BEG airport status
Ministarstvo odbrane Crne Gore: Svi helikopteri VCG biće prizemljeni do daljnjeg "Što se tiče ispravnosti Gazela, dve su potpuno ispravne - jedna je u Sloveniji, jedna je bila danas na zadatku" / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Ministarstvo odbrane Crne Gore: Svi helikopteri VCG biće prizemljeni do daljnjeg

Na mestu pada crnogorskog helikoptera već su izašli državni tužilac i stručne ekipe koje vrše uviđaj. U toku je i formiranje stručne komisije za utvrđivanje uzroka nesreće, a izveštaj se očekuje 26. juna, rečeno je na konferenciji za medije koju je održalo Ministarstvo odbrane Crne Gore povodom udesa helikoptera u Podgorici.

– Helikopteri koji se nalaze na međunarodnoj vežbi „Adriatic Strike“ u Sloveniji, kao i ostali helikopteri Vojske Crne Gore biće do daljnjeg prizemljeni – izjavio je admiral Dragan Samardžić, načelnik Generalštaba VCG.

Reč je o helikopteru Gazela HN–45M, „12941“ proizvedenom 8. aprila 1991. godine u fabrici „Soko“ u Mostaru. Kompletni pregled na ovom helikopteru obično se vrši nakon 4000 sati ili nakon 12 godine korišćenja – što je i bio slučaj sa crnogorskom letelicom, rečeno je na konferenciji.

– Poslednji pregled koji podrazumeva pregled čitavog helikoptera i svih podsistema izvršen je 28. maja 2012. godine u avio-servisu „Ikar“ u Banja Luci. Ukupni nalet helikoptera je 840 časova i 20 minuta. Od poslednjeg C2 pregleda ostvario je nalet od 153 sata i 15 minuta. Ukupni nalet motora je 1558 časova i 35 minuta, a njegov remont se vrši na 1750 časova. Između glavnih pregleda vrši se i redovno održavanje u skladu sa tehničkom dikumentacijom proizvođača, a helikopteri se redovno pregledaju pre poletanja u sklopu pretpoletnog pregleda koji je urađen danas pre leta – naveo je pukovnik Živko Pejović, komandant Vazduhoplovstva VCG.

On je istakao i da su crnogorske Gazele potpuno ispravne.

– Vi znate da će tračeva uvek biti. Što se tiče ispravnosti Gazela dve su potpuno ispravne – jedna je u Sloveniji, jedna je bila danas na zadatku, a prethodno je obavila dva zadatka. Cele ove nedelje je letela i naravno da je bila u ispravnom stanju. – objasnio je Pejović i istakao da ne želi da prejudicira iskod rada Komisije.

Još jednom je potvrđeno da su u helikopteru bili zamenik komandanta vazduhoplovstva VCG, potpukovnik Namik Arifović i potpukovnik Miroljub Antanasijević, referent u referatu za letačke poslove.

– Pukovnik Kalifović i potpukovnik Antanasijević teže su povređeni i hospitalizovani su u Kliničkom centru. Pilot pukovnik Arifović instruktor je letanja u službi Vojske od 25. aprila 1992. godine. Do sada je ukupno ostvario 1800 sati naleta i pilot je prve kategorije stručne borbene osposobljenosti, ima najviša letačka zvanja i osposobljen je za sve profile letenja, a takođe je i probni pilot na avionima i helikopterima.

Potpukovnik Anastasijević je u službi Vojske takođe od 25. aprila 1992. godine. Ostvario je 1200 sati naleta i pilot je prve kategorije stručne borbene osposobljenosti i kao pilot aviona i helikoptera osposobljen je za sve profile letenja – objasnio je Mehmedin Tahirović, načelnik službe za odnose sa javnošću i protokol VCG.

On se osvrnuo i na trenutno zdravstveno stanje pilota.

– Nažalost, imamo informaciju da je pukovnik Namik Arifović još u komi. Potpukovnik Anastasijević je u svesnom stanju. – naveo je Tahirović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ku

Posle ove nesrece ,VCG morace da uzmu nove helikoptere sto jos vise opterecuje budzet, a svi znamo od koga ce da kupe……
Ako hocete u Nato ,morate da izdvojite 2% iz svog budzeta…..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

bravo za novu pistu, Ali, nakon toliko para I vremena mogli su I travnjak uz pistu urediti

29. Nov 2024.Pogledaj

Feline na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Od toga imaju neposredne koristi ne samo lisice, nego i vukovi, divlje mačke i ostale životinje. Treba tako organizovati i prihranjivanje životinja kojima se staništa neprekidno smanjuju, bilo bi još više mogućnosti za razvoj komercijalne avijacije.

29. Nov 2024.Pogledaj
28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nikola i Yoda Samo neko ko je opsednut omalozavanjem ruskog oruzija moze da napise da se Orešnik nije dokazao kako treba, i u danasnje vreme moze da nadje podrsku na internetu za makarkakve ideje. 36 hipersoničnih preciznih udara na jedan/ dva bloka u jednim lansiranjem. To se jedino moze zaustaviti u svemiru pre razdvajanja.

28. Nov 2024.Pogledaj