BEG airport status
[NAJAVA] 60. Državno prvenstvo u jedriličarstvu

[NAJAVA] 60. Državno prvenstvo u jedriličarstvu

BEOGRAD – Jubilarno 60. Državno prvenstvo u vazduhoplovnom jedriličarstvu održaće se od 11. do 26. jula na aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina. Organizatori su Vazduhoplovni savez Srbije i Aero klub „Zrenjanin“ iz Zrenjanina.

 
AeroKlubZRENJANIN-60nopvj2014-BILTEN-srb
 
Najaktivniji entuzijasti jednog od najlepših i najstarijih vazduhoplovnih sportova u zemlji ove godine 60. put organizuju nadmetanje u jedrenju. Uz formalnu pomoć Vazduhoplovnog saveza AK „Zrenjanin“ ponovo dokazuje da je središte aktivnosti pilota sa belim šeširićima:

– Nadamo se da će nas vreme poslužiti. U zavisnosti od metereoloških uslova, formiraćemo dužine zadataka. Takmičari mogu očekivati trke između 250 i 400km u regionima Banata i Bačke. Posebno smo ponosni jer je dolazak na ovo takmičenje najavila i Lenka Kurtanova koja je svetski šampion u ženskoj konkurenciji. Želim da se zahvalim gradu Zrenjaninu koji je omogućio realizaciju ovog takmičenja. – Izjavio je Jagoš Banović organizator takmičenja za sajt Vazduhoplovnog saveza.

Poletanje jedrilica odvijaće se na aerdromu „Ečka“ svaki dan između 12 i 13 časova. Po završenom zadatku, sletanje će se vršiti na istom mestu u kasnim popodnevnim satima. Ulaz za sve zainteresovane biće slobodan.

Najava na sajtu Saveza završava se konstatacijom da Srbija u vazduhoplovnom jedriličarstvu ima jako dugu i bogatu tradiciju, što svedoči i ovo 60. Državno prvenstvo. Koliko je njena uloga bila važna na svetskoj jedriličarskoj sceni govori i podatak da su 1954.god, na Svetskom prvenstvu u Velikoj Britaniji, Zvonimir Rain i Božidar Komac, leteći jedrilicu domaće proizvodnje „Ikarus – Košava“, osvojili prvo mesto u klasi dvoseda.

Žal za slabom masovnošću sporta uprkos lepoti i relativno niskoj ceni potrebnoj za njegovo finansiranje prikazan je ovde na iskren i neposredan način:
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj