BEG airport status
„City Jet“ postala prva evropska kompanija kojoj je isporučen „Sukhoi Superjet 100“ Kompaniji "City Jet" isporučen prvi od 15 SSJ100 / Foto: Super Jet Internatinal

„City Jet“ postala prva evropska kompanija kojoj je isporučen „Sukhoi Superjet 100“

„City Jet“ postala je prva evropska kompanija kojoj je isporučen „Sukhoi Superjet 100“ (SSJ100). Irski prevoznik dogovorio je lizing 15 ovakvih aviona sa opcijom porudžbine dodatnih 16 letelica. Ugovor je vredan 1 milijardu dolara, a osim ove opcije uključuje i „after-sales service“, saopštio je „Super Jet Internatinal“.

– Reč je o letelici koja ima 98 sedišta – pet sedišta u redu širine 32 inča u kombinaciji sa širim sedištima i unutrašnji dizajn iza kojeg stoji italijanska kompanija „Pininfarina“. Kabina aviona visine je dva metra – navode u kompaniji „Super Jet International“.

Ceremonija isporuke prvog SSJ100 irskom avio-prevozniku organizovana je u Veneciji gde je posada ove kompanije i bila na obuci. Do kraja 2016. godine trebalo bi da se isporuče još 3 ovakva aviona kompaniji „City Jet“.

– Isporuka prvog SSJ100 je važna prekretnica za našu kompaniju s obzirom na to da smo započeli obnovu naše flote – izjavio je Pat Byrne, izvršni direktor irskog avio-prevoznika.

„Super Jet International“ navodi da će irskoj kompaniji biti pružana i tehnička podrška u narednih 12 godina.

– Obim i značaj SSJ100 prevazilazi bilo koji veći infrastrukturni projekat. To je visokotehnološki rusko-italijanski  model koji ima veliki potencijal da podstakne nova partnerstva između ove dve zemlje – izjavio je Boris Aleshin, predsednik upravnog odbora „Sukhoi Civil Aircraft“.

Da podsetimo, prošlog oktobra predstavnici kompanije „Sukhoi“ na čelu sa Vladimirom Nikolaevičem Lavrovom, glavnim projektantom programa SSJ, boravili su u Beogradu dva dana.

Kako je Tango Sixu još tada pisao, „Suhoj“ je, kada je reč o Srbiji, najviše zainteresovan za usluge projektovanja (angažovanje manjih privatnih firmi koji se bave ovom vrstom aktivnosti).

Ipak, tokom prošlogodišnje posete fokus je bio na prezentaciji VIP verzije aviona SSJ100 „Avio službi“, kao i ubeđivanju Er Srbije (Air Serbia) da flotu za svoj budući razvoj regionalnih ruta bazira na „Suhoju“ umesto na propelercima.

U februaru ove godine kompanija „Sukhoi“ ponovo je boravila u Beogradu. Ovoga puta aktivnosti predstavnika proizvođača aviona iz Rusije bile su fokusirane na jednom od prodajnih aduta – „common type ratingu“ za A320 familiju i SSJ100.

Osim sastanka sa Er Srbijom, predstavnici kompanije „Sukhoi“ sastali su se i sa Direktoratom civilnog vayduhoplovstva.

DCV je konstatovao da je praksa sertifikovana i nadgledana od strane ruskih vazduhoplovnih vlasti i da bi oni načelno priznali istu kada bi operativno bila primenjena u Srbiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

De

Leteo sa njim na relaciji Moskva-Minsk. Operater Aeroflot. Solidan aviončić koji koristi većinom tehnologije primenjene na Airbus letelicama i da nije oblik prednjeg dela izmenjen lako biste ga pomešali sa A319. Čak i ta siromašnija Aeroflotova kabina unutra je sasvim pristojno izgledala. Šteta što niste imali neku sličicu unutrašnjeg dizajna

Odgovori
Mi

Bravo za Irce!!!

Odgovori
BB

Baš me interesuje kakav je po pitanju ekonomičnosti…

Odgovori
St

Svakako savetujem clanak na airways news vezan za SSJ u Interdjet-u

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj