BEG airport status
EUROCONTROL čitulja globalnoj komercijalnoj avijaciji za 2020. godinu: Ukupni gubitak 56 milijarde dolara, otpušteno 191.000 ljudi Opustošenost u (EUROCONTROL) brojkama / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

EUROCONTROL čitulja globalnoj komercijalnoj avijaciji za 2020. godinu: Ukupni gubitak 56 milijarde dolara, otpušteno 191.000 ljudi

Krovna evropska institucija koja okuplja sve nacionalne, regionalne i privatne kontrole letenja, EUROCONTROL, objavila je svoj pregled najkataklizmičnije godine u istoriji komercijalnog vazdušnog transporta.

Kako navode, ukupni gubitak novca za avio-kompanije, aerodrome i kontrole letenja iznosio je u 2020. godini 56.2 milijarde dolara. Prošle godine letelo je 1,7 milijarde putnika manje sa 6,1 milion letova manje.

Iznad Srbije i Crne Gore bilo je 54% manje letova u poređenju sa 2019. godinom, iznad Hrvatske 59% manje.

Turkiš pokazao najveću žilavost
Amsterdam imao najmanji pad

EUROCONTROL navodi da su low-cost avio-kompanije obavile manje letova u poređenju sa 2019. godinom nego „legacy“ prevozioci, 62% naspram 59% pada. Lufthanza grupa kompanija imala je 67% manje dnevnih letova, Rajan er 59% manje, Er Frans 55%, IAG 65%, Turkiš 53% i Izi džet 67% manje letova u odnosu na 2019. godinu.

Prošla godina prizemljila je 4.118 putničkih letelica od ukupno 8.048 operativnih (51%). Evropska avio-industrija direktno je otpustila 191.000 ljudi.

EUROCONTROL optimizam za 2021. godinu može se smatrati polovičnim. Predviđaju da će se ove godine saobraćaj vratiti na 51% aktivnosti 2019. godine. Veći tempo povratka očekuje se u letnoj sezoni ali uz identične probleme funkcionisanja celokupnog sistema koje EUROCONTROL sumira u samo jednoj, po njima najpotrebnijoj stavci – finansijskoj pomoći celokupnoj industriji. Ne pominje se ko bi trebalo da realizuje tu pomoć ali, naravno, misli se na države.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ka

Grafici koje ste postavi odslikavaju prirodu monopolskog položaja Eurocontrol-a i bezbrižnog poslovanja koje imaju na osnovu rada avio-kompanija.
Njih samo zanima broj letova ali ne i broj putnika, odnosno teret krize ne dele sa nosiocima industrije tj. avio-kompanijama. Oni svoje takse za prelete naplaćuju samo u funkciji predjenog rastojanja i predpostavke da je let pun.
Kad je počela pandemija napravili su olakšicu da će odložiti fakture iz februara za novembar a to što su avioni prazni i što niko ne može da putuje, nema veze, umanjiti ih slučajno ne mogu.
Ali su zato u prilici da drugim bočnim igračima koji su takođe nakačeni na ledja avio-kompanija, dele kredite za podršku poslovanju tokom pandemije, jer oni imaju dosta novca.
Licemerno i nadam se skorom kraju ovakve monopolističke prakse.

Uzdravlje!

Odgovori
Sa

A sta ce „jadni“ kad im je „deda“ ostavio nebo u amanet, pa im se moze…

Kapetane, sve ste lepo poentirali, a ima se tome jos svasta dodati. To jedna „Hidra“ kakvu svet nije video, FAA su male mace za njih.

Ve

A zamisli na sta bi licilo letjenje iznad Evrope da nema Eurocontrola?Zahvaljujuci njemu imamo brojne dobiti na polju safety-ija,u pogledu jednostavnijih procedura za prijavu letova,rerutiranje,predloti ruta za ustedu goriva i smanjenje emisije CO2,ATFM procedure i slicno.Na kraju od onoga sto se kroz naplatu troskova preleta i terminalnih naknada ,za one drzave koje naplatu vrse preko Eurocontrola ,najveci dio dospije u budzete tih drzava a ne vidim da se neko buni zbog toga.Sa druge strane niko nece da progovori o tome da su terminalne naknade na aerodromima Tivat,Podgorica i Beograd koje naplacuje SMATSA skuplje od istih u Frankfurtu,Becu,Parizu ili Gatwicku.

Ka

SMATSA naplaćuje više za TGD i TIV ali zato tamo nema holdinga, gužve u vazduhu. Visok standard :)

Ba

E pa Kapetane, sve ste promašili. Većina ANSP’s su privatne firme koje se finansiraju putem route i terminal charges, dugi izvori finansiranja su minimalni. Znači ne lete avioni, nema para za plate, održavanje opreme, investicije itd. A hoćete sigrnu kontrolu letenja, pouzdana radionavigaciona stredsvtva, RNP prilaze a nećete za to da platite? E pa neće da može! Radim u NAV CANADI već 24 godine, znam o čemu pričam. Prihodi su pali oko 50%, sve osim osnovnog održavanja je sasečeno, zatvaramo tornjeve, preko 900 ljudi je napustilo firmu po raznim osnovama (kontrolori, inžinjeri, tehničari, menađžeri, administracija). A čini mi se da je tek početak. Malo činjenica pre nego što krenemo da pričamo nije na odmet.

Odgovori
Ka

Naprotiv, baš sam pogodio i pričam naglas ono o čemu svi ćute. Eurocontrol je monopolistička organizacija koja parazitira na račun airlinera.
Ne znam kako je u Kanadi, ali ovde u Evropi retko koja zemlja ima ANSP kod privatnika, nego je država dala narodno dobro nekome na upravljanje i on se osilio kao da je njegovo.
Suština problema je u tvojoj konstataciji: Znači ne lete avioni, nema para za plata. Rizik poslovanja vi ne delite, vas ne zanima da li je avion pun ili prazan, EC čardžuje uvek pun! E vidiš, nama je to pitanje opstanka i vas je baš briga da li mi sada letimo humanitarne letove ili svesno idemo u minus da bi držali povezanost države sa drugima. Zadatak kompanija sada nije profitabilnost i usudim se reći da apsolutno niko sada nije profitabilan.
A to što su vama smanjeni prihodi 50%, samo naterajte druge da lete i naplaćujte a neka oni vide odakle će da vam plate.
Prošle god.prihod moje kompanije je pao 80% i na rubu smo zatvaranja, ne po neko iz firme, nego svi kući!

A što se tiče RNP prilaza, to bi ti trebao da znaš bolje od mene, oni zavise od opreme u avionu i obučenosti posade a ne od sredstava na zemlji koja vi održavate. Drugim rečima, težina investicije je na nama a vi samo crtate procedure.

Ako ćeš još činjica samo izvoli.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj