BEG airport status
Farnborough 2014: Airbus zvanično lansirao A330neo

Farnborough 2014: Airbus zvanično lansirao A330neo

BEOGRAD – Danas je prvi dan Farnborough International Airshowa, sedmodnevnog bazara vojne i civilne avijacije koji se svake dve godine održava na istoimenom aerodromu nedaleko od Londona. Sa globalnom ekonomskom krizom daleko u retrovizoru, vodeći globalni proizvođači putničkih letelica Airbus i Boeing spremni su da premijerno objave novosti koje se namerno čuvaju za ovakve priredbe. Tako smo jutros dobili, već dugo očekivanu, vest o lansiranju Airbusovog programa A330neo.

 

A330neo imaće nove motore, aerodinamička poboljšanja i najnoviju inflight entertainment tehnologiju unutar kabine.
A330neo imaće nove motore, aerodinamička poboljšanja i najnoviju inflight entertainment tehnologiju unutar kabine.

Kako je Airbus saopštio jutros, Bord direktora kompanije zvanično je lansirao A330neo program. Dva nova člana širokotrupnog portfolia evropskog proizviđača dobiće oznake A330-800neo i A330-900neo sa najbitnijim adutom – najnovijim motorom kompanije Rolls Royce – Trent 7000. Airbus očekuje da će nova pogonska grupa i aerodinamička poboljšanja strukture letelice doprineti kumulativnoj uštedi potrošnje goriva od 14% (po putničkom sedištu) što bi, ukoliko se ostvari, A330neo činilo najefikasnijim širokotrupnim avionom za srednje daljine na svetu. Isporuke bi po planu proizvođača iz Toulousea mogle da počnu u četvrtom tromesečju 2017. godine.

Pored Rolls-Royce motora na A330neo biće primenjene tzv. „postepene inovacije“ koje obuhvataju aerodinamička poboljšanja na strukturi letelice kao što su vingleti koji se već nalaze na A350XWB, povećan raspon krila i novi piloni motora. 330neo imaće konforniju kabinu koja će biti fokusirana na konceptu „18 inch konfora“ (povećan vertikalni i horizontalni razmak između sedišta). Najavljuje se instalacija četvrte generacije inflight entertainment sistema koji će omogućiti 3D filmove, mood-lighting i potpunu povezanost (GSM i WiFi). Bells and whistles u koje smo se lično uverili prošlog meseca kada smo dobili priliku da letimo u A350XWB.

– A330 je veoma važan u ukupnoj strategiji prodaje naše Grupe. To je jedan od najpouzdanijih i najefikasnijih komercijalnih letelica u istoriji. Mušterije ga vole. Sa našom odlukom da uvedemo nove motore, A330 će leteti još dosta godina. Razvojni troškovi novog A330neo programa biće aktuelni u periodu od 2015. do 2017. i smanjiće naše projekcije „Return on Sales“ plana za 70 baznih poena. Ipak, smatramo da je ovaj projekat zasnovan na dobroj proceni i da će A330neo, jednom kada uđe u upotrebu, nastaviti da doprinosi profitu naše Grupe. – rekao je ovim povodom CEO Airbus Grupe Tom Enders.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj