BEG airport status
Srbija na MAKS-u

Srbija na MAKS-u

BEOGRAD – Na Međunarodnom avio-kosmičkom salonu MAKS 2013. svoje proizvode izlaže, pored ruskih, i oko 277 inostranih firmi iz 44 države. Među njima se nalazi i Srbija koja prvi put učestvuje na ovom događaju.

 

Lasta V-54 54211
Lasta V-54 54211

Državno preduzeće Jugoimport-SDPR je na svom štandu predstavilo skoro sve projekte iz oblasti vazduhoplovne tehnike koje naša namenska industrija može da ponudi, a u statičkom delu izložbe prikazalo je školski avion Lasta V-54. To je prvo javno međunarodno prikazivanje Laste.

Na štandu SDPR-a se uglavnom nalazi propagandni materijal, puštaju se reklamni video snimci ali ima i eksponata. Nudi se program modernizacije srednjih višenamenskih helikoptera kroz integraciju savremenog napadno-navigacijskog sistema, višenamenskih multisenzorskih platformi kao i novih sistema naoružanja koji obuhvataju teški bočni mitraljez sa sistemom za upravljanje vatrom, vođeno i nevođeno naoružanje na bočnim nosačima (kontejneri sa mitraljezima i topovima, lanseri nevođenih raketnih zrna i nevođenih raketa, protivoklopne vođene rakete). Neki od ovih sistema su već korišćeni u modifikacijama iračkih helikoptera Mi-171.
 

Štand SDPR-a, FOTO: Aleksandar Milošević
Štand SDPR-a, FOTO: Aleksandar Milošević

FOTO: Aleksandar Milošević
FOTO: Aleksandar Milošević

Tu je zatim i program familije raketnih projektila LORANA i ALAS sa inercijalnim i TV-komandnim vođenjem dometa 9 km (LORANA) i 25-50 km (ALAS). Projektilom LORANA mogu se naoružati između ostalog i borbeni helikopteri. Prikazani su i projekti laserski vođene bombe LVB-250 i TV samonavođene rakete vazduh-zemlja GROM-B.

Predstavljen je i koncept aviona Kobac. Za ovaj avion je razvijen i napadno-navigacijski sistem koji se sastoji od dnevne i termovizijske kamere, laserskog daljinomera, inercijalnog sistema, GPS uređaja i višenamenskog kolor pokazivača. Ovaj sistem mogao bi da se upotrebi i za modernizaciju drugih postojećih tipova aviona i helikoptera.

Kako prenose naši mediji visoka srpska vojna delegacija na čelu sa komandantom V i PVO generalom Živakom boravi u Moskvi a najavljeno je i da će general Živak leteti na višenamenskom borbenom avionu MiG-29M2 (MiG-35) za čiju nabavku je zainteresovana Srbija. Spominje se cifra od 6 aviona a pored toga nabavila bi se i dva osmatračka radara dok se prvi put spominje i kupovina raketnog sistema PVO S-350E ’’Vitjaz’’ srednjeg i velikog dometa kao i nabavka srednjeg višenamenskog helikoptera Mi-171A2.
 

Mi-171A2
Mi-171A2

Iako razvoj borbenog aviona MiG-29M/M2 i dalje traje, serijska proizvodnja je započeta i to paralelno sa proizvodnjom verzija K/KUB. Obe varijante su maksimalno unificirane upravo zbog smanjenja troškova i smanjenja tehnološkog rizika razvoja. Prvih 10 aviona trebalo bi da budu prodati Siriji ali to zavisi od dalje unutrašnje situacije u toj zemlji koja je zahvaćena građanskim ratom. Što se tiče sistema PVO S-350E on predstavlja sasvim novo oružije čiji je razvoj u toku a prvi put je prikazan upravo na ovom salonu. Prva testiranja planirana su za ovu godinu a serijska proizvodnja od 2017. Mi-171A2 predstavlja novu generaciju helikoptera familije Mi-8/17 čija se serijska proizvodnja planira za 2015. godinu.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi171A2 je pun pogodak..Da ih uzmu bar desetak..Al' jbg-a.Nema se Djole..Cak mu je i estetika poboljsana do MAKS-a :)

Odgovori
Vl

Najbolja je fotografija generala Zivaka na MAKS-u 2013, kako ulazi u MiG:
http://www.vs.rs/content/news/a6f08c96-116d-11e3-aff5-00163e135009.jpg

Na avionu stoji oznaka MiG-35, a u stvari to je MiG-29M sa brojem 741 (nisu se cak ni trudili da obrisu broj). Podvala na ruski nacin. MIG lagano ali sigurno tone na nacin nedostojan ovako velikog imena.

Valjda ce konacno nasi shvatiti da partnerstvo sa MiG-om ne vodi nikuda i da je jedini pravi izbor ruskog aviona – Su-30.

Odgovori

Pa zar sami nisu lepo objasnili da su MiG29M i MiG35 isti avion sa oznakama/radnim nazivima za izvoz i za domace vazduhoplovstvo? Samim tim ne vidim problem..Mogu ga zvati kako im odgovara i dune.

A u prilog ovome ide i nov intervju sefa MiG'a Sergeja Korotkova da Srbija dobija MiG35 a ne M/M2 koji od sledece godine gubi taj naziv i prelazi u MiG35.Rece jos da cemo imati apsolutno identican avion sa ruskim sa izborom opreme koju zelimo,a sva je na raspolaganju u serijskoj proizvodnji.Plus mozemo birati i mogucnost da 35-ica koristi i zapadne projektile i bombe.Sve to po nabavnoj ceni kako rece.Tj. ceni za koju ga i Rusi kupuju i normalno u zavisnosti od paketa opreme. Obrni-okreni ni teoretski ne mozemo bolje.Praksu da zaboravimo odmah.

Ma

Samo jos da sacekamo da MiG zavrsi 35ticu i da VVS prihvati avion i uvede ga u naoruzanje….Naravno posto ce biti vremena na pretek u tom periodu mogli bi i da pripremimo studiju o tome sta nama u svemu tome treba…… Bar jos godinu do dve….Nego sta bi sa onim sirijskim migovima, behose spremni za isporuku a?

Rekao je da sirijski i avioni za Srbiju nece imati veze jedni sa drugima…

Vl

„Timeo Danaos et dona ferentes.“

Moze Korotkov da obecava sta god hoce – radi im se o glavi i sad kao sve moze, kao dobicemo istu konfiguraciju kao rusko RV, samo da potpisemo ugovor i malo da pricekamo – jedno 2 godine…ova njihova saga veoma me podseca na Yugoimport – i kod njih sve moze, samo daj pare.

Nasa delegacija bi prvo trebala da saceka da se avion MiG-35 ispita, da dobije potpunu konfiguraciju i famozni Zuk-AE (FGA-35)radar cija proizvodnja nikako da krene, pa tek onda da izvrsi evaluaciju. Ovako – svaki put kad su nasi gledali avion, bila je u opticaju neka druga konfiguracija.

Na Batajnicu je dolazio MiG-29M2 747 sa obicnim Zuk-ME radarom, sada nas ubedjuju da je taj isti avion u stvari MiG-35, a isporuka samo sto nije, za simbolicne 2 godine. MiG je takva fabrika koja moze da proizvede 6 srpskih aviona ne za 2 godine – nego za 2 meseca…i to im dodje kao zagrevanje.

Korotkov i ekipa sada prave manevar da dobiju u vremenu, obecavaju brda i doline i mole Boga da Fazotron konacno zavrsi radar i njegovu integraciju sa ostalom avionikom. I Klimov, proizvodjac motora RD-33 je u problemima, tako da ne ide sve glatko.

Sve u svemu – jako bleda slika nekadasnjeg giganta avio-industrije, koji polako ali sigurno nestaje sa scene.

Na nebu Rusije sada svira pesma Kerbera „Nebo je malo za sve“:

Za ocekivati je da ce u buducnosti ostati samo 2 proizvodjaca borbenih aviona – Suhoj i Jakovljev. MiG-u ce mozda dopasti uloga proizvodjaca borbenih bespilotnih letelica. Ako bude imao srece.

Sta je onda zakljucak? Da MiG-35 u stvari jos i ne postoji vec samo na papiru i u planovima? I da ce tek sa novim radarom,sa vise kom. materijala itd. postati de facto MiG-35 o kakvom se prica godinama…a za sada sljaka avion sa radnim nazivom MiG-29M (po potrebi MiG-35) koji sluzi kao flight demonstrator na mitinzima i sajmovima..

Jo

Mig-35 i Mig-29M ne bi trebalo da budu isti avioni , razlika bi trebalo da bude osim u avionici i u većem procentu kompozita u Mig-35 te smanjenom radarskom odrazu .

Elem , očigledno je da je Mig u krizi . Ako se želi nešto sa njima , najpametnije bi bilo jednostavno kupiti Mig-29K , takav kakav je uzela Indija samo bez dodatne opreme drugih proizvođača . Jeste da ova verzija ima dosta stvari koje nam ne trebaju (sklopiva krila , ojačan stajni trap , uvećane flapsove , kuku i.t.d. ) , ali barem su ga Indijci istestirali i uveli u naoružanje (za sada samo kao kopneni lovac ali to nas i interesuje) . Koliko vidim po indijskim forumima , ne žale se na njega , pa mislim da bi uz prihvatljivu cenu i Srbiji završavao posao .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj