ипак је одлучено да МиГ-35 уствари буде МиГ-29М/М2 за руско РВ. МиГ-35 је требао да буде мало другачији авион са нпр. 10 поткрилних носача и још других унапређења али се од тога одустало. У будућности МиГ-35 видим као МиГ-29М/М2 са АЕСА радаром, још неким побољшањима у електроници и наоружању.

Bo

I sve bi bilo u redu kada bi imali dubinu teritorije za funkcionalnu upotrebu aviona. Ovako, može biti paradni "konjić".

Odgovori
pe

Znate li na čemu se zasniva strategija I doktrina upotrebe snaga? Znate li šta se sve promenilo u poslednjih 10 godina u doktrinama upotrebe vazduhoplovne komponente? Znate li šta su kompozitne vazduhoplovne snage, ko ih sačinjava, kako se upotrebljavaju, šta ih uslovljava u upotrebi, kako se komanduje istima?

pozzzz gogo i ostalima,imam 19 godina i mnogo me zanimaju borbeni avioni (posebno sada kada je riječ o jačanju domaće avijacije) ,ali realno,prihvatam da samo površno poznajem stvar….zato bih volio da mi odgvorite na ova pitanja

p.s.(ovo pišem bez imalo ironije na post)

Odgovori
go

Odgovore možeš naći ako se malo potrudiš I na Internetu…samo ukucavaj ključne pojmove I stavi na papir.Kada malo bolje sagledaš prikupljeni materjial doći ćeš do logičnih zaključaka..pogledaj tendencije razvoja vazduhoplovnih snaga NATO do 2020-te godine, pogledaj koncept razvoja snaga Ruske Federacije, pogledaj koje se sposobnosti razvijaju za laku borbenu avijaciju..ljudi se nadmeću u nekim podacima za vazduhoplove uopšte ne razmišljajući šta oni predstavljaju I gde su oni provereni u praksi, a poznato je da je bilo poprilično pogrešnih projekata u razvoju sposobnosti istih. Uvek je veći problem odgovoriti na pitanje šta hoćeš od onoga šta nećeš.

Jo

Najpozitivnija stvar je što avion poseduje MAW , što je postalo gotovo obavezno za sve iole moderne avione . Što se tiče ostale opreme , treba sačekati i videti . Naša zemlja nema baš velike finasijske mogućnosti . Uz to , poznato je da sarađujemo sa NATO , tako da je moguće da Rusi odbiju da nam prodaju neku kritičniju opremu koju bi i sami koristili (pre svega mislim na radar) .

Odgovori
Pe

Zivojine,u redu,ukoliko nije dovrsen Zuk AM,mogao bi na 2-aviona ZukM2.Verovatno je kvalitetniji.Ovo komentarisemo pod uslovom da nesto bude od cele price.Iskreno nije mi vise jasna ta igra skrivalice.Mi objektivno ukoliko ovu sansu ispustimo,ne mozemo nikad kupiti nove avione.

Odgovori
ma

mene zanima gdje se mogu nabaviti ovakve makete

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj