BEOGRAD – Etihad Airways, nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata, predstavila je jutros novi proizvod i uslugu na svojim Airbus A380 i Boeing B787 Dreamliner vazduhoplovima, uključujući Rezidenciju Etihad™ – u budućnosti najluksuzniju prvu klasu na planeti. Svaki Prvi apartman u A380 će imati klizna vrata od 64 inča, uključujći fotelju s podesivim sedištem i otoman normalne dužine, tapacirane kod firme Poltrona Frau. Otoman će se rasklapati u poseban 80 inča dugi krevet.
„Rezidencija“ će biti potpuno novi prednji prostor na gornjem spratu A380. Radi se o jednokrevetnom ili dvokrevetnom smeštaju, imaće dnevnu sobu, zasebnu spavaću sobu s duplim krevetom i prostorom za tuširanje. Gosti u Rezidenciji će imati uslugu ličnog batlera tokom čitavog leta. Ovi kompletno obučeni profesionalci će biti posebno osposobljeni u Savoy Butler Akademiji u Londonu.
Uvođenjem nove flote, aviokompanija sa sedištem u Abu Dabiju, će ujedno i preimenovati klase u svojim kabinama. Celokupni gornji sprat aviona A380 biće opremljen premijum kabinama.
Avion A380 će takođe ima kompletnu mobilnu i bežičnu Internet vezu, dok će B787 biti opremljen bežičnim Internetom.
Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor aviokompanije Etihada rekao je ovom prilikom:
– Ovi novi životni prostori podižu standarde proizvoda i usluga na najviši mogući nivo u komercijalnoj avijaciji do sada i zauvek menjaju očekivanja avio putnika u pogledu udobnosti i luksuza u toku leta. Etihadovi avioni A380 i B787 imaće najsavremenije kabine u čitavoj industriji, a uz to će ispunjavati sve ciljeve u smislu težine, doleta i troškova, pri željenom broju sedišta. To će nam omogućiti da ponudimo proizvode bez presedana po kvalitetu i stilu, a ipak po konkurentnim cenama u sve tri klase.”
U 2008. uvidevši da nijedna projektna agencija ne može sama da realizuje njenu viziju za nove kabine, aviokompanija Etihad osnovala je Etihad dizajnerski konzorcijum (EDC) koji je okupio tri vodeće dizajnerske kompanije, Acumen, Factorydesign and Honour Branding da razrade inovativnu kabinu i sedišta za novu flotu. EDC je sklopio partnerstvo sa Promise Communispace, vodećom su-kreatorskom agencijom, da organizuje sveobuhvatno istraživanje potrošača i seminare u Abu Dabiju, Sidneju, Londonu i Njujorku, da bi sagledali šta čini ‘savršeni let’ i konsultovali korisnike oko oblikovanja savršene aviokompanije. Osamdeset odsto ponude novog proizvoda je direktan rezultat povratnih informacija prikupljenih na tim seminarima.
Na Airbasu A380, gosti Prve i Biznis klase moći će da se odmore u Lobiju, u opsluživanom prostoru s barom, lociranim između kabina Prve i Biznis klase. Ključni cilj dizajna aviokompanije Etihad bio je da se transformiše iskustvo sa ukrcavanjem tako da više liči na ulazak na recepciju nekog butik hotela.
Celokupni snimak današnje konferencije za medije:
Djuka
svaka cast. Ako Air Serbia nastavi sa ekspanzijom i udje u pozitivno poslovanje sa ovakvim poslovnim partnerom definitivno ce glavni hub za celu jugoistocnu Evropu biti LYBE.
126LAE – Delta
E baš da vidim da li će ovo podići njihov status od 4 zvezdice.
Vlada
Nebitno je 4 zvezdice ili hub u Beogradu. Bitno je da Etihad pise nova poglavlja u avio industriji. A svako novo poglavlje i nova ideja ima u sebi veliki rizik. Ukoliko se taj rizik iskontrolise, u tom slucaju pionirski poduhvat moze biti ogroman uspeh. Ukoliko se ne iskontrolise, neuspeh je izvestan.
Moj licni stav i misljenje je da ova ideja ima velike sanse za uspeh.
126LAE – Delta
Nebitno 4 zvezdice? Pa po čemu se poredi kvalitet aviokompanija, ako ne po zvezdicama Skytrax-a?
A da Etihad piše novo poglavlje u svetskoj avio-industriji, tu takođe nisi dobro obavešten. Ovo što prikazuje Etihad već imaju Singapore Airlines i Emirates, ako sam pravilno preveo reč "Suite". Tako da je ovo pionirski poduhvat samo u Etihadu, a ne i u svetskoj avio industriji (više deluje kao dopuna postojećih ideja).
Sad, pre nego što osporiš bilo šta od navedenog, molim te da pogledaš ovde i da mi prvo kažeš da li su moje tvrdnje verodostojne (http://www.airlinequality.com/Experience/bestFclass_seats.htm). Dotad, pozdrav, …
Vlada
Kao prvo, nisam pisao o apartmanu u spavacem krevetu, vec o namerama Etihada da nastupa na trzistu na sasvim drugaciji nacin od drugih kompanija.
Kao drugo, zvezdice i hubovi su sastavni deo jedne velike slike koja cini vazduhoplovnu avio kompaniju. Ima tu jos mnogo drugih vaznih detalja koji su vazni za uspeh kompanije.
Kao trece, nemam nameru da opovrgavam bilo sta, jer me primarno ne interesuje ocenjivanje kvaliteta escejga ili dubina naslona sedista. Iskljucivo pisem o poslovnoj politici i politici razvoja jedne velike kompanije.
Kao cetvrto, ne ceni kvalitet tudje obavestenosti, pre no sto shvatis sta je poenta pisanog teksta.
126LAE – Delta
Onda sam upao u tvoju maglu, jer tvoju poentu teksta ne vidim jasno. Iz tvog komentara sam shvatio da ce Etihad prvi izvesti ovaj projekat apartmana u avionu, pa sam pretpostavio da nisi dovoljno pratio desavanja (ovo je bila samo moja sumnja, nadam se da nije osnovana).
Etihadov drugaciji nacin nastupa na trzistu je ocekivan, jer su to vec uradile dve velike kompanije, a jedna im je glavni rival. Zvezdice i hubovi po mom misljenju imaju najvisi prioritet medju detaljima, ali se slazem za druge detalje, da su takodje vazni, jer od njih zavise zvezdice(hubovi nisu deo ove price pmm).
A sto se treceg tice, malo si banalizovao stvari, jer ja nisam pominjao escajg ili dubinu naslona sedista, vec sam uopsteno govorio o opstim mogucnostima aviokompanije (sta kompanija nudi putnicima), doduse sa malo reci.
S druge strane se slazem za rizik, ako se isplati, isplati se, ake ne, onda moze da bude gusto za neke…
Vlada
Nema magle. Samo se u malo reci, pokusava reci mnogo.
Moja poenta je bila u tome da Etihad radi nesto sto do sada nije vidjeno na ovaj nacin, a mislio sam na izgradnju sopstvene "svetske alijanse" koja ce, ako uspe, napisati novo poglavlje u svetu aviokompanija. Ali, o tom, po tom.
U svetu aviobiznisa, najvazniji detalji su, ovim redom:
-bezbednost
-tehnicka ispravnost
-redovnost
Pa tek negde dole usluga, hubovi, escejg, kreveti i slicno. Ove zadnje stvari su ustvari samo sminka za prodaju proizvoda.
Banalizovao sam isto onoliko koliko si ti banalizovao svoj post. Nisam brojao koliko je reci potroseno. Kuca casti.
126LAE – Delta
Onda smo gledali iz razlicitih uglova. Ja sam gledao iz ugla koji koriste buduci putnici prve klase (iako ja licno necu biti taj), dok je tvoj ugao ugao same aviokompanije. E sad, pitanje je koji ugao je prikladniji, onaj putnicki ili tvoj kompanijski.
Sto se tice detalja, sa tvojim se slazem, ali ih putnik nece postaviti isto kao ti (moj pogled je isti onaj kao kod Skytrax-a, u kome putnici ocenjuju aviokompanije i aerodrome po letovima na kojima su bili). Da je samo sminka, onda bi se dovelo u pitanje svako ocenjivanje Skytrax-a i slicnih organizacija.
E sad, koliko su banalizovane stvari, to nek ocene ostali pratioci T6. A nas dvojica na pivo ili razlbazeni alkohol iz kocionog sistema 21ce :)
P.S. 9.maja se navrsilo 24 godine od tragicnog leta mog oca, pa popij nesto za njegovu dusu…
Vlada
Mora se gledati iz svih uglova. Tek se onda vidi cela slika. Ja imam problem da sam godinama u samom sredistu price i tesko je uvek gledati bez tog predznanja. Ponekad cak i nemoguce.
Doduse, kad gledas te ocene, ukljucujuci i Skytrax, vidis da ima manipulacija i na jednoj i na drugoj strani. Veliki je novac u igri, a kad je on u igri, igra je prljava.
Poziv rado prihvacen, a pice u slavu roditelja ispijeno.