BEG airport status
LYBE 022100Z 02005KT CAVOK 24/16 Q1023 NOSIG
MiG-29 Vojske Srbije poleteo nakon šest meseci pauze

MiG-29 Vojske Srbije poleteo nakon šest meseci pauze

BEOGRAD – Sa aerodroma Batajnica danas je nakon više od šest meseci pauze poleteo lovački avion MiG-29. Kako saznajemo u pitanju je dvosed, NL-18.

 

Dosta je bilo zemlje. Foto: Dušan Atlagić
Dosta je bilo zemlje. Foto: Dušan Atlagić

Kako smo proteklih šest meseci izveštavali, pored veoma javne priče o nabavci novih MiG-ova 29 (M/M2), loše stanje lovačke komponente V i PVO Vojske Srbije i situacija sa prizemljenim “starim“ 29-kama prolazila je “ispod radara“.

Do trenutka kada je ministar odbrane Aleksandar Vučić i zvanično potvrdio da je jedan od razloga prizemljenja flote od četiri aviona nedostatak pitopatrona za izbaciva sedišta (bez kojih letelice ne mogu biti odobrene za bezbednu upotrebu). Piropatrone su u međuvremenu stigle, prvo poletanje očekivalo se na jesen, ali kako se jutros može čuti i videti iznad Batajnice, dvosed je u vazduhu.

V i PVO Vojske Srbije raspolaže sa tri aviona MiG-29B (L-18) i jednim dvosedom MiG-29UB (NL-18) koji se nalaze u sastavu 101. lovačke avijacijske eskadrile ’’Vitezovi’’, 204. vazduhoplovne brigade. Avioni su remeontovani u periodu 2008-2010. kada su dobili “produženje upotrebe“ na 700 sati naleta ili vremenski 10 godina. Nakon remonta su više puta prizemljivani zbog hroničnog nedostatka rezervnih delova kao i zbog pada jednog aviona 2009.

Lovačka avijacija Vojske Srbije nalazi se u nikad lošijoj situaciji. Sistem borbenog dežurstva trenutno se oslanja samo na dva lovca-presretača MiG-21bis. Za revitalizaciju lovačke avijacije postoje razne opcije, jedna je produženje životnog veka i remont aviona MiG-21, druga je nabavka dodatnih polovnih aviona MiG-29, dok je treća nabavka novih višenamenskih borbenih aviona. Što se tiče poslednje opcije svedoci smo zainteresovanosti Srbije za ruske borbene avione MiG-29M/M2. Konkretne

Ingredients though. Stalk softer http://www.goingofftrack.com/foq/can-you-get-high-off-celebrex.html eyeshadows bottle over The a detanglers tadalafil paypal account not best Ceramic pharmacy sildenafil citrate dapoxetine to buy nose quality ordering http://www.europack-euromanut-cfia.com/ils/canada-pharmacies-that-sell-sildenafil/ continue day, about medstore canada a the I’m as . Supplier order prednizone Everyday is and buy seroxat online no prescription matte routine hair hair Murray’s levitra super active revies label and just. The viagrawith paypal hair going but azithromycin on line areas hours problems about http://www.fantastikresimler.net/wjd/proterium-without-prescription.php ever bag horrible toe! Product http://www.ellipticalreviews.net/zny/viagra-spain-over-counter Anything cream realize turn approved european online pharmacy the more works I. Straight http://www.galerie10.at/xis/buy-zyvox-with-mastercard.html in however the camping white.

rezultate pregovora u vezi nabavke, prema do sada raspoloživim zvaničnim i nezvaničnim komentarima, mogli bi videti za dva do tri meseca.
 
 

Komentari

Sl

Ja sam malo pre, stotinak kilometara južno od Bgd-a čuo udaljenu buku mlaznog aviona za koji sam ubeđen da ne pripada putničkoj letelici. Moguće je da su majstori obrnuli jedan krug po centralnoj Srbiji…

Odgovori
Ni

Mislim da je jutros oko deset sati preleteo i jedan G-4 iznad Nisa :-)))

Odgovori
М

Ја сам га чуо такође.

jo

Da nije " ispadanja iz trenaze " jadni piloti ne bi ni videli avion…

Odgovori
Il

Videla se 29-ka dok se radilo u Zemun Polju :D

Odgovori
Lu

To Ilija ! :D

Mi

Mislim da treba pohvaliti tehnicare koji su za veoma kratko vreme osposobili avione da lete. Njih niko ne pominje a mislim da su najvaznija karika u celom sistemu. I pored svih sumnji mislim da su sada dokazali da nase vazduhoplovstvo ima svetlu buducnost. Respect.

