Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će Vlada razvijati regionalne aerodrome u zemlji i da će zato Niš, u kome se nalazi drugi po veličini aerodrom, postati sedište preduzeća Aerodromi Srbije, prenosi Tanjug.
Kako navode, Mihajlovićeva je istakla da je sedište tog preduzeća prethodno bilo u Beogradu, a da je „plan da Aerodromi Srbije budu operater svim novim aerodromima“:
– Mi danas imamo „Nikolu Teslu“ koji je u koncesiji i u koji se ulaže najmanje 700 miliona evra, a koji beleži pet miliona putnika. Takođe, imamo i niški aerodrom koji ima 300 hiljada putnika, a u koji država nastavlja da ulaže jer hoće da to bude rezervni aerodrom.
Imamo i Kraljevo koje je konačno postalo mešoviti aerodrom i imaće avione od leta. U tom smislu, preduzeće koje smo tada formirali Aerodromi Srbije, formirali smo da bude operater svim tim aerodromima. Dakle, svim novim aerodromima koje ćemo imati, a imaćemo još manjih aerodroma. –
Tom prilikom, Mihajlovićeva je naglasila i da će država nastaviti da ulaže u „Konstantina Velikog“:
– Vlada Srbije je već ulagala u niški aerodrom, a uložiće još 240 miliona dinara i plus izgradnja tornja će koštati pet miliona evra.
Došli smo i do zaključka da je vrlo važno da se u skladu sa zakonima dodatno ulaže u određene linije koje mogu da pomognu razvoj celog niškog kraja.
Zbog toga ministarstvo očekuje od grada i niškog aerodroma da predlože potencijalne rute od javnog značaja koje bi vlada mogla finansijski da pomogne i raspiše tender za one koji mogu da se bave prevozom tih ruta. –
Niški
Znači ZM ne zna ni sa subvencijama od 5 mil evra godišnje da razvija aerodrom. Očigledno je da oni koji su znali, više nisu tu.
Beli
@Niski
Ma ne zna ona nista! Za razliko od nje ovde na forumu ima dosta strucne elite koja zna sve i svasta.
Petronije
Predlog, nek AS uzme A380, pa lepo INi-BEG-UZC-kraljevo-INI….
Страхиња
Тако је Петроније!!!
А380, него шта?!? Пошто су већ почели да пишу будалаштине на А330, могу и на А380 да ставе „Крстић и син“, нек запосле мајстор Крстића за главног стјуарда и сина му за капетана, пошто имају озбиљног искуства, уз путнике би могли да извозе и живу прасад, коју ће син вешто хватати по локалним аеродромима Србије. За ракију и „пребијање у натури“ не треба ни да помињем, то се подразумева, јесмо ли људи или нисмо….
Petronije
Da, isto ti dodje ironija i aronija ;)
MihajloM
Koliko je meni poznato izgradnju tornja ne finansira Vlada Srbije, nego SMATSA iz svojih sredstava.
Beli
@MihajloM
Koliko je meni poznato drzava Srbija ima najveći udeo u SMASTI.
Je li ti stvarno misliš da ona jednostavno moze da kaze da je Srbija ulozila novac u nešto u šta je zapravo ulozila na primer KokaKola ili neka druga privatna kompanija?
…zna ona zašto je to rekla, ne boj se!
Petronije
@beli
Beli,jos jednom se raspitaj o SMATSA… Nije bas kao sto mislis
Marko Novosadjanin
@beli: jednostavan odgovor: moze! Moze da prica svasta (i ona i cela ekipa) bez ikakvih posledica… i to obilato koristi: prica svasta, i zamisli… bez ikakvih posledica.
Beli
@Petronije
Nemam vremena za to. Objasni mi ti koliki je procenat drzave Srbije, drzave Crne Gore i drugih.
Iskreno te pitam.
Marinski
@Beli
Koliko je meni poznato, SMATSA delja lovu iz EUROCONTROL-a, nije baš da je štampa kao Topčider, a i njima polaže račune. Što će reći da, pošto sa INI lete WIZZ, RyanAir i SwissAir, Evropljanima prilično znači da aerodrom ima modernu opremu.
Da se država oko tog aerodroma izašta pitala i odlučivala, na pisti bi još zjapili krateri od NATO bombi. Ali nije moglo da se podnese ni da lokalci nešto sami na mišiće i pamet uspevaju pa mrse računicu, moralo je da se zajaše odmah čim je progledalo. E zato ćemo da propadnemo i kao država i kao društvo, a i treba. Ovde se uspeh ne prašta.
Beli
Niko od vas mi još nije dao konkretan odgovor!
ZZ
SMATSA je neprofitabilna organizacija za nadzor i kontrolu vazdusnog saobracaja, isto kao sto su NAV Canada, Eurokontrol itd.
Dakle same sebe finansira, i nije finansirana od strane drzave.. Drzava jeste osnivac ali ne znaci da pare koje idu za izgradnju tornja idu iz drzavne kase.
Stanko
Ljudi,shvatite ozbiljno stvari.Kako mislite da bez aerodroma prebacimo papke i nogice za Kinu!
mrki
Aerodromi Srbije mogu da budu investitori i vlasnici turisticko-sportskih aerodroma u RS-BIH.RS-BIH je pokrivena mrezom internac.i regionalnih aerodroma iz Hrvatske, koja je EU i NATO, sto predstavlja dodatnu politicku barijeru za civilni saobracaj.Postoji prostor za i za samostalan i za integrisan razvoj sa tim centrima.Aerodrom Trebinje moze biti operativan u van zimsko vreme,po ugledu na slicne u Vojvodini,a u turistickoj sezoni moze biti pomocni aerodrom Cilipima,pa i Tivtu.
Region Srpske Hecegovine RS-BIH je slabo integrisan sa Srbijom,i postoji politicka potreba za ocuvanjem drzavnih i nacionalnih interesa, u granicama ekonomskih mogucnosti, a centar regiona je grad Trebinje.