BEG airport status
Piloti (i budući piloti) šaljite CV, trka za posao u Air Serbiji je počela!

Piloti (i budući piloti) šaljite CV, trka za posao u Air Serbiji je počela!

BEOGRAD – Oglas za zapošljavanje pilota na više pozicija za „buduću avio-kompaniju u Srbiji“ objavljen je u petak na najprestižnijem sajtu za zapošljavanje letačkog osoblja Flightglobal Jobs i sa te lokacije prenet je na nekoliko sličnih inostranih sajtova i foruma.

 
1014171_209048012552893_1711773752_n
 
Kako se navodi u oglasu, „buduća avio-kompanija u Srbiji“ traži prijave zainteresovanih za pozicije kapetana, kopilota i TRI/TRE na Erbasu A319(320) kao i za pozicije kapetana, kopilota i TRI/TRE na ATR-u.

Oglas donosi i odlične vesti za mlade/neiskusne pilote koji su završili ab-inito obuku. Traže se i piloti sa frozen ATPL-om kao i kandidati za budući program pilota-kadeta (budući ab-initio kadeti moraće da imaju kvalifikacije u „tehničkim predmetima“).
 
Originalni tekst oglasa:

CAPTAINS AND FIRST OFFICERS REQUIRED

A proposed dynamic airline in the Republic of Serbia is seeking an expression of interest for the following positions:

Airbus 319/320  Captains /  First Officers and  those  with instructor / examiner  experience
ATR Captains / First Officers and  those  with instructor / examiner  experience

Pilots with a frozen ATPL to undergo type a conversion course.

Pilot cadet program for candidates having tertiary qualifications in a technical discipline.

Applications from Serbian Nationals are strongly encouraged.

To apply or for more information please click on the ‘Apply now Button’

Deadline for applications is the 30th of September 2013
 
Prijavu za slanje biografije možete poslati ovde.
 

Šta ovo znači?

 
Iako je anoniman jasno je da je u pitanju Etihadov oglas namenjen budućoj Air Serbiji. Objavljeni oglas po svemu sudeći nije oglas za posao već prikupljanje pilotskih CV aplikacija radi Etihadove procene ponude na srpskom tržištu (mada je oglas otvoren i za strance).

Uprkos činjenici da trenutno zaposleni piloti Jat Airwaysa tek treba da prođu svojevrsnu evaluaciju pred novim vlasnikom oglas je objavljen pre početka tog procesa. Potreba za novim pilotima postojaće pre svega zbog povećanog broja operacija od nastupajuće zimske sezone. Ipak, najava ab-initio kadet programa (sponzorisanje celokupne pilotske obuke pojedinacima koji nisu piloti) ilustruje dugoročnu strategiju zapošljavanja koja neće zavisiti samo od kratkoročnih potreba.

Pored dobre vesti pre svega za ljude koji su svojim sredstvima finsnsirali letačku obuku do frozen ATPL faze, najava kadetskog programa prva je dobra vest posle dugo vremena za sve oni koji bi hteli da postanu saobraćajni piloti.

Poslednja slična akcija bila je sprovedena 2001. godine u režiji tadašnjeg Jata. Tada realizovan kao javni konkurs za zapošljavanje direct entry pilota i sponzorisanje kadeta u iznosu od 50% cene školovanja završen je kao jedna od najvećih prevara u istoriji nacionalne avio-kompanije. U najprimitivnijem maniru esnafske i političke korupcije (uz naznake kriminalnih radnji) koja je vladala u Jatu sve do danas, konkurs je posle ulaznih testova bio poništen.

Srećom za neke nove mlade ljude, način poslovanja Jat Airwaysa za nekoliko dana odlazi u istoriju. Prvi put posle ko zna koliko decenija ljudi će biti zapošljavani na jasan, otvoren i transparentan način. Deca zaposlenih, deca uticajnih i deca povezanih ponovo će imati priliku da konkurišu ali ovoga puta bez radosti poznavanja konačnih rezultata.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Hvala Bogu. Bilo je krajnje vreme. Da vidimo sada kom` opanci, a kom` obojci. Da li cu doziveti dan, da u srpskoj avijaciji zavlada pravilo boljeg, sposobnijeg, uspesnijeg? Ako se zaista desi, vredelo je cekati sve ove godine.

Odgovori
ju

U Srbiji je postala moda da se podcenjuje sve sto rade gradjani Srbije a velica ono sto rade bivsi gradjani Srbije koji dolaze iz inostranstva.
Ne zaboravite da vecina pilota JATa ima zavidne karijere kapetana instruktora i rukovodilaca u raznim kompanijama sa zapada i Istoka tako da njima nije potreban neki srbin sa strane da ih prevaspitava ili uci profesionalizmu.
A koliko ce novi partneri biti posveceni tome da uvek bolji pobedjuje videcemo po tome da li ce za rukovodeca PILOTSKA mesta moci da konkurisu i sadasnji piloti JATa ili ce svi biti uvezeni iz Etihada kao strucnjaci koji se ne mogu osporavati.
To vazi i za rukovodstvo nove kompanije,kako to da nece biti javnog konkursa za Direktore vec ce njih jednostavno i jednostrano postaviti Etihad?

Vl

Ne daj Boze, da izaberu nekoga od bivseg rukovodstva, pilotskog ili ne pilotskog.

Ima, jos,nesto sposobnih iz JAT-a u JAT-u, ali svega par postenih i zeljnih rada i napretka. Sto se Srba pilota van Srbije tice, ima isto sposobnih, ali skoro niko nije zeleo, niti zeli da se upusta u igru sa starom postavom. Nakon sto Etihad pocisti smece, mozda ce neko od njih da prihvati ulogu u novoj prici? Mozda?

Nece biti javnog konkursa, za sada. Kasnije verovatno da. Nema JAT vremena za srpske fazone namestanja i kalkulisanja. Rez je bolan i duboj, ali neminovan i neophodan.

ju

dragi Vlado
potvrdi da si ti jedan od pilota koji nije usao u JAT zbog nekog razloga pa sada neumorno i ne selektivno pljujes sve iz i u vezi JATa?
pozdrav i zapamti mrznja je bumerang

Vl

Dragi Juggy, potvrdicu ja sve sto ovde ljudi pozele, ali to nece promeniti cinjenice.

Odgovor na tvoje pitanje je ne. Nisam taj.

Ne pljujem po JAT-u, vec iznosim cinjenice, a to sto se one tebi ne svidjaju, nije moj problem.

Uzdravlje!!!

zv

Teska stvar, rekao bih – F22

Mi

Očeigledno nisi u materiji stranih ulaganje.Uvek je bilo i biće da ako ulazem pare ,kontrolišem ja lično a ne da dam rasipnicima da unište kako su naučili. Drugo sve kompanije imaju u sastavu lokalne ljude ,nemoguća misija da kontrolišu sami. Samo mora da se pokazeš prijatelju da si kvalitetan da bi došao na neku poziciju.Kvalitetan u svom poslu a ne po knjizici raznih boja..U sastavu rikovotstva ima naših ljudi koji rade za njih već dugi niz godina,njihova stručnost,vernost kompaniji nije za sumnju,a od ostalih unutar sada veš bivšeg Jat-a mora da se probere,što će po meni i biti.Kupili bi oni 100 posto firme ali nisu mogli zbog Evropskih restrikcija ulaganja za kompanije koje nisu na teritoriji Evrope.Tu su nas uvrstili da moramo da poštujemo zakone ,a primiće nas nikada.Procena vrednosti JAT-a nije data jer je minimalna ,ulaganje ako bude po planu preci ce višestruko vrednost koju ima sada.Šta ćemo onda pričati, treba da kontrolišu naši pa ponovo dubijoza.Neće moći ovaj put. Na sreću onih koji opstanu i rade u njoj.Neka poleti naša kompanija ,i da radi kvalitetno,bezbedno i dugo na radost svih naših ljudi u zemlji i inostranstvu.

