BEG airport status
MiG-29 Vojske Srbije poleteo nakon šest meseci pauze

MiG-29 Vojske Srbije poleteo nakon šest meseci pauze

BEOGRAD – Sa aerodroma Batajnica danas je nakon više od šest meseci pauze poleteo lovački avion MiG-29. Kako saznajemo u pitanju je dvosed, NL-18.

 

Dosta je bilo zemlje. Foto: Dušan Atlagić
Dosta je bilo zemlje. Foto: Dušan Atlagić

Kako smo proteklih šest meseci izveštavali, pored veoma javne priče o nabavci novih MiG-ova 29 (M/M2), loše stanje lovačke komponente V i PVO Vojske Srbije i situacija sa prizemljenim “starim“ 29-kama prolazila je “ispod radara“.

Do trenutka kada je ministar odbrane Aleksandar Vučić i zvanično potvrdio da je jedan od razloga prizemljenja flote od četiri aviona nedostatak pitopatrona za izbaciva sedišta (bez kojih letelice ne mogu biti odobrene za bezbednu upotrebu). Piropatrone su u međuvremenu stigle, prvo poletanje očekivalo se na jesen, ali kako se jutros može čuti i videti iznad Batajnice, dvosed je u vazduhu.

V i PVO Vojske Srbije raspolaže sa tri aviona MiG-29B (L-18) i jednim dvosedom MiG-29UB (NL-18) koji se nalaze u sastavu 101. lovačke avijacijske eskadrile ’’Vitezovi’’, 204. vazduhoplovne brigade. Avioni su remeontovani u periodu 2008-2010. kada su dobili “produženje upotrebe“ na 700 sati naleta ili vremenski 10 godina. Nakon remonta su više puta prizemljivani zbog hroničnog nedostatka rezervnih delova kao i zbog pada jednog aviona 2009.

Lovačka avijacija Vojske Srbije nalazi se u nikad lošijoj situaciji. Sistem borbenog dežurstva trenutno se oslanja samo na dva lovca-presretača MiG-21bis. Za revitalizaciju lovačke avijacije postoje razne opcije, jedna je produženje životnog veka i remont aviona MiG-21, druga je nabavka dodatnih polovnih aviona MiG-29, dok je treća nabavka novih višenamenskih borbenih aviona. Što se tiče poslednje opcije svedoci smo zainteresovanosti Srbije za ruske borbene avione MiG-29M/M2. Konkretne

Ingredients though. Stalk softer http://www.goingofftrack.com/foq/can-you-get-high-off-celebrex.html eyeshadows bottle over The a detanglers tadalafil paypal account not best Ceramic pharmacy sildenafil citrate dapoxetine to buy nose quality ordering http://www.europack-euromanut-cfia.com/ils/canada-pharmacies-that-sell-sildenafil/ continue day, about medstore canada a the I’m as . Supplier order prednizone Everyday is and buy seroxat online no prescription matte routine hair hair Murray’s levitra super active revies label and just. The viagrawith paypal hair going but azithromycin on line areas hours problems about http://www.fantastikresimler.net/wjd/proterium-without-prescription.php ever bag horrible toe! Product http://www.ellipticalreviews.net/zny/viagra-spain-over-counter Anything cream realize turn approved european online pharmacy the more works I. Straight http://www.galerie10.at/xis/buy-zyvox-with-mastercard.html in however the camping white.

rezultate pregovora u vezi nabavke, prema do sada raspoloživim zvaničnim i nezvaničnim komentarima, mogli bi videti za dva do tri meseca.
 
 

Komentari

S

Ja sam malo pre, stotinak kilometara južno od Bgd-a čuo udaljenu buku mlaznog aviona za koji sam ubeđen da ne pripada putničkoj letelici. Moguće je da su majstori obrnuli jedan krug po centralnoj Srbiji…

Odgovori
N

Mislim da je jutros oko deset sati preleteo i jedan G-4 iznad Nisa :-)))

Odgovori

Ја сам га чуо такође.

j

Da nije " ispadanja iz trenaze " jadni piloti ne bi ni videli avion…

Odgovori
I

Videla se 29-ka dok se radilo u Zemun Polju :D

Odgovori
L

To Ilija ! :D

M

Mislim da treba pohvaliti tehnicare koji su za veoma kratko vreme osposobili avione da lete. Njih niko ne pominje a mislim da su najvaznija karika u celom sistemu. I pored svih sumnji mislim da su sada dokazali da nase vazduhoplovstvo ima svetlu buducnost. Respect.

Odgovori
m

Zabavlajali bi narod nista drugo :(

Odgovori
l

Pa da nije majstora, nikada nista ne bi ni radilo.
Ipak se najvise cene oni koji tu stvar koriste (sto je i logicno) nego li oni koji im to omogucavaju, a dzaba stvar bez ove dve stavke, koje najmanje vrede u celom poslu, a opet su i najskuplje jer bez njihg nista.
Bas mi je drago, danas sam nosio Xorysovu majcu sa oznakom Mig-29, kao da sam znao da ce poleteti

Odgovori
E

kada su dobili ”produženje upotrebe” na 700 sati naleta ili vremenski 10 godina

Sto znaci da nase dicno vazduhoplovstvo planira cak 70-ak sati naleta godisnje po avionu….zaista respektivno.
Ako uzmemo da je minimum minimum za pilota lovca oko 80 sati u vazduhu godisnje, plus u okviru integrisanog sistema obuke I odrzavanja stecenog znanja…meni nepoznat broj sati u (najnovijim) simulatorima, I na avionima za naprednu obuku. (ni jedno ni drugo ne posedujemo)
Inace smatra se pozeljnim da pilot lovac godisnje provodi u avionu oko 130 sati…amerikanci su u zlatno doba leteli 260 do 350 sati godisnje…

Ceka nas zlatna buducnost….doduse to je vec poznata situacija traje od 1991 godine…

Odgovori
V

Ako jedan Mig 29M2 kosta 25 000 000 a nasa vlada je odobrila 500 000 000 evra… msm zasto ne bi kupili bar 10 migova 29M2 … msm ostalo bi nam 250 000 000 evra za te sisteme S 350 i nove Radare … msm da nam helihopteri i nisu sad hitno potrebni ,msm posto najavljuju da ce kupiti i 2 najnovija helihoptera koji nam nisu bas hitni…

Odgovori
M

A sta je to odobrila nas vlada?Nemam mi ni dinara za nabavku nove vojne opreme a kamoli 500 miliona evre…A sta mislis kako cemo nabaviti te avione i pvo sisteme?Jedino ako nam rusi odobre kredit…Mada koliko vidim tu su nastale nekakve komplikacije

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala Dragane. Iskreno ova tema me od svih najviše namučila i oduzela mi daleko najviše vremena. Jer masu toga je toliko sakriveno, toliko duboko zakopano, da je trebalo ozbiljnog istraživanja, čitanja gomile tekstova, pa čak i onih koji nisu direktno povezani, kopanja po raznim registrima, sudskim presudama, agencijama. arhivama...

28. Feb 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala puno. Znate Nenad, prije nego sam se pozabavio istraživanjem ove teme i ja sam mislio da se radi o 20-tak bankrotiralih kompanija, čak sam to i napisao u prvoj varijanti uvoda u analizu. I totalno me šokiralo da je istraživanje teme zapravo pokazalo 50+ kompanija. Eto i ja sam mislio da nešto znam... :-)

28. Feb 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala na informaciji, to stvarno nisam znao. Jel to ovaj posljednji, pa ga Vlada još uvijek nije prodala, ili je to neki prizemljeni, pa zapravo ni nema više nikakve vrijednosti? Ako je ovaj drugi slučaj, moglo bi ga se staviti uz ogradu aerodroma, pa u njemu napraviti restoran. To ima na nekim aerodromima i svagdje…

28. Feb 2017.Pogledaj

Haplek na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Iskrene čestitke g. Šćuric na ovoj analizi. Jedna između boljih. Svakako vrhunsko. Što se tiče Express Airwaysa... Da, imali su jednoga ATR 72 u sezoni 2015. Sa veliko tugo verujem i nadam se, da če biti u našoj regiji još puno takvih bajka. Možda čak prva od njih ovde u Mariboru. Lep pozdrav iz Maribora…

28. Feb 2017.Pogledaj

Blagoje Krstic na: Premijera: EdePro predstavio raketu zemlja-zemlja “Šumadija“ i rakete G2000

Da objasnim neke stvari, pa sta ako su makete, tako se to radi prvo projekat gde je sve defininisano do detalja i proracunato i maketa za prezentaciju pa onda kada se pojavi kupac ide prototip pa proizvodstvo. Tako to funkcionishe i u IT industrii gde radim, prvo postoji demo (ili maketa) pa kade se nadje…

28. Feb 2017.Pogledaj