BEG airport status
LYBE 0504:00 Z 080°02KT 3000 BR NSC M04/M05 Q1033 NOSIG=
SMATSA kupila još jedan King Air 350

SMATSA kupila još jedan King Air 350

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nabavila je još jedan avion Beechcraft King Air 350. Pored kalibraže nova letelica biće osposobljena i za hitni medicinski prevoz bolesnika.

Beechcraft_King_Air_350_YU-BTC_SMATSA,_september_01,_2012

Kako su u SMATSI rekli za Tango Six u pitanju je još jedan King Air 350, tip letelice sa kojom SMATSA leti od 2009. godine. Takođe nam je potvrđeno da će letelica biti u stanju da u MEDAVAC konfiguraciji prevozi dva ležeća i tri pokretna bolesnika – funkcionalnost koju, kako kažu u ovoj agenciji, trenutno ne poseduje ni jedan operater u regionu. Letelica će biti na raspolaganju državnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji i Crnoj Gori.

Ipak, osnovna uloga novog King Aira biće kalibraža kojom se proverava ispravnost radio-navigacionih sredstava na zemlji, radara, sistema svetlosne signalizacije aerodroma, sistemi veza i provera standardnih instrumentalnih odlazaka i dolazaka aviona na aerodromima.

Do sada usluge kalibraže SMATSA King Aira koristilo je osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija i Slovenija.

Novi avion će u Srbiju će biti isporučen u nekoliko narednih meseci.

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@

Mislio sam da je uobicajeno da avioni za kalibraciju imaju onu narandzastu liniju preko trupa – kazem uobicajeno, ne obavezno, ali me interesuje sto su se nasi odlucili da je nemaju.

Odgovori
T

U vremena kad je polozaj aviona pracen teodolitom sa zemlje postojala je potreba da se avion obelezi kako bi ga teodolista lakse uocio. Sada se koristi sistem faznog dif. GPS, preko VHF tako ispravljeni podaci stizu do operatora u sistem, odnosno referenca vise nije teodolit. Kod nekih je ta nardndzasta boja cisa tradicija ( nemacki FCS). Neki imaju stilizaciju lenjira (COBHAM iz UK), ali nema potrebe vise za tim.

Odgovori
3

Tesa otac!

m

Вероватно напредак технологије не захтева више ту линију.

Odgovori
@

E super, hvala na objasnjenju!

Odgovori
T
I

Ćao društvo. Imam jednu opservaciju indirektno povezanu sa ovom temom. Nekoliko puta sam u poslednjih nekoliko meseci posetio web site smatsa-e i akademije u Vršcu i ne mogu da se načudim kako to loše i zapušteno izgleda. Vesti su im poslednji put updateovane pre godinu i po dana a dizajn stranice je kao iz ranih dvehiljaditih, što je u internet godinama ravno sa sto ljudskih. Hteo sam da preporučim kolegi iz Engleske da proveri PPL trening u Vršcu i da ga možda uradi u dve-tri tranše po dve nedelje ali me sramota da mu dam taj web site. Petre znam da si ti često pisao o PR amaterizmu i avio biznisu u Srbiji pa mozda ne bi bilo loše skrenuti paznju i na ovo. Kladim se da i kad bi to odradio oni bi unapredili sajt i drzali ga updateovanim par meseci a onda bi sve ponovo palo u zaborav. Aljkavost i sramota su dve reči da se to opise. Nigde vesti o novom avionu za kalibraciju ili o novim cesnama u akademiji. Zaista strasno. Kako ti ljudi misle da funkcionišu i posluju tako meni nije jasno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Četiri opštine Zlatiborskog okruga potpisale protokol o saradnji za stavljanje aerodroma Ponikve u funkciju

Žalosno je Peđa što ste u pravu. Gradonačelnik Užica se ne pita ništa. On samo minira, zato što je nesposoban i ograničen. Alene, ovakva vrsta destrukcije je zaista nevidjena čak i za Balkan. Samo se nadam da će ovakvo ponašanje Gradonačelnika dovesti njega samog u apsurdnu situaciju.

04. Dec 2016.Pogledaj

Dejan na: „Facebook“ status Zorana Modlija pokrenuo niz negativnih komentara o Muzeju vazduhoplovstva; MVB radio po zakonu

@ Boris Muzej Borodinske Bitke u Moskvi, Muzej Poklonaja Gora (otvoren na 50 godišnjicu pobede nad fažizmom) takođe u Moskvi, Beloruski muzej velikoj otečestvenoj vojni (drugog svetskog rata). Muzej u Sinshajmu. Dolina Kraljeva u Egiptu. Što se tiče slikanja sa blicom. Recimo u muzeju Borodinske bitke blicom možete slikati sve eksponate van glavne postavke. Kako…

04. Dec 2016.Pogledaj

Момчило na: „Facebook“ status Zorana Modlija pokrenuo niz negativnih komentara o Muzeju vazduhoplovstva; MVB radio po zakonu

Врх Тебра а да га питамо за Радио Утва, стелитску телевизију Клуз, музички студио Телеоптик. Ондак радио Боинг, ТВ Бичкрафт,Цесна, Даглас...Колко је то пара И још каже није препознао Модлија. Па да је звезда ГРАНДА...ОДМА ИЗ ТАКА. Моја асоцијација на Модлија (поред ваздухопловне каријере) је први Диск Џокеј Југославије. Али ипак можда је Господин Цокула…

04. Dec 2016.Pogledaj

Pedja na: Četiri opštine Zlatiborskog okruga potpisale protokol o saradnji za stavljanje aerodroma Ponikve u funkciju

Aerodrom Ponikve ce biti kompletno zavrsen onda kada Vlada to bude zelela a ne lokalne samouprave. Do tog momenta, kao sto i sam kazes sve je sitno politicarenje namenjeno za internu upotrebu. Eto Srbiji izbora na prolece pa i prilike da Aerodrom bude doveden u operativno stanje ;)

04. Dec 2016.Pogledaj

Džavočič na: „Facebook“ status Zorana Modlija pokrenuo niz negativnih komentara o Muzeju vazduhoplovstva; MVB radio po zakonu

Hajte molim Vas, izraz par somića koristio je da ispadne simpatičan i duhovit , a što sigurno nije a znam iz ličnog poznanstva i ne ume. Njegova misija je da u Muzeju zaposli par rođaka, prijatelja, dece poznanika i popravi tešku materijalnu situaciju p.pukovničke penzije sa cifrom bar jednog somića ali evrića(je* l tako Čedo)…

04. Dec 2016.Pogledaj