To

Zelim od srca svim buducim pilotima puno srece i neka bude mesta u Air Serbia za sve pilote iz Srbije!!
Kolaric-Novi Sad

Odgovori
Te

"Air Serbia" nije niti nova, niti buduca aviokompanija, i to ne stoji u Etihadovom oglasu vec samo u vasem tekstu. Air Serbia ce prema svim pravnim kriterijumima biti stara aviokompanija osnovana 1948. godine, sa novim imenom i brendingom. To je tako i normalno, jer bi se inace izgubile razne povlastice JAT-a, kao sto je oslobodjenje od poreza u Nemackoj na osnovu ugovora izmedju Nemacke i Jugoslavije kao sile pobednice u Drugom svetskom ratu.

Odgovori
Fl

Zar Ti misliš da ova novokomponovana ekipa zna šta znači pravni kontinuitet?! Koliko pratim komentare vidim da svi od reda misle da će Air Serbia biti alajbegova slama i da će se uz lumperajku i ogromne plate za srpske uslove tamo raditi ko šta hoće, da će se kadar skupljati sa google-a i autobuskih stanica i da svako ko u datom trenutku ne zna šta će sa sobom da će se obresti u Air Serbia… Čitava kampanja je postavljena natraške i zaista odaje utisak jedne neozbiljne uličarske avio kompanije!!! Svako ko je mogao i hteo ispljuvao se po Jatu kao po najprljavijem seoskom klozetu a Air Serbia-u koja još nije ni rešenje Agencije za privredne registre dobila, jer ni jedan dokument nije ni podnela, a kamoli inicirala neki upravni postupak, te koja nema još ni svoj a.o.c. jer se sve vreme priča o nekim virtuelnim airbusevima ,dižu u nebesa kao primer poslovanja! A ni ne sanjaju da sa ovim projektom Etihad treba da sanira ogroman gubitak koji ima u svom poslovanju i u poslovanju sa Air Berlinom… ali ta priča je zaista vrlo sofisticirana za ovakvo prizemno lupetanje šta je babi milo to joj se i snilo :-) živeli!

Ma

Bice ovo jos jedno NEZAKONITO i neuspesno i restrukturiranje Jata… EY sve radi protivzakonito i sa diletantskim multilevel prezentacijama u Hajatu, na nivou diplomskog rada neke prosecne skole… Za one koji ne znaju kako EY posluje inace i kakav mu je profit (name ga), otreznjenje tek sledi.

Zv

Svaka cast! Upravo je to prica. Etihad je, inace, za kontakt osobe iz Jata izabrao najgori olos, mediokritete, neznalice. E, kakva ekipa sada takva i AirSerbia posle. Neznanje i prizemnost postojecih nijedno rebrendirano ime nece niti sakriti niti poboljsati.A posebna su prica skoro-pa-fasisticki brifinzi koje drza na dnevnoj osobi. Uspesni Etihad je od obecanja dataog 1.avgusta ispunio nula. INtranet je postavlje s dve nedelje zakasnjenja, a nova organizacija i sistematizacija nisu ni u najavi.

Ch

Upravo tako!
Rebrandirani neportizam….

Go

Sile pobednice?

Vl

Poenta teksta nije u ispravljanju krive Drine, vec u tome da nakon vise desetina godina srpska nacionalna kompanija trazi pilote, sirom sveta i da planira dugorocno u buducnost. Da nije bilo Etihada pre par nedelja da preuzme 49% JAT-a, o ovakvoj vesti bi mogli samo u masti da mastamo. Ovako, pisemo o tome na javi. Slatko li je, Boze, da ne moze biti sladje.

Odgovori
Mi

Nego, jel neko razumeo sta oni traze, sta nude?
Nikad gluplji oglas nisam video…

Odgovori
Vl

Jeste, razumeo je. Ne nude, jos uvek nista. Samo skupljaju CV da vide kakvo je interesovanje. Ponuda ce tek da sledi.

