BEG airport status
Simulator u zamenu za Šablu?

Simulator u zamenu za Šablu?

Načelnik generalštaba Vojske Srbije general Miloje Miletić započeo je juče svoju višednevnu posetu Bugarskoj sastavši se prvo sa svojim kolegom, šefom Bugarske armije. Povod za ovaj susret je celonedeljna aktivnost PVO komponente našeg ViPVO koja kulminira za dva dana. Vest o ovom susretu citira Miletića koji navodi predloge za saradnju koje su sa naše strane već manje-više standardni:

„Оно што ми видимо као простор за даље унапређење сарадње и што можемо да понудимо колегама из Бугарске, јесу капацитети базе „Југ“, капацитети за уништавање вишка наоружања, школовање на нашем Универзитету одбране и сарадња у области војне медицине.

Ono što je načelnik generalštaba stavio sledeće na sto kao opciju i kao predlog posebno je zanimljivo:

…pазматра се и могућност обуке пилота из Бугарске на тренажерима у Србији“

Iako ovom prilikom nije izneto više detalja može se sa priličnom sigurnošću zaključiti da je u pitanju simulator misije za avion MiG-29 budući da je poznato da bugarsko ViPVO poseduje isti tip aviona ali da nema sličnu spravu. Perspektiva ovog dogovora bi u sebi mogla da uključi ili iznajmljivanje simulatora po času leta i pratećim logističkim elementima ili jednostavnu kompenzaciju za naše aktivnosti na poligonu Šabla koje trenutno plaćamo. 250. raketna brigada se vratila drugi put što verovatno znači da je zadovoljna uslovima, poligon nam je geografski blizu i ostaje da se za koji dan u njegove pozitivne aspekte uvere pripadnici 101. eskadrile.

Naš full mission simulator uveden je u upotrebu 2009. godine uz pomoć ruskog partnera, predstavlja efikasan i jeftin suplement letačkoj obuci za ovaj tip aviona kao i održavanju trenaže pilota. Na njemu piloti mogu simulirati upotrebu svih sistema naoružanja u svim meteo uslovima, vežbati postupke u vanrednim situacijama i leteti kompletan profil jedne borbene misije.

Najbliži sistem sličnih karakteristika za Bugare je onaj u vlasništvu Slovačke vojske, lokalni produkt firme VRM. Njihov simulator nije mnogo različit od našeg osim u tome da ima šest projektora u odnostu na naših tri. Ovde možete preuzeti .pdf brošuru u kojoj je predstavljen VRM simulator čiji opis može poslužiti i kao opšti opis našeg.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj