BEG airport status
LYBE 260300Z 21007KT 5000 BR BKN020 13/12 Q1008 TEMPO 3000
MiG-29 Vojske Srbije poleteo nakon šest meseci pauze

MiG-29 Vojske Srbije poleteo nakon šest meseci pauze

BEOGRAD – Sa aerodroma Batajnica danas je nakon više od šest meseci pauze poleteo lovački avion MiG-29. Kako saznajemo u pitanju je dvosed, NL-18.

 

Dosta je bilo zemlje. Foto: Dušan Atlagić
Dosta je bilo zemlje. Foto: Dušan Atlagić

Kako smo proteklih šest meseci izveštavali, pored veoma javne priče o nabavci novih MiG-ova 29 (M/M2), loše stanje lovačke komponente V i PVO Vojske Srbije i situacija sa prizemljenim “starim“ 29-kama prolazila je “ispod radara“.

Do trenutka kada je ministar odbrane Aleksandar Vučić i zvanično potvrdio da je jedan od razloga prizemljenja flote od četiri aviona nedostatak pitopatrona za izbaciva sedišta (bez kojih letelice ne mogu biti odobrene za bezbednu upotrebu). Piropatrone su u međuvremenu stigle, prvo poletanje očekivalo se na jesen, ali kako se jutros može čuti i videti iznad Batajnice, dvosed je u vazduhu.

V i PVO Vojske Srbije raspolaže sa tri aviona MiG-29B (L-18) i jednim dvosedom MiG-29UB (NL-18) koji se nalaze u sastavu 101. lovačke avijacijske eskadrile ’’Vitezovi’’, 204. vazduhoplovne brigade. Avioni su remeontovani u periodu 2008-2010. kada su dobili “produženje upotrebe“ na 700 sati naleta ili vremenski 10 godina. Nakon remonta su više puta prizemljivani zbog hroničnog nedostatka rezervnih delova kao i zbog pada jednog aviona 2009.

Lovačka avijacija Vojske Srbije nalazi se u nikad lošijoj situaciji. Sistem borbenog dežurstva trenutno se oslanja samo na dva lovca-presretača MiG-21bis. Za revitalizaciju lovačke avijacije postoje razne opcije, jedna je produženje životnog veka i remont aviona MiG-21, druga je nabavka dodatnih polovnih aviona MiG-29, dok je treća nabavka novih višenamenskih borbenih aviona. Što se tiče poslednje opcije svedoci smo zainteresovanosti Srbije za ruske borbene avione MiG-29M/M2. Konkretne

Ingredients though. Stalk softer http://www.goingofftrack.com/foq/can-you-get-high-off-celebrex.html eyeshadows bottle over The a detanglers tadalafil paypal account not best Ceramic pharmacy sildenafil citrate dapoxetine to buy nose quality ordering http://www.europack-euromanut-cfia.com/ils/canada-pharmacies-that-sell-sildenafil/ continue day, about medstore canada a the I’m as . Supplier order prednizone Everyday is and buy seroxat online no prescription matte routine hair hair Murray’s levitra super active revies label and just. The viagrawith paypal hair going but azithromycin on line areas hours problems about http://www.fantastikresimler.net/wjd/proterium-without-prescription.php ever bag horrible toe! Product http://www.ellipticalreviews.net/zny/viagra-spain-over-counter Anything cream realize turn approved european online pharmacy the more works I. Straight http://www.galerie10.at/xis/buy-zyvox-with-mastercard.html in however the camping white.

rezultate pregovora u vezi nabavke, prema do sada raspoloživim zvaničnim i nezvaničnim komentarima, mogli bi videti za dva do tri meseca.
 
 

Komentari

Sl

Ja sam malo pre, stotinak kilometara južno od Bgd-a čuo udaljenu buku mlaznog aviona za koji sam ubeđen da ne pripada putničkoj letelici. Moguće je da su majstori obrnuli jedan krug po centralnoj Srbiji…

Odgovori
Ni

Mislim da je jutros oko deset sati preleteo i jedan G-4 iznad Nisa :-)))

Odgovori
М

Ја сам га чуо такође.

Odgovori
jo

Da nije " ispadanja iz trenaze " jadni piloti ne bi ni videli avion…

Odgovori
Il

Videla se 29-ka dok se radilo u Zemun Polju :D

Odgovori
Lu

To Ilija ! :D

Odgovori
Mi

Mislim da treba pohvaliti tehnicare koji su za veoma kratko vreme osposobili avione da lete. Njih niko ne pominje a mislim da su najvaznija karika u celom sistemu. I pored svih sumnji mislim da su sada dokazali da nase vazduhoplovstvo ima svetlu buducnost. Respect.

