BEG airport status
LYBE 022200Z 27009KT 9999 FEW033TCU SCT040 23/21 Q1018 NOSIG
SMATSA kupila još jedan King Air 350

SMATSA kupila još jedan King Air 350

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nabavila je još jedan avion Beechcraft King Air 350. Pored kalibraže nova letelica biće osposobljena i za hitni medicinski prevoz bolesnika.

Beechcraft_King_Air_350_YU-BTC_SMATSA,_september_01,_2012

Kako su u SMATSI rekli za Tango Six u pitanju je još jedan King Air 350, tip letelice sa kojom SMATSA leti od 2009. godine. Takođe nam je potvrđeno da će letelica biti u stanju da u MEDAVAC konfiguraciji prevozi dva ležeća i tri pokretna bolesnika – funkcionalnost koju, kako kažu u ovoj agenciji, trenutno ne poseduje ni jedan operater u regionu. Letelica će biti na raspolaganju državnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji i Crnoj Gori.

Ipak, osnovna uloga novog King Aira biće kalibraža kojom se proverava ispravnost radio-navigacionih sredstava na zemlji, radara, sistema svetlosne signalizacije aerodroma, sistemi veza i provera standardnih instrumentalnih odlazaka i dolazaka aviona na aerodromima.

Do sada usluge kalibraže SMATSA King Aira koristilo je osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija i Slovenija.

Novi avion će u Srbiju će biti isporučen u nekoliko narednih meseci.

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@a

Mislio sam da je uobicajeno da avioni za kalibraciju imaju onu narandzastu liniju preko trupa – kazem uobicajeno, ne obavezno, ali me interesuje sto su se nasi odlucili da je nemaju.

Odgovori
Te

U vremena kad je polozaj aviona pracen teodolitom sa zemlje postojala je potreba da se avion obelezi kako bi ga teodolista lakse uocio. Sada se koristi sistem faznog dif. GPS, preko VHF tako ispravljeni podaci stizu do operatora u sistem, odnosno referenca vise nije teodolit. Kod nekih je ta nardndzasta boja cisa tradicija ( nemacki FCS). Neki imaju stilizaciju lenjira (COBHAM iz UK), ali nema potrebe vise za tim.

Odgovori
3.

Tesa otac!

mt

Вероватно напредак технологије не захтева више ту линију.

Odgovori
@a

E super, hvala na objasnjenju!

Odgovori
Te
In

Ćao društvo. Imam jednu opservaciju indirektno povezanu sa ovom temom. Nekoliko puta sam u poslednjih nekoliko meseci posetio web site smatsa-e i akademije u Vršcu i ne mogu da se načudim kako to loše i zapušteno izgleda. Vesti su im poslednji put updateovane pre godinu i po dana a dizajn stranice je kao iz ranih dvehiljaditih, što je u internet godinama ravno sa sto ljudskih. Hteo sam da preporučim kolegi iz Engleske da proveri PPL trening u Vršcu i da ga možda uradi u dve-tri tranše po dve nedelje ali me sramota da mu dam taj web site. Petre znam da si ti često pisao o PR amaterizmu i avio biznisu u Srbiji pa mozda ne bi bilo loše skrenuti paznju i na ovo. Kladim se da i kad bi to odradio oni bi unapredili sajt i drzali ga updateovanim par meseci a onda bi sve ponovo palo u zaborav. Aljkavost i sramota su dve reči da se to opise. Nigde vesti o novom avionu za kalibraciju ili o novim cesnama u akademiji. Zaista strasno. Kako ti ljudi misle da funkcionišu i posluju tako meni nije jasno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Niko na: Francuske divlje mačke: sve o helikopterima koji se planiraju za srpsko RV i PVO

Da dodam Svedska ima jos 2 kom Super Pume i da zakljucno sa 31 decembrom se izbacuju i ta zadnja dva iz upotrebe.

02. Aug 2015.Pogledaj

BB na: Francuske divlje mačke: sve o helikopterima koji se planiraju za srpsko RV i PVO

Jedino ispravno rješenje je kupiti licencu. Ne samo zbog cijene pojedinog komada kasnije, nego najviše zbog usvajanja znanja i know how. Tako bi se stvorile pretpostavke za buduće vlastito usavršavanje... još samo da ne budu kadrovi birani samo prema boji stranačke knjižice...

02. Aug 2015.Pogledaj

AirBag na: Leteći tanker USAF-a KC-135R jutros u Beogradu

Vlado, to ti je isti što je prije par tjedana u Zgb donio neke rezerviste nacionalne garde da poprave školu i vodovod pored Slunja gdje je poligon, pa je iskrcao neke "pločice, grede, ljepilo i kanadsku šindru" na prednja lijeva kargo vrata..

02. Aug 2015.Pogledaj

Мишко na: Francuske divlje mačke: sve o helikopterima koji se planiraju za srpsko RV i PVO

Пошто смо имали одличну сарадњу са французима око авиона и посебно хеликоптера газела, изгледа да је могућа обнова сарадње. Наиме , тадашња француска "Газела"( и касније наша) коју смо радили под лиценцом, има наследника " EC120 Colibri " , сада Ербас " H120 " (произведених преко 600 комада) , дакле Колибри који раде Французи у…

02. Aug 2015.Pogledaj

Dusan na: NAJAVA: Državno prvenstvo Srbije u vazduhoplovnom jedriličarstvu

Prosto je neverovatno da je klub pod tim imenom registovan i svakako je uvreda za ovaj sport i vazduhoplovstvo kompletno.

02. Aug 2015.Pogledaj