BEG airport status
Hrvatska raspisala tender za HEMS službu: Vrednost posla za period od sedam godina je 50,4 miliona evra Jedan od potencijalnih učesnika na hrvatskom tenderu, italijanska kompanija EliFriulia, predstavila je svoju HEMS uslugu i u Srbiji 2017. godine u Šapcu doletevši sa helikopterom EC135T2+ (I-WIND) / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Hrvatska raspisala tender za HEMS službu: Vrednost posla za period od sedam godina je 50,4 miliona evra

Hrvatska bi početkom sledeće godine trebala da dobije svoju prvu Helikoptersku hitnu medicinsku službu (HHMS ili HEMS). Na portalu javnih nabavki ove države može se videti da je 3. marta objavljen tender čiji je naziv ‘‘Usluge helikopterske hitne medicinske službe (HEMS) u Republici Hrvatskoj‘‘ koga je raspisalo hrvatsko ministarstvo zdravlja. Uvidom u dokumentaciju može se konstatovati da je tender vredan 50,4 miliona evra bez PDV-a, da podrazumeva pružanje navedene  usluge za period od sedam godina, kao i da je podeljen na dve grupe.

Prvu grupu čini helikopterske hitna medicinska služba koja će biti stacionirna u Rijeci i Splitu, obuhvata sve županije koje izlaze na more, kao i deo Karlovačke županije. Za ovu grupu predviđeno je 35,28 miliona evra bez PDV-a uz nalet od 7.350 sati (oko 1.050 sati godišnje). Za drugu grupu, stacioniranu u Zagrebu i Osijeku, planirano je 15,12 miliona evra bez PDV-a, sa naletom od 3.150 sati (450 sati godišnje), a osim čitavog kontinentalnog dela zemlje, ona bi pokrivala i deo Karlovačke županije koji ne pokriva prva HEMS grupa.

Prema uslovima tendera, hrvatski HEMS mora biti operativan 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji za baze Split i Rijeka, dok je za Zagreb i Osijek predviđeno da bude dostupan takođe sedam dana nedeljno, ali samo dok traje dnevna svetlost, dakle ne i noću. Dalje se navodi da je punu operativnost, za prvu grupu, za dnevne operacije, potrebno ostvariti u roku od šest meseci od dana sklapanja ugovora, dok će za noćne letove biti potrebno još šest meseci. Punu operativnost za drugu grupu potrebno je ostvariti takođe u roku od pola godine od dana sklapanja ugovora.

HEMS operacije iz regulatornog i operativnog ugla spadaju u najkompleksnije kada je letenje civilnih helikoptera u pitanju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prema uslovima tendera, helikopteri ne smeju biti stariji od 20 godina, moraju biti prilagođeni za letove iznad vode, i u potpunosti moraju zadovoljavati zahteve EU uredbe o helikopterskoj hitnoj medicinskoj pomoći. Firma koja dobije posao mora obezbediti obuku za 30 lekara i 30 medicinskih tehničara/sestara u bazama blizu mora, kao i 20 lekara i 20 medicinskih tehničara/sestara u kontinentalnim bazama. Traženo vreme reakcije HHMS je 5 minuta nakon dnevne dojave i 15 minuta nakon dobijanja noćne uzbune. Predviđena kazna za nepoštovanje ovog vremena je sto evra po započetom minutu, u slučaju da vreme reakcije prelazi 5 minuta za dnevne letove ili 15 minuta za letove noću, ali najviše do iznosa od 1.000 evra po reakciji.

Ponuđači usluga su dužni da osiguraju helikoptere, medicinske uređaje i opremu dok će naručilac osigurati medicinsko osoblje i prostor za operativnu bazu HHMS, a izvršiocu usluge se neće naplaćitati prostor za rad, kao ni gorivo. Kada je reč o troškovima, postoji fiksna i varijabilna naknada koje se plaćaju jednom mesečno u skladu s troškovnikom. Varijabilna naknada, koja se naplaćuje prema broju sati leta, pokriva troškove maziva, operativne troškove održavanja i servisiranja, ali i moguće troškove smeštaja u hotelu izvan baze i trošak punjenja boca s kiseonikom.

Rok za dostavu ponuda je 8. maj, a rok važenja istih je do 31. jula. Rok za donošenje odluke o odabiru je 60 dana od dana isteka roka za dostavu ponuda. Planira se da služba bude na raspolaganju početkom 2024. godine za dnevne letove, a početkom turističke sezone iduće godine i za noćne letove.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

A zato je dopunsko zdravstveno osiguranje poskupilo :-/

Odgovori
Ma

Nije poskupilo dopunsko, nego je povećana participacija za one koji nemaju dopunsko osiguranje … Ali ne bi Beduin bio beduin da ne ostavi krivu informaciju …

Mogla bi Srbija da ponudi usluge sa svojim H-145.
Naravno ne u M varijanti.

Odgovori
sp

Srpski H-145 su u civilnom registru? U vlasništu su privatne kompanije?

Be

Paqe,
ovo je tender na komercijalnim osnovama.

Ako u Srbiju postoji tvrtka/firma/preduzetje registrirano za to na komercijalnim osnovama, naravno da se takva organizacija moze javiti na natjecaj.

Ali, MUP ili vojska to nisu.

Malo šale je teško razumeti…

Mi

Ljudi nisu skužili sarkazam :D

Pr

Paqe,

Nisu nasa dva naroda jos uvek spremna na medjusobne sale, uz izuzetke naravno. Mozgovi su tu jos uvek podeseni na sukob, maliciozne komentare, i merenje u cijega je tatka naj golema patka. Zalosno.

ni

speedy,
Da, H145 su u civilnom registru

Kr

Napokon, ali sve se to moglo puno bolje izvesti…planirane su 4 baze i kompletna infrastruktura u vlasništu RH, da je bilo pameti i volje u ovih 10 godina od kada su stigli prvi EC 135 za MUP moglo se odškolovati nekoliko pilota i tehničara te za planirane novce uzeti polovne helikoptere u vlasništvo i naravno sve iskoordinirati sa civilnom zaštitom za koju se također nabavljaju strojevi i gradi infrastruktura….

Odgovori
Be

mup nije komercijalna organizacija.

ali, npr. mogao je HAK po uzoru na njemacki autoklub

ma

@Beduin MUP je već uzeo 2 subarua za zaštitu i spašavanje koji će isto letjeti medicinske letove (neovisno od ovog tendera):
“U srpnju prošle godine, MUP je potpisao ugovor za nabavu dva helikoptera Subaru Bell 412EPX, s modulima za medicinsku evakuaciju i traganje i spašavanje.
Vrijednost projekta iznosi 273.294.117,65 kuna s PDV-om, od čega je 85 posto bespovratnih sredstava. Rok isporuke naručenih helikoptera je 15 mjeseci od potpisivanja ugovora.
Helikopteri će biti u floti Ministarstva unutarnjih poslova, a koristit će se za potrebe akcija spašavanja civilne zaštite i HGSS-a te hitnih medicinskih letova.”

Kr

Nisam mislio da MUP radi HEMS već da smo za cca 9 mil.€ godišnje koliko će ovo rentanje helikoptera i pilota koštati, mogli sami kupiti strojeve i riješiti HEMS i SAR iz zraka unutar nacionalnog okvira…

To

Ovo spada u biser dana, 5 helica u Hrvatsku koji nemaju certifikate HEMSa za EU niti osiguravajucu kucu koja nosi troskove nezgode. A drugo pitanje je sta ce onda letjeti u Srbiji od mupovi helikoptera? Hrvatska ima sama momak EC-135 I AW-139 u sluzbi Mupa a sreca da ima toliko pameti da ne koristi te helikoptere za takav rad za koji nisu kupljeni! Btw dolaze prva dva od 5 planirani Bell 412exp u full opremi za GSS! Tako da bolje bi bilo da koristis vase 145ice za zadace mupa Srbije pa onda pocni razmisljati o NE improviziranim HEMSu u Srbiji koji je jos jako daleko o realizaciji! To spada u onu sferu bisera kad ste kupili dva KA-32 pa postali regionalna sila u PPu pa nudimo jadnim Hrvatima koji imaju 12 PP aviona pomoc jer smo mi eto sila a oni nemaju nista. Btw, koliko imas godina, jer me iskreno zanima dal je to mladost ili ludost? Pusti onu foru sa salom!

Odgovori
Mi

Tko kaze da helikopteri nece imati certifikate? Nigdje u tenderu ne stoji koji helikopteri ce biti.
Prijavljivati se mogu privatne firme za raspisani posao kao svojedobno Talijani i Elifriulia, firma koja je vec radila HEMS u Hrvatskoj sa dva helikoptera.q

Mi

A mislis na srpske helikoptere? Pa to je realno kao i da radis HEMS sa Concordom.

@Tonci
Pretpostavljam da se komentar odnosi na moju gore navedenu šalu. Imam dovoljno godina da ću za 7-8 godina u penziju. S obzirom da radim na helikopterima poprilično sam upoznat sa stanjem i u srpskom vazduhoplovstvu a i hrvatskom. Ako mislite da i dalje trebamo da se prepucavamo čiji je veći nastavite prepisku sami sa sobom. Ja za time nemam potrebu.
Susedski/komšijski pozdrav.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj