BEG airport status
SMATSA kupila još jedan King Air 350

SMATSA kupila još jedan King Air 350

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nabavila je još jedan avion Beechcraft King Air 350. Pored kalibraže nova letelica biće osposobljena i za hitni medicinski prevoz bolesnika.

Beechcraft_King_Air_350_YU-BTC_SMATSA,_september_01,_2012

Kako su u SMATSI rekli za Tango Six u pitanju je još jedan King Air 350, tip letelice sa kojom SMATSA leti od 2009. godine. Takođe nam je potvrđeno da će letelica biti u stanju da u MEDAVAC konfiguraciji prevozi dva ležeća i tri pokretna bolesnika – funkcionalnost koju, kako kažu u ovoj agenciji, trenutno ne poseduje ni jedan operater u regionu. Letelica će biti na raspolaganju državnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji i Crnoj Gori.

Ipak, osnovna uloga novog King Aira biće kalibraža kojom se proverava ispravnost radio-navigacionih sredstava na zemlji, radara, sistema svetlosne signalizacije aerodroma, sistemi veza i provera standardnih instrumentalnih odlazaka i dolazaka aviona na aerodromima.

Do sada usluge kalibraže SMATSA King Aira koristilo je osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija i Slovenija.

Novi avion će u Srbiju će biti isporučen u nekoliko narednih meseci.

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@

Mislio sam da je uobicajeno da avioni za kalibraciju imaju onu narandzastu liniju preko trupa – kazem uobicajeno, ne obavezno, ali me interesuje sto su se nasi odlucili da je nemaju.

Odgovori
T

U vremena kad je polozaj aviona pracen teodolitom sa zemlje postojala je potreba da se avion obelezi kako bi ga teodolista lakse uocio. Sada se koristi sistem faznog dif. GPS, preko VHF tako ispravljeni podaci stizu do operatora u sistem, odnosno referenca vise nije teodolit. Kod nekih je ta nardndzasta boja cisa tradicija ( nemacki FCS). Neki imaju stilizaciju lenjira (COBHAM iz UK), ali nema potrebe vise za tim.

Odgovori
3

Tesa otac!

m

Вероватно напредак технологије не захтева више ту линију.

Odgovori
@

E super, hvala na objasnjenju!

Odgovori
T
I

Ćao društvo. Imam jednu opservaciju indirektno povezanu sa ovom temom. Nekoliko puta sam u poslednjih nekoliko meseci posetio web site smatsa-e i akademije u Vršcu i ne mogu da se načudim kako to loše i zapušteno izgleda. Vesti su im poslednji put updateovane pre godinu i po dana a dizajn stranice je kao iz ranih dvehiljaditih, što je u internet godinama ravno sa sto ljudskih. Hteo sam da preporučim kolegi iz Engleske da proveri PPL trening u Vršcu i da ga možda uradi u dve-tri tranše po dve nedelje ali me sramota da mu dam taj web site. Petre znam da si ti često pisao o PR amaterizmu i avio biznisu u Srbiji pa mozda ne bi bilo loše skrenuti paznju i na ovo. Kladim se da i kad bi to odradio oni bi unapredili sajt i drzali ga updateovanim par meseci a onda bi sve ponovo palo u zaborav. Aljkavost i sramota su dve reči da se to opise. Nigde vesti o novom avionu za kalibraciju ili o novim cesnama u akademiji. Zaista strasno. Kako ti ljudi misle da funkcionišu i posluju tako meni nije jasno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Gledajući kako se posao obavlja u HR- iskreno sumnjam. Više vjerujem da će uzeti JAS-39. Korupcija njihovih ljudi koji se pitaju o tome se bezbroj puta pokazala kao nezajažljiva. I svi su potpuno isti, bez obzira na političku opciju. U najboljem maniru Kalmete ići će se na kapitalnu investiciju koja će biti preko 600-700 miliona,…

24. Jan 2017.Pogledaj

Štrumfgoda na: Može li Maribor naštetiti Zagrebu, Ljubljani i Grazu?

Nisu presjedanja, ali kratkotrajni boravci jesu. Na 1.1 milijun turista (900k stranaca) ima 2 milijuna noćenja. Ljudi slete u Zagreb, provedu ovdje 2-3 dana, pa nastave dalje prema moru ili drugim europskim gradovima. Ima zapravo i dosta više turista, jer se stvarno puno iznajmljuje na crno (u mojoj ulici dva susjeda cijelo ljeto imaju neprijavljene…

24. Jan 2017.Pogledaj

Goran na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Izvini Zivojine, napravio sam gresku u koracima a mislio sam na "Resource".

24. Jan 2017.Pogledaj

Goran na: Sve što treba da znate o 9-13, novoj verziji MiG-a 29 za RV i PVO Vojske Srbije

Da, Izrael menja svoje F16 A/B za F35A. https://www.flightglobal.com/news/articles/israel-details-f-16-ace-bid-for-croatia-413918/

24. Jan 2017.Pogledaj

Nebojsa na: Može li Maribor naštetiti Zagrebu, Ljubljani i Grazu?

Zanimljiva analiza i odlican clanak kao i uvek. Alene, jedno pitanjce. 1.1 mil turista u zag??? Pretpostavljam da su vecinom presedanja ka primorju. Ne znam sta zag ( da ne pomislis da je rec o necem drugom, slicno mislim i za beg, ali opet on ima drugacije specifike) moze da ponudi kao destinacija naspram dalmacije,…

24. Jan 2017.Pogledaj