BEG airport status
AD Aerodrom Nikola Tesla prezentovao aspekte koncesije beogradskog aerodroma na Festivalu investicija u nekretnine u Crnoj Gori "Poslata poruka regionu da javno-privatno partnerstvo može predstavljati uspešan model finansiranja velikih infrastrukturnih projekata" / Foto: AD Aerodrom Nikola Tesla

AD Aerodrom Nikola Tesla prezentovao aspekte koncesije beogradskog aerodroma na Festivalu investicija u nekretnine u Crnoj Gori

Na desetom Festivalu investicija u nekretnine (FREI – Festival of Real Estate Investments) u Crnoj Gori koji je trenutno u toku, drugi dan bio je posvećen investicijama u turizam i velikim infrastrukturnim projektima, gde su prezentovani i aspekti koncesije Aerodroma Nikola Tesla, saopšteno je iz AD Aerodrom Nikola Tesla.

Kako navode, drugog dana festifala svoje iskustvo podelili su predstavnici Porto Montenegra, Skijališta Crne Gore, Uprava javnih radova Crne Gore, Opštine Tivat, a „posebno je zapažena prezentacija koncesije Aerodroma Nikola Tesla, uz slanje poruke regionu da javno-privatno partnerstvo može predstavljati uspešan model finansiranja velikih infrastrukturnih projekata“.

„U kratkim crtama prikazan dalji razvoj beogradskog aerodroma prema planovima koncesionara“ / Foto: AD Aerodrom Nikola Tesla

– Na čelu tima koji je prezentovao aspekte koncesije bio je generalni direktor Saša Vlaisavljević, a ključne elemente projekta su prezentovale savetnica generalnog direktora za koncesiju Aleksandra Stanisavljević i izvršna direktorka za praćenje projekta koncesije Ana Kaludjerović. U dvadeset minuta, koliko je bilo predviđeno za svakog prezentera, suminarni su koraci koji su doveli do izbora najpovoljnijeg ponuđača za beogradski aerodrom.

U kratkim crtama je, iz javno dostupnih informacija, prikazan i dalji razvoj, odnosno kako ga vidi koncesionar u narednih 25 godina, koliko je i planirano trajanje koncesije. Pitanja učesnika su usledila u pogledu uticaja davanja glavnog međunarodnog aerodroma na budućnost nacionalnog avio-prevoznika, kao i na to da li su sagledani svi, ponekada negativni, efekti davanja strateškog dobra u ruke privatnika. Prema oceni predstavnika organizatora ovo je bio jedan od najposećenijij panela u toku drugog dana Festivala. – objašnjavaju iz tog akcionarskog društva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ac

U regionu je nesporno da je beogradska koncesija sa 1,5 milijardom eura ukupnom vrednoscu posla ubedljivo najuspesnija akvizicija ,nadam se da nece biti anexa ugovora to je kljucno.
CG ,BiH i Bugarska su sledeci za koncesiju ,trebaju bas kao i Beograd da uce na brojnim greskama drugih.

Odgovori
Be

@Aca

Neki ovde na forumu kazu da je ta koncesija bila velika greska i da smo Vinciu predali „zlatnu koku“.

Pe

@beli
Vecina to smatra, i Alen takodje.

Ra

meni nije jasno ko je vecinski vlasnik aerodroma beograd? posto se ponasaju kao da oni donose odluke za tudje pare! direktorka za ovo, inzinjer za ovo a svi ce primati platu od Vinci. Javno je onoliko koliko vlasnik dozvoli a FREE slogan ima da im prodje malo morgen. Ko je ziveo na Zapadu to razume a kada pocnu da cede godisnji budzet ima bas da razumeju. Upravo kroz radove ce da im pojedu sve pare!!!!

Odgovori
Ra

pa kada VINCI proceni aerodrom beograd na odredjenu sumu za 20 godina pa se onda zaduze 40% kod domacih banaka? jel moze to? posto ste prodali nesto sto pozitivno posluje, sto ima rezervu i sto je sramotno da ima zaposlene na neodredjeno.

Odgovori
Vl

Posto ugovor nije bio objavljen dosli smo u situaciju da su akcionari ponovo prevareni. Obecano je da ce minimalni iznos koncesije biti oko 14 dinara po godini poslovanja, ali niko nije rekao da ce se ta koncesija koristiti za pokrivanje zarada 35 zaposlenih koji se vode i dalje na staroj firmi (Aerodrom Beograd) i pratecih troskova. Tako da dragi akcionari (preostali), imajte u vidu da je dobit koja vam pripada za isplatu posle Q1 2019 i proknjizene kvartalne koncesije tacno 0,9 dinara po akcija, sto znaci da ce te multiplikovano za celu godinu dobiti oko 3,6 dinara umesto minimalnih 14 dinara. „Izuzetan“ prinos na trenutnu cenu akcije od cc. 800 dinara.

Odgovori
lo

Ne razumem svrhu postojanja AD NIKOLA TESLA.Kao i svrhu prezentacije necega sto je dato pod koncesiju.Normalnom je tesko objasnjivo.

Odgovori
Vl

Svrha je kontrola i pracenje ugovora , a rade i konsalting aerodromima koji ulaze u neki oblik koncesije/privatizacije.
Drzava godisnje dobija mozda 5 a mozda 14 miliona eura kao fee.Velika razlika.Zavisi od kontrole.
AD ANT treba da iskontrolise i da vrsi nadzor nad investicijama u vrednosti od 732 miliona eura.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj

Mislav na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Nenad, Na osnovu čega ste izveli zaključak da je glava (organizator) koja odlučuje o posjetama inertna kad imate na ovom portalu reportažu sa prošlogodišnjeg događaja gdje je tangosix bio prisutan. Zašto optuživati bez ikakvog osnova samo da bi se istakle nekakve tenzije kojih od strane "glave koja odlučuje o posjetama" bar prema tangosix očito nema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@entuzijasta Tesko ce to proci, nazalost i 2025 godine. Jer treba napetost za unutarnjepoliticke i iluzionisticke svrke. Dokle god drze narod u predratnom stanju dotle sve drugo prolazi bez problema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

Zanimljiv mi je koncept u kojem se pojavljuju neke drzave koje snabdevaju i levo i desno. Npr Izrael prodaje PULS Srbiji, ko zna sta Albaniji, Francuzi Rafale i SRB i RH, potencijalno i SAMP/T, radari itd. Nema vise crvene i plave tehnologije i jasnih razgranicenja gde sta pocinje i zavrsava, sve postaje siva zona.

01. May 2025.Pogledaj