BEG airport status
„City Jet“ postala prva evropska kompanija kojoj je isporučen „Sukhoi Superjet 100“ Kompaniji "City Jet" isporučen prvi od 15 SSJ100 / Foto: Super Jet Internatinal

„City Jet“ postala prva evropska kompanija kojoj je isporučen „Sukhoi Superjet 100“

„City Jet“ postala je prva evropska kompanija kojoj je isporučen „Sukhoi Superjet 100“ (SSJ100). Irski prevoznik dogovorio je lizing 15 ovakvih aviona sa opcijom porudžbine dodatnih 16 letelica. Ugovor je vredan 1 milijardu dolara, a osim ove opcije uključuje i „after-sales service“, saopštio je „Super Jet Internatinal“.

– Reč je o letelici koja ima 98 sedišta – pet sedišta u redu širine 32 inča u kombinaciji sa širim sedištima i unutrašnji dizajn iza kojeg stoji italijanska kompanija „Pininfarina“. Kabina aviona visine je dva metra – navode u kompaniji „Super Jet International“.

Ceremonija isporuke prvog SSJ100 irskom avio-prevozniku organizovana je u Veneciji gde je posada ove kompanije i bila na obuci. Do kraja 2016. godine trebalo bi da se isporuče još 3 ovakva aviona kompaniji „City Jet“.

– Isporuka prvog SSJ100 je važna prekretnica za našu kompaniju s obzirom na to da smo započeli obnovu naše flote – izjavio je Pat Byrne, izvršni direktor irskog avio-prevoznika.

„Super Jet International“ navodi da će irskoj kompaniji biti pružana i tehnička podrška u narednih 12 godina.

– Obim i značaj SSJ100 prevazilazi bilo koji veći infrastrukturni projekat. To je visokotehnološki rusko-italijanski  model koji ima veliki potencijal da podstakne nova partnerstva između ove dve zemlje – izjavio je Boris Aleshin, predsednik upravnog odbora „Sukhoi Civil Aircraft“.

Da podsetimo, prošlog oktobra predstavnici kompanije „Sukhoi“ na čelu sa Vladimirom Nikolaevičem Lavrovom, glavnim projektantom programa SSJ, boravili su u Beogradu dva dana.

Kako je Tango Sixu još tada pisao, „Suhoj“ je, kada je reč o Srbiji, najviše zainteresovan za usluge projektovanja (angažovanje manjih privatnih firmi koji se bave ovom vrstom aktivnosti).

Ipak, tokom prošlogodišnje posete fokus je bio na prezentaciji VIP verzije aviona SSJ100 „Avio službi“, kao i ubeđivanju Er Srbije (Air Serbia) da flotu za svoj budući razvoj regionalnih ruta bazira na „Suhoju“ umesto na propelercima.

U februaru ove godine kompanija „Sukhoi“ ponovo je boravila u Beogradu. Ovoga puta aktivnosti predstavnika proizvođača aviona iz Rusije bile su fokusirane na jednom od prodajnih aduta – „common type ratingu“ za A320 familiju i SSJ100.

Osim sastanka sa Er Srbijom, predstavnici kompanije „Sukhoi“ sastali su se i sa Direktoratom civilnog vayduhoplovstva.

DCV je konstatovao da je praksa sertifikovana i nadgledana od strane ruskih vazduhoplovnih vlasti i da bi oni načelno priznali istu kada bi operativno bila primenjena u Srbiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

De

Leteo sa njim na relaciji Moskva-Minsk. Operater Aeroflot. Solidan aviončić koji koristi većinom tehnologije primenjene na Airbus letelicama i da nije oblik prednjeg dela izmenjen lako biste ga pomešali sa A319. Čak i ta siromašnija Aeroflotova kabina unutra je sasvim pristojno izgledala. Šteta što niste imali neku sličicu unutrašnjeg dizajna

Odgovori
Mi

Bravo za Irce!!!

Odgovori
BB

Baš me interesuje kakav je po pitanju ekonomičnosti…

Odgovori
St

Svakako savetujem clanak na airways news vezan za SSJ u Interdjet-u

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Casual Observer na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Miloš77 u pravu je da Ukrajina dobija mrvice. Novih tenkova su dobili circa 50 komada. U veće. broju su dobili samo laka oklopna vozila. Kad bi samo Grčka i Bugarska otvorile skladišta i poslali svoje tenkove produžili bi rat za još dve godine sigurno. E sad zamislite kad bi Amerikanci poslali 500 M1 Abramsa umesto…

15. Feb 2025.Pogledaj

Dragan Brankovic na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Po mom mišljenju ubedljivo najlepši avion. Voleo bih da ga vidim kod nas na aeromitingu a i u našem RV ( što je verovatno nemoguće).

15. Feb 2025.Pogledaj

Dogma na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

I podrsak za Suhoj da se konacno odrekao zelenih felni na avionima! Znaci pakao kada vidim moderne avione i zelene felne is sssr-a

14. Feb 2025.Pogledaj

Zivko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Rusija je 2013 godine oprostila Alžirskoj Narodnoj Demokratskoj Republici cak 4,7 miljardi dollara sovjetskog duga osim Alzira dugovi su oprosteni i Avganistanu i Mongoliji - po 11 milijardi dolara.Vijetnamu i Siriji 10 milijardi. Iraku josam milijardi,, Libiji 4,5, Etiopiji 4 milijarde dolara i Laosu 700 miliona dolara. Jedina zemlja koja Rusiji nije oprostila „sovjetski dug“…

14. Feb 2025.Pogledaj