Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je saopštenje povodom učestalih žalbi i prijava građana na račun buke koju stvaraju teretni vazduhoplovi koji poleću u kursu 120 stepeni sa aerodroma „Nikola Tesla“.
Reč je o polascima u kasnim večernjim satima, najčešće oko 23:00 časa i preletima iznad naseljenih područja teritorija Banovog Brda, Čukarice, Vidikovca.
– Inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva već postupaju po svim prijavama građana, a osim toga naša institucija obratila se nadležnom Ministartsvu poljoprivrede i zaštite životne sredine koje će nam dostaviti procenu buke za konkretan slučaj.
Zakonom o vazdušnom saobraćaju propisano je ograničenje ili obustavljanje avio-prevoza u slučaju prekoračenja granične vrednosti emisije buke. Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije će, nakon dobijanja svih relevantnih podataka i utvrdjivanja činjenica, učiniti sve u okviru svojih zakonskih mogućnosti – rečeno je u DCV-u.
slavko
Nazalost, u vreme SFRJ dobar deo Vidikovca i Cukarice po urbanistickim planovima nisu bili predvidjeni za gradnju, vec su namenjeni drugim namenama.
Medjutim, 1990-2000tih dolazi do opsteg ilegalnog zidanja sto uz pomoc drzave, sto privatno (uz ‘donacije’ inspektorima) te smo dosli u situaciju da se sada najvise bune upravo stanari zgrada koji i nemaju potrebne dozvole za date zgrade, jer su iste sazidane bez istih…
Isti i jos gori problem je u Surcinu, ali to niti grad, niti drzavu ne interesuje sve dok se aerodrom izgleda ne zatvori…
Niko
Vidikovac je useljen 1979 godine, kakvo crno zidanje od 1990-2000
Trajko
Ne veze to sto pricas. Skojevsko ilegalno, Golf naselje? Imas totalitariscki pogled na zivot. Urbani planovi su da se menjaju potrebama stanovistva , a ne birokrata…
Jason Born
Dok sam bio u Belgiji jedan kolega koji zivi u blizini zaventemskog aerodroma kaze da oni tamo takodje imaju prituzbe na racun teretnih aviona gde se cak desavalo da ljudima avion u toku poletanja osteti krov na stambenom objektu. Znam da su ljudikoji zive u blizini aerodroma dobili poreske olaksice i subvencije kako bi postojece krovove kuca renovirali materijalima koji su zvucni izolatori i tako na neki nacin ublazili problem koji je manje vise svuda isti.
Pera
Kad taj avion slece cela se zgrada trese. Bas pravi veliku buku
jetfreak
Ne smetaju majmuni koji vrište po ulici do 05 h ujutru, muzika iz kafića i sl, koja traje celu noć, a smetaju avioni koji prave buku cca 3 min. do sletanja. Inače aerodrom nam je u sitne sate prometniji od Heathrow-a npr. ‘ajte molim vas!!!
VOJIN
Zivim na Cukarickoj padini i pre par dana je oko23.00 poleteo IL-76 tako nisko i bucno da su se prozori tresli. Kako sam znatizeljan, skocio sam da vidim koji je avion. Mislim cak da je to bio ovaj primerak sto je dovezao Mi-17. Po meni ovde dosta moze da uradi direktorat preko AKL, jer ocigledno je da ti veliki avioni kada polete, ne pocinju naglo da dobijaju visinu i tako izbegnu prelet preko urbanog dela grada, vec postepeno i kao da namerno hoce da u niskom letu prelete preko grada. Jednostavno, AKL izda depesu da se naglo digne visina i problem bi bio resen. Ovo zahteva mozda malo vecu potrosnju goriva li bolje i to nego buka u kasne sate.
Jos jedan zanimljiv detalj je da ni taj, kao ni mnogi prethodni slicni letovi nije bio prikazan na flightradar24.
Zeljko zeljko
Il nije transportotao naše mi 17 nego an ruslan
vrabac
Kakvo crno naglo dobijanje visine sa IL-76 koji su inače obično dupke puni? Pa jedan Beloruski IL-76 što je pre par meseci poleteo iz Niša za Egipat se od Niša pa skoro do ispred Atine peo do visine krstarenja od 30 000 stopa – nešto preko 9km pa vi vidite kako se naglo penje. Rešenje je zabrana poletanja i sletanja za IL-76 sa D-30 motorima od 22-06h i gotovo.
VOJIN
Pa dobro, ajde da nisam video u mraku koji je avion, nije ni bitno… A da moze da dobije brzo visinu to znam sigurno samo sto je potrosnja goriva tada extremno visoka. Meni i ne smeta ta buka, sta vise, volim da čujem zvuk avio motora. A oni kojima to smeta su ipak trebali da sebi kupe kuću na selu, ipak je Beograd metropola i velika buka je normalna
Neca
Klinci voze po celu noc smrdljivi mali skuter, koji pravi buku kao avion 1 minut. Neka traze i zabranu upotrebe skutera nocu.
Surla
Pa i treba zabraniti skutere zbog buke. Buka nikad nije „normalna“.
jetfreak
Pun ili prazan, svaki ruski avion ima mali rate of climb!
Rešenje – zabrana saobraćaja od 22-06h?! Ma jok bre, zatvoriti aerodrom i sagraditi drugi malo dalje, pa kad se opet razmazimo, mi ponovo zatvorimo taj, pa sagradimo novi!
Nije mi jasno kako nikome ne smetaju „pumpe za vodu“ sa pocepanim auspuhom, koje su često neregistrovane, pa su jadna deca primorana da ih voze po kraju u sitne sate, da ih ne bi na’vatala policija!
Avion barem nosi koristan teret!
Fokker
Tako je!
Jedini pravi komentar.
IL76 md
D rejt of d klajmb. Odvalio si nenormalno glupo. Jednistavno il-76 ima manje penjanje i šta tu ima da se priča? On je još jedan od retkih aviona sa preko dva maha u brzini izduvnih gasova i otuda luda buka. Stari motori niske dvoprotočnosti. Rešenje je remotorizacija, koja je kod rusa u toku i potkačinju se PS-90 motori, koji se ne deru. Inače IL76 td iz Mčs rusije, je zaslužio mesto u muzeju vazduhoplovstva kod našeg aerodroma, jer nam je uvek donosio pomoć kad nam je bilo najteže.
Jovan Ivanovic
U civilizovanom svetu se postuje ogranicenje letenja zbog buke u nocnim satima. Paris cdg i frankfurt su samo dva primera gde je definisano da aerodromi jednistavno ne rade noću, tako da nema ugrozavanja od buke.Kazna za poletanje posle 24 h u Parizu je ogromna, a postoje regularnw takse samo buku koje zavise od mtow, noise certifikata tipa i vremena poleranja, npr skuplje je posle 18h.
Nije samo IL probkem, generalno kontrolori leta u BG kao da forsiraju nocna poletanja u 120., IL redovno pokwce u 120.
Idealni vremenski uslovi, bez vetra, eto nocnih cartera preko grada iako nema ni jednog razloga da polete bas na tu stranu.
Za pocetak, treba doneti propis da kada nema operativnih ili vremenskih ogranicenja sva nocna poletanja moraju da budu u 300, a potom sa razvijanjem svesti o zastiti od buke, saobracaj svesti u radno vreme 6 do 24 h kao u svetu.
Tada ce oni koji zive ispod prilazne ravni moci i da spavaju pored otvorenog prozora
Brdjanin
Uzasan propust svih nadleynih drzavnih sluzbi je letenje nocu preko naseljenih mesta. To pokazuje kokva smo neuredjena drzava.
Iva
Na Banovom Brdu više ne može da se živi od buke aviona.