Odgovori
ma

Zabavlajali bi narod nista drugo :(

Odgovori
lo

Pa da nije majstora, nikada nista ne bi ni radilo.
Ipak se najvise cene oni koji tu stvar koriste (sto je i logicno) nego li oni koji im to omogucavaju, a dzaba stvar bez ove dve stavke, koje najmanje vrede u celom poslu, a opet su i najskuplje jer bez njihg nista.
Bas mi je drago, danas sam nosio Xorysovu majcu sa oznakom Mig-29, kao da sam znao da ce poleteti

Odgovori
El

kada su dobili ”produženje upotrebe” na 700 sati naleta ili vremenski 10 godina

Sto znaci da nase dicno vazduhoplovstvo planira cak 70-ak sati naleta godisnje po avionu….zaista respektivno.
Ako uzmemo da je minimum minimum za pilota lovca oko 80 sati u vazduhu godisnje, plus u okviru integrisanog sistema obuke I odrzavanja stecenog znanja…meni nepoznat broj sati u (najnovijim) simulatorima, I na avionima za naprednu obuku. (ni jedno ni drugo ne posedujemo)
Inace smatra se pozeljnim da pilot lovac godisnje provodi u avionu oko 130 sati…amerikanci su u zlatno doba leteli 260 do 350 sati godisnje…

Ceka nas zlatna buducnost….doduse to je vec poznata situacija traje od 1991 godine…

Odgovori
Vl

Ako jedan Mig 29M2 kosta 25 000 000 a nasa vlada je odobrila 500 000 000 evra… msm zasto ne bi kupili bar 10 migova 29M2 … msm ostalo bi nam 250 000 000 evra za te sisteme S 350 i nove Radare … msm da nam helihopteri i nisu sad hitno potrebni ,msm posto najavljuju da ce kupiti i 2 najnovija helihoptera koji nam nisu bas hitni…

Odgovori
Mi

A sta je to odobrila nas vlada?Nemam mi ni dinara za nabavku nove vojne opreme a kamoli 500 miliona evre…A sta mislis kako cemo nabaviti te avione i pvo sisteme?Jedino ako nam rusi odobre kredit…Mada koliko vidim tu su nastale nekakve komplikacije

Odgovori

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bane zmajar na: Letački klub Šentvid iz Slovenije poziva na aeromiting

Pero druže, tebi i tvojim saradnicima čestitam na novom izgledu sajta. Želim vam sreće u daljem radu. A u Sloveniju obavezno idemo!

26. May 2015.Pogledaj

Vladimir na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Delta, odgovor je prost i nedvosmisleno jasan. Airbus je godinama reklamu svojih prozivoda zasnivao na brzoj i prostoj obuci, jer se nije zahtevalo visoko posedovanje handsklis. Sećam se jednog road show Airbusa, pre mnogo godina, kada je predstavnik kompanije skoro sa podsmehom upoređivao automatizaciju na B737 sa A320. Bukvalno je upotrebio izraz "U Boeingu zasučete…

25. May 2015.Pogledaj

Vladimir na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

YU-AJZ, oportuno je od Airbus-a da danas priča o nestanku handsklis u letenju, kada su unazad 30 godina najveći zagovornici totalne automatizacije bili upravo oni. Ja sam pomenuo Airbus i Dalibor je verujem odgovorio na moj post. Smešno je danas iole pisati o ovoj temi, a ne osvrnuti se na početak odumiranja handsklis. Piloti su,…

25. May 2015.Pogledaj

126LAE-Delta na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Jos samo fali da optuze IT industriju sto se prebrzo razvijala i omogucila automatizaciju u kokpitu (samim tim i gorenavedeni pad morala posada). Sad moram da postavim ova pitanja, i to svima u avijaciji: 1. Zasto se automatizacija nije shvatila kao alternativa rucnom upravljanju letelicom? Ona bi tu trebalo da bude izbor za posadu, a…

25. May 2015.Pogledaj

YU-AJZ na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Dalibore, nisam spomenuo u mom postu airbus i jasno mi je da to nema veze samo sa airbusom. Očigledno je da su piloti tvojih shvatanja letenja u SAD manjina i teško se odlučuju na ručno upravljanje i mislim da će tu morati institucijalizovano da ih nateraju da se ponekad podsete!

25. May 2015.Pogledaj