Prema pisanju Večernjih novosti za upravljanje beogradskim aerodromom zaintereseovano je osam svetskih kompanija – francuski „Vinči“, vlasnik osam aerodroma u Portugaliji , nemački „Fraport“ u čijem je vlasništvu aerodrom u Ljubljani, francuski „Bing“ koji upravlja aerodromom u Zagrebu, dve kompanije iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i tri iz Kine.
Pozivajući se na izvor blizak Vladi, list navodi koji će od tri moguća modela upravljanja najverovatnije biti izabran.
– Privatizacioni savetnik po dosadašnjim sagledavanjima najverovatnije će predložiti raspisivanje tendera za koncesiju beogradskog aerodroma budući da većina tih objekata u svetu funkcioniše na taj način – pišu Novosti.
Koncesionim aktom firma koja pobedi na tenderu upravljala bi aerodromom „Nikola Tesla“ narednih 25 do 30 godina, ali se taj rok može produžiti i na 50 godina.
Novosti navode da je privatizacija drugi verovatni model, a javno-privatno partnersvo treći, najmanje izvesni, model.
Pozivajući se na izvor blizak Vladi, Novosti pišu da je, „bez obzira na model za koji se privatizacioni savetnik odluči, reč o sumi od 100 miliona do pola milijardi dolara“.
– Jer firma koja bude dobila zeleno svetlo da upravlja aerodromom biće u obavezi da izgradi novu ili proširi postojeću pistu, napravi hotel, garaže, kargo centar… – navode Novosti.
List piše i da se razmatra izgradnja potpuno nove železničke veze Aerodroma sa gradom.
– U tom slučaju bilo bi neophodno izvršiti eksproprijaciju zemljišta u okolini aerodroma, ali bi se na taj način postigla potpuna infrastrukturna opremljenost, čime bi se beogradski aerodrom svrstao u red najboljih i najopremljenijih u Evropi – naveo je neimenovni sagovornik za „Novosti“.
Zašto Aerodrom želi da kupi „Sava centar“?
U svojoj jučerašnjoj analizi dnevni list „Politika“ bavio se pitanjem koji su motivi aerodroma, kao firme pred privatizacijom, da investira 30 miliona evra i ulazi u partnerstvo sa drugim javnim preduzećem koje je pri tom u dugovima.
– Ponudili smo državi i Gradu Beogradu dobro rešenje – da im budemo manjinski partner u „Sava centru” s 49 odsto udela – izjavio je v.d. direktor „Nikole Tesle“, Saša Vlaisavljević, dodajući da oni nemaju svoje sedište na aerodromu te da bi preseljenje administracije i menadžmenta u „Sava centar” bila dobra prilika da se smanje troškovi ali i poveća prihod na osnovu širenja komercijalnih sadržaja, piše Politika.
Ipak, ostaje i dalje nejasno koji su stvarni interesi beogradskog aerodroma. U Aerodromu „Nikola Tesla” izbegli su da daju konkretan odgovor na ovo pitanje „Politike”, piše beogradski list.
– Prijavili smo se na neobavezujući javni poziv za rekonstrukciju i unapređenje poslovanja „Sava centra” koji je objavio Grad Beograd. Očekujemo obavezujući tender u narednom periodu, na kojem ćemo učestvovati – rekli su u ovoj kompaniji, dodajući da njihov predloženi plan predviđa bolje upravljanje, maksimalnu iskorišćenost postojećih kapaciteta i vraćanje regionalnog značaja „Sava centru”, kao simbola kongresnog turizma u jugoistočnoj Evropi.
„Iznošenje budućih planova o izgradnji Sava centra kompromitujuće“
Organizacija Transarentnost Srbije oglasila se po ovom pitanju na svojoj „Facebook“ stranici. Oni navode da ovakva kupovina ne bi bila nezakonita, ali da bi za nju bila potrebna saglasnost Vlade.
– Za odlučivanje o tome da li će saglasnost biti data ili ne nisu postavljeni nikakvu uslovi – navode u organizaciji.
Prema njihovom mišljenju, kompromitujuće je to što se u tekstovima dnevnih listova „Politika“ i „Večernje novosti “ već sad navodi šta će sve biti izgrađeno na mestu sadašnjeg „Sava Centra“.
– Šta se može zidati na određenom području je ključna informacija koja mora biti poznat pre otvaranja postupka prodaje – navode u Transparentnosti Srbije.
Naime, Večernje novosti su 26. jula objavile tekst u kome je v.d. direktor beogradskog aerodroma, Saša Vlaisavljević, izneo podatak „da će se u naredne tri godine, u rekonstrukciju i adaptaciju ovog objekta (Sava centra) uložiti oko 30 miliona evra u prvoj fazi, a kasnije još i više“.
