BEG airport status
Alitalia: pregovori sa Etihadom u završnoj fazi

Alitalia: pregovori sa Etihadom u završnoj fazi

BEOGRAD – Upravni odbor kompanije Alitalia prihvatio je na prethodno održanoj sednici predlog o investiranju Etihad Airwaysa u tu kompaniju. Tom prilikom mandat za vođenje pregovora između dve kompanije dodeljen je predsedniku grupacije Robertu Kolaninu (Roberto Colaninno) i generalnom direktoru Gabrijelu del Torkiju (Gabriele Del Torcchio). Naredne sednice UO sa akcionarima zakazane su za 29. jun i 25. jul.

 
Alitalia_1879856b
 
 
Iako je UO prihvatio plan za obnovu kompanije, koji je poslednja karta za spas, nastavak pregovora i dolazak do konačnog zaključka biće teži i duži nego što se to činilo. Tome će značajno doprineti teški i komplikovani pregovori sa sindikatima nakon vesti da će kompaniju morati da napusti 2.251 radnik. Stav sindikata je jedinstven – pronaći što hitnije rešenje kako uposliti one koji su višak. Direktor kompanije, Del Torkio, izjavio je da je smanjenje broja zaposlenih u ovoj meri neophodan uslov kako bi kompanija bila efikasna i kompetitivna.

Etihad je spreman da investira i do 1,25 milijardi evra u Alitaliju do 2018. godine. To znači da će na planiranih 560 miliona dodatnih 690 biti investirano u naredne četiri godine u razvoj i obnovu flote. Predstavnici italijanske vlade naglašavaju da se pregovori sa Etihadom, koji su u završnoj fazi, moraju zaključiti do kraja prve polovine jula.

Plan oporavka Alitalije predviđa povećanje interkontinentalnih letova za 40% do 2018. godine, uz povećanje broja prevezenih putnika na 3 miliona u tom segmentu. Takođe, očekuje se da bi 2017. godine Alitalia mogla da ostvari promet od 3,6 milijardi evra.
 

Rekordni gubici Alitalije

 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
Nakon sednice UO na kojoj je bilo predviđeno usvajanje bilansa za 2013. godinu, kompanija nije izašla u javnost sa podacima. U prvih devet meseci prošle godine, neto gubitak iznosio je 287 miliona evra a tendencija njegovog rasta nastavljena je i u poslednjem tromesečju 2013.

Prema navodima italijanske štampe, neto gubitak kompanije u protekloj godini dostiže gotovo rekordnih 560 miliona evra. Od osnivanja 2008. pa do danas Alitalia CAI (Compagnia Aerea Italiana) završila je svaku godinu u minusu, zbog čega gubici dosežu do neverovatnih 1,5 milijardi evra. U proseku, kompanija je za svojih pet godina postojanja gotovo mesečno gubila 25,3 miliona evra, što je u proseku za 4,47 miliona evra više na mesečnom nivou u poređenju sa svojim prethodnikom koji je bio u potpunosti u državnom vlasništvu.

U 2012. godini prihodi Alitalije iznosili su 3,6 milijarde u poređenju sa 2,68 milijardi u prvih devet meseci prošle godine. Budući da Alitalija nije kotirana na berzi oslobođena je obaveze od javnog objavljivanja podataka o poslovanju. Sa druge strane, udeo u preko 60% kapitala Alitalije poseduju kompanije koje su na berzi, među kojima su Intesa SanPaolo, UniCredit, Immsi, Atlantia, Air France-KLM, Pirelli, Intek grupa i Unipol. Vrtoglavi gubici Alitalije neminovno će se odraziti i na bilanse ovih kompanija a veliki interes za sagledavanjem stvarnih brojki polazi i od činjenice da su jedan od akcionara i Pošte Italije, koja je preduzeće u državnom vlasništvu.

Iako se napravio značajan pomak u pregovorima i dalje ostaju nerazrešena najteža pitanja a to su, pre svega, rešavanje problema viška zaposlenih i nastavak pregovora sa bankama koje još uvek nisu spremne da otpišu 560 miliona evra duga.
 

Pod budnim okom Lufthanse

 
Dok nemačka Lufthansa pomno prati dešavanja na relaciji Alitalia-Etihad želeći da kroz poziv Evropskoj komisiji preispita ovo ulaganje i zaštiti svoje evidentno ugrožene interese, italijanski ministar Maurizio Lupi uverava Brisel da će italijanska strana striktno poštovati regulativu Evropske unije koja će zadržati efektivno upravljanje nad kompanijom. Martin Reicken, direktor za komunikacije nemačkog prevoznika, izjavio je:

– Lufthansa je već nekoliko puta izrazila svoj stav kada je reč o ovoj saradnji. Nadamo se i verujemo da će Evropska komisija istražiti sve okolnosti dogovora sa velikom opreznošću. Još uvek nismo preduzeli nikakvu inicijativu, ali u zavisnosti od toga kako se situacija bude razvijala, nije isključeno da će Lufthansa preduzeti konkretne akcije. – zaključio je on.

Lufthansa je jedan najvećih konkurenata i oponenata načinu poslovanja kompanija iz Persijskog zaliva. Predstavnici ove ali i drugih evropskih avio kompanija nisu propustili priliku za iznošenje svojih kritičkih stavova na skoro održanoj konferenciji u organizaciji IATA i Qatar Airwaysa u Dohi tražeči primenu istih uslova poslovanja za sve aviokompanije.
 

Lufthansa Italia – propuštena prilika

 
Lufthansa je 2008. godine, nakon što je Alitalia napustila aerodrom Malpensa i prebacila svoju bazu na aerodromu u Rimu, osnovala italijansku podružnicu pod imenom Lufthansa Italia. Flotu kompanije, koja je letela do 17 destinacija, činilo je 10 aviona tipa A319 prebačenih iz baze u Minhenu i kompanije Germanwings. Lufthansa Italia prestala je sa operacijama 29. oktobra 2011. godine i tako propustila jedinstvenu priliku da se dodatno učvrsti na jednom, za nju, veoma ključnom tržištu.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Lufthansa je imala priliku, kao sto i pise u tekstu. Nije iskoristila i sada ima pravo da se ljuti i da prigovara. Problem Lufthanse je da ima jako malo izgleda da prigovor bude pozitivan.
    Etihad je shvatio da ne mora da bude vecinski vlasni na papiu, a da postigne svoj cilj. Postavice Italijana da bude CEO, sve odluke ce potpisivati Upravni Odbor imenovan od strane italijanske Vlade, a stvarne odluke ce se donositi u Zalivu. Vec vidjeno u nas i na jos par mesta gde je Etihad kupio deo kompanija.
    Prividno ce sve biti po pravilima EU, a pare ce kontrolistai Arapi. Moram da priznam, iako mi se cela ideja licno ne svidja, da su Arapi nasli nacin da udju legalno na mala vrata u trziste EU.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    MedoMed na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

    Razlika između Aselflir500 i MX-150 je dan i noć. Imaš na internetu videos ako se baš ne razumiješ u tehnologiju.

    25. Nov 2024.Pogledaj

    Djuka na: Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

    Generalno prihvaceno stanoviste je da su zap, industrijske zemlje + mozda Japan zagadjivale atmosferu nekih 100 pre nego sto su u tu pricu usle Kina i Indija itd. te da shodno tome sada imaju odgovornost da smanje emisiju, dok potonje imaju fakticki pravo na industrijski razvoj sa fosilnim gorivima. To naravo prirodi, zemlji i atmosferi…

    25. Nov 2024.Pogledaj

    markus1463 na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

    Hvala T6 na lepim vestima! Puls i Hermes 900 su vrhunski sistemima u svojim kategorijama i nema tu šta da se doda ili oduzme. Pitanje koje zabrinjava je logistika, njihovo održavanje, ostalo nije problem.

    25. Nov 2024.Pogledaj

    Pajo na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

    @Nikola, pa kako su afere zataskane kad je u zatvoru završio bivsi premijer nekoliko ministara? Doduse nisu povezani sa vojnim nabavkama. Jedini koji je završio u zatvoru vezano uz vojnu nabavkuje B. Roncevic vezano uz nabavku Iveco kamiona. U borbi protiv korupcije plašite se situacija kada se nikoga ne proceauira, a ne kad sve "stima"…

    25. Nov 2024.Pogledaj

    Реално na: Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

    Шта путник има од тога? Баш ништа, осим веће цене карте кој су и тако огромне! Док Кини, Бангладешу, Индији....највећим загађивачима атмосвере то уопште се не тиче, а њихови путници се возе јефтино.

    25. Nov 2024.Pogledaj