BEG airport status
LYBE 252030Z 25006KT 9999 SCT030 14/12 Q1009 NOSIG
Predstavljanje: „Enciklopedija mlaznih lovačkih aviona“

Predstavljanje: „Enciklopedija mlaznih lovačkih aviona“

BEOGRAD – Vojno vazduhoplovstvo oduvek je bilo neiscrpna i popularna tema koja je konstantno motivisalo mnoge autore da stvaraju literaturu koja bi privlačila čitaoce, kako laike tako i one koji su bolje upoznati sa svetom borbenih aviona. Moramo priznati da se na ovim prostorima, usled objektivnih okolnosti, tek u poslednjih nekoliko godina pojavilo mnoštvo knjiga koje prate ovu tematiku i koje su vredne pažnje. Takav je slučaj i sa ovim delom.

 

Autori knjige su Dragi Ivić i Danko Borojević
Autori knjige su Danko Borojević i Dragi Ivić

Autori „Enciklopedije mlaznih lovačkih aviona“ potrudili su se da prikažu gotovo sve tipove mlaznih lovačkih aviona, od drugog svetskog rata kada su se pojavili pa sve do današnjih dana. Mogu slobodno reći da ni jedno izdanje do sada o lovačkim avionima na srpskom jeziku nije bila tako obimna i tako detaljno. Uz osnovne taktičko-tehničke karakteristike data je kratka istorija razvoja svakog vazduhoplova kako bi čitalac mogao da stekne realan utisak predstavljenim letelicama.

Pristup građi je sistematičan, avioni su grupisani generacijskom podelom, po državama porekla i proizvođačima. Literatura u prikupljanju podataka je zaista impresivna a sve je to vrlo racionalno sažeto tako da bude pregledno, razumljivo i jasno, bez suvišnih informacija.

S obzirom da ovu knjigu nisu pisali profesionalni pripadnici V i PVO niti ljudi koji su direktno vezani za vojno vazduhoplovstvo, već entuzijasti, rezultat je zaista odličan. Sasvim je sigurno da će enciklopedija doprineti još većem popularisanju vojnih aviona na ovim prostorima a siguran sam da će zadovoljiti sve ljubitelje avijacije, kako onih kojima je to struka tako i svih onih kojima je to samo hobi.

U doba kada internet predstavlja dominantan izvor informacija i kada se štampane knjige sve više potiskuju elektronskim verzijama istih, ovo delo predstavlja pravo zadovoljstvo onima koji vole držati knjigu u rukama. Na kraju, svim zaljubljenicima u plave visine najtoplije preporučujem „Enciklopediju mlaznih lovačkih aviona“.

[colored_box color=“ yellow“]Knjiga se može naručiti na e-mail: danko.svik@gmail.com ili kupiti u prodavnici M-HOBBY na Novom Beogradu. Cena je 1100 dinara.[/colored_box]

Komentari

Da

Od danas (09. 07. 2013.)
Enciklopedija se može nabaviti i u prodavnici Muzeja Vazduhoplovstva u Surčinu.

Odgovori

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

YU-AJZ na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Dalibore, nisam spomenuo u mom postu airbus i jasno mi je da to nema veze samo sa airbusom. Očigledno je da su piloti tvojih shvatanja letenja u SAD manjina i teško se odlučuju na ručno upravljanje i mislim da će tu morati institucijalizovano da ih nateraju da se ponekad podsete!

25. May 2015.Pogledaj

Vladimir na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Tačno Dalibore, to je tvoj stav. Pozdravljam. Ali Airbus je taj koji je prvi u vazduhoplovstvo uveo filozofiju "Mujo, nahrani svinje i ništa ne diraj". Oni su prvi fanatično insistirali na punoj automatizaciji letenja. Oni su prvi koji su insistirali da pilot nije skils, već operater. Ima materijala na tone sa propagandom Airbus-a, sa njihovim…

25. May 2015.Pogledaj

AirBag na: Najava: Okrugli sto: “Vazduhoplovstvo u Drugom svetskom ratu 1941-1945. godine – sedam decenija posle”

Pridružujem se zamolbama kolega iako sam samo 422 km udaljen, za razliku od Lovre koji je 17.900 km daleko, ipak bilo bi vrlo poučno poslušati stručnjake kao legendarnog Ciglu, Šimu, generala Rendulića i ostale.. Unaprijed zahvalan.

25. May 2015.Pogledaj

Dalibor Vincetić na: Automatizacija u kokpitu, pad morala posada i odlazak generacija koje su nekada zaista i doživele pravo letenje

Nema to veze s Airbusom nego sa školovanjem pilota. Ja letim Airbus bez problema ručno kao što sam letio devetku i desetku, letim ga nakon polijetana ponekad ručno i preko 10000 stopa. Vizuelne prilaze radim sve ručno ispod 4 ili 3 hiljade stopa. Stvar je samo i isključivo u školovanju pilota, automatizacija je tu samo…

25. May 2015.Pogledaj