BEG airport status
Sindikat pilota zahteva hitne izmene predloga Zakona o vazdušnom saobraćaju Piloti kažu da radno vreme novog zakona premašuje limite Zakona o radu

Sindikat pilota zahteva hitne izmene predloga Zakona o vazdušnom saobraćaju

Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije obratio se danas ministarki građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorani Mihajlović povodom Zakona o izmenama i dopunama zakona o vazdušnom saobraćaju.

Kako se navodi, Zakon je po hitnom postupku i bez prethodno obavljene javne rasprave i uvažavanja stavova svih relevatnih organizacija i institucija poslat u Skupštinu Srbije.

To je izazvalo oštru reakciju Samostalnog sindikaat saobraćajnih pilota Srbije koji su u svom saopštenju naveli:

– Ponovo neko ko nema nikakve veze sa letenjem odlučuje o stvarima koje se tiču letenja. –

Zamerke Sindikata pilota odnose se na radno vreme letačkog osoblja i na odmore koji su propisani za ovu kategoriju zaposlenih u članu 199. predloga Zakona.

Kako ističu, u odnosu na danas važeći Pravilnik, koji je doneo resorni ministar, novi zakon predviđa značajna uvećanja radnog vremena, i to takva da premašuju limite definisane Zakonom o radu – 60 sati nedeljno (po važećem Pravilniku 40) ili 190 sati u okviru 28 uzastopnih kalendarskih dana (do sada 160 sati u 30 dana).

– Sa druge strane, ostavljen je neprimereno kratak godišnji odmor za članove posade vazduhoplova od 28 radnih dana, a kategorija odmora u smislu prevencije, tzv. rekreativni odmor se i ne pominje. – navodi se u saopštenju.

Sindikat pilota je podsetio i da su oni još prošle godine regaovali na ovakav predlog Zakona. Tvrde da su obavljeni sastanci sa pomoćnikom ministra zaduženim za vazdušni saobraćaj, nakon čega je Ministarstvo iz predloga Zakona izbacilo sadašnji predlog člana 199., a isti je propisivao da će Direktorat civilnog vasuhoplovstva propisivati posebnim pravilnikom oblast radnih vremena.

– Umesto da se tekst predloga Zakona, koji je usaglašen kroz javnu raspravu prosledi u dalju proceduru, Ministarstvo je sada dalo novi predlog, gde je vraćen prvobitni predlog člana kojim se uređuju radna vremena. Predloženo radno vreme je duže u odnosu na Zakonom o radu propisanih 40 sati nedeljno. Oblast saobraćaja je izuzetno senzitivna i zakon treba da obezbedi što bolje uslove za rad, a ne da se jedan ekstremno težak posao pilota dodatno optereti uvećanim radnim vremenom, a smanjenim odmorom! – navode piloti.

Sindikat pilota smatra da je ovaj deo Zakona neustavan, budući da se za teže profesije, koje imaju benificiran radni staž, na ovaj način pogoršavaju i inače teški uslovi rada.

Dodatnu težinu ovom pitanju, prema njihovim rečima, daje nepostojanje preventivnog rekreativnog odmora, koji bi sada bar delimično mogao da ublaži negativne efekte uvećanja radnog vremena i smanjenja odmora.

– Da apsurd bude veći, ovakav odmor je u predlogu Zakona propisan za kontrolu leta, iako je posao pilota daleko teži od posla kontrolora leta, što im je i priznato kategorizacijom njihovog beneficiranog radnog staža. Sindikat pilota apelovao je na ministarku Mihajlović da što pre reaguje i izbaci sporne odredbe iz Zakona, kako bi se zaštitili bezbednost putnika i članova posada u kompaniji Er Srbija. – zaključeno je u saopštenju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Ništa novo. Margarinka dokazuje da nema pojma šta radi. A inače sve ovo je pritisak Air Srbije. Oni su već ukinuli rekreacioni odmor posada, pre nego što ga je zakon ukinuo. Takođe su već, na prevaru, smanjili broj dana regularnog godišnjeg odmora. Sledeće je ukidanje beneficiranog radnog staž.

Odgovori
YU

Udri konje koji vuku! Dokle? Dok se ne desi nešto! Kad se desi ko će biti kriv? Naravno margarinka neće!
Potpuno mi je neshvatljivo da neko poigrava sa limitima tako ozbiljnih profesija kao da ti ljudi čuvaju goveda na ispaši pa je
nebitno da li će provesti na poslu
malo više vremena. Zapitam se
ponekad da li neki ljudi imaju trunke odgovornosti ili umesto toga imaju procenat debiliteta!

Odgovori
VO

Neko sa diplomom Megadensa je istripovao da tako mora, uravnilovka za sve (poslodavac-robovlasnik nikako ne sme da bude na gubitku), pa piloti i kada nisu na rasporedu za letenje treba da sede u prostorijama firme i čekaju prekovremeni rad! Ovi bi stvarno da sve dovedu u svoj rang (šoferi, vlasnici pečenjara i keramičari)!

Odgovori

A možda možete da budete solidarni? Da napravite makar BELI štrajk, sve po propisima…. Vama upravljaju oni koje je baš briga da li ćete ostati živi …..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj