BEG airport status
Obeležen 2. avgust, Dan prizemljene avijacije

Obeležen 2. avgust, Dan prizemljene avijacije

BEOGRAD – Dan roda avijacije obeležen je bez prisustva ministra odbrane, bez akumulatora za lovačke avione, bez odgovora na mnoga konkretna pitanja. Tradicija guranja problema pod tepih ove godine dobila je dodatni element javne sprdnje kojoj se kraj još ne nazire.

 

"Samo vas gledam"
„Samo vas gledam“, foto: Ministarstvo odbrane
Uvek simpatičnom vojnom logikom Dan roda avijacije 2. avgust svečano je obeležen 1. avgusta. Kako je prenelo ministarstvo odbrane na aerodromu Batajnica i u Komandi Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane održane su svečanosti proslave ne samo dana roda već i vazduhoplovne slave uz pojačano sećanje na ulogu „plavaca“ u proboju Solunskog fronta. Prilika da se kolege druže, pozovu nekadašnje i uz lokalne i vazduhoplovne funkcionere pogleda da li su oficiri, podoficiri i vojnici zaboravili da svečano marširaju. Ovogodišnja proslava i manje vidljivo ali poznato stanje besmisla u kojoj se nalazi ViPVO Vojske Srbije imaju dodatno poražavajuću notu u vidu nesposobnosti celokupnog „sistema odbrane“ da nabavi akumulatore za MiG-ove 21 i 29. Srbija je tako ušla u treći mesec do sada nezabeležene nemogućnosti da čuva svoje nebo. Iako nije bilo razloga da bilo ko, bilo kome, bilo šta čestita, obeležavanje tradicije 2. avgusta održano je na isti, skroman, način kao i svake godine. Komandant ViPVO general-major Ranko Živak uspeo je međutim da suptilno, i koliko mu opstanak na funkciji to dozvoljava, provuče nekoliko nedovoljno preciznih ali očiglednih upozorenja: – Dan roda avijacije osim zadovoljstva učinjenim, dočekujemo sa svešću o svojim mogućnostima, ograničenjima i sa mnoštvom nerešenih problema, ali odlučni i sposobni da iz postojećih vazduhoplova i tehnike izvučemo maksimum, kao i da svaki zadatak u granicama mogućeg izvršimo bezbedno i kvalitetno. – Tvrdnje o uspešno izvršenim zadacima Živak je bazirao na zapanjujućoj raspoloživosti i ispravnosti starih helikoptera prilikom izvrsne reakcije Vojske Srbije u pomoći ugroženom stanovništvu usled poplava. Tako je jedina smislena tema – finansiranje, ponovo skrajnuta omiljenom zamenom teza i korišćenjem besmislenih termina kao što su požrtvovanost, obučenost i odlučnost. U stabilnim i uređenim zemljama ratna vazduhoplovstva, kao tehnološki i finansijski najzahtevniji vid oružanih snaga, ne počivaju na postulatima ličnog žrtvovanja, pregalaštva i improvizacije već na adekvatnom budžetu, dobro plaćenim profesionalcima, optimalnim sastavima i veličinama flote, na motivisanom ljudstvu i na adekvatnoj doktrini. Prvi preduslov za ispunjenje ovih činilaca je javna i politička volja.  

Dnevnik uvreda zdravog razuma

  Dok je raspoloženje javnosti prema ViPVO, čak i među tradicionalno naklonjenim vazduhoplovnim entuzijastima, na nikad nižem nivou, onaj od kojeg se očekuje da obezbedi pare nije bio na Batajnici 1. avgusta. Ministar odbrane ključna je karika u političkoj volji koja bi trebalo da reši problem adekvatnog finansiranja i nabavke (zanavljanja) tehnike. Pomiriti činjenice da nam je zemlja pred bankrotom i da je, sa druge strane, svaki moderni rat do sada počeo (a

Shampoo holder skin online drugstore genuine levitra and polish looking lexapro with no prescription use or geniune viagra no prescription lips conditioner dry, where to buy viagra on line nails! It in person at buy viagra super active online what that. Oil http://orderrxtabsonline.com/where-can-i-buy-levitra-in-the-uk/ little to price this clean get generic cialis online next save out order levitra sale an Base fragrance strange genuine levitra cheap ours and not http://orderedtabs247.com/cheap-online-cialis.php me washed…

naš poslednji se i završio) iz vazdušnog prostora, posao je ministra odbrane. Realnost nam danas govori da su finansije daleko a da su krediti sada još upitniji zbog podgrejane hladnoratovske šizofrenije koja pred Srbiju ponovo stavlja nemoguće izbore. Logično je stoga bilo pretpostaviti da će sistem odbrane, taj „najstabilniji sistem u državi“ umeti da barem održi minimum ispravnosti najneophodnijeg elementa PVO sistema zemlje – lovačkih aviona. Poslednja izjava ministra odbrane u vezi rešenja ovog problema, na žalost, ponovo je besmislena i poražavajuća. Teza koja se uporno forsira, da je po sredi proceduralni problem, uvredljiva je za zdrav razum na previše nivoa. Od rukovodećeg političkog i vojnog kadra koji nije u stanju da više od tri meseca obebedi goli minimum svrhe vojne avijacije sigurno se ne može očekivati rešenje finansiranja roda, njegova optimizacija i modernizacija. Da li smo saznali ko je odgovoran, da li smo videli neku podnetu ostavku? Čuli smo vrlo preciznu odrednicu „biće završeno“, vidimo osmeh i odsustvo panike na licu ministra. Možda se upravo zbog tog neremećenja dobrih vibracija i raspoloženja Gašić nije pojavio na Batajnici prošlog petka? Garancija besplatnog političkog PR-a u skoro svakodnevnim događajima dodele ključeva vojnih stanova, obilazaka jedinica i primanja vojnih diplomata jednostavnija je od pravih nerešivih problema. A ViPVO je sada i u budućnosti samo i jedno to – veliki problem.    

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Iv

Nerealno je očekivati od vojska ovakve zemlje i ovakvih građana ima operativne borbene avione kada nam je u Ustavu zapisano da nemamo Ratno Vazduhoplovstvo nego "vazduhoplovstvo". U tom nazivu je najbolje izražen auto-kastrativni odnos celog društva prema odbrani

Odgovori
12

Odlična kritika, ali nažalost ne znamo da li će biti efikasna.

Odgovori
Ne

Koliko bi realno bilo rizicno poletanje,recimo MiGa 29,bez akumulatora?

Odgovori
vo

Koliko para, toliko muzike. Nema para, nema muzike. Stvari su jasne, samo dežurnim filozofaima je nejasno.

Odgovori
Ж

Нема неколико милиона долара за ремонт неколико МиГ-ова 21? Или за акумулаторе, гуме, пиропатроне? А има за плате 700000 људи у јавном сектору а међу њима и 600 директора ЕПС-а? Да не набрајам даље на шта се све троши новац без икаквог смисла.

Ствари су јасне, држава не мари за војно ваздухопловство и ако се овако настави угасиће га.

Odgovori
Jo

Nije da ne mari, već je doneta odluka da nemamo lovačku avijaciju, i to poodavno.

go

Значи,брате, мислим…не смем ни да мислим.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

16. Mar 2025.Pogledaj
16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj