Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Tango Six na IDEX-u 2023: Četiri kompanije iz Srbije prvi put na zasebnim štandovima izlaže u Abu Dabiju
Jugoimport je 2017. godine imao izuzetno veliki štand na IDEX-u, pre svega zbog izlaganja vozila / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tango Six na IDEX-u 2023: Četiri kompanije iz Srbije prvi put na zasebnim štandovima izlaže u Abu Dabiju

Najveći bliskoistočni i svakako jedan od najbitnijih globalnih sajmova naoružanja i vojne opreme IDEX počinje sutra u Abu Dabiju i do petka će biti lokacija okupljanja gotovo celokupne vojne industrije.

Tango Six će tradicionalno izveštavati sa IDEX-a. Očekujte, kao i do sada, priče o najinteresantnijim premijerama, prozivodima i tehnologijama kako iz vazduhoplovnog tako i ostalih sektora odbrambene industrije.

Ovogodišnji IDEX biće 16. po redu dok će NAVDEX, mornarički sajam koji se dešava na istoj lokaciji ADNEC sajamskog kompleksa, biti održan 7. put.

Organizatori IDEX-a predviđaju da će ovogodišnje izdanje bianualnog događaja biti najveće do sada po broju izlagača i učesnika. Nakon sajma održanog 2021. godine koji je bio opterećen merama zaštite od Korone, prvi „postkoronarni“ IDEX oboriće sve rekorde više zbog rata u Ukrajini i potrebe da se vojna globalna vojna industrija ponovo dimenzionira. „Asimetrične pretnje“ su prošlost, industrijski kapaciteti za ozbiljnije ratove nedostaju, države širom planete najavljuju do sada nezabeležena povećanja vojnih budžeta – nije postojao bitniji IDEX do sada na kojem morate biti ako ste neko ko se bavi vojnom industrijom.

Raznovrsnost srpskih proizvoda izloženih u Abu Dabiju 2019. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako Tango Six saznaje, predsednik Srbije Aleksandar Vučić posetiće sajam u ponedeljak, uz ministra odbrane Miloša Vučevića koji će takođe prisustvovati događaju.

Srbija će prvi put na IDEX-u imati četiri kompanije koje će zasebno imati svoje štandove. Tradicionalno najveće prisustvo imaće državna kompanija za trgovinu i proizvodnju namenskih proizvoda Jugoimport SDPR, zatim privatne kompanije EDePro, PR-DC i Šumadija Dinamiks. Kompanija Horus izlagađe u okviru SDPR-ovog štanda kao i većina domaćih državnih kompanija namenske industrije koje se pre svega bave proizvodnjom municije. Pored mnogobrojnih interesantnih koncepata, tehnologija i projekata, srpska namenska industrija i dalje većinom prodaje municiju, što je bilo potvrđeno prilikom našeg prošlogodišnjeg izveštavanja sa nešto manjeg sajma UMEX koji je posvećen dronovima i održava se na istoj lokaciji kao IDEX. Tada je jedina srpska kompanija koja je izlagala na UMEX-u bio PR-DC koji je tako postao najaktivnija domaća kompanija kada je u pitanju nastupanje na svim vrstama sajmova (nakon IDEX-a izlagaće i na Svetskom policijskom samitu u Dubaiju početkom marta).

Hrvatske kompanije će tradicionalno na IDEX-u izlagati u okviru grupnog štanda na kojem će dominirati Agencija Alan, dok će kompanije namenske industrije iz Slovenije na ovom IDEX-u oboriti rekord za ovu zemlju – na objedinjenom slovenačkom štandu biće priustno čak sedam kompanija od kojih tri koje pripadaju vazduhoplovnoj industriji. Iz Bosne i Hercegovine izlagaće dve kompanije, dok će po jedna izlagati iz Crne Gore i Severne Makedonije.

Ovako impresivno prisustvo kompanija iz bivše Jugoslavije ne samo da će se prvi put videti na ovogodišnjem IDEX-u, već će biti brojnije i od dva najveća sajma na našim prostorima, Partnera (koji se ove godine vraća u svoj redovni termin krajem juna) i ASDA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Bilo bi zanimljivo ako mozete da napravite neki razgovor sa predstavnicima kompanije iz Šumadija Dinamiks (isuse ko izabra ime) cisto jer se bave razvojem AI. To je nesto neobicno za nas i izuzetno napredno ako je vezano za vojsku posebno ako razvoja donova itd.