Go

Da nije bilo politicara i ubijanja Jata netrzisnim cenama od strane istih a zarad mira u drugim javnim preduzecima koje je Jat napravio, sve ovo (mozda ne u tolikom obimu koliko se sada predstavlja da ce biti) je Jat mogao i sam da uradi. Ali nama su trebali arapi da dodju i da kazu da deo aerodroma treba Jatu, da Jat nemoze da placa najvise cene od svih aviokompanija na svom maticnom aerodromu, da Jat nece placati tehnici po principu "radio ne radio, svira ti radio"….

Odgovori
VO

Etihad je jedna od najacih i najprofitabilnijih ak u svetu i jedna od rethih koja posluzje pozitivno, ovo je spas za Jat koji je bio praktično pred zatvaranjem (i ako je prevozio rekordan broj putnika iz godine u godinu jer je nestručan menadžment i lopovluk učinio svoje). Air Serbia ce pod Etihadovom upravom biti jako dobra i profitabilna firma.

Odgovori
Vl

Ne vredi slepom opisivati boje, gluvom toplinu melodije , nemom snagu reci, a budali da je budala.

JAT bi bankrotirao najkasnije u Oktobru ove godine. Tu se nema sta oduzeti ili dodati.

Ko je razje*ao JAT unazad 20-30 godina nije uopste vazno. Trebalo je o tome razmisljati tada, a ne sad zalopojke i ostale uslavanke.

Da nije Etihad uskocio onomad, zivo me interesuje sta bi vi svi sad pisali?

Oglas u Flight nije ponuda za posao vec poziv za prikupljanje CV- a. Tako rade samo ozbiljne kompanije. Da vide kakvo ce biti interesovanje, pa da onda shodno tome spreme ponude.

Jos nisam video los potez ovog novog menadzmenta. Jos samo da najure stoku, bagru i bitange, koji su zaseli, pa da zapevamo.

Odgovori
Ro

Svaka cast Vlado.

Zli se dusi nemogu iserati no krstom i molitvom, niti ket-meni (partio-ljubci, neradnici,krvopije,brajkeri…)jedino Otkazom!

Dali ste vi kolega Vlado Dobricic LAME. Ekstra pozdrav svakom Vladu

koji istinski voli avijaciju i ime SRBIJA, pa neka bude i ER SRBIJA!

S’postovanjem, Rodney Marinkovic AME. Griffith / Kraljevo.

Odgovori
Vl

Hvala. Nisam taj Vlada. Nisam ni LAME. Jesam skolovan kao mehanicar, ali nisam radio taj posao, jer sam uspeo da se upisem u Visu Pilotsku, kao i da je zavrsim. Od tada, pa na ovamo se bavim iskljucivo profesionalnim letenjem. Pozdrav.

Za

Pozdrav gospodine Vlado,

Imam samo jedno pitanje! Kakve su sanse buducim pilotima kadetima za full scholarship u ErSrbija?
I sta im znaci to poznavanje tehnickih predmeta, tacno? Imam 21 godinu i od malena znam dosta o avionima. Pravio sam dosta maketa i znam o aerodinamici dosta stvari. Dobar deo zivota sam proveo citajuci knjige o tome. Citao sam neke knjige koje citaju profesionalni piloti. Cesto sam isao u aerodrom u Divce posto sam iz Valjeva. A trenutno studiram u Beogradu. Engleski znam skoro kao maternji. Pisem ovo vama jer sam razumeo da ste profesionalni pilot! Hvala unapred

Mi

Pozdrav Vladi koji se bori i raspravlja ovde, koliko vidim uzalud…. :)
Sanse su verovatno male. Ne treba se previse nadati. Milim da ima previse zaljubljenika koji zele taj pilot cadet program a jos vise vec odskolovanih pilota. To je jedna strana price. Druga strana je mozda da ce oni napraviti strategiju u kojoj ce iskolovati kompletno nove pilote kako ne bi uzimali macku u dzaku sa frozen ATPL-om.
Prica se o obrazovanju iz tehnickih nauka. Znaci da si zavrsio neku skolu tipa Vazduhoplovna akademija, Tesla, Koncar…. znaci tehnicke nauke…. Nece primati nikog sa drustvenih sigurno….
Kao i ti i moja prica je ista zelim to jako i cekam nove informacije. I znam puno ljudi koji kao ja i ti isto to zele. Uzmi napisi CV, tu svu ljubav pretoci u jedno pismo koje ces ubaciti pored cv-a i nadam se da se vidimo na nekom od intervjua.
Pozdrav Milan

Mi

Žarko
Poznavanje tehničkih predmeta u moje vreme kada smo upisvali akdemiju polagali smo matematiku,fiziku,engelski i tadašnji srpskohrvatski pismene testove.Koliko sam čuo i sada se polaže sve osim srpskog. Očigledna namera je da će školovati svoje kadete samo je pitanje kada to planiraju.Po meni program će biti objavljen po preuzimanju kompanije uvek je tako bilo,pre toga se neizlaže ništa.Mislim da ćeš odgovor dobiti vemoma brzo kroz ovaj sajt. Odgovaram ti ja iako nisi pitao mene ,isto sam kao i Vlada u toj materiji preko 30 godina.Želim ti da se oškoluješ i radiš ovaj posao do penzije.
Milan

Vl

Odgovor na vasa pitanja cete dobiti, mozda i za neki dan. Priprema se knkurs za primanje novih pilota. Ne bih o detaljima, jer ih ne znam sve tacno.
Ako budu primenili ista pravila koa sto su svuda u svetu, bice potreban intervju, diplome prethodnih skola, par testova i na kraju medical. Cini mi se da ce u prvom konkursu uzeti ljude sa nekim pilotskim iskustvom i naletom, ali mozda gresim.
Videcemo, veoma uskoro.

Vl

Milane, hvala na pozdravu.
Ne vodim ja nikakvu borbu. Ja samo iznosim cinjenice. Kome se svidjaju, OK. Kome se ne svidjaju, opet OK.
S budalama se ne raspravljam. Njima pokazem cinjenicama, ko su i sta su. Ako shvate, meni super. Ako ne shvate, meni opet super.
Koja si klasa bio u Akademiji?

Mi

Upsan 1979 godine. A zvrsio sve 1988. Hod po mukama.

Vl

Ja sam upisan 1981. Zavrsio Vish Pish 1984. Zavrsio type rating 1988 na Boeing-u. Ti si bio na devetki?

Mi

Javi se na skype mica72200

Mi

Recimo da nemam nikakve informacije osim ovih koje stoje u ovom tekstu. I prema zdravoj logici kao sto i gore pise verovatno nece odma krenuti sa cadet programom….
Ovo za ovaj konkurs sto ste pomenuli, jeli to neki inside info ili…? Posto se prikupljanje CV vrsi do 30 oktobra, jos da dodamo vreme za finalne analize, moja slobodna procena za prve informacije je bila pocetak eventualno sredina novembta…. Obradovao bih se kada bi izasli sa nekim informacijama uskoro….

Vl

Inside. Bice objavljeni detalji vrlo uskoro. Prati Tango, da prvi saznas.

Mi

Hvala! Tango se prati svakako :)

An

Jel ima posao za stjuardese u Princ-u?

Odgovori
Ni

Skoro su primili poveci broj stjuardesa,tako da ne verujem da ce primati jos u skorije vreme,a poslednji put kad su trazili stjuardese bio je konkurs negde,ne znam tacno gde,tako da prati konkurse i srecno,pozz

Mi

Cak i ako nema konkursa ti uvek mozes da posaljes svoj cv nekome iz princea. Siguran sam da nece iskulirati tvoju bigrafiju i ako bude potrebe mozda te i pozovu nekad ako ne odma.

Og

Jel zna neko kako da se prijavim za Air Serbia kadetski konkurs?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Znači cela ona priča kako se ide na polovne avione zbog rokova isporuke kako ne bi bilo "lufta u čuvanju VaP" je šuplja. I dalje ni vidim poentu zadržavanja nadzvučne komponente HV u kontekstu NATO, ali razumem želju da se ista zadrži.

02. Dec 2024.Pogledaj