BEG airport status
Direktor Aerodorma Crne Gore: Aerodrom Tivat je bezbedan za operacije, rekonstrukcija piste već ranije planirana "I pored dvocifrenog rasta saobraćaja, nikada se nije dogodio ni najmanji incident, a samo tokom 2018. godine opsluženo je 6.815 vazduhoplova na aerodromu Tivat" / Foto: Vlada Crne Gore

Direktor Aerodorma Crne Gore: Aerodrom Tivat je bezbedan za operacije, rekonstrukcija piste već ranije planirana

Građanski pokret URA objavio je u Tivtu u utorak dokument crnogorske Agencije za civilno vazduhoplovstvo koji, po njima, „svedoči o ugroženoj bezbednosti letačkih operacija“. U pitanju je, kako kažu, dokument od 10 strana koji je sačinila Agencija  u martu 2018. godine. Predmet dokumenta je evaluacija fizičkih karakteristika aerodroma u sklopu procesa sertifikacije koji zapravo predlaže korektivne mere u vezi stanja poletno sletne staze i drugih manevarskih površina.

– Komisija za sertifikaciju Aerodroma Tivat je u periodu od 26. marta do 30. marta 2018. godine izvršila detaljan pregled u oblasti fizičkih karakteristika aerodroma. Tom prilikom radna komisija je konstatovala više nepravilnosti i neusaglašenosti sa regulatornim zahtjevima o čemu je sačinjen Izvještaj koji je podnijet Aerodromima Crne Gore na upoznavanje i razmatranje. – rekao je na konferenciji za medije potpredsjednik Građanskog pokreta URA Filip Adžić a cela stvar je poprimila i senzacionalističko-politički nivo u crnogorskim medijima.

Direktor Aerodroma Crne Gore Danilo Orlandić odgovorio je zatim pokretu o njihovoj interpretaciji izveštaja Agencije:

– Ovakav medijski i senzacionalistički nastup vidimo kao pokušaj kompromitacije države Crne Gore i ugrožavanje njene rastuće ekonomije kao i poslovanja naše kompanije i na to nećemo ostati nijemi. Zbog neistinith tvrdnji koje su iznesene, podnijećemo krivične prijave protiv aktera današnje konferencije za medije“, naveo je Orlandić u pisanom saopštenju.

Kao što vam je poznato, Aerodromi Crne Gore su pod konstantnom kontrolom kako medjunarodnih tako i domaćih vazduhoplovnih vlasti, koje imaju pravilo nulte tolerancije u slučaju ugrožene sigurnosti odvijanja vazdušnog saobraćaja.

I pored dvocifrenog rasta saobraćaja, nikada se nije dogodio ni najmanji incident, a samo tokom 2018. godine opsluženo je 6.815 vazduhoplova na aerodromu Tivat. – izjavio je Orlandić.

„Sigurnost odvijanja vazdušnog saobraćaja nije ugrožena.“ / Foto: Aerodromi Crne Gore

Prema njegovim rečima, čim su uočili određene promene na PSS, pokrenut je projekat sanacije, koji podrazumeva niz koraka administrativne prirode i da su Aerodromi Vrne Gore pri samom smo kraju istih:

– U stalnom smo kontaktu sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma i Agencijom za civilno vazduhoplovstvo  i uskoro će se pristupiti radovima. Pored realizacije ovog projekta koji se podvodi pod tekuće održavanje, u plan javnih nabavki, uvrstili smo i izradu Glavnog projekta za rehabilitaciju i rekonstrukciju operativnih površina na aerodromima Crne Gore i u te svrhe smo opredjelili 320.000 eura. To dovoljno govori da ozbiljno i odgovorno pristupamo održavanju naše infrastrukture.

Ni ja ni moji saradnici nećemo ulaziti u raspravu sa potpunim laikom kada je vazdušni saobraćaj u pitanju. Ipak, moram da naglasim par činjenica: poletno-sletna staza na Aerodromu Tivat je površine 112.500 m2 i stvaranje pukotina na tolikoj površini nije moguće spriječiti. Kada se to dogodi, aerodromske službe sprovode mjere i radnje koje su strogo definisane internom procedurom, a kontrolu vrše i nadležne institucije. Najvažnije je istaći da su te pukotine nastale na habajućem sloju poletno-sletne staze, koji se i zove habajući jer se svakodnevno troši, dok konstrukcija donjih slojeva čiji je kvalitet ključni element, nije ugrožena. Da je bilo koji segment Aerodroma Tivat sa aspekta sigurnosti i bezbjednosti problematičan, zar bi na njega slijetali avioni kompanija koje izuzetno drže do svog ugleda i standarda po pitanju sigurnosti i bezbjednosti, poput Lufthanse, SAS-a, Norwegiana, Aeroflota ili IsAira?

Dakle, još jednom ponavljam, sigurnost odvijanja vazdušnog saobraćaja nije ugrožena. Za razliku od diplomiranog menadžera turizma, koji sebi daje za pravo da se igra sa tako osjetljivom i ozbiljnom temom, inžinjeri vazdušnog saobraćaja i stručne službe Aerodroma Crne Gore, rade na projektu sanacije i  to pitanje će uskoro biti riješeno. – rekao je Orlandić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Gospodin Orlandic je sto posto upravu Tivatski aerodrom i ako je zahtevan krajnje je bezbedan i samo neodgovorne ili neupucene osobe da nekazem zlonamerne mogu da pricaju o nebezbednosti Tivatskog aerodroma

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

@Milos77 Izraelski F-35 bombarduje Siriju od 2018, Jemen (2000km), Iran. Ruski Su-57 leti aviomitinge i "nad ruskom teritorijom lansira rakete na Ukrajinu" F-35 proizveden u preko 1000 komada, leti u preko 20 RV sveta, prave 150 godisnje. Su-57 izmedju 20-30 ikad napravljeno, ne leti. U Euklidovoj geometriji ima lekcija "Sličnost trouglova" , nema sličnosti izmedju…

09. Jan 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

@Miks Raffale jeste vrhunska letelica u 2025 i jos dugo ce ostati. Podela na "generacije" je uslovna, Francuska ne priznaje takvu klasifikaciju, vec dele po karakteristikama. Na primer, stealth je nekad prednost, ali i mana, jer odrzavanje posebnog premaza kosta za svaki čas letenja, a 99% korisćenja avion ne ulazi u neprijateljski prostor, zbog nosenja…

09. Jan 2025.Pogledaj

Miks na: Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

Bojane zapravo grešiš, MiG-29 je upravo jedan od prvih aviona 4. generacije isto kao i Rafal, doduše poslednji model koji smo mi kupili spada u USA 4.5 klasifikaciju zbog AESA radara, data linka i ostalih stvari koje izdvajaju 4.5 generaciju u odnosu na 4. generaciju. Inače 4. generaciju imali smo tih 80.-tih godina, zato i…

09. Jan 2025.Pogledaj