Ako bi se udruzili edepro i oni kroz neki projekat, mozda bi ispalo nesto kvalitetno.

Odgovori
Ic

Lazar 3,Milos,Pasars tragedija nase namenske industrije.U principu Pasars i nije nas,Bofors je svedski,Mistral 3 Francuski a ko ide u borbene dejstva sa Lazarom i Milosem neka se pomoli Bogu pre toga jer je to daleko od MRAP-a.Bolje kupiti od nekoga oklopna vozila za pesadiju nego se pretvarati i glumiti neku silu u svetu a ne mozes vise od 6 Nore B52 da napravis za svoju vojsku.Bolje kupi Bredli,Strajker za svoju vojsku,znaces da su ti vojnici sigurni i da ta vozila koja prevoze pesadiju mogu da poraze jedan tenk bez problema a ne bacati pare na neostvarive projekte sem Nore B52…

St

@Iceman
Nesto ne verujem da sad mozemo i to da sklapamo, manje vise sve je od uvoznih delova. Sad nam ostaje stub namenske PRDC sa svojim dronovima za snimanje rijalitija i bacanje minobacackih granata.

VR

@ Iceman
Apsolutno tačno, to što je sklepano od komponenti iz uvoza nije ni blizu onoga što treba da bude. Bolje kupiti provereno. Ista priča je i sa FAP-om jer je on propao. Kapaciteti su nekoliko kamiona godišnje, to je skuplje kada se sve sabere kroz razne subvencije. Daleko bi bilo bolje razvijati remontne kapacitete i odustati od proizvodnje vozila. O modernizaciji aviona da ne pričamo. Oni koji to odlučuju bi to trebali koristiti, kao naprimer kupovina UAZ za vojnu policiju, vozilo neupravljivo na asfaltu i max brzine 140km/h. A, oni se voze u zna se već. Kao što je RS kupila Ansat, ali se funkcioneri voze u AW…

BH

@Iceman
Bolje u Milošu, Lazaru i BOVu nego u FAPu i TAMu, I bolje razvijati domaće nego kupovati slično, a tuđe i skuplje. Oni koji samo alavo kupuju tuđe poput Grčke dođu u situaciju gde više ne mogu da proizvedu ni jedan metak za svoje potrebe, već municiju kupuju pogodi od koga?
Što se tiče nezavršenih projekata, Lazar, veliki i mali Miloš, Nora, Pegaz, Vrabac, BOV KIV, onaj M10 mrap je u nultoj Seriji, bezbroj paketa modernizacije. Dosta toga je završeno. Imamo mi čime da se ponosimo.

Svi naravno ocekujemo intervju sa Miloradovicem….

Odgovori
Mi

@Vazduhoplovac

Hocu da vidim na sta je covek uspeo da nakaci maljutku ove nedelje i ako to ne bude, blokiram autoput i prugu :)

Sala naravno, jbg on covek ima resurse koje ima i pokusava nesto da napravi od toga sto ima. Maljutka kakva je takva je, pokazalo se da i ta stara vodjena sredstva mogu da budu super u borbi protiv zive sile. I u Ukrajini i u Siriji su masovno trosena nova skupa sredstva da se unistavaju kamioni/autobusi itd a to moze maljutka da resi. Jos ako bi se najzad malo modernizovala da moze da je navodi laserski snop bila bi super a jeftino resenje.

Ra

Inace, pre Miloradovica su kacili Hellfire-ove svi od reda i kacili lasere na nase stealth avione ali onda je dosao Miloradovic, glup covek i on ne zna da nakaci hellfire i eto … losi kadrovi. …. inace da su bolji kadrovi imali bi smo antibalisticki stit.

St

@Rale
Nije poenta u pljuvanju kadrova, vec u pljuvanju proizvodnih kapaciteta nase namenske, koja i dalje moze da pravi samo municiju, a za bilo koji kompleksniji sistem treba veliko ulaganje i visegodisnje pripreme. Pa se svi Miloradovicevi projekti zavrse na nivou predizborne makete. O ovome sto su uvalili vojsci ne treba ni pricati, jer garantujem a se za iste pare mogalo kupiti bolje naoruzanje od Milosa i Lazara, za Pegata ne mogu ni da nam kazu koliko je kostao i koliko ce kostati, a ni kad ce se napraviti.

22

@Rale

Ne postoji „pre Miloradovića“, on je tu godinama!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs