BEG airport status
Aerostar završio remont i modernizaciju MiG-ova 21 za Mozambik, traže nove mušterije

Aerostar završio remont i modernizaciju MiG-ova 21 za Mozambik, traže nove mušterije

BEOGRAD – Aerostar S.A, vodeći rumumunski vojno-civilni MRO, objavio je završetak remonta i modernizacije osam aviona MiG-21 za ratno vazduhoplovstvo Mozambika.

 

Završni radovi na MiG-u 21 RV Mozambika, Bakau
Završni radovi na MiG-u 21 dvosedu RV Mozambika, Bakau

Ugovor u okviru kojeg su obavljeni radovi predstavlja paket koji takođe uključuje i remont jednog L-39 kao i obuku zemaljskog osoblja i pilota.

Projekat je trajao nešto malo više od godinu dana i obuhvatio je radove na šest jednoseda i dva dvoseda. Kako je Aerostar juče saopštio, remont je po avionu u proseku trajao 120 dana. Neke od remontovanih letelica nisu opertivno letele i do 20 godina što ih je kvalifikovalo kao isplative za radove budući da im preostaje značajno vreme upotrebe do kraja projektovanog životnog veka.

Svaki MiG je dobio osnovnu modernizaciju u vidu GPS sistema i nešto modernijeg digitalnog flight data recordera. Šest kompletiranih aviona je već isporučeno Mozambiku dok će preostala dva stići u tu zamlju krajem meseca.
 

Završne provere u letu, Bakau.
Završne provere u letu, Bakau.

Aerostar poseduje šezdesetogodišnje iskustvo u remontu avionskih motora i struktura uključujući i rad na Lancer programu u okviru kojeg je modernizovano 110 MiG-ova 21 rumunskog ratnog vazduhoplovstva.

Saopštenje Aerostara završava se izjavom predsednika i direktora kompanije Grigora Filipa:

– Posao sa Mozambikom je poslednji dokaz naših sposobnosti. Smatramo da je misija u potpunosti uspešno obavljena posebno kada vidimo da osoblje RV Mozambika uspešno i samostalno ispunjava operativne i trening letove. Takođe, verujemo da ovaj tip modernizacije, remonta i paketa koji sadrži i obuku tehničara i letača pruža posebnu korist zemljama sa limitiranim resursima i radićemo sve što je u našoj moći da iz zainteresujemo za naše mogućnosti.

Za to vreme, dok srpski MiG-ovi 21 ne lete, poslednji proces modernizacije letelica ovog tipa u regiji (Hrvatska) doživljava svoje nove poteškoće.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Implicitno se sugeriše da bi i Srbija mogla da remontuje svoje Mig-21 kod njih, pošto su sad "slobodni" . Međutim , problem Srbije nije u tome da ne može da nađe odgovarajućeg izvođača radova, već što nema političke volje da Srbija poseduje lovačku avijaciju .

Odgovori
go

Ma sta ce ti avijacija. Cuj, politicka volja.Hahahah, ta praksa "politicke" volje, gde mi pravimo radar po politickom zadatku,pa onda i avion po politickom zadatku nas je i dovela ovde gde jesmo. Mi imamo politiku kao da vodimo celu planetu, sve je politicki od WC papira do radara.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj