BEG airport status
Hogan: Vreme je za nova tržišta

Hogan: Vreme je za nova tržišta

AMSTERDAM – Direktor Etihad ervejza Džejms Hogan održao je juče predavanje na godišnjem Airneth skupu, akademskoj inicijativi namenjenoj unapređenju holandskog i globalnog vazdušnog transporta. Hogan je izneo svoje stavove o uticaju globalne ekonomije na kretanja u avioindustriji i razvoju novih tržišta sa posebnim osvrtom na globalna partnerstva.

 
26hogan– Kada se govori o kretanjima u avio-industriji misli se pre svega na stagnaciju rasta na tradicionalnim tržištima a sa druge strane velikoj ekspanziji avio-saobraćaja na tržištima zemalja čije su ekonomije u razvoju. Tu spadaju Indija, afričke i latinoameričke zemlje, napomenuo je Hogan, uz primedbu da se demografski obrasci menjaju – promet putnika na tradicionalnim čvorištima avio-saobraćaja opada.

Kako je direktor Etihada naglasio Arapski zaliv, geografski centar sveta, trenutno se razvija kao globalni centar industije vazdušnog saobraćaja, sa porastom broja putnika koji čak ni razvoj same industrije ne može da prati.

Prema IATA podacima iz februara ove godine, obim vazdušnog saobraćaja na Srednjem Istoku porastao je za 10.6% u odnosu na februar 2012, dok je, sa druge strane, stopa globalnog rasta samo 3.7%.

Hogan je zaključio je da avio-industrija ulazi u novu fazu konsolidacije jer ni jedan operater neće moći sam da prati i zadovolji globalni rast putničkog saobraćaja. Tako dolazi do stvaranja novog, hibridnog biznis modela koji donosi benefite koji su nekada bili mogući samo kroz potpuno spajanje aviokompanija. Danas su to partnerstva poput nedavno sklopljenog izmedju Etihada i Džet ervejza.

– Ovi benefiti uključuju zajedničku nabavku letelica, njihovu deljenu upotrebu između partnerskih avio-kompanija, zajedničku obuku letačkog osoblja, zajedničku prodaju na zajedničkim destinacijama i zajednički fokus ka rastu prihoda i smanjenjenju troškova, rekao je Hogan.

Na kraju, čelni čovek Etihada rekao je da će najveće benefite od kontinuiranog rasta avio-industrije imati tržišta sa „aviation friendly“ pravnim regulativama, odnosno tržišta čije su vlade prepoznale ekonomski značaj avio-industrije.
 

Etihad-Jet-Airways-announcement-610x415
Putuje po svetu i sakuplja makete

Etihad i u Kroaciji?

 
Može li Etihad biti slamka spasa za još avio-kompanija pored Jata i Džet Ervejza? Po jučerašnjem pisanju hrvatskog Jutarnjeg lista, tačnije kroz neodređene i neimenovane spekulacije u jednoj rečenici, Kroaciji bi ovakav „dil“ takođe bio silazak sa ivice na kojoj se hrvatska kompanija, poput većine u regiji, trenutno nalazi. U Kroaciji je u toku razmišljanje o načinu retruktuiranja i kasnijoj prodaji, apatija i neizvesna budućnost pogađaju zaposlene i u toku je prvi veći egzodus pilota.

S druge strane, kako je Tango Six prvi javio, stručni timovi Etihada trenutno marljivo skeniraju Jatove knjige, bilanse i ugovore. Delegacija Er Berlina boravila je u Beogradu radi početnih pregovora o codehare saradnji što Jatovo zbližavanje Etihadovoj neformalnoj alijansi, za sada, čini sve izvesnijim.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

    01. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

    01. May 2025.Pogledaj

    Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

    01. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

    01. May 2025.Pogledaj