BEG airport status
Molitva za Direktorat

Molitva za Direktorat

BEOGRAD – Dnevne novine Kurir i Blic objavile su predhodni vikend vest prema kojoj bi „estradni menadžer“ Saša Mirković, funkcioner Srpske Napredne Stranke, trebalo da se uskoro nađe na čelu Direktorata za Civilno Vazduhoplovstvo. Domaća vazduhoplovna javnost odreagovala je prilično burno na lansiranje ovog probnog balona. Većini se i dalje čini da se ovo kadrovsko rešenje graniči sa nemogućim dok DCV zvanično nema komentar. Tango Six istražuje pozadinu priče.

Kurir je vest objavio u subotu, Blic dan kasnije. Ton obe vesti je bio prilično neodređen – „pozicija je rezervisana za Mirkovića“ i „jedan je od ozbiljnijih kandidata za mesto prvog čoveka Direktorata“.

Kreator uspeha Marije Šerifović na Eurosongu, direktor lokalne zaječarske televizije i član Glavnog Odbora Srpske Napredne Stranke na pitanje dve beogradske redakcije, koliko ima istine u ovim informacijama, izjavljuje za Blic:

„Znate, to bi bio izazov za svakog čoveka, pa i za mene. Mislim da ovu državu treba da vode ljudi koji znaju svoj posao i koji su dobri organizatori, menadžeri, a koji nisu samo iz sveta politike. Smatram da svako ko nije radio u privredi, ko nije vodio jednu firmu, dao platu radniku i vodio računa o njemu, ne može da izvuče ovu državu iz situacije u koju je dovela prethodna vlast. Treba dati šansu novim ljudima s menadžerskim sposobnostima

Dok je za Kurir rekao:

„- Ni sa kim nisam pričao o tome, o tome odlučuje Vlada, a vladajuća garnitura je u celini okrenuta ljudima koji umeju da organizuju posao. Bila bi mi čast – poručio je Marković. Kako kaže, JP ne treba da vode političari, već ljudi koji se bave organizacijom.

– Otvaranje novih radnih mesta može da pokrene samo dobar menadžer. Ja sam se u tom poslu dokazao za sve ove godine i ubuduće, u kom god poslu da budem, pristupiću mu maksimalno predano i profesionalno – naveo je Mirković.“

Tango Six je preko svojih izvora proverio da se zaista radi o dve autentične Mirkovićeve izjave na istu temu. Estradni i medijski radnik je novinarima preneo svoje ubeđenje i viđenje pojma stručnosti širom suštinski nespojivih industrija kao – posao za dobre menadžere.

Kolike su šanse?

 
Veoma male.

Istina je da se u poslednjih nekoliko nedelja ime Saše Mirkovića pominjalo u ovom kontekstu. Nije poznato ko je nametnuo temu ali je više ljudi unutar i van Direktorata sa kojima je Tango Six pričao potvrdilo da je on bio na stolu kao jedna od opcija.

Portparol DCV-a, Katarina Andrić-Milosavljević nije mogla ništa da potvrdi ni opovrgne u vezi ovoga za Tango Six sa komentarom da u Direktoratu niko ništa zvanično nije pokrenuo u pravcu izbora novog Direktora, sve i kada bi Direktorat to mogao da uradi.

Trenutna situacija u srpskoj agenciji koja obavlja poslove državne uprave u domenu civilnog vazduhoplovstva je mnogo jasnija što se pitanja direktora tiče nego što je to preneto laičkoj javnosti:

Sadašnji direktor Nebojša Starčević ima još godinu i po dana do prestanka svog petogodišnjeg mandata.

Međutim, nova politička realnost je nešto što verovatno neće poštedeti Direktorat. SNS je svojevremeno bila prilično glasna u prozivkama predhodne vlasti na račun pre svega nepotizma i SPO kadrovanja kada je u pitanju ova, za našeg prosečnog političara koji je odvojen od realnosti i smisla, „visokoprofitabilna firma“.

Jasna slova zakona

 
Krovna pravna regulativa ove teme nalazi se u Zakonu o javnim agencijama Republike Srbije:

„Za direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje u upravni odbor, koje ima najmanje pet godina radnog iskustva u jednoj ili više oblasti iz delokruga javne agencije i koje ispunjava druge uslove određene posebnim zakonom ili aktom o osnivanju javne agencije.“

Da li je ključ u slobodnom tumačenju sitagme „jedne ili više oblasti“ koju je Mirković nespretno protumačio kao „…i opšti menadžment“ ili se svaki zakon može promeniti (pogledati način izbora nove guvernerke) ostaje da se vidi.
Ono što je za sada sigurno je da se smena Starčevića nezvanično uporno najavljuje. Na koji će se način to desiti i da li su SNS ili Mirković primili negativnu poruku pre svega laičke javnosti posle ovog očiglednog testa javnog mnenja ostaje da vidimo.

Predsednik upravnog odbora DCV-a je ministar saobraćaja, u njemu takođe sede i ministri odbrane, policije, finansija i ministar zaštite životne sredine. Dakle sva ona lica koja u real-politici Srbije u poslednje vreme javno pokazuju sukobe i neslaganja. Biće zanimljivo koliko će biti u stanju da se dogovore oko bilo koje ličnosti. Mirković kao pojava tu može biti očigledan problem i/ili ključni alat novih međusobnih zakulisnih podmetanja.

Low-cost direktor

 
Tango Six saznaje da nova vlast ipak planira da donese promenu kada je Direktorat u pitanju i to u onom delu koji je u prošlosti možda i najviše iritirao stručnu i laičku javnost u Srbiji:

Plata direktora Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva najverovatnije će u bliskoj budućnosti  biti ograničena na ne više od 160.000 dinara.

Pitanje je da li će ta pozicija, ukoliko se ova namera realizuje, i dalje biti atraktivna za razne pojave pa i ove estradnog varijeteta.

Ko god da postane ili ostane direktor DCV-a biće duhovni vođa jedne od najbitnijih borbi ove agencije koja joj predstoji. Bitke sa evropskim vazduhoplovnim vlastima u pogledu priznavanja jedinstvenih dozvola za letačko osoblje. Tema koja je možda najbitnija za „domaću vazduhoplovnu industriju“ i koja ukoliko ne bude izvojevana konačno i suštinski uverljivo preti da napravi nesagledivu štetu.

FOTO: Kurir

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Direktorat je shodno odredbama Zakona o vazdusnom saobracaju nacionalno nadzorno tello u oblasti vazdusne plovidbe.
Toliko.

Odgovori
BE

Taman ako postave ovog "menadzera" nema od Cat 1 nista. FAA mozda i ne dodje u inspekciju. Kakva sabanijada.

Odgovori
bu

a ovi su kao nesto znali i vredeli posle njih i njihovih parazitskih kombinacija svako moze da bude na njihovom mestu i to verovatno sa istim ili mozda mnogo boljim rezultatima po nase drustvo.Toliko i ajde sto pre ih smenite da bi stetu koju svakodnevno cine svojom nesposobnoscu za drustvo a suprotno za sebe sto pre prekinuli zbog svih nas obicnih ljudi u ovoj zemlji

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@dejanera Vec 2026 ce izaci SU75, koji ce biti hibridna otvorena arhitektura. Moze se prilagodjavati zadacima, pa moze biti jednosed, dvosed, daljinski upravljan (dron) ili upravljan vestackom inteligencijom. Na Rafal su bacene pare

27. Nov 2024.Pogledaj

Александар na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Французи и дан данас Алжир сматрају другом, јужном Француском. Ништа они нису изгубили од утицаја чак шта више, без њих се у том подручју ништа и не решава. А очигледно да то самим Арапима и одговара.

27. Nov 2024.Pogledaj