– On kaže da bi se zgrada zvala „Kongresni centar Aerodrom Nikola Tesla“ i u svom sastavu bi imala vrhunski šoping mol, hotel, kongresni centar, a tu bi bio smešten i menadžment i sve operativne službe ove kompanije. Planirana je i izgradnja kule ANT, koja bi bila visoka između 25 i 30 spratova – prenele su Novosti.
Rekordni broj putika na „Nikoli Tesli“ u julu
Za sve ovo vreme beogradski aerodrom je redovno izveštavao o rastu operacija i broja putnika koji je iz meseca u mesec usluživao. Poslednje u nizu saopštenje poziva se na podatke iz jula kada je, kako se navodi, zabeležen istorijski rekord u broju putnika u jednom mesecu.
– U julu 2016. godine opsluženo je 589.159 putnika, čime je za 3 % nadmašen prethodni rekord iz avgusta 2015. godine, kada je bilo 574.654 putnika.
Pored toga, u julu 2016. godine zabeležen je porast broja putnika za 4 % u odnosu na isti mesec 2015. godine, kada je bilo 564.629 putnika. I broj avio-operacija povećan je za 3 % u julu ove godine u odnosu na isti mesec prošle godine – rečeno je na Aerodromu.
Najprometniji dan u 2016. godini do sada bio je petak, 29. jul, kada je beogradski aerodrom imao 20.908 putnika. Narednog dana, 30. jula, dostignuta je skoro ista cifrasa 20.871 putnika.
– Od početka 2016. godine aerodrom je opslužio više od 2,7 miliona putnika. Prošle godine na aerodromu Nikola Tesla zabeleženo je više od 4,7 miliona putnika, a do kraja ove godine očekuje se i 5-milioniti putnik – saopštio je „Nikola Tesla“.
Beli
…nema komentara?!?!
Izgleda da mi Srbi volimo samo lose vesti.
Nekad cak od dobre vesti napravimo losu. Pa tako i sad cekam na negativne komentare. Ali nema ih.
Dali je to zbog leta ili su neki besmisleni kriticari uvideli da se privreda u Srbiji krece u dobrom pravcu??!?!?
JFK
Da li si ozbiljan ili si bot? Po kom kriterijumu su „dobre vesti i pokazatelj da se privreda u Srbiji krece u dobrom pravcu“ sledece stavke:
1. Cinjenica da se strancima u ruke gura firma koja, i pored sve direktne i indirektne stranacko-rodjacke visedecenijske pljacke, odlicno posluje, i koja pri tom pretstavlja deo kriticne drzavne infrastrukture?
2. Cinjenica da se radi navodnog buduceg razvoja i prosirenja otudjuje firma koja je sposobna da sama finansira investicije iz tekuceg poslovanja, a isto tako bi bila u stanju da bez problema servisira dugorocne kredite kojima bi pokrila eventualne skupe kapitalne investicije (zeleznicka veza, nova pista, garaze, hoteli, itd.)
3. Plan politicki imenovanih klovnova da aerodromsku upravu izmeste na 20km od samog aerodroma (posao svakog ozbiljnog aerodromskog menadzera i njegovog/njenog tima je NERASKIDIVO vezan za konstantno svakodnevno fizicko prisustvo na istom).
4. Necuvena diletantsko-megalomanska ideja da aerodrom treba da bude vlasnik bilo kakve nekretnine van aerodromskog kompleksa. Obaska cinjenica da ce ta nekretnina biti kongresni centar, hotel i soping mol sa kulama…. Pa onda i pokusaj da se javnost ubedi u neminovnost odluke trivijalnim objasnjenjima tipa „tako je to svugde u svetu“, gde su ovakvi objekti locirani na samim aerodromima i po pravilu su u rukama privatnih investitora koji aerodromima placaju „masne“ kirije ili dozvole za funkcionisanje na aerodromskom imanju.
Za rast broja putnika i uopse pozitivne rezultate sve pohvale, ali je menadzment sa ovakvom vizijom buducnosti definitivno zalutao u posao kojim se bavi…
Saki
&JFK
Svaka čast na odgovoru. Jasno i precizno.
slobo
U ovoj zemlji SDPR kupuje kasarnu u Zemunu (Jakub Kuburović), ANT kupuje Sava centar, Jača privatno-državno partnerstvo (uložiš 100 dinara, dobiješ 1.000.000 ), podrepne muve u službi političara….. Sled stvari je sledeći:
– rešiti ANT
– iseliti RV, Vojnu akademiju, Vojnu gimnaziju, VTI na Kovin
– prodati vojnu imovinu u centralnom gradskom jezgru. Ostaće samo Dom VS, KRV i Topčider