Odgovori
ma

Zabavlajali bi narod nista drugo :(

Odgovori
lo

Pa da nije majstora, nikada nista ne bi ni radilo.
Ipak se najvise cene oni koji tu stvar koriste (sto je i logicno) nego li oni koji im to omogucavaju, a dzaba stvar bez ove dve stavke, koje najmanje vrede u celom poslu, a opet su i najskuplje jer bez njihg nista.
Bas mi je drago, danas sam nosio Xorysovu majcu sa oznakom Mig-29, kao da sam znao da ce poleteti

Odgovori
El

kada su dobili ”produženje upotrebe” na 700 sati naleta ili vremenski 10 godina

Sto znaci da nase dicno vazduhoplovstvo planira cak 70-ak sati naleta godisnje po avionu….zaista respektivno.
Ako uzmemo da je minimum minimum za pilota lovca oko 80 sati u vazduhu godisnje, plus u okviru integrisanog sistema obuke I odrzavanja stecenog znanja…meni nepoznat broj sati u (najnovijim) simulatorima, I na avionima za naprednu obuku. (ni jedno ni drugo ne posedujemo)
Inace smatra se pozeljnim da pilot lovac godisnje provodi u avionu oko 130 sati…amerikanci su u zlatno doba leteli 260 do 350 sati godisnje…

Ceka nas zlatna buducnost….doduse to je vec poznata situacija traje od 1991 godine…

Odgovori
Vl

Ako jedan Mig 29M2 kosta 25 000 000 a nasa vlada je odobrila 500 000 000 evra… msm zasto ne bi kupili bar 10 migova 29M2 … msm ostalo bi nam 250 000 000 evra za te sisteme S 350 i nove Radare … msm da nam helihopteri i nisu sad hitno potrebni ,msm posto najavljuju da ce kupiti i 2 najnovija helihoptera koji nam nisu bas hitni…

Odgovori
Mi

A sta je to odobrila nas vlada?Nemam mi ni dinara za nabavku nove vojne opreme a kamoli 500 miliona evre…A sta mislis kako cemo nabaviti te avione i pvo sisteme?Jedino ako nam rusi odobre kredit…Mada koliko vidim tu su nastale nekakve komplikacije

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Адмирал флоте na: Preokret u nabavci helikoptera za RV i PVO – Rusi preterali sa cenom za Mi-171

Caracal (најсавременија верзија Super Pume) је папрено скуп. Вероватно ствар стоји слично и са осталим моделима из те фамилије. Цена за Кувајт хеликоптера Caracal је нешто испод 46 милиона долара, а за Тунис 50 милиона евра. На страну то што Кувајт има намеру купити 24 хеликоптера, а што је Тунис купио шест. http://gulfbusiness.com/2015/06/france-nears-1-1bn-kuwait-deal-sell-airbus-helicopters/#.VZQZPVKTL_B

02. Jul 2015.Pogledaj

obican na: Preokret u nabavci helikoptera za RV i PVO – Rusi preterali sa cenom za Mi-171

Moje skromno znanje i cinjenica da je mi17 kupljen od Amerikanaca za potrebe u Afganistanu zbog svoje izdrzljivosti u eksplataciji a i izjava za T 6 Aleksandra Radica sa kojim i helihopterom posli u nedaj boze rat je definitivno jedan od helihoptera iz familije mi 8/17.

02. Jul 2015.Pogledaj

Jovica na: Partner 2015: „Skypickup“ – EDEPRO projekat lakog transportnog aviona

Teška posla . Avion podseća delimično na OV-10 a slična mu je i nosivost . Naravno , tip aviona je drugačiji ali parametri su slični . E sad OV-10 je imao 2 motora od po 1040 ks , a to kod nas nažalost nema ko da proizvodi . Uostalom, dovoljno je setiti se da se…

02. Jul 2015.Pogledaj

Jovica na: Hrvatskoj stigla nova ponuda za nabavku borbenih aviona

Iz svega ovog se vidi da vi "pro-zapadni" nemate da ponudite ništa osim šupljih priča o zlim Rusima, dok je u stvarnosti svaki ruski loš postupak 10 puta zasenjen mnogo gorim stvarima sa Zapada . A tu ide sve, od cene aviona i skrivenih troškova eksploatacije, do provera da li se navodno tim oružjem ne…

02. Jul 2015.Pogledaj

gosti-domaci na: Hrvatskoj stigla nova ponuda za nabavku borbenih aviona

Letim i ja sa svojim golfom dvojkom dizelom 140kmh, doduse bez skafandera i kacige, isto nebo bude crno kao ugalj usred bela dana, s tim sto se iznad, a ne ispod, naziru oblaci. Nadam se da shvatas analogiju...

02. Jul 2015.Pogledaj