BEG airport status
LYBE 261430Z 25013KT 9999 SCT006 BKN030 16/15 Q1007 NOSIG
SMATSA kupila još jedan King Air 350

SMATSA kupila još jedan King Air 350

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nabavila je još jedan avion Beechcraft King Air 350. Pored kalibraže nova letelica biće osposobljena i za hitni medicinski prevoz bolesnika.

Beechcraft_King_Air_350_YU-BTC_SMATSA,_september_01,_2012

Kako su u SMATSI rekli za Tango Six u pitanju je još jedan King Air 350, tip letelice sa kojom SMATSA leti od 2009. godine. Takođe nam je potvrđeno da će letelica biti u stanju da u MEDAVAC konfiguraciji prevozi dva ležeća i tri pokretna bolesnika – funkcionalnost koju, kako kažu u ovoj agenciji, trenutno ne poseduje ni jedan operater u regionu. Letelica će biti na raspolaganju državnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji i Crnoj Gori.

Ipak, osnovna uloga novog King Aira biće kalibraža kojom se proverava ispravnost radio-navigacionih sredstava na zemlji, radara, sistema svetlosne signalizacije aerodroma, sistemi veza i provera standardnih instrumentalnih odlazaka i dolazaka aviona na aerodromima.

Do sada usluge kalibraže SMATSA King Aira koristilo je osam zemalja: Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija i Slovenija.

Novi avion će u Srbiju će biti isporučen u nekoliko narednih meseci.

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@a

Mislio sam da je uobicajeno da avioni za kalibraciju imaju onu narandzastu liniju preko trupa – kazem uobicajeno, ne obavezno, ali me interesuje sto su se nasi odlucili da je nemaju.

Odgovori
Te

U vremena kad je polozaj aviona pracen teodolitom sa zemlje postojala je potreba da se avion obelezi kako bi ga teodolista lakse uocio. Sada se koristi sistem faznog dif. GPS, preko VHF tako ispravljeni podaci stizu do operatora u sistem, odnosno referenca vise nije teodolit. Kod nekih je ta nardndzasta boja cisa tradicija ( nemacki FCS). Neki imaju stilizaciju lenjira (COBHAM iz UK), ali nema potrebe vise za tim.

Odgovori
3.

Tesa otac!

Odgovori
mt

Вероватно напредак технологије не захтева више ту линију.

Odgovori
@a

E super, hvala na objasnjenju!

Odgovori
Te
In

Ćao društvo. Imam jednu opservaciju indirektno povezanu sa ovom temom. Nekoliko puta sam u poslednjih nekoliko meseci posetio web site smatsa-e i akademije u Vršcu i ne mogu da se načudim kako to loše i zapušteno izgleda. Vesti su im poslednji put updateovane pre godinu i po dana a dizajn stranice je kao iz ranih dvehiljaditih, što je u internet godinama ravno sa sto ljudskih. Hteo sam da preporučim kolegi iz Engleske da proveri PPL trening u Vršcu i da ga možda uradi u dve-tri tranše po dve nedelje ali me sramota da mu dam taj web site. Petre znam da si ti često pisao o PR amaterizmu i avio biznisu u Srbiji pa mozda ne bi bilo loše skrenuti paznju i na ovo. Kladim se da i kad bi to odradio oni bi unapredili sajt i drzali ga updateovanim par meseci a onda bi sve ponovo palo u zaborav. Aljkavost i sramota su dve reči da se to opise. Nigde vesti o novom avionu za kalibraciju ili o novim cesnama u akademiji. Zaista strasno. Kako ti ljudi misle da funkcionišu i posluju tako meni nije jasno.

Odgovori

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jovica na: Šta država planira kada su MiG-ovi u pitanju?

Striktno govoreći, za gađanje IC vođenjim raketama daljina do cilja nije potrebna . Dovoljno je da glava za samonavođenje zahvati cilj i lansiranje je moguće . Mogućnost da je cilj predaleko postoji, ali pilot ili operator sistema PVO može tu daljinu i da proceni bez potrebe da je zna tačno (uz pomoć podeoka na nišanu…

26. May 2015.Pogledaj

djordje na: Šta država planira kada su MiG-ovi u pitanju?

Јовице, да би лансирао ракету из задњег ракуса на циљ мораш имати даљину до циља. Ако је циљ предалеко, без обзира што глава ИЦ ракете има захват, ракета неће стићи до циља ако је он предалеко или има велику брзину одласка, те ће се самоликвидират ракета на крају своје путање (изузев вакете Р 73 која…

26. May 2015.Pogledaj

Imre Mavrak na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Mislim da je bilo krajnje vreme da se ovo pitanje pokrene. Slazem se u potpunosti sa misljenjima - oni nisu oprecni - da pilot mora imati mogucnost da odlucuje, u kojim situacijama i u kojoj meri ce preuzeti upravljanje avionom. Saglasno tome se mora preurediti i sistem obuke. Svako postovanje pilotima koji su izneli svoj…

26. May 2015.Pogledaj

Blop na: Zašto je Vlada postavila novo rukovodstvo Muzeja vazduhoplovstva?

A taj bivši načelnik vojnog muzeja Knežević jel onaj što je macolom lomio Turske nadgrobne spomenike u vojnom Muzeju ili što je proneverio lovu koja je došla od ulaznica za Noć Muzeja?

26. May 2015.Pogledaj

126LAE-Delta na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Veoma dobar odgovor od Vas, za mene skoro potpun. Jedino ostaje pitanje da li je Airbus-u od pocetka nameravao da potpuno obesmisli pilotsku vestinu (sto sugerise vas komentar "Ciljano ide na promenu filozofije letenja"), ili je sadasnja situacija u stvari nezeljena posledica te filozofije. U svakom slucaju, kao osoba cija je jedna od delatnosti informacioni…

26. May 2015.Pogledaj